Gå til innhold

Fatter ikke at noen er så usansynlig dumme at de har barna i forovervendt bilstol!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vet at det annbefales å ha barn i bakovervendt bilsete til de er 4 år. men vist barnet har veldig lage bein og ikke får plass fra det er ca 3 år. hva gjør du da? må jo være bedre med et forovervendt sete som passer barnets vekt, lengde og kropp. enn at de sitter sammen krøpet med knærene i fjeset? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet at det annbefales å ha barn i bakovervendt bilsete til de er 4 år. men vist barnet har veldig lage bein og ikke får plass fra det er ca 3 år. hva gjør du da? må jo være bedre med et forovervendt sete som passer barnets vekt, lengde og kropp. enn at de sitter sammen krøpet med knærene i fjeset? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så bastant og sier INGEN unnskyldning er god nok?? Hva med de som har ett barn som er handikappet da, som ikke passer bakovervendt bilstol, skal de bare la være å kjøre bil de da ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet at det annbefales å ha barn i bakovervendt bilsete til de er 4 år. men vist barnet har veldig lage bein og ikke får plass fra det er ca 3 år. hva gjør du da? må jo være bedre med et forovervendt sete som passer barnets vekt, lengde og kropp. enn at de sitter sammen krøpet med knærene i fjeset? eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet at det annbefales å ha barn i bakovervendt bilsete til de er 4 år. men vist barnet har veldig lage bein og ikke får plass fra det er ca 3 år. hva gjør du da? må jo være bedre med et forovervendt sete som passer barnets vekt, lengde og kropp. enn at de sitter sammen krøpet med knærene i fjeset? eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig. Jeg blir skikkelig lei meg når jeg ser sånt. Det er så unødvendig! De kan umulig skjønne forskjellen godt nok de som gjør det. Bør kanskje markedsføres enda tydeligere. Det enklenste hadde jo vært å forby forovervendte, slik at man ikke fikk kjøpt det lenger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å sitte med bena bøyd. Barn bryr seg overhodet ikke om det. Heller bena bøyd enn brukket nakke...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke komfortabel med at ungene mine sitter feil vei, kanskje en råtten unnskyldning, men det er regelrett ikke plass til mor i bilen dersom vi skulle hatt setene bakovervendt. Vi må kjøre to biler dersom vi skal på tur. Mor har lange ben og sitter med de under haken i forsetet, ikke lett når en er høygravid...og har tre unger bak, sukk!

Jeg får vel legge meg i baggasjerommet neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er helt nazi på bakovervendte bilseter, er de feilfrie ellers da? Hva om de røyker hasj eller glemmer babyen slik at den kryper ut av senga og faller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den helt nye testen sier jo faktisk at det er farligere med bakovervendt sete enn forovervendt.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg. "usannsynlig dumme" meg har datteren min forovervendt, av den enkle grunn at i bakovervendt sete spydde hun bilen full etter 5 minutter HVER ENESTE GANG vi var ute og kjørte, fordi hun ble så bilsyk.

 

Alternativet er da å la være å kjøre bil. Så da skal vi bli hjemme, da, og la være å dra i barnehagen og på jobb?

 

Vi drar ikke akkurat på bilferier, og kjører ansvarlig og forsiktig. Det siste er vel så viktig.

 

Den formen for bastant meningsytring vitner om ekstrem umodenhet. Det er ikke snakk om "unnskyldninger". Det er snakk om hva som faktisk er praktisk mulig. JEG synes det blir litt voldsomt å måtte slutte i jobben og ta barnet ut av barnehagen fordi jeg ikke kan sette henne i bakovervendt sete, men hvis du synes det er en god idé, så værsågod.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les skikkelig!!!! Det som stod i en artikkel nå nettopp om forovervendt bilsetet var et helt spesielt bilsetet som har en slags magestøtte som presser/holder hele overkroppen til barnet fast i setet. Det er kun denne typen bilstol som er bedre fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øh.. Det er vel ikke det testen sier?? Slike tester må leser litt ordentlig. F.eks kan en sikker bilstol få dårlig score fordi den er vanskelig å montere riktig.

 

Det er også slik at en frontkollisjon er det absolutt farligste, og hvordan bilstolen takler en slik kollisjon bør vektlegges mer enn andre typer kollisjoner.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedder ei årslønn (og du ville nok garantert syns at jeg har en diiiger årslønn, mye større enn du noen gang vil få) på at om man kikka deg nærmere i kortene så er du en langt dårligere mor enn mange av de som har barna forovervendt :))) Hvorfor jeg sier det?? Jo, for å skrive et så tåpelig innlegg så må man være noe dårlig "skolert"....og du vet hva de sier om uskolerte foreldre?? Uskolerte foreldre=dumme/dårlige foreldre= barna blir TAPERE!!!

 

Synd, men sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del (jeg er ikke hi) må du gjerne ha datteren din bakovervendt, men jeg kan faktisk ikke forstå hvorfor i all verden datteren din blir MER dårlig av å sitte bakovervendt enn forovervendt. Jeg tror faktisk dette er noe foreldrene innbiller seg.

 

Og jeg blir bilsyk selv. Den eneste grunnen til at det hjelper meg å sitte forovervendt er fordi jeg da kan følge med på veien og dermed forberede kroppen på hvilken sving som kommer neste gang. Dersom jeg ikke kan se veien er det likegyldig om jeg sitter den ene eller den andre veien. Trikset med å stirre ut på et punkt i horisonten/en fjelltopp eller lignende har samme effekt uavhengig av hvilken vei man kjører.

 

Et barn vil også være vant til å sitte bakovervendt, og det er merkelig at kroppen skal kunne reagere "bedre" på noe den ikke er vant til.

 

Jeg tviler på at datteren din har utbytte av å sitte den andre veien siden små barn ikke klarer å følge med på veien på samme måte som større barn. Ser hun dvd eller lignende mens dere kjører er det også likegyldig hvilken vei man sitter (med mindre man er 8-9 år eller voksen og blir bilsyk at tanken på at man kjører bakover e.l.).

 

Jeg tror foreldre kjører saktere (i svinger) når man vet at barna blir bilsyke, og dette kan fint utgjøre forskjellen på om man spyr eller ikke. Det kan også være lettere å følge med på om barnet blir dårlig dersom det sitter andre veien.

 

Hvis du har en eller annen god forklaring på hvorfor i all verden et barn (jeg snakker om barn under 4 år) skal ha en preferanse for kjøreretning når det kommer til bilsyke vil jeg gjerne høre den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, selvølgelig 12.55.

Har nok høyere utdannelse og årslønn enn deg, men lev i den fantasiverden du!

 

Ja, jeg synes det er forkastelig at foreldre ikke sikrer barna sine godt nok i bil.

Forovervendt er ikke en trygg nok sikring!

Om jeg fikk valget om spy i bilen eller en brukket nakke, ja, da hadde valget vert lett for meg. Kanskje ikke for deg, og det sier vekl alt?

Om du er en dyktig sjåfør og kjører pent, er det ikke alle som gjør det, og de kan du treffe hvor som helst, selv på vei til barnehagen.

Nei, ingen unnskyldninger er gode nok! Ta bussen, eller tørk spyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Dette er meg over, med datteren i forovervendt. Tror du virkelig ikke jeg prøvde ALT MULIG før ejg til slutt snudde setet hennes?

 

Vær så snill å ikke kom her og påstå at hun "ikke egentlig" er bilsyk, og at det er noe vi innbiller oss. Jeg prøvde virkelig alt, fra å kjøre sakte i svingene, prøve med forskjellig mat (eller ikke mat) før kjøretur, legge kjøring til sovetid, til gamle kjerringråd som lærbelte ned på veien osv osv. You name it, jeg har prØvd det. Hadde et dyrt or ordentlig bakovervendt sete.

 

Det er ikke snakk om at hun har "utbytte" av å sitte forovervendt, det hadde jeg blåst en lang marsj i. Det er en relalitet at hun blir dårlig. Selv om ikke det er sånn med deg, så betyr ikke det at alle er like. Mannen min var visstnok akkurat lik som barn, og han blir fortsatt utrolig dårlig bare han sitter i motsatt kjøreretning tilogmed på toget.

 

Alle som har vært bilsyke vet at det å se på DVD ikke hjelper det minste - snarere tvert imot. (Prøvde forresten det også). Hvis hun sovnet med en gang vi satt henne i bilen, så kastet hun altså opp omtrent i søvne etter at vi hadde kjørt et lite stykke. Da er det litt vanskelig å dine argumenter til å henge på greip.

 

Jeg kommer - også med neste barn - til å stå på at bakovervendt er best, og at de skal sitte bakovervendt såfremt det faktisk lar seg gjøre. Jeg mener også det er best, men det går rett og slett ikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13:09, er dette noe du tenker på hver time på dagen? Hvis det er det, slapp av og ikke vær en bakovervendt-nazi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...