Augbarn Skrevet 13. mai 2011 #26 Skrevet 13. mai 2011 Heisann:) eg lurer på to ting. Hvor tidlig kan egentlig en graviditetstest slå ut? Eg skal på fest tre dager før IKM og er så i tvil om eg skal drikke eller ikkje? Noen gode råd? Det andre eg lurer på er hvor tidlig er det noe poeng å ta UL? SIst eg var gravid var eg på UL i uke 12 og fant ut at fostret hadde vært dødt i MANGE uker uten at kroppen sa ifra. Vil gjerne unngå dette igjen? Hvor mye koster en UL (privat)? Takk for hjelpa
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 13. mai 2011 #27 Skrevet 13. mai 2011 Positiv el-test idag, så da hører jeg til her da:-) Masse lykke til alle sammen.
RTL Skrevet 14. mai 2011 #28 Skrevet 14. mai 2011 Jeg hører til her! Har ikm 25.mai. Jeg er SÅ kvalm, føler meg skikkelig fyllesyk. Har prøvd i 13 mnd så tror ikke jeg er gravid, MEN... kan det være urtene jeg har blitt lurt til å begynne på? Jeg går nå på bidronninggele og wild yam...er kvalm og flyr på do opptil flere ganger daglig med a.f. Så har jeg lett litt rundt på nett... og er mye forskjellige tanker rundt når disse urtene skal tas. Noen som vet for sikkerhet når, altså før/etter EL de ulike skal tas? Jeg har i tillegg gått til innkjøp av salviete, og det skal vel tas fra TR til EL? Altså tatt i bruk alle kjerringråd nå rett før utredning 23.mai, hehe.. Noen råd?
bligravid85 Skrevet 14. mai 2011 #29 Skrevet 14. mai 2011 Så hærlig med en liten ferietur oppi all prøvingen.Vi drar til Paris på en liten kjærlighetstur ved IKM, så det hadde jo vært arti med en positiv test da. Men er litt usikker på om jeg vil teste når vi er der, eller vente til vi kommer hjem. Kjenner jeg meg selv rett, så vil jeg nok teste på IKM Håper og tror jeg har hatt eggløsning nå, for jeg hadde bare en dag med el-slim, og det var på mandagskveld. Og har lagt inn aksjer siden da. Håper spiren sitter for meg og alle dere ander!
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 16. mai 2011 #30 Skrevet 16. mai 2011 Hei RTL Vi har også prøvd i 13 mnd. Ikm to dager etter deg. Går også hyppig på do
RTL Skrevet 16. mai 2011 #31 Skrevet 16. mai 2011 Også har du to gutter fra før? Er det altså mulig at det ikke feiler meg noe og at det finne smulighet? ;p Har du fått begge naturlig eller? Syns 13 mnd har vært et langt år altså...
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 18. mai 2011 #32 Skrevet 18. mai 2011 Har fått begge naturlig ja, men det tok 12 mnd med første og 9 mnd med andre. så er nok ikke av de som blir så lett gravid. Ja ventetiden har vært lang nå. Håper det er denne måneden det skal gå vår vei. Har du noen symptomer? Her er mine: -Jeg er ofte tissetrengt, måtte faktisk stå opp i natt for å tisse. Dette kom tidlig i mine to tidligere svangerskap. -Er uvanlig trett og sliten. -Hodepine. -Stikkinger i livmora - Litt kløe/svie i underlivet i går og idag.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 18. mai 2011 #33 Skrevet 18. mai 2011 Legg dere til ikm-lista:-) http://www.barnimagen.com/forum/thread/143233284
RTL Skrevet 18. mai 2011 #34 Skrevet 18. mai 2011 har egentlig slutta den symptomjakta for leeeenge siden, siden de gikk over i hverandre hver eneste mnd. Denne mnd kan jeg faktisk si at jeg lider av kronisk bilsjuke/fyllesjuke - men som sagt, jeg begynte på bidronninggele og mistenker at det er en bivirkning. Er også innmari trøtt, men siden jeg jobber 100% og går fulltid på skole i tillegg kan det ligge der. Så jeg har en unnskyldning for alt, hehe.
bomsa Skrevet 19. mai 2011 #35 Skrevet 19. mai 2011 hmmm....nå har jeg fått påvist B12 mangel og folatsyremangel. Dette er visst ikke så bra for en eventuell spire så jeg håper nesten (bare nesten) at den ikke sitter denne måneden. Litt rart er det at jeg har folatsyremangel når det er det eneste tilskuddet jeg tar. Jeg skal inn til legen å få B12 sprøyte og snakke med henne da hun ikke var på jobb i går når jeg fikk resultatet. Noen som har erfaring på dette? Jeg har bare googlet litt etter jeg fikk resultatet igår.
Evigoptimisten Skrevet 20. mai 2011 #36 Skrevet 20. mai 2011 Ser vi er flere som er i 13.ppèn. hadde jo vært moro om det hadde klaffet på denne runden for alle... Jeg tar heller ikke symptomer så seriøst lenger. Selv er jeg litt uggen og såre brystvorter og ømme bryst, that`s it! Har hatt en fantastisk ferieuke i NY, og utrolig deilig å tenke på HELT andre ting. Kunne gjort dette hver periode mellom el og ikm, hehe, hadde vært noe... Idag har vi levert sædprøve, så nå håper jeg virkelig at den er ok. Min samboer er sikker på at han feiler noe, uff!! Håper på positiv test, FØR testresultatet kommer om 2-3 uker. Bomsa? Merkelig at man får mangel på folatsyre, når man tar tilskudd. Aldri hørt om før.. Hvordan går det med dere andre jenter? Positiv følelse denne gang? Jeg håper virkelig vi lykkes denne runden, er litt lei av dette prøveriet og uvissheten *Sukk*
RTL Skrevet 20. mai 2011 #37 Skrevet 20. mai 2011 apropo sædprøve, jeg har vært hos gyn i dag... fikk beskjed om at det ikke var noen grunn for mannen å vente på å bestille time til det. var visst innmari lang ventetid. problemet er at mannen er overbevist om at det ikke feiler han noe og ser ingen grunn til å haste med det. rimelig oppgitt nå kan man si. hvorfor så macho???? ellers fikk jeg beskjed om at jeg har bakovervendt livmor og ble anbefalt å bytte stilling i halmen fremover, siden svømmerne muligens møter veggen hver EL.
Evigoptimisten Skrevet 21. mai 2011 #38 Skrevet 21. mai 2011 Hei RTL, Har selv gått noen runder med min sambo for å få han med på dette...Han ville heller leve i uvitenhet enn å teste seg, men har blitt litt modnet, og innsett at det er noe han MÅ. Jeg tror rett og slett at man kødder ikke med manndommen deres, det er et skikkelig sårt område!! Ble fortalt av min spesialist at jeg bare skulle si til han at han skulle ha opptelling av hvor mange trailerer han hadde, hahaha!! Funket det;o) De er jo jammen meg enkle noen ganger... Men må sin at jeg syntes litt synd på han, når han måtte inn og avlevere glasset sitt, han var ikke høy i hatten. uff!! Har et vennepar som ble gravide på prøverør, etter at det viste seg at hans svømmere svømmet i flokk. Så det kan være en enkel greie å løse det, bare man finner grunnen til man ikke lykkes;o) Lykke til RTL!
snuppo Skrevet 21. mai 2011 #39 Skrevet 21. mai 2011 ÆSJ!! negativ test idag, ikm på mandag..... har vært hos legen å tatt blodprøver, alle svarene var fine, så venter jeg på progrestrn testen snart da. håper det klaffer snart. lykke til alle prøvere
bomsa Skrevet 21. mai 2011 #40 Skrevet 21. mai 2011 Heisann...da er mensen kommet igjen, syklusen tuller litt..vet ikke helt hvorfor. Men da ønsker jeg alle dere andre lykke til:-)
bligravid85 Skrevet 22. mai 2011 #41 Skrevet 22. mai 2011 Bomsa: så trist at tanta kom ( det er vel bare å brette opp armene og gjøre seg klar for en ny prøveperiode. Jeg blir bestandig skuffa og lei meg den dagen tanta kommer, men så går det over etter et par dager. Hadde en positiv følelse frem til i dag, det kjennes ut som jeg har litt mensmurringer. Har IKM i morgen, men har ikke begynt å spotte enda.. Det gjør jeg vanligvis i 3-4 dager før mensen kommer. Så kanskje er det håp likevel Skal ta en test i morgen. Hvordan går det med dere andre?
Christinamedjente Skrevet 22. mai 2011 #42 Skrevet 22. mai 2011 JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! =)=)=)=)=)=)=)=)=) Jeg er GRAVID!!! Fikk sjokk!!! tok en test, å der komdet frem, gravid etter 10 sek!! Er sååå glad!!! Den satt på føste forsøk gitt! Kaster babystøv over på dere alle sammen!!
snuppo Skrevet 22. mai 2011 #43 Skrevet 22. mai 2011 Gratulerer så masse :-) Tar imot en dose støv je, takk takk. :-) har ikm imårra,testa idag,men bledahvit den,men kjenner på kroppen at tr.kommer,
Christinamedjente Skrevet 22. mai 2011 #44 Skrevet 22. mai 2011 tusen takk! har forresten byttet nick fra christinaj til baby<3 som du kan se kom det som et sjokk idag! LYKKE TIL:) det ordner seg til slutt
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 23. mai 2011 #45 Skrevet 23. mai 2011 Gratulerer Baby <3! Jeg er så spent så spent men har bestemt meg for å vente på tr eller vente lengst mulig med å teste, jeg vet nemlig ikke nøyaktig når IKM er bare at det er denne uken en gang... Har litt murringer og er veldig trøtt og slapp til tider, men det kan jo bety begge deler.. Hvordan går det med dere andre nå som uke 21 endelig er her?
ellynn Skrevet 23. mai 2011 #46 Skrevet 23. mai 2011 Hei:) Tror ikm er i dag, men jeg vet heller ikke helt, så jeg venter noen dager med å teste. Er veldig spent. Men har liksom på følelsen at mensen skal komme, den kommer bare noen dager "for sent" - bare for å irritere litt ekstra!! Hvordan går det med dere andre da?
Augbarn Skrevet 23. mai 2011 #47 Skrevet 23. mai 2011 Her kom TR to dager for tidlig faktisk så rakk ikkje kaste bort noen tester denne uka.. Første gang eg blei gravid blei eg gravid på første forsøk. Denne gangen tar det visst litt lenger tid.. Noen andre som har erfaring med at det tok kort tid første gangen og lenger tid neste? Er det bare flaks/uflaks? Nærmer meg da eg engentlig skulle ha termin (august), men som ble mistet. gruer meg litt til det viss eg ikkje er gravis på ny innen den tid. Har sju venninner som har termni cirka da eg skulle hatt så er litt sårt kjenner eg.. Men men.. kanskje det klaffer denne perioden?!
snuppo Skrevet 23. mai 2011 #48 Skrevet 23. mai 2011 ikm idag,negativ test....så da kommer den iløpet av dagen, lykke til dere andre :-)
Evigoptimisten Skrevet 23. mai 2011 #49 Skrevet 23. mai 2011 Gratulerer med positiv test Baby! Til dere andre; det er enda håp så lenge tanta enda ikke har gjort entrè...) Piamor og Esperanza? Hvordan går det med dere??? Jeg holder motet oppe, og føler meg faktisk litt gravid, (stikninger i magen, litt kvalm og uggen, halsbrann og ømme brystvorter... ) Sikkert bare innbilt denne gangen også Enda noen dager til ikm, lørdag!! Skal prøve å la være og teste, men ligger noen tester og roper på å bli brukt... Krysser fingrene for alle sammen )
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 23. mai 2011 #50 Skrevet 23. mai 2011 Hei Evigoptimist Jeg har ikm dagen før deg, men klarte ikke å holde meg. Tok en test idag - negativ. Kan ikke akkurat kalle meg tålmodig nei. Har også en del symptomer. Trett, stikninger i magen og litt ømme bryster. Har også vært hyppigere på do i det siste, til og med måttet stått opp om nettene. Er også i 13 pp. Håper det er vår tur nå. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå