Gå til innhold

Er samboeren min slem? Eller jeg kravstor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er altså smart..

Synes du bør spare det samme hver mnd. Da har du fortsatt 5000 å bruke på klær og cafe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gir de rene klær og rent hus og du lager maten. Men du gir de ikke tak over hodet og mat på bordet fordi du må handle masse klær. (satt på spissen)

Tenk om han begynner å kreve at du også betaler for bo og mat... Han betaler jo ALT utenom klær som ikke trenger være budsjetert til mer enn 1500,- i mnd. Hvem kjøper hans klær?

Skrevet

Haha tulling.

Hadde gubben min brukt 7000,- i måneden på klær og diverse

Uten å betale noe for hus og mat, hadde jeg kastet han ut....

Skrevet

Mathilde her igjen...

Hva i alle dager trenger ungene så mye klær for? Og 1-2 plagg til deg selv, hver eneste mnd? Beklager å måtte si det, men jeg synes fremdeles du sløser. Mine unger har også rene rom, rene klær, mat og tak over hodet. Det finnes bruktmarkeder og Finn.no som har billigere klær og eventuellt dresser og slikt. Det å kjøpe online gjør det jo dyrere fordi du betaler porto i tillegg til fullpris for klærne.

En salat til venninnene dine var nå litt drøyt å reagere på, men neste gang kan du kjøpe inn salathode, og ellers det du trenger og ha det liggende i kjøleskapet, da merker vel ikke han om du har laget salat til venninnene dine.. ?

Skrevet

Haha!!!

Han er ikke slem, men det er du.. Tror nok det er noen som må vokse opp og lære seg å være takknemlig.

Ikke kjøpe hus sammen med han for dere kommer aldri til å vare... Gir dere toppen 1 år til, sorry...

7000kr i mnd er mye penger på klær og div.

Skrevet

Altså, hvis det er bare klær og diverse du bruker 7000 kr på, så syns jeg faktisk det er utrolig mye penger.

Jeg og samboer jobber begge fulltid og når alle regninger er betalt, et par tusen er satt inn på BSU og vi legger til 6-7000 kr i matbudsjettet, så sitter vi kanskje igjen med 7000 til bruk av klær og diverse småting, tilsammen. Det går jo mye til utstyr til barn, og det klart man skal får kose seg med en cafetur, kino og litt småshopping om man har økonomi til det. Men syns virkelig ikke at 7000 kr er lite hvis du ikke betaler noen regninger og ikke mat engang.

Skrevet

men en ting vil jeg jo si meg enig i, at hvis dere har felles barn og har et veletablert liv sammen, så mener jeg at dere bør ha felles økonomi. altså en felleskonto hvor både hans og din inntekt går inn. Det som da blir til overs etter at alt av faste utgifter er betalt kan dere dele likt imellom dere. Bli enig om et matbudsjett i tillegg til dette.

Skrevet

Du jobber tydeligvis ikke, og vet ikke hvor mange penger dette er snakk om. Det er mye penger, og jeg hadde måttet jobbe mye og gjort tilsvarende store offer om jeg skulle hatt så mye å bruke på diverse hver måned. Hadde ikke fått sett ungene, etter jeg hadde betalt hus, mat og alt det nødvendige.

Ser du ikke hvor fint du har det, du får være hjemme med barnet, alle må vi gjøre husarbeid, og gi barna tid og kjærlighet. Derfor har ikke flesteparten av oss 7000 å bruke på diverse.

Forstår godt han er frsutrert.

Skrevet

Fint at du gir oss en tidslimit da..Hehe;)

Ingen fare der...Han elsker meg, og jeg er en god person, en snill samboer og en god mamma. Ingen grunn til at han vil dumpe meg.

Han vil bare jeg skal bruke mer fornuftig tankegang når jeg handler.

Jeg har skrevet her at ja, jeg bruker for mye på klær.

Skal skjerpe meg med dette!!

Men syns likevel han er kjip...Han vet somsagt IKKE hva det vil si å trø hjemme??

Glemte jeg å nevne at han har brukt flere tusen bare på å pimpe opp en BIL??

Skrevet

Han vil ikke ha felleskonto. Han stoler ikke på meg når det gjelder penger. Jeg er ikke den flinkeste,nei. Men håper med tid at vi får felles.

