Gå til innhold

kan ikke stole mye på BV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det er du HI som er det store problemet!

Virker ikke som alle skruer er på plass!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er da vel bare ikke seriøst skrevet :P hahaha :D

Skrevet

Dette er jo bare tull!! Hvorfor hisser dere dere opp sånn? Les første innlegget hennes igjen, hun tar opp alle sånne ting som vi pleier å tulle om her når det gjelder hysteriske mødre.

Haha, ser dere ikke at hun bare vil provosere og tulle med dere?

Skrevet

Uff...jeg fikk helt vondt nå jeg :( Håper virkelig at dette bare er tull!

Har selv en lillesøster på 18 år og tror det hadde "tørna" for meg om en MANN på over 30 hadde gjort henne gravid...

Moren min er 16 år eldre enn meg, så har ingenting i mot unge mødre for min egen er fantastisk.

Men...håper som sagt dette bare er tull..virkelig.

Om det ikke er det, HI... du må da virkelig forstå at dette ikke er noe grunnlag for å melde noen til BV???

Lykke til da, med alt..

Skrevet

Hahahaha, dette er tidenes innlegg:D Synes vanligvis ikke "moro"innlegg her på forumet er noe særlig artig, men dette fikk meg til å le..

Ja, HI.. Nå må du melde din kjærestes søster til barnevernet, fortell de at moren lar barnet spise syltetøy og nugatti, og i tillegg tar barnet ut av barnehagen noen ganger!

Men hva kan vel barnevernet gjøre i denne saken? Bruke vekk VIKTIGE ressurser og tid på å fortelle en mor om hva som er sunt å ha på brødskiva! Den tiden de gjorde det kunne de reddet et barn som kunne blitt mentalt skadet for livet.

Det du heller kan gjøre om du mistenker at moren er sliten er å tilby deg som barnepasser samtidig som du kanskje får en clue på hvordan livet som mor er (for du har vel ikke barn enda?). Da redder du kanskje et barn en annen plass:-)

Nei... Vet godt hvilken alder du er i.. Er to år eldre enn deg HI, og tror jeg har vært i "bedreviter" alderen når jeg var på din alder, ergo da jeg ble gravid. Glad jeg vet at det finnes mange forskjellige måter å oppdra barnet på, såfremt som å mate barnet på. Det at noen andre mater barnet med noe annet enn deg er ikke nødvendigvis galt. Og det at barnet få en is av og til på onsdager er heller ikke galt. Nå i varmen tror jeg mange foreldre gir is flere ganger i uka også=) Min er foreløpig for liten til å spise en hel is, men hun spiser det hun også selv om hun er kun 12 mnd. Hun får forresten prim på brødskiva ofte... Lyst å melde meg også inn?

Skrevet

Hi,hvis du er et troll,noe jeg tror og håper du er,så vit at dette er den mest geniale trollinga jeg har sett,jeg ler på meg astmaanfall her jeg ligger! "Hun er ikke en sånn som leser barn og foreldre og sånne blader"... ubetalelig!:-)

Skrevet

tittei:)

der var forumtrollot ute av hulen sin...

Skrevet

Dette kan umulig være et seriøst innlegg.

Jaja kan bare ringe barnevernet med en gang for jeg har jo, åh gud forby, gitt barnet mitt is MIDT i uka.

*ler og rister på hodet*

Skrevet

Hahahaha!!.....

Ubetalelig! :) Men hvor ble HI av?

Skrevet

er her men folk ble så usakli at jeg rett og slett ikke gidder bry mer om va di skriver.. makan til frekhet lissom...

Skrevet

Hvor gammel er barnet ditt HI? Huffa meg du er virkelig for ung enda til å skjønne. Vet ikke om du er i pubertet enda eller hva som gjør at du tenker sånn. Søstra til bror din har ikke gjort noe gale ho. Alle andre her ser ikke hva ho har gjort galt....

Skrevet

For en morsom tråd....lissom!!

Skrevet

Ja lissom hehehehehehehehehehehehehehehohohohohohohohohohoho:D du som begynte med denne tråden... lissom hehehehehe... Hi som bruker ordet lissom hehehe:D

Skrevet

Dytter på denne. Morsom tråd om det var et troll eller ikke....

Skrevet

Absolutt alle her syns det er absurd at en tenåring med en baby mener seg å vite mer om stabile forhold, morsrollen o.l. enn en dame med 10 år mer livserfaring og 3 år mer morserfaring.

Ikke nok med det, alle syns det er slemt, horribelt og usaklig å betrakte den andre forholdsvis normale morens valg som barnevernssak og dermed prøve å sverte henne i fagetatens øyne.

Hvem bedriver frekkheter og usakligheter, lurer jeg på? Det er usannsynlig frekt å innbille seg at man har noe å lære andre etter noen få måneder i "tralten" som mor, og ubeskrivelig usaklig å bruke fagfolks tid og krefter på en fullkomment velfungerende familie.

HI, beklager å måtte si det, men hvis du finnes og ikke er et troll, så har du trampa dyktig i salaten hos en person som kunne ha vist seg å bli en viktig ressurs for DEG en gang i tida, og du har krenket noen som ikke ba om det. Frekkhet og usaklighet er du selv skyld i og du burde be din svigerinne tusen ganger om unnskyldning for å ha mistenkeliggjort henne.

Skrevet

He he he jeg ser at dersom dette skulle vært en barnevernsak så er det bare å begynne å søke jobb hos de, for de vil trenge maaaaange folk om de skal ut å "rettleie" alle som kan finne på å gi barna is på en onsdag, nugatti på brødskiva og ikke bade barnet hver kveld. Jeg vil tippe at minst 90% av alle foreldre i Norge vil få besøk bare de får nok folk til å sende ut.

Skrevet

Okay HI nå har jeg lest mye av det du skriver her, og er forsatt ikke enig. Det som kan skje med dine barn som IKKE skal få sukker er at når de kommer i rett alder så setter de i gang med å overspise av alt de ikke fikk som små.

Forsatt stiller jeg meg undrende til at en slik sak skulle gått til barnevernet. Herregud, vi har jo spist is med smoothie på hver dag i 2 uker til dessert, så det er vel like før sønnen min blir hentet.

Så klart er det vikrtig med måtehold med sukker men verden er ikke bare sort og hvit. For mye salt kan også være farlig, sjekker du dette når du lager mat?

Og for guds skyld ikke tro på alt du leser i ukeblad, ja det kan høres fornuftig ut der og da, men neste mnd kan alt de skrev sist mnd være helt forkastet.

Selv om vi her i huset kan finne på å spsie dessert hver dag så betyr ikke det at vi har et usunt kosthold. Før du prøver deg på flere anmeldelser så kunne du hatt nytte selv av å gå på noen oppdragelsekurs, for det viktigste du kan gi ditt barn er å lære det å spise alt med måte og hva som er rett og galt ellers som å ikke slå, ikke lyve osv.

Jeg hadde nok også tålt det dårlig om du hadde kommet hit og fortalt meg den ene feilene jeg gjorde etter den andre og jeg har vært alene med sønnen min i 9 år uten noe som helst støtte fra hverken den ene eller den andre og jeg har en sønn som vet hva som er rett og galt, og hva man kan spise mye av og hva man bør begrense. Han er faktisk en utrolig snill og grei gutt.

Skrevet

Hei HI.

Kjenner faktisk igjen meg selv i ditt ideale om å unngå sukker på hverdagene. Og jeg hadde også en tanke om at jeg skulle bade lillegullet hver kveld.

Jeg er nå godt over 30 og ser at jeg siden jeg var 17 har endret mening om mangt og mye som jeg var temmelig bastant om.. Ikke bare når det gjelder barneoppdragelse. Jeg skulle aldri bli samboer, det ble jeg.. Jeg skulle ikke drikke alkohol... Jeg skulle ikke ha sex før jeg var klar for ekteskap osv osv. Poenget er ikke hvilke ting jeg har endret mening om, men at det skjer.. Det jeg ser som en rød tråd er at jeg har vært mest bastant rundt de tingene jeg ikke selv har blitt "utfordret" på, de idealene jeg så andre ikke kunne leve opp til - noe jeg ikke kunne forstå. "Det skulle i alle fall jeg klare uten problem! Det kunne jo ikke være så vanskelig"

Jeg har faktisk tenkt en del på dette. Om jeg har mislykkes siden jeg ikke har følgt mine idealer.... Men (heldigvis) har jeg kommet fram til at den viktigste grunnen er at jeg har møtt nye situasjoner, erfart og så gjort nye vurderinger. Når jeg ser tilbake er det så klart enkelte ting jeg skulle ønske var ugjort. Men det jeg har dårligst samvittighet for er de gangene jeg var bastant (og trolig nedlatende) til venner som ikke følgte mitt ideal. Jeg har måttet svelge noen gameler i senere diskusjoner -etter å ha gjort akkurat som de..

Jeg prøver å lære av dette og når jeg merker at jeg har bastante meninger, så henger jeg ofte på en kommentar ala "ut i fra det jeg vet nå/slik jeg ser situasjonen nå". Noen vil sikkert si at det kan høres ut som om jeg er svak og ikke kan stå for mine meninger, men det er faktisk erfaringen som taler.

Min siste kamel gjaldt faktisk akkurat nugatti..... En svært god venninne fortalte at hun hadde gitt barnet sitt nugatti da det var sykt og hun slet med å få i det mat. Jeg kommenterte i etterkant til mannen min at det jo måtte være unødvendig! Det fins jo så mye annet! Mitt barn hadde til da ikke vært langvarig syk.... gjett hva hun fikk etter minimalt mat inntak over flere dager? Is og nugatti....

Så konklusjonen på dagens filosofering :) Hold på dine idealer om sukker, de skader ikke barnet, men vær forberedt på at du ikke alltid vil klare å leve opp til dem - og at de vil endre seg med tid og erfaring.

Når det gjelder hun du vil hjelpe, så støtter jeg hun som tidligere oppfordret deg til å tilby avlastning/tilstedeværelse i stedet for å irettesette. Irettesettelse skaper bare avstand.

Lykke til -og håper dere på sikt får positivt utbytte av hverandre.

Skrevet

ehh altså du som mener at man ikke skal tro alt man leser i blader: mener du at barne om bud reidar hjerman og di andre som skriver i foreldre og barn lyver?!! de må vere slitsomt og ikke stole på noen asså... :/

dessuten så passer jeg bestandi på at barnet mit ikke får for mye salt!! bruker findus og fjordland og sånne ting som ikke er for mye salt i og jeg vil aldri finne på og gi noen barn ekstra salt på maten! de er jo og rett og slett ødlegge lungene deres... om jeg er ung så er jeg ikke dum vet du,,

HI

Skrevet

ehh altså du som mener at man ikke skal tro alt man leser i blader: mener du at barne om bud reidar hjerman og di andre som skriver i foreldre og barn lyver?!! de må vere slitsomt og ikke stole på noen asså... :/

dessuten så passer jeg bestandi på at barnet mit ikke får for mye salt!! bruker findus og fjordland og sånne ting som ikke er for mye salt i og jeg vil aldri finne på og gi noen barn ekstra salt på maten! de er jo og rett og slett ødlegge lungene deres... om jeg er ung så er jeg ikke dum vet du,,

HI

Skrevet

Å kjære vene, si at dette er trolleri, ellers tror jeg kanskje du er rimelig over gjennomsnittet usikker..

Hvis du må lese mor og barn for å være trygg på at ting du er rett så gjør gjerne det, men IKKE kom her å fortell at andre tar feil fordi de ikke gjør som deg..

Stol litt på deg selv.. Hvor gammelt er egentlig ditt barn HI?

Mathilde

Skrevet

ehh?? byner bli litt lei de tøve deres med og kalde meg troll bare fordi jeg har egne meninger i mot setning til dere!!

hilsen en LITT LEI HI!

Skrevet

Kjære deg, det er vel ikke noen fasit på hva som er en god og en dårlig mamma i forhold til sukkerforbruk og fri fra barnehagen.

Jeg tror du prøver for hardt å være en perfekt mamma, og jeg syns det er bra at du prøver å ikke gi barnet ditt sukker i ukedagene. Det er likevel forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet. Når det gjelder å ta fri fra barnehagen så er man faktisk pliktig til å ta ut fire uker pr år, mulig det har blitt 5 uker nå også noen steder. Jeg syns at alle barn bør få gå i barnehage, og jo før de begynner jo bedre, men selvsagt betyr ikke det at de ikke skal være sammen med foreldrene sine når de kan det. Jeg har ikke noen barn selv enda og jeg er derfor heller ingen ekspert på barn. Det er kun foreldrene, som er ekspert på sine egne barn, dersom de ikke er tilbakestående da. Jeg har passet veldig mange barn gjennom min jobb i barnehage i ti år, og jeg tror at jeg selv om jeg ikke har egne barn har en viss idè om hvordan barn funker. Barn blir ikke syke av sukker, dersom de ikke får så store mengder at de begynner å bli alvorlig tykke, eller at det går ut over tennene. Det med tennene er nok en større trussel egentlig. Jeg tror likevel ikke at det å gi barnet sitt en is hver dag vil være noe problem, og jeg har vokst opp med nugatti og syltetøy, ja tilogmed sukker, sunda og banos på brødskiva hver dag, dette skylte vi ned med enten saft med tonnevis med sukker, eller melk med oboy, og melka var ikke tilsatt vitaminer. Jeg har tiltross for dette ikke hatt store problemer med tennene, og det er først etter jeg ble voksen og kunne bestemme selv at jeg fikk vepsetaljen til å bli vrengt så jeg ligner mer på en humle. Jeg ville selvsagt sørget for å gi barna mine sunn mat hver dag, men det betyr ikke at jeg ville være hysterisk for å gi dem is på en onsdag. Det blir som om man drikker alkohol midt i uka, det går helt fint å ta en øl på en onsdag, men det er først når det blir kun lørdag man ikke drikker alkohol at det begynner å bli et problem. Det er klart at man ikke helt kan sammenligne alkohol og sukker da, men du skjønner nok hvor jeg vil hen likevel. Jeg tror at du er flink til å ta vare på barnet ditt, men jeg tror også at din svigerinne har grei kontroll over sine barn. Kanskje du burde se hva hun gjør, og gjøre det samme? Kanskje det vil gjøre at barnet ditt får det enda bedre? Tror nok barnevernet skulle fortalt deg litt hva de jobber med slik at du ikke anmelder folk for slike tulleting. Det er faktisk ganske mye som skal til før barnevernet kan gripe inn. Dersom du hadde sett at barne gikk rundt i møkkete klær, ofte gikk med avføring i bleia over lengere tid, ikke fikk mat, fikk feil mat hele tiden slik som f.eks hamburger og chips hver dag og ikke noe annet, har uvanlig mange blåmerker eller blåmerker på steder det ikke kan ha fått dem utenom ved fysisk mishandling, ja da burde du reagere, og det ville vært ille dersom du ikke reagerte på det, men at svigerinnen din gir barnet sitt is på "feil" dag og "feil" pålegg på brødskiva innimellom og kanskje hopper over badingen et par dager går nok helt bra. I gamle dager badet alle en gang i uken, og da hele familien i samme vannet, det gikk bra det også, men at det var ekkelt etter vår standard ja.

Lykke til med barnet ditt og fortsett å bry deg om andres barn, men ikke bland deg i ting du ikke har noe med.

Skrevet

Dette blir bedre og bedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...