Gå til innhold

Fatter ikke at noen er så usansynlig dumme at de har barna i forovervendt bilstol!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Flott hvis du kan vise meg dokumentasjon på det. Eller rett og slett forklare meg hvordan i all verden det er mulig.

 

kroppen til et lite barn blir utsatt for nøyaktig de samme bevegelsene uavhengig av hvilken vei de sitter. Dessverre... For eldre barn kan det hjelpe å snu de nettopp fordi det hjelper å følge med på veien mens man kjører. Det klarer ikke et lite barn.

 

Så hvis du er så skråsikker på at dette er tilfelle (og ikke innbilning/tilfeldigheter/ønsketenkning), så vær grei å forklar. Jeg er nemlig en realist, og mener at det meste har en logisk forklaring.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det jo svært sjelden at en påkjørsel bakfra skjer mens din bil står helt i ro og bilen som kjører på deg kjører i 80 km/t, mens en front mot front kollisjon ofte har enorme krefter i sving da 2 biler møtes og begge har fart. Så argumentet om mye bykjøring holder jo ikke helt mål, da det sjelden er så stor fart i bakfra-kollisjoner og at et front-mot-front.sammenstøt vil (ofte) få mye større konsekvenser. Hadde heller kjøpt argumenter om bilsyke og plassmangel, men argumentet om mye bykjøring skjønner jeg ikke, da en front mot front-kollisjon er mye farligere i utgangspunktet.

 

Blir som da jeg skulle kjøpe bilsete til Mini på Torshov bilrekvisista og bilselgeren prøvde å selge meg et forovervendtsete med argumentet om at hva om jeg sto stille på E6 og ble påkjørt bakfra av en bil i 100 km/t, vel det er ikke så ofte en står stille på E6, da kjører en gjerne av veien først og i kø forplanter ofte farten seg over tid og ikke bom, dere sto jeg stille og bilen bak i hundre (og ved påkjørsel bakfra i den farten er en vel heldig om en overlever uansett sikring i en personbil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, er litt uenig med deg der, gitt. Hver gang en bil blir kjørt inn i bakfra, så er det faktisk en annen bil som kjører inn i den "forfra". Så med mindre du eliminerer muligheten for at DU selv kjører inn i en annen er det vel like sannsynlig at du er den bilen som kommer bakfra, som den som blir kjørt inn i.

 

Hele poenget med å sikre mot en frontkollisjon er nettopp fordi det er disse kollisjonene som involverer størst hastighet, og dermed utgjør størst fare.

 

Og til alle de som argumenterer med at det gikk veldig bra med de, selv om de satt løse og slang i baksetet; Var dere i en frontkollisjon i 60 km/t da?? Så lenge man er så heldig å aldri være involvert i en kollisjon, trenger man jo strengt tatt ikke å være festet i det hele tatt. Men heldigvis er vi i Norge oppegående nok til å tenke at "det KAN faktisk skje med meg", og derfor sikrer vi oss best mulig i tilfelle uhellet er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også dritt lei av disse debattene her.

Og når man tenker på det,det er ikke alle foreldre som lever ett liv på internett.Noen er ute i den virkelige verden,og ser dermed ikke like mye tester/linker/filmsnutter som det vi gjøre. Derfor er det mange som kjøper ett godkjent sete! Uansett hvilken vei det skal stå.

Det er nemlig det viktigste uansett- å sikre barna i ett godkjent sete!

Så ser man vel på pris,så plass i bilen og så tenker man kanskje på fremovervendt eller bakovervendt.

Husk at feks OBS selger mange bilseter til under 1000kr på kampanjer.Det er ett godkjent sete,og for mange er dette det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...