Gå til innhold

Dårlig gjort av venninne! er sint og lei meg... eller er det jeg som er teit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

haha anonym 14:26... Håper du tuller. Og det med at hun ikke vil ha den peneste venninnen i brylluppet...hmmm ganske kjipt for venninnen det gjelder. Har opplevd å bli eksludert fra byturer ol pga utseende men ikke et bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Ja, der kjenner jeg også at jeg stusser litt: den vakre venninna vil få oppmerksomhet fra diverse menn... eh, forventer bruden at eventuelle kjekke menn blant bryllupsgjestene skal "prøve seg"? Er det ikke da OK at de i så fall prøver seg bare på den pene venninna, og ikke på brura? (For i motsatt fall syns jeg det er litt trist for han der litt bortkomne dresskledde fyren ved siden av henne...)

 

Jeg syns ikke det blir noe bedre, HI, ved at du utdyper hvor synd det er på bruden og samtidig forteller mer om hennes valg av eksluderte/inkluderte gjester. Hun kan sikkert være en ordentlig god kosejente på fritida, men å regissere sitt bryllup som om det var et teaterstykke der hun selv er diva... vel, det tyder på et noe avstumpa følelsesliv.

 

Jeg har nylig gjennomført en stor feiring i livet mitt selv, og det eneste jeg tenkte underveis var: hvilke gode, positive mennesker i livet mitt er det jeg har lyst til å dele en viktig dag med? Hvem vil jeg ha rundt meg, hvem er jeg glad i? Da ble det VELDIG lett å lage gjesteliste, og det var uproblematisk å f eks hoppe over 75% av kollegene (som jeg har lite å gjøre med) men i stedet å invitere mine tidligere svigerforeldre (som jeg er oppriktig glad i.)

 

Hvilken relasjon gjestene har til hverandre og hvem som ville komme til å snakke med hvem er uinteressant, og hva de ville si, eller hvor fokus ville være: også uinteressant, så lenge jeg får lov å møte dem alle, dele begivenheten med dem og glede meg med dem. Og det fikk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Men det levner ingen tvil at det er HUN som er urimelig her, bare så det er klart:-) Du er overhodet ikke hensynsløs. Kan ikke finne EN grunn til at du skal kunne framstå som det?? Hensynsløs fordi du blei gravid når hun minst ønsket det? Nei, det er noe rart med denne venninna di.

 

Hadde heller ikke droppet ut som forlover, men hadde ikke funnet meg i slik oppførsel i framtiden. Og hadde også sagt ifra om at hun faktisk er fryktelig urimelig. Såpass burde hun tåle å høre, hun som har såpass sterke meninger om hvordan andre skal te seg etter hennes pipe......

 

Ref. 14:36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det mest egoistiske jeg har hørt noensinne!!!! Altså din venninne er helt urimelig!!! Har ikke utropstegn nok altså... er det mulig

Ja det er hennes dag, men folk må få lov til å fortsette sine liv selv om hun skal gifte seg. Herre min hatt, er det mulig....

 

Gratulerer med svangerskapet!! Kos deg masse med babyen i magen <3

Når det er sagt, så har ikke hun noe med å true deg til taushet.. Det er DITT svangerskap, som du må få dele med alle.... Hun har sikkert planlagt og snakket om brylluppet i ett år, så nå er det din tur til å snakke om babyen din. Ett svangerskap er i mine øyne minst like stort som ett bryllup, og det bør være plass til begge deler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUN er urimelig. Det er ikke "hensynsløst" å være gravid med et etterlengtet barn. Skal du liksom ta abort for at det kan passe inn i planene hennes...?

Men det aller verste syns jeg er at hun nekter fostermoren (og det nye barnet) å komme. Om hun vil ha et bryllup med bare voksne gjester, til nød, så kunne hun ha bedt bare moren.

 

Jeg regner med at det er den dama som har fungert som mor for henne da brudens eget liv ble vanskelig en gang i tida. Og så skal hun utestenges fordi noen kunne komme til å se på/snakke med fosterbarnet hennes!

 

Tør ikke tenke på hvor såra fostermoren skal være! Bruden er tross alt 25, en voksen person som kan leve seg inn i andre menneskers følelser, og ikke en avindssyk 5-åring!

 

Jeg syns det høres ut som en sykdom... dessverre. Noen går gjennom et hardt liv og en vanskelig ungdomstid, men kan likevel bli et "helt menneske" til slutt, slik som du har blitt, HI. Andre kan ikke det, de ender opp som ødelagte individer. Din venninne høres ut som en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo selvfølgelig helt latterlig oppførsel av venninnen din - og som flere har vært inne på så kan det jo for en utenforstående tyde på lav selvstillit hos henne. Jeg skjønner at du har forståelse for situasjoenen hennes, men samtidig så går det en grense for alle for hvor mye en kan gå på akkord med seg selv. Ut fra det du skriver høres det ut som hun nå har tråkket over din grense. (Hun hadde ihvertfall tråkket over mine grenser om jeg var i dine sko.)

 

Spørsmålet nå blir hvordan du skal håndtere dette. Jeg mener at du er nødt til å vise at hun forlanger for mye av deg. Mitt syn er at det beste vil være å rolig forklare henne at dette: Du vil gjerne være forloveren hennes, du gleder deg til å gjøre bryllupsdagen til en flott dag for henne _og den kommende ektemannen_, men at du kan ikke utslette deg selv fullstendig i dette. Du er gravid, det er du glad for og du håper at hun en dag også vil være glad for det. Jeg tror også jeg ville gitt henne tilbudet om at du kan trekke deg som forlover dersom hun ønsker det, evt. om dere kanskje skal ha en ekstra-forlover. Da gir du henne valget, samtidig som du får understreket at det er grenser for hvor langt du ønsker/kan strekke deg i hennes streben etter det "perfekte" bryllupet. Forhåpentligvis kan det være en vekker.

 

Selv er det én ting jeg har en viss forståelse for i denne oppførselen som jeg for øvrig samlet sett ikke har noe til overs for. Jeg kan skjønne det om hun er redd for at utdrikkingslaget hennes nå ikke blir en stor fest som hun ønsker seg. I og med at jeg ikke kjenner deg så vet jeg ikke om det er noen reell fare - men det kunne jo tenkes at du nå som du er gravid blir veldig opptatt av dét: en slags pregnantzilla, slik at du blir mer opptatt av deg selv i utdrikkingslaget enn av å lage en fest for hennes venninner. Den beste måten å håndtere henne på ifht. dette er vel bare å vise at du lager et flott utdrikkingslag til henne uavhengig av din egen situasjon. Men ettersom hun tydeligvis har vært nokså klar på sin oppfatning av dette på forhånd kan det jo kanskje være en ide nettopp ifht. dette å hente inn en "ekstra-forlover" som kan hjelpe til med nettopp utdrikkingslaget? - om venninnen din da ikke ønsker at du skal trekke deg.

 

Skulle hun takke ja til at du trekker deg er det vel bare å puste lettet ut og tenke at du har ditt på det rene i denne konflikten :)

 

Lykke til uansett! Ikke la deg tråkke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun vet veldig godt at utdrikningslaget går som planlagt, såpass kjenner hun meg. Det eneste hun er sur for er at jeg ikke kan drikke og dermed vil folk forstå at jeg er gravid, og så kanskje man prater litt om det.

 

Jeg har heller ikke fortalt noen andre enn henne at jeg er gravid, og jeg er langt fra en jente som bare prater om graviditeten, faktisk så har jeg ikke sagt noe annet enn "jeg er gravid" før hun ga meg en lang leksjon om hvilken hensynsløs venninne jeg er.

 

Når det er sagt vil jeg takke alle her for støtten og gratulasjonene:)

Jeg har nå bestemt meg for at jeg skal fortelle henne at jeg kommer til å gå i en kjole som ikke viser altfor mye mage, at jeg ikke på egenhånd kommer til å fortelle at jeg er gravid i bryllupet (det hadde jeg uansett ingen planer om), men dersom noen spør kommer jeg til å bekrefte graviditeten. Ang. utdrikningslaget kommer jeg til å fortelle det også dersom noen spør hvorfor jeg ikke drikker, og det kommer de jo garantert til å gjøre. Dersom bruden ikke aksepterer dette trekker jeg meg fra alt, og hun går glipp av et fantastisk utdrikningslag.

 

En annen trist ting er at jeg har skrevet en tale til henne om hvilken fantastisk person hun er og hvor høyt jeg setter vårt vennskap, men nå føler jeg nesten at det blir helt feil å si dette når jeg for tiden har henne litt oppi halsen.

