Gå til innhold

SKRAVLETRÅD FOR MAIKLUBBEN <3


yummi with the tummy

Anbefalte innlegg

Lister meg inn her jeg;)

 

30 år

Nummer to på vei, har en gutt på 22 måneder fra før

Termin 7. mai

 

Tror jeg kommer til å være litt stressa de neste ukene, for hadde en SA i vår, men samtidig så har jeg en god følelse, for denne gangen kjennest alt normalt ut, sist gang var bare alt feil;) Symptomene er som første gangen, luft i magen, litt stikkinger, kjenner at ting strekker på seg, og svimmel. Og så det som gjorde at jeg egentlig har vist i en uke, plutselig må jeg opp midt på natta på do. Ørlite grann kvalm, håper det blir som sist, da hadde jeg to uker med moderat kvalme, og så var det gjort.

 

Skal til legen om tre uker, i mellomtida skal jeg prøve å slappe av, og kanskje konsentrere meg litt om jobb inn i mellom, selv om det er ganske så vanskelig når jeg bare sitter her med et stort glis;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God helg jenter! Skal kose meg med god mat og besøk av en venninne. Blir nok en del babyprat, da hun har nettopp født:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MamsenTilAva: Det skal du ikke se bort i fra, hvis alt går bra :)

Jeg fødte i Førde sist også, og har ingenting å klage på.

Bor du sør eller nord i fylket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tror og håper jeg hører hjemme her. Hadde en SA tidligere i sommer, men nå er symptomer på vei tilbake gitt :) Tunge og ømme bryster, trøtt og småkvalm om morgenen. Jeg krysser fingra for at det ikke er kroppen som spiller meg et puss. Svak svak strek på test, men det kan være rester fra SA.

 

Har ei jente som ble 3 i mai fra før, lykkelig gift og bor på østlandet. Opprinnelig fra vest.

 

Krysser fingrer og tær for at jeg hører hjemme her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

24 år fra Bergen

Termin 8 mai

Andregangsfødene ( Har en jente som blir 3 i november)

Symptomer er trøtt og slapp, men klager ikke så lenge det ikke blir verre. Var sykemeldt så og si hele forrige svangeskap med ekstrem kvalme og slapphet m.m.

Har ikke bestilt time hos lege enda, venter nok et par uker, får ikke time før i uke 10 -12 uansett så har good tid!

 

Kjøpte oss tomt for et par måneder siden, solgte huset vårt på tirsdag så skal i ca 1 år bo hjemme hos mine foreldre... Det kan blir en prøvelse på mange måter, spesielt med en baby på vei. men men, det skal vel gå!

 

Lykke til videre alle sammen i den spennende tiden som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rina: Helt vest ;) Du da? Var også i Førde sist og har ingenting å si på det :)

 

Så gøy at vi begynner å bli mange i maiklubben! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjøpte jeg mine aller første mammaklær. Alle buksene mine sitter så stramt rundt magen, ubehagelig:( kjøpte 3 tights og en del store genser/topper som ikke var mammaklær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Gleder meg til å "henge" her inne med dere! Selv er jeg 25 år, samboer, har ei jente på 3 år. Vi er bosatt på østlandet. :) termin 8 mai. Hvordan er formen deres? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bra, men er kjempetrøtt og sliten om dagen. Litt svimmelhet hvis jeg reiser meg fort opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du og dere andre befruktningsdatoen? :-)

Jeg tok eggløsningstester denne mnd, og veit når de var positive, men betyr det at min befruktningsdato er dagen testen ble negativ igjen?? :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym 15:11

Jeg har bare hatt sex en gang denne syklusen, og det var på kvelden den dagen el-testen var postitiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på jeg også.

Er 24 år.

Bor på østlandet.

Har samboer.

Trur jeg vil ha termin 6. mai hvis jeg har regnet riktig.

Blir første her, så er veldig spent. Merker ikke noe særlig enda.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Jeg er 30 år

2. gangsgravid - har en sønn på 3 år

bor i buskerud

Veldig lite symptomer - men masse sterke tester :-)

Litt nervøs grunnet en SA i uke 11 sist.

Men har en god følelse denne gangen. :-)

Gleder meg til å henge med dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg på her jeg også:) 24 år, godt gift med mannen i mitt liv og venter nr to 2 mai! Er masterstudent med levering 15 mai og jobber som farmasøyt ved siden av! Gleder meg til å bli kjent med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med jeg også! 30 år fra Rogaland med termin 7.mai. Var gravid ifjor høst, men det endte med BO... så nå er jeg supernervøs for at det samme skal skje igjen så har bestilt ultralyd allerede om to uker. Trodde det var litt tidlig jeg, men jordmor mente vi skulle kunne se liv da så håper hun har rett! Krysser fingrene for at det virkelig er en liten spire der inne denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

 

Jeg er 29 år fra vestlandet.

Min andre graviditet:)

Vi har hatt hjelp av fertilitetsklinikk i Haugesund ved begge svangerskap.

Skal på tidlig ul, uke 7 da klinikken henviser oss. Betryggende:)

Termin er jo helt sikkert siden alt er styrt, så den er 12 mai:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Håper jeg blir her fremover jeg!:-)

Jeg er 32 år, gift, jobber som lærer og har en prins på snart 3 fra før. Gleder meg veldig til vårbaby!!!:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg inn her jeg også :-)

 

Venter mitt andre barn, terminen er vel rundt 9.mai. Litt usikker ift lengden på syklus!

Er 28 år og fra sør-trøndelag.

 

Er veldig spent og nervøs. Slik var det sist også. Jeg klarer liksom ikke å glede meg før etter UL, for jeg er så redd for at ikke alt er som det skal! Men det går vel som regel bra!

 

Håper alt går bra med alle dere flotte damene! Ser at det er flere fra Trondheims-området. Kanskje vi skal får til en gruppe som kan treffes etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Trondheim!

er godt og vel fylt 30..gift med en skikkelig kjekk nordlending som jeg venter 3. barnet med.. foreløpig termin er 10. mai. Jeg er med på treff etter hvert!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 år

Førstegangsgravid

Samboer

Fra Østerdalen i Hedmark

Termin ca. 10 mai :)

 

Vi var å så på hus på mandag, og i dag skal jeg snakke med banken. Håper de er grei og gir oss lån, da blir jeg SÅ glad :)

Må jo ha litt større plass nå som vi blir 3 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 23 år

samboer med kjæresten min gjennom 8 år

Førskolelærer

Fra vestlandet

Terminen min er 18. mai

 

Dette er mitt første barn men ikke min første graviditet... så dette er veldig skummelt! Håper bare alt går bra, da dette er veldig planlagt!!! Sist gang jeg var gravid var i sommer, da var jeg 7 uker på vei...

 

Sist var jeg veldig oppblåst, hadde ømme bryster og hadde veldig lyst på postetsalat hele tiden. Til nå har jeg bare veldig lyst på potetsalat igjen..hehe!

 

Problemet jeg nå har er at jeg skal på tur med hele hans familie i helgen...der jeg vet d blir alkohol... og jeg kommer ikke til å klare ro meg ut hvis jeg lyver for de siden de vet om min forrige graviditet.. Skal jeg bare si det som det er? Hva hadde dere gjort?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...