Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #51 Skrevet 13. april 2011 Jeg har ikke sagt et ord om at du skal ha sagt noe om å stoppe støtte. Jeg har konstatert at du tar grundig feil når du påstår mye av det du sier, som foreksempel at vi nesten sender mer ut av landet enn vi bruker innenlands. Familien på tre får hvertfall mat! Det er mer enn mange familier andre steder i verden får! I mange land i verden bor gravide kvinner flere dagsreiser unna sykehus. Du trenger perspektiv og kunnskap.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #52 Skrevet 13. april 2011 Faen altså! At det alltid skal komme en reflektert voksen og punktere alle argumentene våre når vi prøver å ha en skikkelig fjortisdiskusjon!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #53 Skrevet 13. april 2011 nok penger til mat en uke. og der stopper pengene. joda kjekt det. forskjellen med å gi feks 500 kr til en familie her og feks en i romania, er at en storfamilie lever veldig godt på 500 kr en måned. her rekker det til mat ca ei uke. joda, fødeavdelinger blir nedlagt og omgjordt til fødestuer, som da igjen er man uheldig og være i nærheten av ei fødestue kan man bli sendt på langtur under fødselen. noen reiser her i landet til sykehus i godt tid for å føde også. (nå sier jeg ikke at det skal være fødeavdeling på hvert hushjørne) vi er mindre folk her i landet, så det er ikke så mye mer til for å gjøre noe her i landet.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #54 Skrevet 13. april 2011 Dere som mener vi har det så fælt i Norge, og at vi bør bruke mer penger på oss selv og mindre på vedledighet: Det finnes sikkert millioner av mennesker der ute som er villige til å bytte plass med dere. Er dere villige?
FerdigFødaForAlltid Skrevet 14. april 2011 #55 Skrevet 14. april 2011 Jeg får fullstendig krampe av folk som ikke klarer å ha to tanker i huet samtidig. Ja, det er ting som burde vært bedre i Norge, MEN vi ligger allikevel øverst på HDI-lista (Human development Index), som er et mer nøyaktig mål på en nasjons rikdom enn BNP. Ja, eldreomsorgen burde vært bedre. Ja, enkelte skoler og veier burde utbedres. Dyr bensin og dyr mat har vi også. Men herregud, ytelser og tjenester som mennesker i andre land i verden bare kan drømme om å få eller betale seg til økonomisk ruin for å motta, får vi faktisk gratis! Og vi tenker over det en gang. Så når jeg ser den idiotstatusen på FB så vrenger det seg inni meg. Statens petroleumsfond var i 2005 på 1281 milliarder. MILLIARDER. Det er snakk om at vi gir bort en så liten brøkdel av vår rikdom at det knapt syns i regnskapet. Som sagt; det er lov å tenke to tanker samtidig, og ikke kom her å si at vi burde kutte ut å hjelpe de som er mye vanskeligere stilt rundt om i verden fordi vi har det så jævla fælt her i Norge! Det er bullshit.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #57 Skrevet 14. april 2011 Vel jeg for min del har nær slekt som er meget syke, og som er så heldige å stå i sykehuskø...!!!! Jeg blir litt provosert av at norge ikke har penger til sine egne gamle, syke og hjelpetrengende... Pr. idag må jeg innom hver dag for å ordne maten til henne.. (og den går gjennom en slange rett inn i magen....) for kvinnen klarer ikke spise, drikke, sitte, stå, gå... osv.. Hun har hatt flere slag, skiftet en nyre, fjernet ett bryst, og har svulster rundt om kring bl.annet i halsen.. Denne kvinnen har altså ikke plass på sykehuset pga manglende resurser.. SÅ jeg kunne sikkert ha hatt en slik status.... SJOKERENDE at noen ikke ønsker å tenke på VÅRE innbyggere før vi skal redde hele verden..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #58 Skrevet 14. april 2011 Når man står midt oppi det er det lett å tenke slik som du gjør. Jeg hadde tenkt likedan i en sånn situasjon. Nå er ikke alle syke samtidig eller har besteforeldre på dårlige gamlehjem og disse trenger ikke tenke så nøye over dette. De har andre ting de klager på. feks unødvendigheten av å betale NRK avgift og den grusomme veiavgifta. For uansett hvor vi er i livet har vi noe å klage på. For vi er egoistiske og vil ha alt vi kan få - gratis. Hvis vi har det ille i eldreomsorg og sykehus, hvordan i all verden er det i andre land da? Må jo være helt barbarisk tilstander i hele Europa og Amerika. Ego holdning å ikke bruke på andre enn seg selv. Norge vs. resten av verden..
malingus Skrevet 14. april 2011 #59 Skrevet 14. april 2011 Det er ikke pengene som sendes utenlands som bör stoppes. Det er pengene vi bruker på nye veier, operabygg, ny Holmenkollen anlegg, VM i Oslo og en masse annet som skal stoppes. Er det virkelig så ille, har vi faktisk ikke råd til å bruke penger på kultur! Alt dreier seg om feilprioriteringer. Vi skylder å hjelpe våre medmennesker rundt om i verden.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #60 Skrevet 14. april 2011 Skjønner virkelig ikke en plass hvordan du kan finne denne provoserende?? Er jo helt sann jo!!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #61 Skrevet 14. april 2011 Hør Hør Malingus! http://www.dagbladet.no/2011/03/31/nyheter/helsepolitikk/innenriks/politikk/15987008/?commentId=5403271#comment_5403271
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #62 Skrevet 14. april 2011 veldig fint å vite at man har venner som ikke helt ser det store bildet. det finnes mennesker som lider overalt og selv om norge er et land er vi alle vedrensborgere og bør ha empati og omsorg for alle som lider og dermed kunne hjelpe alle. visom bor i norge er ikke mere verdt enn de som bor andre steder. alle har vi verdi men ikke alle er like heldige å får hjelp men det betyr ikke at vi skal begrense hjelpen til kun de som vi kjenner eller som bor nerme oss selv. vi kan hjelpe litt overalt der vi ser det trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå