Gå til innhold

Er samboeren min slem? Eller jeg kravstor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jobber, han betaler husleie, strøm, mat, og diverse regninger.

Jeg mottar tilsammen 7000 kr fra NAV, er hjemme med 2 åringen vår.

Jeg bruker pengene på klær og diverse vi trenger.

Mot slutten av måneden er jeg alltid tom, pengene går fort! Men samboer forstår ikke hvor mye penger der faktisk går til diverse vi trenger. Han sier jeg sløser, lurer på hva jeg bruker pengene på og sier han er drittlei av at jeg "alltid må snylte på ham" for jeg er tom.

Vel...Jeg gjør alt hjemme. Alt av husarbeid og matlaging...Tells ikke det??

Jeg skal snart begynne å jobbe, og vil få mer inntekt. Og syns han burde holde seg for god til å sutre om at jeg "sløser".

Er virkelig 7000 kr i måneden mye??? 7000 forsvinner jo fort!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vell hva kan jeg si, jeg har brukt 20.000 på mat/klær diverse denne mnd, så nei 7000 er ikke mye!kjip fyr du har...

Skrevet

7000,- på klær og ting dere trenger er MYE.

Skulle det dekket mat også hadde du hatt rett, men herlighet, du burde ha sittet igjen med flere tusen når måneden var over.

Skrevet

Hvis du bare kjøper klær og div og ikke betaler hverkan mat, husleie og strøm og i tillegg ikke betaler en eneste regning.... JA du sløser. Jeg har 4 barn og bruker mindre enn deg på klær og div hver mnd... Hvis det gir deg litt perspektiv..

Skrevet

her i huset har vi pengene sammen,. er ikke mitt og ditt. jeg har hatt 5000 inn i 1 år mens min mann hadde 17000,. min mann lot meg bruke penger om jeg trengte noe.

7000 går med fort. vet jo ikke hva du bruker de på. men alt av penger har bein å løpe på når de kommer...

om du skal jobbe snart så si til din samboer at han får slutte å klage for det er bare for en periode. og han burde ikke klage for kan være han som har dårlig råd engang.

Skrevet

7000 kr???? Bare på klær og diverse TING??

Har du røkt sokkene dine eller??

Forstår han godt jeg, at han syns det er urettferdig å gå å jobbe hver dag, og betale alt av husleie, regninger osv. Mens du kan gå hjemme å kose deg med 7000 kr!! Og allikevel klarer du å bli TOM!!??

Min samboer hadde kasta meg ut, om jeg var så ansvarsløs!! Du kan i det minste betale maten!!??

Skrevet

jeg syns 7000 var mye til å bruke på 1 mnd når du kun handler mat og klær..Jeg hadde vært kjempe takknemmelig vist jeg kunne gå hjemme i 2 år med våre barn og han tok seg av huslån, strøm, bilutgifter osv..men sånn er dte desverre ikke for meg..her må begge trø til for at det skal gå rundt :)

Skrevet

Du kødder nå? Jeg får bare 10 000 av nav i foreldrepenger og jeg er med på å betale både regninger og mat osv.

7000 på klær og diverse? Du sløser.. Husarbeid osv tells desverre ikke nei..

Skrevet

ser forresten nå at du ikke betaler mat heller..da er det enda verre!!! hilsen 23:23

Skrevet

Om du ikke står for maten synes jeg 7000,- er mye.

Jeg er også hjemmeværende med våre barn og har utbetalt 13 000,- i mnd. Jeg handler matvarer, vaskemidler etc. (rundt 6-7000 pr mnd) samt at jeg har noen faste regninger jeg betaler. (ca 3000,-)

De resterende 3000,- går til bensin, litt klær, frisør o.l.

Skrevet

Du sløser voldsomt ja!! Gosh!!

Skrevet

7000 kr er mye ja, på klær og diverse dere trenger. Du har rett i at du går hjemme, og hvis man skal sammenligne så har du dårlig "betalt" for den jobben du gjør. Men han bidrar mer med fellesutgifter for den jobben han gjør, og jeg forstår godt at han synes du sløser. Dere trenger jo ikke klær til 1500 kr hver i mnd, og "diverse" til 2500 (for eksempel), spesielt ikke hvis du bruker 7000 til dette hver mnd. Synes absolutt at du burde hatt 2-3000 igjen hver mnd.

Skrevet

Hallo...Jeg handler litt innimellom jeg også..Jeg handler brød og melk og ofte middager, så bruker ihvertfall 1000 i måneden på mat.

Og det går mye penger på klær. Vi har to barn, ett i skolen og ett hjemme. For hver sesong trenger de nytt, og jeg kjøper klær av kvalitet!! Samboer sier jeg SLØSER fordi jeg kjøper Reima og Ecco, fremfor dress og sko på sparkjøp!!! Like godt det vel???tenker han.. Han har liten peiling!!

vi leier nå, men skal kjøpe snart, og han sier at hvis jeg ikke skjerper meg får jeg ikke være med å eie!! Men hvis jeg blir mer ansvarlig og planlegger pengene mine bedre, skal jeg få eie 50%.

Vel...Jeg ER ansvarlig. Men han har aldri gått hjemme..så han vet ikke hvor mye penger som går. Jeg vil jo ut på ting også...Skal jeg bare sitte hjemme å se på tv?? For å ikke sløse? Hva er det for ett liv..:/

Men..Begynner som sagt snart i jobb 100%. Vil da få utbetalt 15 000. Og da skal jeg betale bhg plass, sfo og mat. Noe som utgjør ca 8000.

Da har jeg sånn 7000 til overs til kos og litt sparing..

Så forstår ikke hvorfor han klager.

Skrevet

haha du er helt sinnsyk!!!

ville aldri kjøpt hus sammen med ei som deg!!!

du er nok veldig hot.....men dum som ett brød inni. Må være eneste grunnen til at han er med deg, for du er pen. ellers ville du vært singel long time ago!!

Skrevet

Unnskyld meg, men hvor gammel er du HI? Jeg vet at dette sikkert er et dumt spørsmål som du ikke gidder å svare på, men slik du fremstår virker du ganske umoden. Mener du virkelig at du skal bruke 7000 av din lønn på kos og sparing? Hva med regninger, klær og diverse?

Hvordan kan du ha samvittighet til å bruke så mye penger på deg selv?

Og du skriver i et av dine innlegg at du også må komme deg ut, ikke bare sitte hjemme og se tv, vel, hva med husarbeid? leke med ungene, gå turer, invitere venner på kaffebesøk, en hobby, lese eller lignende? Man må ikke se tv for å ikke bruke penger..

Mathilde

Skrevet

Mathilde...

Jeg er 25 år...

Jeg bruker ikke mye penger på MEG, jeg kjøper ALT av KLÆR til UNGENE!! Les skikkelig da for svarte...

Jeg gjør også ALT av husarbeid. Men når du er hjemmeværende hender det kanskje du vil gå på cafe innimellom med venninner, invitere hjem på en god lunsj...Det funker ikke så lett uten penger!!

Skrevet

Mathilde her.

Selv er jeg 25 år, har to barn og har fått utbetalt 8500 i mnd siden jul. Med min lønn har jeg betalt bhg 4700kr, kjøpt mat og betalt lege, medisiner (vært mye sjukdom), kjøpt festdrakter (Name It), kjøpt skikkelige joggesko til begge de små, gjort det meste av tingene hjemme, vært sammens med venninner. Det å ta med seg en kanne kaffe og en pk kjeks og gå tur i skogen/lekeplassen med unga OG venninner koster ikke all verden.

Hvis du klarer å bruke 6000 i mnd (nå trekker jeg fra 1000lappen du bruker på mat) på klær, sko, annen shopping, cafebesøk osv så er jeg imponert over at det går an.

Skrevet

Hvor mye har samboeren din igjen etter at han har betalt hus, strøm, bil, barnehage, mat og alle de store utgiftene? Har han 7000,- igjen til å bruke på sånt som dere trenger?

Om han har det så er han vel litt kjip, men om han har mindre igjen, så synest jeg du er kjip.

Om dere svir av 14.000 hver måned på diverse dere trenger synest jeg at dere er uansvarlige begge to. Da er det bedre å legge seg opp litt slik at dere har muligheten.

Skrevet

Hmmm.. Klær til barna koster ikke 5000 (da har jeg trukket fra 1000 for maten du betaler og 1000 for cafebesøk) i mnd for 2 barn.. Yttertøy kjøpes vel ikke inn mer enn en gang i året, kanskje 2? Virker ikke som at du har økonomisk sans og du er jo ikke åpen for debatt heller, hissigproppen... (PANG!)

Gå for all del på cafe, men det koster vel ikke flere tusen i mnd å kjøpe litt kaffe et par dager i uka?

Hvis du fortsatt ikke synes du sløser, så sett deg ned og se hva du har brukt penger på den siste mnd og skriv det inn her UTEN skam...

Skrevet

muligheten til å kjøpe dere bolig skulle det stå. få til verdiskapning og økning for dere selv og barnet, og barna dere skal få. Skape et hjem sammen liksom.

Skrevet

her i huset bruker vi 8000-10000 kr pr mnd kun på mat.. (er en familie på 6)

Om han jobber ute og bruker sine penger på familien og hun jobber i hjemmet som medfører at han slipper husarbeidet, og også hun bruker alle sine penger på familien.. så syns jeg han er kjip som tyner henne.

Han slipper jo husarbeidet, så da tells det!! FAKTISK!!!

Skrevet

Han har igjen ca 2000 som han setter til sparing!!!

Skrevet

Det er det han gjør..Tyner meg...Blir forbanna tilogmed når jeg handler mat. Og jeg handler alt jeg kan av firstprice!!!!

Klikket her en dag for jeg hadde kjøpt inn til en salat til meg og ei venninne. Han skulle da faen ikke "fore mine venninner"!!!

Barnslig??? JA!?!!

Jeg bruker for mye på klær ja. Bestiller masse online, og kjøper det meste jeg vil ha, til ungene!! Meg selv handler jeg ett lite plagg og to til i måneden!

Han kjøper ikke EN ting til ungene. Han gir dem tak over hodet og mat i kroppen. Jeg gir dem klær, rene klær, rene rom, nytt sengetøy. mat (ja for jeg lager og gir maten), og bøttevis med tolmodighet og kjærlighet!!

Men det er visst priceless!!! Jævla utakknemlig jobb å være husmor!!

Skrevet

Det er det han gjør..Tyner meg...Blir forbanna tilogmed når jeg handler mat. Og jeg handler alt jeg kan av firstprice!!!!

Klikket her en dag for jeg hadde kjøpt inn til en salat til meg og ei venninne. Han skulle da faen ikke "fore mine venninner"!!!

Barnslig??? JA!?!!

Jeg bruker for mye på klær ja. Bestiller masse online, og kjøper det meste jeg vil ha, til ungene!! Meg selv handler jeg ett lite plagg og to til i måneden!

Han kjøper ikke EN ting til ungene. Han gir dem tak over hodet og mat i kroppen. Jeg gir dem klær, rene klær, rene rom, nytt sengetøy. mat (ja for jeg lager og gir maten), og bøttevis med tolmodighet og kjærlighet!!

Skrevet

Barnslig??? JA!?!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...