Evigoptimisten Skrevet 23. mai 2011 #51 Skrevet 23. mai 2011 Ja, det håper virkelig jeg også!! Hvorfor skal det være så urettferdig noen ganger? Orker ikke at det skal drøye så mye lenger nå.. en pine disse dagene mot ikm. arrrgh!! Hehe, skjønner du svidde av en test.. men det er jo tidlig da. Fortsatt stort håp. LYKKE TIL! Jeg SKAL holde meg til torsdag med testing!
RTL Skrevet 23. mai 2011 #52 Skrevet 23. mai 2011 Da er vi inne i ikm uka vår da. Huff, vil ikke ha, ikke ha, ikke ha mensen nå!! Lurer på å teste i morra, en dag før IKM... i og med at jeg har begynt utredning denne mnd er blitt skikkelig prøver kjenner jeg, hehe... Må nok lande litt igjen etter blodprøvene er tatt så psyken får igjen balansen
snuppo Skrevet 24. mai 2011 #53 Skrevet 24. mai 2011 ikm igår, nagativ test idag også. er litt små svimmel, kjenner det godt når jeg går i trapper....men om det er et tegn har jeg ikke peiling på, kjenner også jeg er rar nederst i magen, akkurat som mens smerter,men ikke likedan.....rar følelse
Esperanza84 - gravid! Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #54 Skrevet 24. mai 2011 snuppo: rar følelse høres bra ut! satser på at det er en spire i vekst;) Jeg venter heksa på besøk på fredag. har fått svar på diverse prøver og vet hvorfor vi har vansker for å bli gravid (redusert antall sædceller) så vi booster kostholdet vårt og vitamininntaket og satser på at spiren kommer over sommeren. Hvordan går det jenter? Flere som har rar følelse i magen? Ønsker dere alle masse lykke til!
Evigoptimisten Skrevet 24. mai 2011 #55 Skrevet 24. mai 2011 Så kjedelig med redusert antall sædceller, men da har en hvertfall en naturlig forklaring på hvorfor det tar litt tid for dere. Hva sier legen om utsiktene? Hvordan tar mannen din det? Vi går og venter på svaret på min samboers prøve, som ble levert på fredag. Hvor lang tid tok det før svarene kom? Er litt spent på resultatet. Når det gjelder rare følelser i magen, har jeg det! Det stikker og en litt ubeskrivelig følelse, spesielt på kveldene. Litt anerledes enn mensen smerter... jaja, lov og håpe på spire, man kan jo aldri slutte å håpe.hihi. Hvordan er det med deg? Noen symptomer?
RTL Skrevet 24. mai 2011 #56 Skrevet 24. mai 2011 trenger litt "regnehjelp" jeg... kjenner tanta komme snikende på nå, IKM i morgen... men om den kommer nå så seint på kvelden, hva regner dere da som dag 1? i dag eller i morgen? Det er viktig å få dette rett siden jeg skal ta blodprøve 7 dager før neste mens. Mine sykluser ligger på 28 dager, ved et par tilfeller på et år har den vært på 27. Blir da dag 21 fortsatt riktig, om den skulle komme i kveld?
snuppo Skrevet 24. mai 2011 #57 Skrevet 24. mai 2011 ta å regne ut fra den dagen du får mensen, progrestreron (eller hvordan d skrives) du skal ta, går d uansett bra,jeg tok min på dag 8. har du tatt flere prøver RTL?
RTL Skrevet 24. mai 2011 #58 Skrevet 24. mai 2011 Men om jeg bare blør litt, altså såvidt det er, på kvelden... regnes det som en dag? Er progesteron ja, men jeg fikk beskjed om at den MÅTTE ta 7 dager før mens, altså dag 21 på en syklus på 28 dager som jeg jevnlig har. Skal mellom dag 2 og 6 for å ta et haugetall av andre hormonprøver. Ellers har jeg bare vært på underlivsundersøkelse der jeg fikk påvisst bakovervendt livmor....
snuppo Skrevet 25. mai 2011 #59 Skrevet 25. mai 2011 joda, negativ test idag og......er den testen hos legen mere sensitiv??
*Lykkelig 1984* Skrevet 25. mai 2011 #60 Skrevet 25. mai 2011 Tanta kom i går her hos meg:) pytt pytt! Så nå har jeg bestilt eggløsningstester for første gang sammen med Vitex så får vi e om det gjør susen;) Lykke til på neste pp:)
Evigoptimisten Skrevet 25. mai 2011 #61 Skrevet 25. mai 2011 Da gikk jeg på en smell og svidde av testen min idag, 3 dager før ikm = NEGATIV!!! Får vel bare innstille meg på at det ikke klaffet denne gangen heller. *Lykkelig 1984*: Hvor lenge har dere prøvd? Har du stabile sykluser? Min erfaring med Vitex var at min ellers stabile 28dagers syklus ble hele 33 dager lang, og droppet det etter 2 måneders bruk. Selvfølgelig mange som dette også har funket bra for:) Ville bare dele min erfaring... Lykke til med neste pp:)
RTL Skrevet 25. mai 2011 #62 Skrevet 25. mai 2011 Da var TR kommet hit i gården. Skal ta blodprøver denne mnd, men ser nå at legen har skrevet til de første blodprøvene "tas dag 2-6 etter mens"... altså, er det dag 2 til 6 i syklus eller 2 -6 dager etter mens er over???
Esperanza84 - gravid! Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #63 Skrevet 25. mai 2011 RTL: legen har nok bare vert litt uklar. Jeg fikk beskjed om å ta neste blodprøve fra syklusdag 2 - 6 (kanskje det samme for deg?) Jeg ville ringt legen og spurt. Lykke til! Evigoptimist: han tar det ok. Vi surfer på nettet for å finne ut ulike ting som kan øke produksjonen og et sunt kosthold med masse proteiner og vitaminer går igjen. Så vi prøver på dette og så får vi se over sommeren om neste prøve har bedre seg. Jeg svidde av en test i dag tidlig jeg også (3 dager før mens) og den var veldig negativ Men det var jo egentlig ventet, men alikevel blir jeg liksom overrasket. Var den ikke positiv???WTF? hehe... Satser på prøverør på privatklinikk til høsten om kvantiteten ikke er gått opp tenker jeg. Krysser fingrene for alle som fremdeles ikke har fått tr på besøk!
Evigoptimisten Skrevet 25. mai 2011 #64 Skrevet 25. mai 2011 RTL: jeg tok også blodprøver på dag 3 i syklusen min. Ville ha sjekket! Så bra at dere gjør set som dere kan for å få opp kvaliteten, og at han tar det ok. Man har jo ikke noe valg;) Godt mulig vi kommer etter med samme problemstilling... Jeg har også litt det samme som deg med testing, ikke positiv? jeg som denne gangen var sikker på at jeg var gravid. Men du, håpet er enda ikke ute for oss (selv om jeg er ganske så sikker på at mensen kommer snart...) Er det andre som fortsatt har trua på positiv test?
snuppo Skrevet 25. mai 2011 #65 Skrevet 25. mai 2011 sikker på at jeg er gravid jeg hehhehe, må bare ha en positiv test
RTL Skrevet 25. mai 2011 #66 Skrevet 25. mai 2011 Jeg drar innom i morgen og satser på at det kan gjøres da ville jo vært rart om jeg skal ta en uke senere enn dere, mener jeg Nå tror jeg at jeg tar meg et par uker fri fra BIM, kommer tilbake med flere spm når blodprøvene er tatt jenter ) Lykke til med testing denne uken, jeg krysser fingrene for dere!!!!
Evigoptimisten Skrevet 26. mai 2011 #67 Skrevet 26. mai 2011 Så spennende Snuppo!! Har du testet idag? Jeg skal ikke teste noe mer før evnt etter ikm på lørdag. Mulig min syklus er litt ustatt, siden den var 32 dager mot normalt 28 forrige måned. Holder håpet oppe (selv om jeg innstiller meg på at jeg ikke er gravid!) Lykke til med utreding RTL, krysser fingrene for dere, og lykke til med test av din samboer. Håper det ordner seg. Håper vi snakkes etterhvert:)
snuppo Skrevet 26. mai 2011 #68 Skrevet 26. mai 2011 ja, både med a1 og så kjørte jeg å kjøpte cllearblue hehe negativ idag og. åh, så spennende, men har mye hvit utflod som vi så godt når vi hadde seg igår....litt direkte jeg da. så er bare å teste igjenn i morgen :-) tørr ikke juble førr testen er positiv
*Lykkelig 1984* Skrevet 26. mai 2011 #69 Skrevet 26. mai 2011 Hei Evigoptimist:) Jeg sluttet på p-pillen for 6 måneder siden etter å ha brukt den i 10 år! Vi har ikke prøvd "aktivt" og har bare hatt sex når det passer:) Men nå skal det satses! hehe. Har tilogmed kjøpt eggløsningstester for første gang:) Jeg er helt regelmessig, med 29 dagers sykluser. Men jeg spotter opptil 9 dager før TR slår inn for fult:) Og jeg føler at det er grunnen til at bollen ikke sitter:) men men, man må vel forvente litt kluss etter 10 år på pillen kansje.... Takk for at du delte erfaringen din med Vitex! Jeg er fullstendig klar over at det klusser til for noen, det har jeg sett flere som har opplevd. Jeg prøver en periode og ser det litt ann, blir det helt på styr så dropper jeg det:)
Esperanza84 - gravid! Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #70 Skrevet 26. mai 2011 heisann jenter§! svidde av en test i dag også, vet ikke hvorfor, for den lyste like blendahvit mot meg i dag også. Har vert skikkelig humørsyk i dag og begynte å grine fordi jeg hadde en eksamen som det gikk veldig dårlig med. Gikk hjem å såg på Sex in the city og gren masse da også:S Tror definitivt mensen kommer i morgen, men vet aldri - syklusen min er gått fra å være klokkepresis til å variere med noen dagers mellomrom! Ønsker alle sammen lykke til!! xx
Esperanza84 - gravid! Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #71 Skrevet 26. mai 2011 Har foresten bestilt 56 nye el-tester og pre seed! Så nåååå skal dere se at de kommer frem
ellynn Skrevet 26. mai 2011 #72 Skrevet 26. mai 2011 Hei dere:) Hadde trolig ikm på mandag - har ikke fått mensen i skrivende stund. Trolig ikm på mandag, da jeg ikke er helt sikker på sykluslengden. Tok ut spiral 1.april. Fikk mensen 26.april. Og nå venter jeg... I gode gamle dager(for 3-4 år siden) hadde jeg syklus på 28 dager. Herreminhatt, jeg blir helt tullete av dette! Når skal jeg teste meg? Hva synes dere?
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 26. mai 2011 #73 Skrevet 26. mai 2011 Hei jenter Det ble et kort opphold for meg her på dette forumet. Jeg er fremdeles i sjokk over at vi traff blink på første forsøk denne gangen også. Så da er det bare å håpe på at det blir en like skjønn baby ut av det som forrige gang, men håper på et annerledes og lettere svangerskap. Jeg heier på dere alle sammen og håper dere kommer etter til 1. trimester senere i uka eller veldig snart!
Evigoptimisten Skrevet 26. mai 2011 #74 Skrevet 26. mai 2011 Ellynn: Jeg hadde tatt en test, en blir jo tullete av å ikke vite.. skjønner frustrasjonen. Har du noen tegn på graviditet? Gratulerer desembergutt09+??. Du aner ikke hvor heldige dere er som treffer blink på første forsøkene. Det skal du virkelig glad for, så slipper du bekymringer og mye tidsbruk på dette prøveriet. Lykke til med svangerskapet, måtte du få det bedre denne gangen. Snuppo: Så utrolig kjedelig at mensen kom så langt på overtid. Nå er det bare til å brette opp armene igjen. Lykke til! Esperanza84: Hva er pre seed? (mulig jeg er helt uttafor her.. hehe) Kjipt med dårlig eksamen, men godt å få det ut med litt grining. Jeg skal prøve bli flinkere å gråte, det er så godt etterpå hihi. Her går tiden sååå sakte mot ikm... æsj!! Nå kan denne hersens tanta bare komme, så vi får det overstått.
Esperanza84 - gravid! Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #75 Skrevet 27. mai 2011 Pre seed er et slags glidemiddel som skal gjøre det lettere for svømmerene å komme frem. Har hørt om flere som mener at dette har utgjort et viktig element når de ble gravid:) Så derfor MÅ jeg jo bare prøve. Gratulerer til desembergutt09! Det var kjekt å høre at dere traff på første forsøk! Kos deg med svangerskapet! Ellynn: har du testet? Er spent! Her i gården går jeg faktisk bare å venter på at tr skal komme. VIL faktisk at hun skal komme, fordi jeg har fått klarsignal til å begynne på pergo! JIPPIIIII! Så nå føler jeg meg suuuuperpositiv!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå