Gå til innhold

kan ikke stole mye på BV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, tror nok folk bryr seg minimalt med at du har det vondt;) "God fisk" rådet var nok heller ikke ment til deg.

Videre håper jeg du skjønner at det er nok stor fare for at du selv vil komme i barnevernets søkelys om du fortsetter denne agendaen din. Om det virkelig er noe snev av sannhet i innlegget ditt håper jeg det skjer raskt. Uansett syn jeg at det å sitte her å dikte opp slike historer vitner om psykisk ubalanse så vil råde deg til å skaffe hjelp uavhengig av om innlegget er sant eller ikke.

God bedring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vil jo bare hjelpe henne... :( tenk deg at du skulle være alene med barn som har en pappa som bor langt unna og ingen som kan hjelpe deg? nei huff jeg er glad jeg har en som stiller opp for meg.. tror lissom ikke det er helt enkelt for henne og ikke ha non.. håper bare ikke andre blir redd for og prøve få hjelp når di leser alle disse stygge svarene.. :(

HI

Skrevet

Rart at det er så mange som biter på dette. Mange naive dumme mødre her!

Skrevet

så du mener jeg er i sykisk ubalanse fordi jeg er ung mor i ett stabilt forhold og har litt lese og skrivevansker, ikke liker at folk propper sukker i barna sine og fordi jeg tør og bry meg......??

Skrevet

HI:du snakker om at folk disser unge mødre. Det du skriver i innlegg 20:41kan tyde på at du disser alenemødre. Så hva om faren er langt unna? Betyr det at barnet aldri kan få en is i ukene?

Og FLOTT at hun gir barnet fri fra bhg nå og da. Utrolig mange som ikke gjør det.

Skrevet

Men det er forskjell på å bry seg OM og å bry seg MED..

Gjett hvilken kategori du faller innunder, HI??

Skrevet

LITT skrivevansker?

Det du gjør handler ikke om å tør å bry seg. Det er heller snakk om en besettelse.

Stabilt forhold? Kjære deg, du er 17(!!) år. Vet du hva ordet stabilt betyr?

Skrevet

For det første: Mohahahaha!!!!!

For den andre: Meld meg til barnevernet.

Og vær så snill ikke tro at dette blir sagt fordi du er ung mor. Det er rett og slett fordi du er stokk dum.

Skrevet

Oi! For en tråd!

Synes det er fint at du bryr deg, Hi, men tror altså barnevernet har litt vikgitere ting å styre med enn å starte undersøkelse fordi noen ANONYMT har ringt inn og meldt på et slikt grunnlag. Det skal være svært alvolige anklager for at de skal gå videre med en anonym melding.

Det virker ikke som du er så veldig moden selv, Hi. Men det gir ikke andre rett til å mobbe deg på nettet av den grunn.

Skrevet

Jeg kan ikke finne en ting i det innlegget som er i nærhet av omsorgssvikt.

Skrevet

Stabilt forhold? Du er 17 år og dere begynte sammen når du var 16. Hehe, du er nå litt søt da:) Synd dumskapen råder så sterkt.

Du virker være noe av det minst begavete jeg har sett her inne. Hadde jeg vist hvem du var skulle jeg meldt DEG til barnevernet. Er nok større fare for at de setter inn tiltak hos mennesker med så dårlig selvinnsikt, istedet for at de går etter folk som holder barna hjemme fra bhg.

Skrevet

Jo, så teite folk er det faktisk lov å mobbe.

Skrevet

Jeg syns egentlig dette var en grei tråd helt til det går litt for langt..

Jeg mener.. om det er sant det hi skriver, og at hun sliter med skrivinga.

Så har vi ingen rett til og "angripe" henne slik.. jeg ser jo grunnen, man kan bli provosert.. men om det stemmer det hi sier, så får jeg også litt vondt.. ikke pga grunnene til at hun meldte.. men akkuratt fordi hun sliter med å skrive, og andre "tuller" det bort.. tar det ikke på alvor og sier at hun trenger hjelp..

Skrevet

Is og pølsebrød skal man bare få på Søttende mai!

Takk.

NB: Regn ikke med at noen blir takknemlige for at du melder dem til BV.

Skrevet

Hallo! For en gjeng med høns her.. Hvorfor mobber dere? Virkelig godt forbilde for ungene deres!! Håper virkelig ikke ungene mine kommer i bhg/skole med deres barn.

Dere er ikke det spor bedre når dere driver med den hetsingen som er nå.. Kutt ut da, vær så snill...

Skrevet

Enig!

Fra 21:33 ..

Skrevet

Denne moren klarer seg helt fint uten "hjelpen" din HI.

Barnet ditt kan umulig være så gammel? Du kommer nok til å svelge mange kameler opp gjennom årene.

Skrevet

Kjære Hi.

Folk har forskjellige ideer for hva som er riktig oppdragelse for barn. Det er fordi alle er forskjellig og unike. Og det er en bra ting.

Du mener kansje at is/snop/syltetøy er noe som hører lørdagen til, mens andre mener at det er samma hvilken dag man får det på så lenge det ikke blir i store mengder.

Selv gir jeg is til barnet mitt om hun er syk, nettopp fordi det er vanskelig å få i henne mat da. Og om hun ikke spiser noe som helst, blir hun enda slappere og blir sur og grinete og kansje enda mer syk, noe som ikke er bra for noen av oss. Jeg skjønner det du sier at sukker ikke er bra, men det er ikke slik at sukker er farlig. Det er kun i enorme mengder det kan være helseskadelig. Alt med måte er et ordtak som er lurt å kunne.

