Gå til innhold

Fatter ikke at noen er så usansynlig dumme at de har barna i forovervendt bilstol!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tji-hi-hi-hi :))) Skjønte nok at jeg traff spiker'n på hodet med innlegget mitt :)) Du høy utdannelse ja.... :))) Måten du skriver på forteller mer enn du aner :)

 

Hilsen 12:55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det gjør jeg nok ikke :)

Men når man leser slikt i en artikkel om barn på ett år som blir lam og får skallen knust, og en to åring som blir drept og funnet utenfor bilen da de små skuldrene ikke tåler kreftene i en kolisjon, ja da blir man provosert på folk som lukker øynene og syter over at " jammen ungen min spyr sånn " og " jammen stakkars ungen min som må bøye knærne "

Skjønner?

 

13.09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man skriver på et forum sier vel egentlig ikke så mye om hvilken utdannelse du har da.. 12.55

 

når det er sagt så ble faktisk ingen barn drept i bil i 2010, er dette fordi det ikke var barn involvert i de bilulykkene vi hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen ble drept i bil i 2010, så da er det ganske ufint å si direkte til småbarnsforeldre at akkurat deres barn kommer til å brekke nakken i 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ingen som sier det?

Poenget er at sannsynligheten for at et barn i fremovervendt bilsete KAN brekke nakken/knuse skallen, er myyye større enn hvis det sitter bakovervendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva gjør du hvis det ikke er plass til barnet bakovervendt da?? Ikke kjøre??

 

Jeg fatter ikke at folk er så usannsynlig dumme og tror at alle unger er like jeg og at alle er friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leser ikke hva jeg skriver... Ser man dvd er det likegyldig hvilken vei man sitter, for da blir man bilsyk uansett.

 

At VOKSNE blir bilsyke av å sitte bakovervendt er helt riktig! Det er fordi man vet hvilken vei bilen (/toget??) kjører, og innstiller seg automatisk på dette. Hadde jeg bestandig sittet bakovervendt hadde jeg ikke blitt bilsyk av det.

 

Bilsyke kan faktisk forklares, for det er jo en grunn til at man blir dårlig! Er man eldre og har blitt bilsyk tidligere kan man faktisk bli bilsyk FØR man reiser fordi man vet hva som venter. Dette gjelder blant annet meg selv, selv om jeg vet det er helt latterlig;p

 

Små barn blir ikke bilsyke før de blir plassert i setet. Jeg har også barn, som har blitt bilsyke ved flere anledninger. Det kan ikke alltid forklares med hverken det ene eller andre, men bakovervendt/forovervendt er dessverre likegyldig. De siste årene har jeg begynt å kjøre saktere enn tidligere i svinger etc (dette kommer også an på bilen, siden noen biler krenger mer enn andre), og det er lenge side mine barn har blitt dårlige i bil. Kjører faktisk så sakte i svingene (på lengre og svingete strekninger) at jeg må slippe forbi alt som er av biler for å unngå å sinke trafikken.

 

Datteren min har blitt bilsyk både den ene og den andre veien. Hun kastet også opp tidligere hvis hun snurret på huska, tok karusell e.l.

 

Poenget mitt er at noen blir bilsyke!! Og det hjelper ikke å snu setet på små barn.. Det er meget mulig at datteren din har vokst det ifra seg allerede dersom hun ALDRI kaster opp lenger. Og kaster hun fremdeles opp faller egentlig argumentet ditt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.09

Du vet virkelig ikke hva du snakker om.

 

 

Unger kan bli bi lsyke plutselig i bakovervent bilstol og jo det kan hjelpe å snu de.

Lær litt før du belærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stolen gjorde det likevel dårlegare enn BeSafe bakovervendt sete i frontkollisjonstesten. Men dei trekkjer dei bakovervende seta så mykje i poeng fordi dei er vanskelegare å installere og tek meir plass i bilen, så difor kjem ikkje totalsummen høgt nok til å vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sånn at et forovervendt sete har fått best i test sånn til opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit du har din mening. Og jeg har min. Du er fullstendig tjukk i huet som bestemmer at andre skal gå fordi dem ikke kan ha barnesetet den veien du mener alle SKAL.

Det er mange grunner til at folk velger å ha setet den veien som i følge deg er feil.

 

Er så utrolig drit lei av sånne bedrevitende dritt kjærringer som skal legge seg opp i hva andre gjør.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha herreGUD !! Jeg ler av dere kvinnfolk som faktisk begynner å krangle om/blande inn hvem som har mest i årslønn :P For det er jo vesentlig i denne diskusjonen :P OG forresten.. Jeg har begge mine døtre på 3 og 4 forovervent !! Ja, kall meg gjerne uforsvarlig, dum, uskolert osv.. Men vet du hva???? Om barnet sitter forovervent eller bakovervent od får en bil i sia, så har det veldig liten betydning uansett.. Det viktigste er vel at barnet sitter sikret i bilen og ikke dingler løst i forsetet som man mange ganger ser.. Er ikke der mere uforsvarlig da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en trailer kan kjøre inn i siden på bilen din også,og ungen din kan brekke hvert eneste bein den har i kroppen,selv om den sitter i bakovervendt bilstol...

Så jeg veit ikke jeg.

Mannen min brukte hverken bilstol eller sele da han vokste opp, men han lever da den dag i dag.

verden er full av hysteriske bedrevitere,så akkurat det der driter jeg en lang marsj i.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn overlevde sikringen for MANGE år siden, slik den da var ;) Nå er de så store at de trenger bare vanlig sikkerhetsbelte.

 

Og jeg selv satt helt løs i baksetet da jeg var liten.......

 

hehehe... ikke overdriv, HI......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 3 åring sitter i forovervendt beltestol.. han er stor nok for anbefalingene og dermed godt nok sikret i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk dib argumentasjon. Angrep: "Fatter ikke at noen er så usansynelig dumme..." Gidder ikke svare på tråden tå useriøse folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på om man frontkolliderer eller at noen kjører på deg bakfra hva som er tryggest ..

 

Om noen kjører på deg bakfra er forovervendt tryggest ,om man får en i fronten er bakovervendt tryggest! Kjører man mye i byen er det mye større risiko for å få en som kjører inn i deg bakfra og kjører man landevei er risikoen mye større for en frontkollisjon .

 

Vi kjører mye i byen og har da valgt forovervendt sete .

 

Det er bare i Sverige og her i Norge at det er anbefalt med bakovervendt sete.

 

Men, vi kan vel alle være enig i at det viktigste er at barna våres sitter i bilsete....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror størrelsen og kvalieten på bilen har mye mer å si enn om barnet sitter forover eller bakover. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Er det bare jeg som begynner å bli utrolig lei denne diskusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg satt helt løst og det gikk bra med meg"

 

Dette er et ufattelig dumt utsagn. For 30 år siden døde det mange, mange flere barn i bilulykker. Så selv om det har gått bra med mange, så var det faktisk stor risiko å kjøre usikret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...