Gå til innhold

Det med gutter i damegarderobe, nakenhet foran andre osv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg synes du vingler så frem og tilbake i argumentasjonen din HI at jeg ikke evner å se hvilken side av saken du står på..innledningen din står ikke i samsvar med punkt 5 f,eks

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HA ER DET DU IKKE SKJØNNER MED AT DET ALLEREDE ER INFØRT GUTTE OG JENTEGARDEROBER, ALTSÅ ADSKILTE GARDEROBER! Jeg gir deg opp 09: 12, du har åpenbart ikke lært deg sosiale koder, språk og kommunikasjon.Ta med deg de siste ordene inn i helgen, og vri deg i dem.

Skrevet

Punkt 5 ble tilføyd fordi svært mange her blir støtt av synet av bitteliten glimt av pupp ved offentlig amming og henviser ammende mødre til å gi barnet mat på dass, samtidig som de fleste mener at det ikke er noe problem å få store mengder pupper og rumper i alle størrelser tett inn på seg i fellesdusjen. Dobbeltmoral eller løgn?

HI

Skrevet

Vi snakker jo ikke om små barn her,men barn i skolepliktig alder....følg med i timen!! eller vurder å les linkene som flere har lagt ut her, realitetsorientering kan hjelpe deg litt på veien..

Skrevet

ok, da skjønner jeg mer hva du mente.

Skrevet

6-åringer er i skolepliktig alder. Mange har i det andre innlegget reagert at disse er med i dusjen med mora.

Det med å la barna løpe naken på en strand - det gjør ikke jeg heller, selv om jeg ikke bor i USA. Dette grunnet frykt for overgrep og fordi det er uhygienisk.

Skrevet

Jo, det er faktisk mange som snakker om akkurat det. Selv om det er bare kvinner og jenter i garderoben vil de ha avlukker ol. De er redde for mobbing og å føle seg utillpass om andre kvinner ser dem nakne og våger ikke vaske seg nedentil hvis andre kan se dem.

Skrevet

Så du mener altså at småjenter og smågutter under skolealder skal dusje alene? TA DEG EN BOLLE og ta litt lærdom av det du selv skriver: "du har åpenbart ikke lært deg sosiale koder, språk og kommunikasjon". Da vil kanskje din redsel for småunger bli bedre.

Skrevet

hvis du hadde lest den opprinnelige linken denne tråden fiokk sitt utspring av ;jamfør klage fra mor til en 6 og 8 åring i en lokalavisa, så hadde du kanskje fått med deg at vi ALLE her diskutere barn i skolepliktig alder.

Ta deg en bolle er vel strengt tatt litt utdatert å si.

Skrevet

Hei tøffereenntoget 09: 24, du fatter ikke at vi snakker om barn i grunnskolen eller?

Skrevet

Så det er bedre å ta på rosa briller og forklare barna at nakenhet er så naturlig og ingenting å være flau over, istedet for å innse at det i dagens samfunn finnes mobbing og trakassering i skolene i stor grad, og prøve å forstå tenåringen?

Skrevet

Helt enig med deg HI! Jeg har aldri likt svømmehallen pga. det overnevnte..

Skrevet

Hva betyr meatisk? Er det empatisk, sympatisk?

Skrevet

Det er bedre å gjøre begge deler og at skolen venner ungene til at nakenhet er normalt og påkrevet i dusjen. Noen vil føle det ubehaglig til tider men så lenge det er noe alle må gjennom blir det mindre farlig enn om det er selvvalgt.

Når det gjelder mobbing er det noe man skal jobbe mot, men å skjule alle ulikheter er ikke veien å gå. Noen kan bli mobbet pga håret eller overvekt, noen har rare klær, noen er mørke eller lyse i huden, noen er for spinkle osv. Jeg vil i hvertfal ikke at mine unger skal føle at det er riktig å gå med burka av den grun, selv om det selvfølgelig ville løst mye av problemet om ingen så hvordan andre så ut.

Skrevet

Du er virkelig ikke videre smart!

Skrevet

10:02 - å bli mobbet fordi man har fett hår eller rare klær, er ikke det samme som å få høre "hun med de svære pattene", "hun med de store kjønnsleppene" og annet som går på PRIVATE områder på kroppen.

Jeg selv ble mobbet gjennom hele oppveksten, og vi måtte ikke dusje sammen heldigvis. Hadde jeg blitt mobbet for mine private områder, tror jeg at jeg hadde dødd...

Skrevet

Selv er jeg i utgangspunktet ikke sjenert, men måtte flire litt i sommer da en bestemor hadde med seg to guttunger i damegarderoben. Den yngste ville jeg kanskje tatt med meg i damegarderoben hvis jeg var alene med ham og han var umoden for alderen, den eldste så gammel nok ut til at jeg glatt hadde sendt ham på svømming alene :-) (Og hadde i hvert fall latt ham og broren gå i guttegarderoba alene!)

Men forstår at det sikkert ikke var gøy for jevngamle skolejenter at så store gutter var med (helt unødvendig) i garderoba.

En type familiegarderober eller avlukker kunne sikkert vært en løsning.

Skrevet

Ja! Gud forby at barn skal se på kroppen som noe naturlig! La oss gjemme oss vekk, så det blir kjempespennende i puberteten! Nei, ærlig talt! Dette er ett skapt problem!

Skrevet

er det et skapt problem?! hva vet du om hvem som befinner seg i garderoben når du drar med deg åtteåringen din inn? en 11 år gammel jente som skjemmes over de første hårene på tissen kanskje, godt for henne at du da kan fortelle at det bare er et skapt problem og at 8åringen din kan glo så mye han vil..

Skrevet

Ja! Det er jo ikke ett problem! Jenta syns det er flaut fordi hun ikke har sett det selv så ofte? Hadde vi hatt et mer avslappet forhold til kropp, hadde dette ikke vært et tema!

Skrevet

JA til familiegarderobe!!! Da kan jeg møte kjekke pappa'er i dusjen! Greit å sjekke hvordan de ser ut i nettoen først ;p

Skrevet

eh jenta synes det er et problem når din åtte år gamle gutt står i JENTEGARDEROBEN og ser på henne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Fordi?

Nei! Jeg ar mye pircinger og tatoveringer, som gjør at barn kikker litt på meg i dusjen! Dette er ikke problematisk for meg, eller barna! Foreldrene derimot.... Ikke lag problemer!

Skrevet

Fordi? fordi hun står i en jentegarderobe!! Er du helt idiot?

Skrevet

Er du? Det er ikke typen garderobe som avgjør om jenta di blir flau! Det er snarere den ene gutten som kunne blitt flau! En 8 åring er fremdeles et barn! Hvorfor så redd for at barn skal se kroppens naturlige utvikling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...