Gå til innhold

BLIR VIRKELIG PROVOSERT AV EI VENNINNES FACEBOOKSTATUS! LES DETTE............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry caps lock feil... men gidder ikke skrive på nytt ;)

Se denne statusen;

Norge har barn som går til sengs uten å spise..... eldre som går uten nødvendige legemidler..... Psykiskt syke uten behandling..... Familier som går i økonomisk konkurs..... MEN VI DONERER MILIONER TIL ANDRE LAND UTEN Å HJELPE VÅRE EGNE FØRST!!! 99% av dere kommer ikke å tørre å kopiere denne teksten. TØR DU??

HÆ???? Skal vi ikke hjelpe andre mennesker i verden fordi NOEN i Norge har det vondt? Sjokerende holdning......!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jasså, vi er altså flere som har venner som ikke tenker lengre enn nesetippen sin.

Skrevet

Den er utrolig tåpelig.

Skrevet

noen? det er mange som har det slik... har du gått deg en tur i oslo og sett sliterne på gata?

hva er galt med å mene å rydde opp i sitt eget lands problemer? masse av de pengene som er sendt ut har jo endt opp i hendene på ei korrupt regjering (da det ble oppdaget ble det jo selvfølgelig stoppet)

Skrevet

Æsj.. skjønner hva du mener... oppdaget nettopp en liknende usympatisk politisk status fra en av mine nyere venner og begynner å lure å om facebook er mer destruktiv enn positivt. Jeg mister respekten for folk for meninger jeg vanligvis aldri hadde visst om.

Skrevet

Har så lyst til å kommenter noe på den, men tør ikke =( Ho er en kollega, og er jo litt spesiell...... Orker ikke krangling påjobb .....

Skrevet

skal bare legge til og. det er ikke ment og drite i verden, men flere vil påpeke at vi gjør ofte mer utenlands enn innlands. og det er bra at flere syns dette er urettferdig

22.47

Skrevet

du mister respekten for folk som har en mening du ikke er enig i?

facebook er hva du gjør det til, føler du for mye negativitet der så bør du spørre deg selv hva som skaper den negativiteten og så kvitte deg med den...man MÅ ikke være venner med alle man kjenner.

Skrevet

Vi gjør mer ute i verden enn i vårt eget land? Har du røyka sokkene dine?

Skrevet

Enig med deg som mister respekt for folk etter slike statuser. De har ikke mye peiling på hva som skjer utenfor Norge, om de synes at de har det bra der ute.

Vi har sosiale velferdsordninger som gjør at folk ikke skal trenge å legge seg sultne her til lands. De som går rundt med det inntrykket har nok en populistisk frp-basert holdning.

Skrevet

Vi er da rike nok til å klare oss godt....... Ja det er mange som er kommet på skråplanet i Norge, MEN det er mulig å få hjelp!!!! (Og slapp av, jeg vet at det er litt for mange som faller utenfor som f.eks i eldreomsorgen, og det ønsker jeg også å gjøre noe med.....)

Så når Slutkatastrofer og borgerkriger der MILLIONER av mennesker sulter og dør, da tenker jeg; HERREGUD da mennesker! (Altså de med slike holninger som i facebookstatusen) IKKE VÆR SÅ TRANGSYNTE............

HI

Skrevet

Ja, jeg mister respekten for visse holdninger (jeg refererte ikke til hovedinnlegget). Bla rasistiske holdninger. Hvis man jobber sammen noen er det ok å ha et overfladisk forhold til dem, en god tone. Men når jeg VET at de har rasistiske og diskrimminerende holdninger så er det litt vanskeligere å ha et godt forhold.

Jeg skriver ALDRI politiske holdninger på facebook, av den grunn. Mine politiske holdninger kjenner mine nære venner godt til.

Jeg løser problemet ved å "gjemme" de som provoserer meg, og det funker fint.

Skrevet

sorry røyker ikke, men du som kommenterer noe som er skrevet seriøst kan vel være såpass og svare seriøst?

vi sender nesten mer ut av landet enn det vi bruker i landet. og da ikke bare som i den statusen HI nevnte, det er MYE som råtner opp her i landet. og da blir det jo til at pengestøtten som vel etter flere sin mening, kunne ha rustet opp landet, blir sendt ut i andre land.

nå mener jeg IKKE at man skal stopp all støtte ut av landet, men vi burde kanskje begynne og se litt på våre problemer også?

en hver kan se at det er mye og ruste opp i her i landet

Skrevet

Kanskje du burde begynne å ruste opp på litt kunnskap også? Det hadde gjort seg.

Skrevet

Vi sender nesten mer penger ut av landet enn vi bruker i vårt eget land? HElt seriøst; hvor har du denne idiotinformasjonen fra? Sitter du der og påstår at vi bruker store deler av nasjonalbudsjettet på u-hjelp? Så mye at det nesten er mer enn eget forbruk? Hvis du påstår noe så innmari dumt bør du sjekke kildene dine GRUNDIG.

Skrevet

Etter min mening synes jeg det er helt horibelt at vi i Norge kan sitte med masse penger. Synes alle pengene skulle gå til forskning og hjelp for andre mennesker. Vi trenger det ikke her i Norge.

Håper vi snart blir kvitt alle oljepengene. Det er bare en sovepute som gjør folk late!

Skrevet

Tro meg, vi er snart kvitt alle oljepengene (80%). Det kommer av sløsing og late holdninger blant nordmenn. Nordmenn har høyeste sykemeldinger i VERDEN. Og vi er ikke sykere enn folk fra andre land.

Skrevet

Nå er det ei som har kommenterr ho på facebook, ho skreiv;

Jeg har tro på at regjeringen klarer begge deler jeg... Akkurat som jeg både støtter kreftforreningen og Norsnk luftanbulanse, støtter jeg også røde kors og mit fadderbarn i India =)

Det var jo litt godt sagt da!

hi

Skrevet

prøv å gå på en skole der du puster i betongstøv og sveiseutstyr gasser, du får ikke gå på en annen for de ikke har råd å sende elevene til andre skoler.

mist en venninne i selvmord pga psykiatrien lo av henne

prøv noen år slik disse som sliter her i norge økonomisk, og får den "utrolige flotte hjelpen" dere snakker om

ha dine kjære som skal på sykehjem, som blir sendt på div. grusomme avdelinger der de ber på sine knær om å slippe pga frykt.

da kan du kanskje se mere poenget i den statusen.

det er MYE å ta tak i her i landet, det enkleste og se det på er å kjør deg en tur. vi har jo "flotte" veier til å bo i et av verdens rikeste land?

joda, ruste opp kunnskapen, men glemmer faen ikke hvor jeg kom fra

Skrevet

så for å være gode venner med deg skal man helst være enig med deg i det meste? ja en må jo få lov til å sette kriterier for egne vennskap selv så såklart...

Skrevet

Ingen barn i Norge trenger å gå sultne til sengs. Vi har veldig gode sosiale støtteordninger som kan bidra til å unngå det. Så dersom barn går sultne til sengs er det foreldrene og ikke Norges bruk av penger som er problemet.

Eldre trenger heller ikke å gå uten nødvendige legemidler, det er bare tøys å si.

Psykiatrien kunne nok vært bedre, men den vil ikke bedre seg av å kutte i uhjelpen alene. Ingen familier trenger å gå personlig konkurs heller. Det er noe de "velger selv". Dessverre er det mange som lever over evne og er blottet for økonomisk sans, og ingen kan vel mene at vi skal ta av uhjelp-pengene for å gi det til dem slik at de kan fortsette sin uforsvarlige bruk av penger de ikke har?

Det ene utelukker ikke det andre. Jeg tror veldig få av de som poster denne på statusen sin tenker nøye gjennom før de poster.

Jeg har også venner som har postet denne. Jeg synes bare synd på dem.

Skrevet

Veier? Er du morsom? Millioner av barn dør hvert år av sykdom og sult som LETT kunne vært forhindret. Si meg, hvorfor er dine VEIER viktigere enn deres liv? Eier du ikke skam?

Skrevet

jeg sa ofte, men sa ikke budsjettet. poenget er: vi sender ut masse penger ut av landet, for så å si til våre egne: vi har ikke råd

hva er galt med å gjøre noe i landet vårt da?

nå er jeg ikke for disse gigantprosjektene heller her i landet som sluker penger.

Skrevet

Ja. Jeg er såpass kresen at jeg ikke er venner med feks rasister

Skrevet

ser fortsatt ikke at du har lest at jeg sier vi skal kutte ut støtten ut av landet helt.

du begynner og bli litt idiotisk nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...