 

Jeg tror nemlig ikke vi kommer til å komme til enighet om denne saken, hun kommer ikke til å innse at det er hun som er urimelig, hvertfall ikke før bryllupet, men jeg tror jeg kjenner henne godt nok til å vite at hun kommer til å se annerledes på det når alt er overstått, og forstå at hun tok litt vel av..

 

Igjen, takk for all støtte, det er godt å vite at det ikke er jeg som overreagerer og er hormonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI eher igjen:

 

Jeg forklarte kanskej litt dumt her... Hun har selvfølgelig invitert fostermoren sin, men hun tar imot ett nytt fosterbarn tre uker før bryllupet, altså kan ikke fostermoren få barnevakt så tett opp mot overtakelsen.

 

Fostermoren ønsker å ha den nye jenta med på middagen, og så vil de dra når den er ferdig, altså droppe festen, men dette finner ikke bruden seg i (Fostermor er også villig til å betale kuvertpris for jenta).

 

Da velger bruden heller å ikke ha fostermoren sin der. Hun mener også at det er hensynsløst av fostermoren å ta imot ett nytt fosterbarn så tett opp mot bryllupet hennes, og forstår ikke at det ikke er fostermoren som bestemmer når de skal ta imot ett nytt barn. Bruden mener de burde spesifisert på søknaden at de ikke kunne ta imot ett nytt fosterbarn før etter bryllupet hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

All støtte til deg HI! :) Og gratulerer med graviditeten. Er det ikke en herlig følelse?:)

 

Men helt alvorlig, det må ha rablet for venninnen din. I tillegg til det totalt urimelige hun krever av deg så utelukker hun også sin egen fostermor????? huff huff.

 

Synes forøvrig du har kommet fram til en fin løsning. Du gir henne en sjanse til å "våkne litt".

 

Lykke til, vi heier på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres ikke ut som hun er helt frisk. Det man sliter med viser seg jo ofte i stressede og pressede situasjoner. Syns det høres ut som du har en god plan. Du vet jo at hennes bakgrunn har gitt henne noen utfordringer i livet og kan være overbærende med det, men samtidig sett grenser. Du er ikke å klandre for noe, hun er urimelig. Bare du vet om slike ting er verdt vennskapet med henne, og det høres det jo ut som det er for deg. Så kan du jo prise deg lykkelig over at ikke du må bo sammen med henne hver dag ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er din BESTE venninne så syns jeg oppriktig synd på deg. Snakk om egoistisk og tankeløs oppførsel! Hun får sin dag uansett, samme hvor gravid du er. Du må for all del ikke skjule det for de på utdrikningslaget ei heller i bryllupet. Vær stolt over det lille mirakelet du har i magen!

Hun er urimelig og hensynsløs!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette ble det ikke noe bedre av. Stakkars nye fosterbarnet! Har venninna di - med sin bakgrunn! - ikke noe som helst snev av forståelse omkring hvordan det er å bli inkludert i noen menneskers liv? Det barnet blir jo nesten et familiemedlem, hvis det blir boende hos hennes fostermor hele resten av sin oppvekst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår at dere har hatt det tøft og må støtte hverandre, og at hun er ei flott jente på alle andre måter. Men når det gjelder alt som har med bryllupet å gjøre (altså at ingen vakre mennesker får komme, eller et nytt fosterbarn, ingen gravide eller NOEN andre som kunne finne på å stjele rampelyset fra henne, det er det mest idiotiske jeg har hørt. DAMA ER SPLITTER PINE GAL!!!!

 

Hun skjønner tydeligvis ikke at verden ikke dreier seg om henne, andres liv stopper da ikke opp bare fordi hun skal gifte seg? Forresten, det er x antall par som gifter seg hver dag, så SÅ forbanna spesielt er det jo ikke med et bryllup. (Annet enn for bruden selv så klart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjeldent jeg får hakeslepp over et innlegg, men dette ble for drøyt! KJÆRE KJÆRE HI!

Som noen før sa, om dette er din beste veninne bør du komme deg langt langt vekk fra henne og revurdere dit venskap!

Gode veninner oppfører seg ikke sånn! Kjære kjære du, du virker alt for god, venskap går begge veier - den måten veninnen din oppfører seg på er helt uakseptabelt. Finn deg venner som bryr seg om deg HELE tiden, og som kan glede seg på dine vegne.

Veninnen din virker til å ha noen alvorlige issues, det er synd for henne, men det skal ikke gå utover deg. Du er mye mer verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...