Du mener at barn skal bade hver kveld. Vel jeg VET-og jeg understreker det- at det ikke er bra å bade hver dag. Huden har en naturlig "syrekappe" som beskytter oss for at bakterier som finnes i omgivelsene,ikke trenger inn i kroppen og skaper infeksjoner. Når vi bader/dusjer hver kveld, blir denne syrekappen vasket vekk og rekker ikke å bygge seg opp igjen før neste vask. Dermed kan man bli unødvendig mye syk om man er uheldig. Man fjerner også den naturlige fuktigheten i huden, som kan gi tørr hud, og være ekstra fælt for barn med eksem.

Barn er i barnehagen fordi foreldre trenger en plass å ha barna sine mens de studerer/jobber osv. Det er ikke slik som skole, som er obligatorisk, men et tilbud til foreldre som trenger et sted barna kan være på dagtid. Barna har veldig godt å være med foreldrene sine, spesielt slik som det er i dag at begge foreldre jobber fullt, og man har generelt lite tid med barna sine. Jeg selv lar barnet mitt få fri fra barnehagen om jeg har fri en dag. Da bruker vi dagen sammen og koser oss, det er bra for barnet og for meg :)

Det jeg prøver å fortelle deg, er at alle ser forskjellig på barneoppdragelse, og det gjerne fordi alle barn er forskjellige.

Du kan ikke forvente at hun skal bli glad når du direkte forteller henne at "hun gjør det feil". Hun gjør det som hun mener er best for sitt barn, og det er det riktige for hun og barnet. Om du mener det er feil, så er det din rett å mene det. Men det er ikke fint å fremme din mening på den måten. At hun er alenemor trenger ikke å si at hun ikke er lykkelig. Jeg syns ikke du har rett i å blande deg inn her, for det er absolutt ikke snakk om noen som helst form for omsorgssvikt.

Så mitt råd til deg er å ikke prøve å hjelpe henne. Du kan selvfølgelig høre med henne om hun ønsker at du skal passe barnet en helg så hun kan hvile osv, men utover det så syns jeg du skal ligge lavt..

Skrevet

Hetsing?? Dette er ikke hetsing.

Er ikke rart man tror dama er gal når hun ringer til bv på det grunnlaget der. Det blir rett å slett for dumt

Skrevet

Det er ikke en barnevernssak at en mamma gjør noe annet enn deg da vettu. Min jente får ei brødskive med nugatti hver dag hun, hva sier du til det? Bør barnevernet kontaktes slik at jeg kan få råd og veiledning om annet pålegg eller noe?

Skrevet

For det første så trenger en ikke bade eller dusje barnet hver kveld,det har ikke huden godt av.

Jeg synes ikke dette er særlig å reagere på.Barnevernet kan kanskje fortelle henne litt om kosthold og grensesetting.

Skrevet

Hvis du er opptatt av å hjelpe henne så tror jeg det finnes bedre måter enn å melde henne til barnevernet. Hva med å invitere henne hjem på middag der du lager en sunn middag og en sunn hverdagsdessert?

Jeg synes du HI virker arrogant. Jeg er opptatt av kosthold, men er ingen anti-sukker-fanatiker og nå på sommeren er det is også på andre dager enn lørdag. (for ikke å snakke om i morgen når det er 17.mai - da kommer du til å se maaaange som må meldes for å fore ungene med sukker på en tirsdag)

Når det gjelder bading. Det er ikke slik at det er om å gjøre å bade hver dag. MIne unger er lett atopiske og her bader vi maks to ganger i uken. Resten av dagene vasker vi vekk skit og vasker tiss/rumpe om det trengs.

Virkelig ingenting av det du kommer med i hovedinnlegge gir grunn til bekymring. Det eneste jeg synes er bekymringsfullt er at en mann på godt over 30 år legger seg etter en på 16 år. Hadde min bror satt barn på en 16-åring hadde jeg blitt utrolig skuffet over han. Hadde hun kommet inn i midt hjem og meldt meg til barnevernet for å gi ungene mine is på en onsdag, ja da hadde jeg ikke villet ha noe mer med henne å gjøre.

Konklusjonene på innlegget er vel. Du er helt på bærtur og kjæresten din er en småekkel som har seg med så unge jenter.

• 2 uker senere...
Skrevet

går det ann å trykke liker på noen av innleggene?:P Hahaha så patetisk!!

Skrevet

He he he... Skikkelig forumtroll på ferde...Like artig å lese svarene til alle andre, som å lese innleggene til HI.. DONT FEED THE TROLLS!!

Skrevet

Herregud HI, ER DU HELT IDIOT eller?? Man melder ikke folk til bv fordi de gir ungene is midt i uka, og fordi de ikke bader hver dag!! DET HAR DU IKKE NOE MED!!!

Dette må være et av de teiteste innleggene jeg har lest her inne..

Håper det bare er tull at du har en unge, men hvis ikke, stakkars stakkars unge!!! Hadde jeg visst hvem DU var, skulle jeg meldt deg til bv for idioti!!!!

Det er pga folk som deg, som gjør at oss unge mødre får et slikt dårlig rykte!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...