Han stoler på meg på alle andre områder. Med grunn! Jeg er somsagt ingen heks, jeg er ei god og snill kjæreste!!! Som han elsker

Skrevet

Siden nesten alle her er anonyme så aner jeg ikke om det er HI som står bak alle innleggene som virker å være svar fra HI, men jeg går ut i fra det når jeg svarer her.

I et av innlegga står det:

"Vel...Jeg ER ansvarlig. Men han har aldri gått hjemme..så han vet ikke hvor mye penger som går. Jeg vil jo ut på ting også...Skal jeg bare sitte hjemme å se på tv?? For å ikke sløse? Hva er det for ett liv..:/!"

På et annet står det:

"Jeg bruker for mye på klær ja. Bestiller masse online, og kjøper det meste jeg vil ha, til ungene!! Meg selv handler jeg ett lite plagg og to til i måneden!"

Hva for et liv er det å henge foran data'n da? Sløser jo vekk penger uten å være ute. Og det er ikke slik at man MÅ bruke penger så snart man er ute av døra. Er jo ikke noe å kjøpe på en lekeplass eller på skogstur med ungen.

Du burde spare på kvitteringer på alt du kjøper en måned og se hvor pengene faktisk går og hvor mye du sitter igjen med. 7000 kr er faktisk mye. Jeg er selv alenemor med 1 barn, og jeg skal faktisk legge ved mitt eget budsjett etter at husleia er betalt, så kan du selv se:

strøm: 500

mobil : 200

buss: 350

tv & nett: 800

mat: 3500

klær: 500

diverse: 1000

Til sammen: 6850 kroner! Og da er faktisk matposten litt høyere enn det jeg faktisk bruker. Du har jo minst 2 barn, så skjønner at det blir litt høyere utgifter, men 7000 er jo masse når det er snakk om at alle regninger og det meste av maten er betalt. Så jeg skjønner at han synes at du sløser, du bruker jo faktisk mer enn 7000 i mnd om du i tillegg må ha penger fra ham. Synes faktisk det er greit av ham å ikke ville ha felles økonomi eller felles huslån slik ståa er. For ut i fra det du sier så betaler han alt dere har av utgifter med unntak av litt mat, klær og diverese, men bruker altså litt ekstra på bil, men likevel sparer han 2000 kr i mnd.

Forresten, du skriver:

"Men..Begynner som sagt snart i jobb 100%. Vil da få utbetalt 15 000. Og da skal jeg betale bhg plass, sfo og mat. Noe som utgjør ca 8000.

Da har jeg sånn 7000 til overs til kos og litt sparing.."

Men da sitter du jo igjen med 7000 kr UTEN å ha kjøpt klær til ungene og diverse til hjemmet. Da kommer du jo til å gå med underskudd selv etter å ha fått mer i inntekt, mens mannen din vil jo ha mindre å betale.

Skrevet

7000 bare på klær og diverse er mye. Her er vi begge i full jobb, men vi bruker ikke så mye på diverse.

Jeg syns det vil være fornufitig av dere å sette opp et budsjett. Hvis han betaler alle faste utgifter så skjønner jeg meget godt at han reagerer.

Skrevet

Jeg må vel igrunn bare si meg enig i din mann. Det hadde ikke falt i god jord om jeg eller gubben hadde brukt så mye penger på slikt hver mnd. Vi har fire barn og så mye bruker vi ikke hver mnd. Vi trenger ikke å kjøpe reima eller andre dyre ting for å ha klær som er bra. Noen ting kan være veldig billige og andre dyrere, men vi må bestemme oss for hva vi skal bruke pengene på.

Du sier dere skal kjøpe dere hus, da burde du virkelig begynne å bruke pengene anderledes. Det er mye dyrere å ha hus enn å leie. Det er veldig mye mer dere kommer til å måtte bruke penger på da. Selv om huset er nytt, så er det mye vedlikehold ute og inne som en må legge penger i. Ting en ikke tenker på en må bruke penger på og ikke minst hvor dyrt det er.

Og jeg har mine tvil på at du skal kunne betale barnehage, sfo og mat for 8000kr. Det høres ut som dere ikke har ett veldig begrenset budskjett på mat nå, så dette tror jeg ikke går.

Skrevet

7000 kr i mnd på klær og diverse? Er du en vandrende økonomisk katastrofe?

Skrevet

Etter hva du skriver sier jeg meg enig i mannen din. Klær og div trenger man ikke bruke 7000på hver måned, du sier barna trenger tøy hver sesong, vel det er ikke hver måned.

Lag en oversikt i to-tre måneder der du skriver hva du bruker pengene dine på så ser du hva som er nødvendig og ikke...

