Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #51 Skrevet 12. mai 2011 så hvorfor korrigerer du når hun kaller sin onkel for pappa? Mitt barn på 18 mnd kaller mamma for pappa og omvendt. Vi korrigerer selvsagt, slik at barnet lærer. Det betyr ikke at barnet selv bestemmer at det til kalle meg for pappa. De må læres.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #52 Skrevet 12. mai 2011 Det er litt vanskelig for deg å lese eller? De fleste har sagt at det er uholdbart å tillate et barn å kalle steforelder mamma/pappa når barnet har mamma/pappai livet sitt. Hvorfor korrigerer du barnet ditt? Det må jo være helt greit at ungen kaller onkelen pappa.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #53 Skrevet 12. mai 2011 23.03 her. Jeg korrigerer fordi det er ikke naturlig at hun vil gå igjennom livet og kalle onkelen sin for pappa.. Likeså ville jeg korrigert om hun kaller tanta si for mamma. altså jeg korrigerer ikke fordi hun alt har en far men fordi den personen hun kaller pappa ikke er en naturlig farsfigur. Derimot vil det være naturlig om hun etterhvert vil kalle min nye mann pappa, rett og slett fordi han oppfører seg som en. Jeg kommer dog ikke til og presse på det men blir det sånn så blir det sånn.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #54 Skrevet 12. mai 2011 Uff, da må jeg også være en forferdelig mamma! Jeg lar min sønn kalle sambo pappa, inntil for litt over 1 år siden har min sønn ikke hatt noen farsfigur å jeg var både " mamma og pappa"! Jeg mener tittelen pappa ikke kommer biologisk, å bli kalt pappa er noe en får igjen for å være ekte foreldre, fra bunnen av hjertet! Min sønn har kalt sambo pappa en stund, det kom helt av seg selv, i begynnelsen bekreftet vi det ikke! Men nå har det blitt naturlig for hele familien! Hvorfor skal ikke min sønn få lov til det? Min sambo gjør alt for han og oss,tar ut sykedager når minsten er syk,hatt våkenetter,tatt bleier,fått han til å slutte med bleier å tar han med på masse positive opplevelser,og gjør like mye som meg i hverdagen vår! Det ville da vært rart for meg å nektet min sønn å bruke det ordet,når han er den eneste farsfigur han har! For oss er det helt greit,for andre kanskje ikke! Men han som bilogisk far er,har sett han 2 ganger og er totalt uintresert!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #56 Skrevet 12. mai 2011 forskjellen hos deg er at biologiske får ikke er inne i bildet. Det er pappa til hi sitt barn.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #57 Skrevet 12. mai 2011 Enkelte av dere er helt idioter må jeg si !!!!! Min man har en datter på 5 år. å hun har altid kalet meg det jeg heter, men kaller hun meg mamma noe hun gjør av og til så kjefter jeg ikke å sier ikke noe. for hvorfor skal jeg sitte å fortelle en 5 åring at det ikke er slik. hun vet hun har en mamma, men hun sitter selv og sier at jeg er heldig å har to mammaen. mamma jeg bor med og mamma hos pappa. Det er slik at jeg har termin 1 juli. å da blir mine søsken onkel å tanter å mine foreldre blir besteforeldre. da blir det automatisk at min manns datter og laller dem onkel å tante osv. selv om hun vet at det ikke er hennes ekte tanter osv. men jeg og min mann er gift å ser ikke problemet i at hun kaller meg mitt navn eller mamma. så lenge hun vet at jeg ikke er den ekte mamman hennes noe som hun gjør!! Så jeg synes du skal la sønnen din kalle stefaren sin det han føler for enten det blir navnet eller pappa. du kan ikke kjefte på han for hva han sier så lenge du vet at han vet at det ikke er hans ekte pappa ! jeg kaller min stefar for pappa plus min ekte far for pappa. inngen av dem har vondt av det !!! så bare gjør det som blir rekti for deg å drit i alle andre her inne som tror de vet å kan best!! det har tydeligvis ikke peiling eller erfaringer i hva de snakker om !!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #58 Skrevet 12. mai 2011 sånn har vi også hatt det i vår familie.. jeg og helsøsteren min har en pappa som ikke har brydd seg om oss.. han var jo der innimellom. men han brydde seg aldri som en far skal gjøre.. når vi skulle ha samvær hadde han ikke noe imot å sende oss til bestemor for at han skulle feste f.eks. vi hadde derimot en stefar som er verdens beste!! han har tatt oss til seg som om vi skulle være hans egne!! og når mamma og han skulle få ei ny jente så begynte vi å kalle ham far. så her er pappa fortsatt pappa og stefar er far lillesøster sier pappa til han da han har virkelig fortjent tittelen far!! jeg hadde ikke vært her jeg er i dag uten ham for å si det sånn.. men pappa er ikke så glad for at vi sier far da men nå som vi har blitt voksne så har vi fortalt ham at det er hans egen feil som ikke har stillt opp!! og nå finner han seg faktisk i det
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #59 Skrevet 12. mai 2011 du er jo ikke riktig skrudd sammen. Ingen her som har skrevet noe om å kjefte på ungen! Og det er vel ingen som har sagt at stefar har noe imot dette. Men trolig vil den ekte pappan ikke like det, og denne pappan kunne meget mulig være en bedre far, men han er nå i barnets liv på fast basis.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #60 Skrevet 13. mai 2011 Jeg tror at mange av dem som har svart her kanskje er redd for at sine barn skal få en annen "mamma". Jeg er enig med dem som sier at pappa er den som stiller opp. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg godtatt at barnet sa "pappa", HVIS det var i orden for den biologiske faren. Men jeg hadde også sagt feks.: Skal Ole hjelpe deg? Har du fortalt Ole hva vi gjorde i dag? (om din nye samboer). Og selvfølgelig pappa til den biologiske. Når det barnet du bærer på nå begynner å si pappa, om minst ett år, vil den sønnen du har fra før være 3 år. Da er det nok enklere å forklare. Du trenger ikke å ta den diskusjonen ennå, vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå