Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #51 Skrevet 29. mai 2011 Morsom du 22:39. Hvor mange søsken har du forresten?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #53 Skrevet 30. mai 2011 Personlig er jeg svært lite interessert i valgene andre mennesker gjør rundt dette, så jeg har ingen formening om det er egoistisk eller ikke. Dere må gjøre det som er riktig for dere. Når det er sagt, så har jeg to grunner til at jeg vil ha mer enn ett barn. Vi har nå fått vår første, og da vi for noen år siden begynte å prøve, sa jeg til kona at jeg godt egentlig kunne tenke meg å bare få ett barn. Hun spurte meg hvorfor, og svaret var at da får vi bedre tid, vi kan bruke all tiden og oppmerksomheten vår på det barnet. Hennes svar var da at de grunnene der er for henne perfekte argumenter for å få FLERE barn. Det gikk et lys opp for meg da. Jeg ønsker meg ikke flere barn for at barna mine absolutt skal bli bestevenner, men for at de lære alt man kan lære av å ha søsken. Deling, tålmodighet, at man har noen å være på lag med mot foreldrene osv. osv. Den andre grunnen er at det som voksen er utrolig godt å være flere i forhold til foreldre. Deling av jul, ferier, 17. mai (både jeg og broren min bor ganske langt fra moren vår) osv. Jeg mistet også nettopp faren min, og det har vært veldig godt å dele på ansvaret for begravelse, arveoppgjør osv. med noen.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #54 Skrevet 30. mai 2011 Det finnes grader av egoisme vet du. En egoistisk handling rettferdigjør vel ikke en annen?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #55 Skrevet 30. mai 2011 Jeg tenker at sannsynligheten for at dere endrer mening om et par år, er ganske stor Må si at jeg og mannen er enebarn og vi har nå tre biologiske + fosterbarn. Kan nesten virke som om vi tar igjen for en ensom barndom... Særlig nå som vi er voksne og foreldrene våre ikke er så unge lenger... alt faller på oss. Både hans og mine foreldre har kun oss til å hjelpe seg med alt det måtte være... og verre blir det dess eldre de blir. Sånn sett er det godt å vite at barna våre kan dele på det. Det er ikke bare en som må påta seg ansvaret for oss.
Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :) Skrevet 30. mai 2011 #56 Skrevet 30. mai 2011 Ta nå et barn av gangen. Du trenger jo ikke ta stilling til dette i dag? Kanskje det faller seg naturlig å få flere barn? Kanskje dere ikke orker tanken på flere barn om dere får en litt i overkant slitsom småbarnsperiode? osv osv.. Jeg skulle bare ha 2 barn, det var jeg fast bestemt på. Men i dag har jeg 4 =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå