Gå til innhold

Til Barnevernansatt!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnevernet sier alltid at det er Fylkesnemnda som har gått inn for omsorgsovertagelse. Men det jo først Barnevernet som har skrevet rapportene og bestemt seg for å føre saken for Fylkesnemnda. Og mange som har høye stillinger i det offentlige har blind tro på Barnevernet. For eksempel hvis man prøver å ringe til ordføreren (har ikke gjort det selv altså), vil ordføreren si at Barnevernet vet best!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg sa ikke at de kunne legge grunnlag for omsorgsovertakelse, men vi har jo sett innlegg her inne med folk som har hatt BV på besøk, der BV har kicka på det ene og det andre, som egentlig var helt uskyldig. Sier ikke at saken i sin helhet var uskyldig, men enkelte deler ble liksom ilagt mer negativitet enn det kanskje burde. Som hun som lot babyen sove i vognbagen, ser ikke problemet med det. Og BV brukte soppdannelse som argument, men det blir da ikke lettere sopp i en vognbag enn i en vanlig seng? Man kan jo vaske alt i en vognbag også!

Skrevet

Nå var spørsmålet her om far røyker hasj, og hva som da skjer. Da skjer det ingenting, så lenge mor til barnet tar affære.

 

Når det er sagt, så vil jeg tilføre at barnevernet har utrolig LITE makt. De klarer faktisk ikke å hjelpe de de er satt til å hjelpe, fordi lovverket er så fjernt. Sånn er det i virkeligheten, samme hva dere tenker om barnevernet. Sykt, men sant.

 

Så tenk litt lenger enn nesene deres. Foreldre har faktisk mer makt over sine barn i institusjon, enn hva barnevernet har. Om en følger lovverket..... Og ikke tenker omsorgsovertakelse, men hjelpetiltak og behandling.

 

Lovverket suger, men ikke slik de som opplever at barnevernet overtar omsorgen tenker.

 

Hilsen fortvilet og forbannet mor.

Skrevet

Det lurer jeg også på! For en bekjent ble tatt med hasj (kan ikke ha vært mye), og da kom politiet og oppsøkte ham på jobben for å skåne barna hans. Når de skulle ha ham inn til avhør eller hva det er. Har ikke hørt noe mer i ettertid, de har to barn og kona hans hater at han røyker hasj og har truet med å gå sin vei. Jeg mener personlig at det kunne vært mye verre, selv om jeg ikke dermed mener det er ok å røyke hasj. Men jeg ville ikke forlatt mannen min for en sånn sak, da ville jeg heller gjort alt som sto i min makt for å hjelpe ham. Men så er det jo da de som sier at da kan BV gå inn og si at om hun ikke forlater ham siden han bruker narkotika, så tar de ungene hennes. Så det er klart hun er opprørt!

 

HI

Skrevet

Skjønte ikke dette...

 

"Foreldre har faktisk mer makt over sine barn i institusjon, enn hva barnevernet har. Om en følger lovverket..... Og ikke tenker omsorgsovertakelse, men hjelpetiltak og behandling." På hvilken måte??

 

"Lovverket suger, men ikke slik de som opplever at barnevernet overtar omsorgen tenker." Hvordan da?

 

 

 

 

Skrevet

Joa, og det høres søkt ut. Men det spørs om det er så veldig nær virkeligheten.

 

Ikke for å dra et "saksbehandler har alltid rett"-argument, altså, men det er virkelig slik at opplevelsene en del foreldre har av hva som er grunnlaget for vurderinger, ikke alltid ligger så veldig nær opp til hva som faktisk har blitt sagt til dem.

 

As for fylkesnemnda; det er selvsagt barneverntjenesten som fremmer sak for denne, men det er virkelig ingen automatikk i at man får medhold der.

Skrevet

Jaha, og hvorfor er det så mange som sier at med en gang man samarbeider med BV, så har man i utgangspunktet tapt? For da graver de seg inn, dypere og dypere og henger seg opp i alt mulig rart!

 

Og, siden det er så få som klarer å jobbe i BV i lengden, så er det alltid mange nyutdannede spirrevipper uten egne barn eller livserfaring som liksom skal avgjøre hvordan du er som forelder!

Skrevet

"Hva gjøres der politiet har funnet hasj på en far eller mor?"

 

Ofte gjøres ingenting. Altså som at politiet ikke melder dette til barnevernet, men de gir vel i blant en bot.

 

Dersom barneverntjenesten mottar en bekymringsmelding fra politiet av typen "far med barnevogn ferska i å kjøpe et gram hasj på Grünerløkka," vil foreldrene bli innkalt til et møte for gjennomgang av bekymringsmeldingen, og det vil antagelig bli opprettet en undersøkelse.

Skrevet

21.30: Det finnes jo alltids skruer. De fleste barnevernssaker er frivillige hjelpetiltak, ikke omsorgsovertakelser. Studier viser at de fleste familiene som får bistand fra barnevernet, er godt fornøyde med dette.

Skrevet

Ikke det alene nei.. er du gææern.

Skrevet

20.38

 

Nei dessverre jeg har begge versjonene

samt jeg har lest hele dokumentene fra begge siden og jeg har lest beskyldingene fra barneverne så

kyss meg i...

Skrevet

20:40

Kan du ikke lese?alene med 2 barn,men mor til 4

Få navne ditt så kan jeg invitere barneverne til deg

Skrevet

Herrefred, her gir dere BV mye mer makt enn det de har. Jeg jobber til tider tett med BV, BUP og PPT, og guri så vanskelig det er å lage sak mot foreldre! Det er for det første ikke mulig for BV å fysisk fjerne barnet fra hjemmet med mindre det er snakk om hastesak pga fare for liv og helse, eller en laaaang sak med vanntette beviser om at barnet vil ha det betydelig bedre utenfor hjemmet. Mor og far kan fortsatt få ha barna hjemme i ganke mange saker så lenge det ikke er snakk om fare for barnets liv og helse, og foreldrene har mye kontakt med BV og tåler å få overraskelsesbesøk titt og ofte.

 

BV er ikke eid av noe skummelt bakorgan som tjener penger på å ta vekk unger fra noen familier og selge de til andre, ei heller er de noe verdenspoliti som har all makt i sine hender. De er bundet og regulert av svært strenge rammer og regler, og må som sagt ha mye på en mor eller far før de kan engang tenke tanken på å fjerne barna.

 

Så ro ned propaganda og konspirasjonsteoriene, BV har relativt liten makt når alt kommer til alt. Og ja, de gjør feil, men det er dessverre at de til tider ikke gjør nok eller ser farer tidlig nok, og uhyre sjelden eller aldri at de tar et barn som ikke hadde trengtes å fjernes fra hjemmet.

Skrevet

 

bullshit i første avsnitte ditt er ren løgn, for barnevarne har ikke dokumenter som kan bevise, bv skrive en raport, stempler det og det er nok som dokument i en rettsak.

Barneverne er eid og tjener penger til å ta foeldrene barna, fylkesmenda er ingen rettsorgan og er ulovlig etter FN barnekonversjinen.

FÅ NÅ F.... ØYNENE OPP

Skrevet

Oj oj, hissig! Nei, jeg kysser ikke deg i r..., men du iviteres herved til å kysse min! Du virker kjempesmart, lol!

Skrevet

Seriøst?? Tror du på deg selv?? Har også jobbet tett med et barnevern som veileder maksimalt før det er snakk om noen sak.. Og ja, jeg tror at barnevernet jobber til barnets beste, selv om det selvfølgelig kan bli gjort feil der også. Må visst åpne øynene mine, jeg da..

Skrevet

Dette at de ikke ser farer tidlig nok, er det ikke bra at de ikke dømmer alle på bakgrunn av mistanker?

Og er ikke sakkyndige vurderinger noe som Fylkesnemnda legger stor vekt på?

 

Og jeg tror ikke at Barnevernet går til sak kun fordi de ser en tom ølboks, men tingen er at de rapporterer massevis av småting for å kunne skape tvil om foreldrene. De er også kritiske til foreldrene under hjemmebesøk, noe som jeg generelt synes er en svinsk måte å oppføre seg på. Samle en masse små anklager mot foreldrene, som deretter blir stående i arkivet deres! DDR kunne ikke gjort det bedre.

Barnevernet skulle heller konsentrere seg om det som mannen i gata oppfatter som omsorgssvikt, og ikke prøve og komme innunder huden på familiene.

 

 

Skrevet

Nå har min søster jobbet for barnevernet i mange år som fostermor,og jeg som utenforstående har møtt mange av disse barna som er "stjelt" av barnevernet. Det jeg tenker om dem alle er: Kunne nå bare barnevernet hatt mulighet til å hente dem før.Flere år før. De stakkars barna har mange store problemer,og foreldrene hyler på facebook,you tube osv om slemme barnevernet som stjeler barn.

De tilfellene jeg har kjennskap til,så er det meget bra at barna er blitt hentet av bv ihvertfall.

Skrevet

Ro deg ned KB, og fortsett med å spre "propogandaen" din på youtube!

Skrevet

Nydelig, 22.56. Du har rett og slett avslørt en internasjonal konspirasjon. Det er nok frimurerne og chemtrails som står bak. Norske kommuner tjener seg søkkrike på å stjele barn fra folk og betale fosterforeldre for å ta seg av dem. Klart det.

Skrevet

Enig 23.04!! Du skriver det jeg mener på en mer oversiktlig og presis måte, takk!

Skrevet

Selv om noen foreldre er takknemlige for hjelpetiltak, burde det ikke vært lov å rapportere alle slags anklager og bakvaskelser om dem, og lagre dette. Man burde kun lagret det som gikk direkte på omsorgssvikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...