Gå til innhold

BLIR VIRKELIG PROVOSERT AV EI VENNINNES FACEBOOKSTATUS! LES DETTE............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skrev:

"vi sender nesten mer ut av landet enn det vi bruker i landet. "

Kan du forklare hva du mener, siden du ikke mener det du skrev?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sorry, litt fort skreve:

ser fortsatt ikke at du har lest at jeg sier vi ikke skal kutte ut støtten ut av landet helt.

men kan utdype det litt mere: vi skal ikke glemme de ut i verden, vi skal gi dem penger ja. men vi må ikke glemme de som lever her og

forstått?

Skrevet

23.12: er du full? Du skriver rarere og rarere ting.

Skrevet

må jo være deilig å bare ha venner som er enige med deg :) da slipper man iallefall diskusjoner! det er som er så fint med at man kan velge selv med alle konsekvenser det medfører :)

Skrevet

"vi gjør ofte mer utenlands enn innlands"

den var det jeg tenkte på. sitter og svarer to på en gang (vet ikke om det er samme person) og da kan to ord blandes sammen.

men det har vært framme i bla media som mange elsker og lese i. hvor flere milliarder blir sendt ut av landet, der man kan sammenligne statsbudsjettet som tallene nesten stemmer med hverandre.

Skrevet

Mange eldre får for mange medisiner, og det er vanskelig å bedømme hvilke psykisk syke som må låses inne, og når.

Men dette med at foreldre til Downsbarn får spørsmål om hvorfor de ikke valgte abort, og at foreldrene må kjempe for rettighetene til Downsbarna og andre funksjonshemmede. Det er ikke bra.

Dessuten at NAV bruker altfor mye ressurser på juksende "utlendinger".

Skrevet

Hvor har du det fra? Jeg diskuterer med vennene mine daglig! Elsker en god diskusjon. Men visse holdninger respekterer jeg ikke.

Skrevet

barnslig du er nå 23.13

kommenter skikkelig så får du svar

Skrevet

Du skriver jo bare svada! Du kommer med den ene syke og feilaktige påstanden etter den andre.

Skrevet

Jeje, jeg er nå enig i den statusen jeg. Selvfølgelig skal vi hjelpe folk i utlandet også, men man kunne godt gjort litt mer her hjemme også. Det er ikke pengene det står på, det er bare at de står på feil budsjett.

Lett å se at de fleste som mener vi har det så jævla bra i Norge, er mennesker som ikke har gått sultne til sengs, ikke har sett hvor rævva dårlig eldreomsorgen kan være (noen tørket bleiene og brukte de flere ganger....våkne opp!), hvor dårlige skolebygningene er og mye mye mer.

Skrevet

ja så lenge de ikke har politiske meninger da, for er de uenig med deg så mister du jo respekten for dem, og da vil du ikke være venner med dem! :)

ditt valg det, kos deg med det :)

Skrevet

Nei, i motsetning til deg kommer jeg ikke med feilaktig pisspreik som at vi alltid gjør mer utenlands enn innenlands, at vi nesten sender mer penger ut av landet enn vi bruker i eget land, og annet tullball som det.

Skrevet

Jeg jobber i helse sør =) er sykepleier, og har jobbet med både gamle og psykisk syke!

HI

Skrevet

Enig med deg her HI, og jeg HAR kommentert et par av mine venner som har postet den statusen der... Den finnes på engelsk også, så det er ikke bare nordmenn som er sneversynte og navlebeskuende viser det seg.

En annen ting mange glemmer når de ytrer sånne meninger er følgende:

Ja, vi bevilger ganske mange penger til u-hjelp, men det er ikke slik at alt dette er ren veldedighet heller. Faktisk så er det slik at vi LÅNER BORT veldig mange penger til u-land også, og dette er penger vi "gir" fra oss som vi til syvende og sist ender opp med å gjøre oss enda fetere på fordi vi får dem tilbakebetalt med renter... Så synes det er greit å vi gir en de u-hjelp også, og ikke bare tjener oss "feite" på andres ulykke for å sette det litt på spissen.

Skrevet

resultater der det nyeste er 5 år gammelt?

Skrevet

Ja? Det viser den moderate økningen gjennom flere år. Eller tror du kanskje vi de site fem årene har hoppet fra 0,97 % til 49%?

Skrevet

Jeg lurer på hvilket fantastisk land HI og andre bruker som sammenligning, hvis vi har det så fælt her i Norge?

Finnes virkelig det ultimate system som fanger opp absolutt alle uansett?

For vi er jo kåret til verdens beste land å bo i da, Finland måtte vike tronen;)

Og penger til eldreomsorg, psykiske syke osv..... det er det kommunene som bestemmer. De har en pott som de fordeler pengene på. Og flere kommuner mener nytt kulturhus er viktigere enn eldreomsorg for tiden. Er det staten Norge sin feil? Er ikke det politikerne i disse kommunene som er problemet?

Skrevet

årets budsjett inkluderer:

Staten tjener grovt på snus og tobakk

Dyrere sprit og øl

Dårlig nytt for netthandlere

Oljefyring blir dyrere

Mindre skatt for pensjonister

Ny toppskatt

Få skattepengene tidligere!

NRK-lisensen opp

Leseløft for 2011

Legebesøk blir dyrere

Vil styrke tannhelsen i distriktene

Kan kreve eiendomsskatt av bedrifter

Mer til omsorg og velferd

Styrker barnehagene

Biler med stor motor opp i pris

Mer til asfalt, jernbane og rassikring

og for første gang i har jeg sett de har kuttet i uhjelp, men da hvorfor?

Mindre til verdens fattige

Regjeringen bevilger rundt én milliard kroner mindre til u-hjelp, mens en streng asylpolitikk fører til at regjeringen sparer 2,5 milliarder kroner i statsbudsjettet for neste år. Det er første gang på mange år at regjeringen kutter i støtten til verdens fattige.

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/politikk/statsbudsjettet-for-dummies-3306882.html

det står hva som blir gjort her i landet, men pengen som går ut: hva går de til siden de kutter litt på de?

å japan kan dessverre ikke brukes i dette tilfelle fordi: de vil ikke ha hjelp.

Skrevet

snakk med de som har det vanskelig, og spør de hva slags hjelp de får.

Skrevet

er nok dagens standard jeg er ute etter, ikke slik det var.

men de som bor feks på gata her i norge er ikke like viktig som de på gata i utlandet

Skrevet

Nå jobber jeg innen helse- og sosialsektoren. Sannsynligheten for at jeg prater med mange flere mennesker i gruppene du nevner enn deg er dermed stor.

I tillegg, uansett hvor mange som har det vanskelig i Norge er det fortsatt sånn at vi bruker mye mer ressurser innenlands enn utenlands. Det er direkte dumt å påstå noe annet.

Skrevet

Hvorfor synes du ikke de som bor på gata i Norge er like viktige som de på gata i utlandet?

Du trenger seriøst å fullføre utdanning utover barneskolen. Du er så feilinformert at det er smertefullt å lese uttalelsene dine.

Skrevet

å når sa jeg at den utenlandske støtten skulle stoppes?

hvis du jobber innen dette burde du vite hvordan de har det. når noen får bare beregnet noen 100 lapper til mat til en familie på 3. da er det jo et "flott" system.

jeg har vært på barnehjem i utlandet, jeg har sett nød. jeg vet at det trengs, men jeg vet og at det trenges her i landet og.

ikke gøy og gå bekymret for en gammel slektning som var avhengig av akuttmottak i byen, så ble det flyttet til nabokommunen slik at hun ville ha dødd før hun kom fram. (nå døde hun før det ble helt nedlagt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...