Gå til innhold

SKRAVLETRÅD FOR MAIKLUBBEN <3


yummi with the tummy

Anbefalte innlegg

Lagde like gjerne nytt tråd her. Kan jo begynne med meg selv:

28 år

Førstegangs gravid

Gift

Fra Østfold

Termin 2 mai:)

 

Ellers håper jeg at det blir mere liv her etterhvert:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger ditt eksempel yummi:)

28 år

Førstegangsgravid

Forlovet (gifter oss 4. august neste sommer)

Fra østlandet, men bor på Vestlandet

Termin 3. mai

Er sykepleier

 

Kommer til å infomere fastlegen om befruktningsdagen da jeg vet når det var. Skal til han den 9. september.

Har bestilt ul til den 17. oktober.

 

Noen som har begynt å tenke på babyutstyr? Det har vi:p Men det bety tene litt med allerede før jeg ble gravid. Dette er en veldig ønsket og planlagt liten spire.

 

Symptomer?

Jeg har ingen, bortsett fra at jeg sovner tidligere på kvelden, men våkner tidligere og. Er et A-menneske som har funnet tilbake til meg selv etter veldig sterk påvirkning fra min B-menneske kjæreste..

 

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere her inne. Håper det går bra for alle sammen, og at vi kan følge hverandre hele veien:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at flere kommer inn her. Jeg vet også befruktningsdatoen, så skal iallefall si det. Jeg har tenkt på babyutstyr lenge, kommer til å dra til Strømstad og handle inn de store tingene:) Blir nok ny barnevogn siden dette er vårt første barn. Jeg skal til legen 12 sept, har ikke bestilt tidlig UL enda, men Volvat tar sånne timer på dagen:) Er ille trøtt og sliten. Har ikke energi i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på..

Jeg er 28 år jeg også. Er også sykepleier, men det er midt tredje barn så skiller meg ut litt der.. hehe..

 

Har mye utstyr fra før, så det har jeg absolutt ikke begynt å tenke på. Vet også at svangerskapet er langt så det er ikke noe hast med noe.

 

Når det gjelder symptomer så har jeg ikke så mye enda. Litt ømme pupper og stikking i livmora. Skal til legen 1. sept, men det er for noe annet. tenkte jeg bare skulle si fra med det samme jeg var her. Må vel uansett tilbake senere så jeg får tatt prøvene. Er vel ikke noe vits før uke10-12. Og det er jo ei stund til enda... Skal dere begge på tidlig UL?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal iallefall på tidlig UL i uke 12. Er litt bekymret at det skal være noe galt med spiren+ at jeg er supernysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge meg med jeg også..

 

28 år

førstegangs gravid

fra trondheim, bor i bergen

termin 1.mai

 

Har bestilt første legetime 08.sep og skal ta UL i uke 12.

 

Ellers så merker jeg ingenting til graviditeten, så trur det ikke før jeg får se det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen alle sammen! Så koselig at flere blir med her og så mange førstegangs gravide;) Har sovet helt til nå, er så ille trøtt og sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi alle er 28, litt av et sammentreff. Ifølge den kinesiske terminkalkulatoren skal jeg få en gutt. Hva med dere?

 

Tror nok at vi kjøper det meste nytt av utstyr, skal nok ha flere barn:)

 

Håper formen er bra jenter! Min er faktisk bedre enn vanlig, sikkert fordi jeg er så glad at jeg får ekstra energi av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på jeg også :)

34 år

Andregangsgravid, har ei jente på 21 mnd.

Forlovet

Fra trøndelag, men bor på Vestlandet

Termin 5. mai

Jobber i butikk

 

Har ikke bestilt legetime enda. Venter til ut i neste uke tenker jeg, sånn at jeg er heeelt sikker :)

Jeg er rhesus negativ og er spent på om det får noen følger denne gangen. Jeg fikk sprøyte etter fødsel sist, så det burde gå bra :)

 

Av babyutstyr har vi det meste, og blir det ei jente til tror jeg vi har klær til både tvillinger og trillinger.. hehe.. blir det gutt må vi nok utn å shoppe litt sånn at han slipper å bli kledd opp i rosa :D

 

Symptomer?

Lite.

Masse kviser, som jeg omtrent aldri får ellers. Småkvalm, men det hjelper å spise. Jeg slapp unna kvalmen i forrige svangerskap, og håper jeg er like heldig denne gangen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er 26 år.

Er gravid med førstemann (hadde en SA i uke 6 i sommer)

Forlova men en fantastisk mann og skal gifte oss neste høst. <3

Er fra Rogaland opprinnelig, men har bodd på østlandet siden 2005, for tiden i Oppegård hvor jeg håper å bli leeeenge. :)

Har termin rundt 7.-10. Mai, er litt usikker på eggløsninga denne mnd, men testa positivt i dag så da er det greit for meg. ;)

Har litt ømme bryster og kvalme som eskalerer litt for hver dag, håper den stagnerer. :P Ellers så er jeg veldig sliten og slapp, men det er ikke så uvanlig da jeg har ME (kronisk utmattelsesyndrom). Men det føles som om det er litt ekstra nå de siste dagene, da jeg i grunn har hatt en god periode i sykdommen en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 år

samboer

termin 2. mai

3. gangsgravid.

Gleder meg veldig selv om det kommer til å bli supertravelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn her jeg også :))

 

30 år, Bor på vestlandet med min samboer

termin 2 mai (jeg også ;) )

2.gangs.- Har ei prinsesse på snart 4

 

Gleder meg!!! ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner det å bli liv i tråden her. Skal prøve å trene litt i dag, har vært så trøtt og sliten. Er dere flinke til å ta vitaminene deres a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:-)

 

Jeg er straks 30 år og venter nr 3.

Er fra sør Trøndelag

Har to jenter fra før på 2,5 og 4år.

Kjenner at det blir hektisk ja men veldig gøy:-)

Har det akkurat likens som sist(foreløpig i hvert fall) ;-)

Jeg har vondt i hode, trett og halsbrannen skal jeg visst slite med i ni mnd denne gangen også. Var vel nesten den som avslørte at jeg var gravid...kniiis.

 

Embla: moro å høre at det er fler som venter nr tre også :-)

 

Blir moro og følge alle sammen og lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tar de vitaminene som er anbefalt ja. Ikke bestandig jeg husker det, men prøver å være flink ja ;-) skal også trene litt i dag. Må få hentet litt energi ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt folat siden slutten av april og kommer til å gjøre det til jeg er ferdig med 1. trimester. Tar Tran daglig, og vitaminer i tillegg:)

Er fortsatt i fin form, håper det fortsetter slik.

 

Vi har kjøpt oss hus i dag, så nå er alt klart til vårbabyen vår kommer. Håper så inderlig at alt kommer til å gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med nytt hus mia_maria :) Vi skal på visning neste uke-mye spennende som skjer nå :))

Hvilke vitaminer tar dere utenom tran og folat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye mia_maria. Det har nok å gjøre fremover nå da. Jeg tar multivitamin som er spesielt for kvinner, folat og omega 3. Kom meg ikke på trening allikevel. Trøtten kom og tok meg, så nå halvsover jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Kjekt å se at det var så mange her allerede:)

 

Kort om meg:

27 år

Førstegangs gravid

Samboer

Fra Rogaland

Termin ca 1 mai:)

 

Ser at det er flere som allerde har bestilt legetime, bør vi komme oss til legen allerde? Jeg er ganske "fersk" på alt som har med graviditet å gjøre, så mye å sette meg inn i:) Mottar råd med stor takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er vanlig å dra på første sjekk mellom uke 8-12, jeg vil liksom bare komme i gang med ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke så mye vits i dra til legen før i uke 10-12. Da de ikke kan ta alle blodprøvene før du er kommet så langt. Men det du kan gjøre er jo å ringe legekontoret og spørre når de bruker å ha den første kontrollen.

 

Dette er min tredje og er ikke noe stressa i det hele tatt for legebesøk. Skal som sagt til legen for noe annet 1. sept. Kommer da til å si fra om at jeg er gravid, men regner da bare med at de setter opp en ny time til meg senere. Håper det var litt svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...