Skrevet

Hvordan i alle dager klarer dere å leve på så lite? Jeg har utbetalt 19500 samboer har fra 40000-100000 i mnden...

Forstår godt at du bruker 7000 på klær og annet posten...

Skriv opp hva du bruker penger på en hel mnd, så kan du vise sambo det!

Skrevet

det var en stor diverse-utgiftspost gitt... syns du selv at det du sitter igjen med i slutten av hver måned er verd 7000? Selv har jeg aldri greid å bruke så mye penger på klær og hygge i måneden... selv ikke når jeg gjør storinnkjøp til vinteren, med vinterdress og sko ender det på 7000 og det er jo en utgift man har bare en gang i året...

Skrevet

Vel, når du ikke betaler maten en gang syns jeg at du bruker fryktelig mye på deg selv. Hva inngår i din *diverse*post?

At du gjør alt husarbeid er helt greit når du er hjemme, men her anbefaler jeg en seriøs prat hvordan ting fordeles når du jobber fullt igjen. Da må han selvfølgelig bidra også.

Anbefaler deg å se gjennom hva og hvor mye du har betalt de siste 6 måneder (ta kontoutskrift fra nettbank), kanskje sammen med samboeren.

Skrevet

Jeg er i full jobb, bidrar til alle kostnader i hjemmet, og får beskjed av samboer om jeg sløser om jeg bruker 2000-3000 kr i måneden på klær og diverse. 7000 er mye penger, og om du virkelig kan bevise at dette er ting dere *trenger*, så er jo saken en annen, men jeg tviler sterkt på at du *trenger* nytt for minst 7000 hver eneste måned. At det er lett å bruke de pengene er en helt annen ting, men dere er en familie, så mannen din har rett til å uttale seg om pengebruk som påvirker dere alle.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk syntes HI er sååååå dum og uansvarlig.

Jeg bruker også mange tusen i mnd på ting og tang , som negler , hudpleieprodukter , lunsj , litt klær , spise ute , små leker til ungene , godis , hårfarge , ja det jeg vil ha og trenger!!

Men min mann har INGENTING imot det.

Han tjener pengene og betaler alt.

Jeg har gått hjemme i noen år , jobber litt , så hjemme igjen.

Han elsker meg og vil jeg skal være glad.

Selvfølgelig gir han meg pengene sine ... HALLO.

Hadde han ikke gjort det hadde det nok vært slutt rimelig fort ja !!!!

HI du gjør INGENTING galt.

Mannen din er en gjerrig egoist...

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, jobber redusert og har 10 000 utbet i mnd, er hjemme med barna 2 dager i uka, gjør da alt av husarb og diverse. Mannen betaler alle regninger og mine penger skal gå til ALT av mat, utstyr, og ting til huset. Syns du har mye penger å rutte med.

Skrevet

Samboeren din er ikke slem, og ja, du er kravstor. Jeg går hjemme med 3 små barn, og jeg hadde faktisk hatt dårlig samvittighet hadde jeg bruke de pengene jeg fikk på klær og div. ting og han måtte betale alt av mat og regninger. Vi har råd til det, men betyr ikke at jeg gjør det for de om. Lurt å se litt fremover og spare itilfelle du virkelig trenger de en dag, og ikke bare på "tøys".

Skrevet

Fy f. så ekkelt det må være å ha en slik mann !

Han kan jo ikke elske dere mye om han ikke vil dele sine penger engang med dere...

Og dere har barn sammen men ennå så vil han ha sine egne penger for aseg selv.

Og lukker lommeboken sin for dere..

Æsj.

Skrevet

Mannen hennes betaler husleie, strøm, regninger OG mat. Det eneste hun trenger å kjøpe, er klær og "diverse ting". Hun har 7000 kr, som burde være rikelig (hvem bruker mer enn 200 kroner dagen på klær?)

Og du synes mannen hennes er kjip?

Skrevet

Jeg er i full jobb og min mann også. Jeg har en 13 åring og en toåring.

Jeg gjør det aller meste av husarbeid. Min mann tar seg av plen og biler.

Jeg har brukt MYE penger på klær i mai med 17. mai, nye ytterklær og parkdress til minsten. Og jeg har brukt ca 3000 kr!

Hva i all verden bruker dine barn som gjør at alle pengene dine forsvinner?

Mannen din er overhodet ikke slem, og du er ikke kravstor, men egoistisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...