Gå til innhold

SKRAVLETRÅD FOR MAIKLUBBEN <3


yummi with the tummy

Anbefalte innlegg

Bbaby: Er det ikke enklere å si det som det er? Så slipper du å stresse med det. Nå vet ikke jeg hva slags forhold du har til hans familie, men her sa jeg til svigers 1 uke etter at jeg fant ut:) Men jeg har veldig godt forhold til de da:) Gjør det som føles riktig for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen!!

 

31 år

Har 1 barn fra før

Foreløpig termin 14.mai

Kommer fra Sør-Trøndelag

Jobber som omsorgsarbeider

 

Gleder meg voldsomt på sommerbaby!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på . er jo litt interesant å lese om alle her hehe.

 

jeg er 30

venter mitt første barn (hadde en sa i uke 6 i januar)

forlovet

fra oslo ...

termin 6 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yummi with the tummy: Det er enklest å si det som det er ja...Så jeg gjør bare det. Jeg har et veldig godt forhold til hans familie så det går bra=) Jeg føler det er så unormalt å si det til noen før det har gått 12 uker...er nok derfor jeg ble så usikker på om det er ok å si det nå. Men det får jo vite det uansett hvis jeg skulle være uheldig å miste dette barnet også.

 

Takk for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 år

Førstegangsgravid (veldig planlagt og ønsket, gravid på første forsøk ;))

Forlovet

Fra Sør-Trøndelag, bor for tiden i Brisbane (Australia), men planen er å dra til Norge i midten av januar og føde der :)

Termin 13. mai

 

Symptomer:

Kviser, kvalm, spydde første gang i dag (HELE dag), trøtt (sover 12-14 timer hver dag), ømme bryster, større bryster (har måttet kjøpe nye BHer)

 

Har allerede vært på UL jeg :) Tror det er vanlig med veldig tidlig UL her i Australia (6 uker). Var såååå deilig å se det lille hjertet slå.. Ble det plutselig mye mer "sant" :D Skal også på UL i uke 12, og uke 20.. Etter det begynner det vel å nærme seg hjemreise til Norge, så da får jeg ta resten da.

 

Har allerede fortalt det til en del venninner og vennepar og til våre foreldre og søsken.

 

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere her inne, og å ha noen flere norske å dele svangerskapet mitt med (forloveden min er fra Bodø forresten, og er 27 år) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 år

Andregangs (har en på 3 år)

Samboer

Bor i Østfold

Termin: 17 mai!

 

Har bestilt time hos jordmor 25. oktober.

Har ikke så mange symptomer annet enn mensmurringer og at det strammer seg til når jeg nyser ;) Hadde ingen symptomer i forrige svangerskap heller, annet enn en voksnede mage, så gleder meg til magen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro med skravletråd! Her vil jeg gjerne være med:-)

32 år

MA i uke 12 tidligere i år

Venter første barn.

Er fra Østfold,men bor i Oslo. Giftet meg med mannen i mitt liv i august i fjor etter over 10 år som kjærester:-)

Termin er 17.mai

 

Har ikke fortalt det til noen...er fremdeles redd for at det skal ende som forrige gang. Skal på UL i ca uke 8,og i uke 12. Her skal indre organer og nakkefold sjekkes etter alle kunstens regler;-)

Ellers er jeg i god form,og trener og jobber som normalt! Jobber lange vakter...og også en del nattevakter. Flere som gjør det? Lurer litt på hvordan det kommer til å gå etterhvert... Sist jeg var gravid var jeg intenst kvalm og svimmel på kvelden fra uke 8...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her, selv om testen ikke er positiv enda. Er overbevisst om at jeg er gravid.TR er 13 dager forsinket, har murringer i magen, og flere andre symptomer som testen nekter å vise i tide (den ble positiv etter en halvtime, det har aldri skjedd før). Skal ta en ny test til uka, visst jeg klarer å vente så lenge.

 

Er gravid for andre gang, men dette blir første barn. Hadde en MA i femte måned i fjor og nesten prøvd et år å bli gravide igjen nå!

 

Bor i Oslo og gleder meg til en fin høst, vinter og vår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er 33 år og har 2 jenter fra tidligere forhold. Er nå gravid med termin 13 mai, skal i tidlig UL da jeg det var en veldig kortvarig blødning jeg hadde i august. Symptomene mine er tunge ømme bryst og trøttere enn vanlig. Merker at jeg har lite energi, men det kan komme av at samboeren min ikke ønsker denne graviditeten like mye velkommen som det jeg gjør... Håper han kommer på andre tanker etterhvert. Det er litt slitsomt og tungt. Føler ikke at Prov AB er noe alternativ.

 

Har vært hos legen og er søkt inn til tidlig UL pga usikker termin.

Tenkte å kjøpe Folat i morgen, burde kanskje også begynne med multivitaminer?

 

Fint å se at der er flere tredjegangs fødende her :) Merker at magen er mer "oppblåst" denne gangen, kan vel skyldes at livmoren er utvidet/slappere etter to tidligere svangerskap? Tenker at det vil bli vanskelig å skjule denne graviditeten så veldig lenge.

 

Bor i Vesterålen og prøver å se fremover og glede med over den lille spiren der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

30 år

2.gangs-gravid, har ei tulle på 14mndr, så dette Kan bli travelt,gitt!:)

Samboer

Fra Bodø

Termin rundt den 15.mai

 

Jeg er,som v/forrige svangerskap,veldig trøtt. Denne gangen er det imidlertid ikke like lett å bare slenge føttern i sofaen, siden vi har ei lita ei, men jeg må nok (igjen) bli flinkere til å lytte til og ta hensyn til kroppen. Ellers har jeg litt ilinger i lysken og rumpa. Jeg er også litt svimmel innimellom, og fryser fryktelig lett. Ellers er alt allers:) Nurket var planlagt, men at d skulle klaffe på 2.forsøk (som sist), hadde vi ikke trodd!:)

Jeg har ikke bestilt legetime ennå, men jeg skal gjøre det snart:) har bestemt meg for å gå til gyn denne gangen, de er jo litt mer ekspert på dette, i tillegg får jeg da litt flere ul:)

Vi har fortalt d til nærmeste familie;søsken, svigersøsken og foreldre, fortalte samme dag som vi selv fikk vite. Det var litt morsomt, for jeg tok testen på nattmorran,etter å ha vært en tur hos lillemor. Siden d var samboers bursdag morran etter,pakket jeg testen inn i gavepapir og gå den til han på senga sammen ned resten av pakkene:)

 

Da skal jeg slutte å skravle, eventuelle skriveleif er HTC'en sin feil;) lykke til alle sammen, vi snakkes!:)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med så mange mai-mammaer ;)

 

Jeg er:

27 (snart 28) år

Førstegangs gravid

Samboer

Fra Hedmar

Termin 27. mai

 

Syns det er kjempestas å være gravid, selv om jeg er veldig klar over at det er veldig tidlig. Men, det må jo begynne et sted :) Er 4+3 i dag, og leser ALT jeg kommer over på nettet om graviditet. Vi hadde 1 pp og den satt på første forsøket, etter 12 år med p-piller. (Gikk over fra yasmin til cerazette på vårparten i år, for å forberede kroppen litt.) Kjempestas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 år

Førstegangs gravid

Gift

Fra Sunnmøre

Termin ca.18 mai :-)

 

Har fortalt det til nærmeste familie, men det er veeeeldig tidlig enda.. Ser veldig fram til 1.trimester er overstått og jeg kan føle meg litt tryggere. Har "murringer", gjesper hele tiden og spiser ofte.. ellers ingen kvalme å spore enda.. Har første legetime i slutten av oktober :-) Gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

25 år

samboer

2 hunder

fra rogaland

termin ca 19 Mai

 

Spontanabort i sommer, var 10 uker på vei da, så litt skummel, men tenker posetivt å tar det som det kommer. Har legetime i morgen så blir spennende.. Eller så har jeg vert veldig slapp og trøtt den siste uken, men nå er jeg i super form igjen. bare litt vondt i magen noe som mat hjelper på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :)

 

25 år

samboer

2 hunder

fra rogaland

termin ca 19 Mai

 

Spontanabort i sommer, var 10 uker på vei da, så litt skummel, men tenker posetivt å tar det som det kommer. Har legetime i morgen så blir spennende.. Eller så har jeg vert veldig slapp og trøtt den siste uken, men nå er jeg i super form igjen. bare litt vondt i magen noe som mat hjelper på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

25 år

samboer

2 hunder

fra rogaland

termin ca 19 Mai

 

Spontanabort i sommer, var 10 uker på vei da, så litt skummel, men tenker posetivt å tar det som det kommer. Har legetime i morgen så blir spennende.. Eller så har jeg vert veldig slapp og trøtt den siste uken, men nå er jeg i super form igjen. bare litt vondt i magen noe som mat hjelper på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* 30 år

* Annengangs

* Samboer

* Fra Akershus (Lillestrøm)

* Termin 18 mai

 

Gleder oss veldig!!!

Tok lang tid å bli gravid med nr 2, så får håpe at dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle dere ! Vi var på tidlig UL for en uke siden og fikk vite at jeg venter tvillinger, dette var ikke ventet og satt igjen med skrekkblandet fryd, dette blir utrolig spennende. Er veldig glad for at barna kommer på våren, blir så mye enklere enn vinter og snø og slaps :)

Mannen min er kommet over sjokket og begynner nå å glede seg han også :)

 

Vi gleder oss til månedene fremover med tett oppfølging fra jordmor og UL på sykehuset :)

 

Er det flere fra Vesterålen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen :)

 

- 27 år

- Forlovet

- venter mitt tredje barn, men har hatt en senabort/dødfødsel så dette er litt skummelt

- Termin 4.mai

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Henger meg på jeg også;)

 

31 år

Venter vårt tredje barn. Vi har en gutt på 5 år og ei jente på 3 år.

Samboer med min herlige kjæreste gjennom 13 år.

Fra Buskerud

Termin 30 mai.

 

Litt redd for at formen skal bli som forrige svangerskap med + 30 kg, konstant kvalme, oppkast i 8 måneder, avsluttet med en fødsel på 27 timer... Er noe kvalm, men heldigvis ikke like mye som sist. Ekstremt tøtt og mye vondt i hodet ellers går det greit enda:)

 

Morro at vi er ganske mange som venter nr 3:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

28 år

Venter vårt første barn.

Samboer.

Fra Sogn og Fjordane.

Termin 30. mai.

 

Heldigvis ingen kvalme ennå, men rikelig med murringer og har fått et enormt søvnbehov. Må også tisse hele tiden, inkludert midt på natten.. hehe..

 

Minius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

28 år

Venter vårt første barn.

Samboer.

Fra Sogn og Fjordane.

Termin 30. mai.

 

Heldigvis ingen kvalme ennå, men rikelig med murringer og har fått et enormt søvnbehov. Må også tisse hele tiden, inkludert midt på natten.. hehe..

 

Minius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei hei..

Er ny her så hiver meg på :P

 

23 år

Førstegangsgravid

Forlovet

Jobber som helsesekretær

Termin 180511

 

Gleder meg til magen begynner å vokse, har ikke sagt det til noen enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...