Gå til innhold

Dårlig gjort av venninne! er sint og lei meg... eller er det jeg som er teit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Enig, i alle bryllup jeg har vært i har det vært minst en gravid og ofte en eller fler nyfødte babyer. Uten at dette har stjålet oppmerksomheten fra brudeparet (unntatt i de tilfellene foreldre ikke har vett til å ta med seg skrikende unger ut av rommet under talene da, men det blir en annen diskusjon...)

 

Er man venninner så skal man kunne glede seg på hverandres vegne. Denne evnen mangler din venninne tydeligvis. Og hvis man skal sammenlikne viktigheten av deres to store begivenheter dette året: et bryllup varer EN skarve dag og siden er det bare et minne, det blir noe helt annet med et nytt liv som snart skal komme til verden. Det kommer venninna di til å forstå den dagen hun blir mor sjøl, hvis vennskapet deres overlever denne prøvelsen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var forlover til ei venninne og da var jeg 4 mnd på vei, rundt 3 ved utdrikkingslaget.

Min venninne var strålende fornøyd med graviditeten og unnet meg det aller beste. Hun var med å hjalp meg å finne kjole som passet og la ingen større oppgaver på meg. (baking etc. i forkant)

Utdrikkingslaget gikk strålende, selvom jeg la meg da klokken var ett - de andre feiret til de små morgentimene.

Jeg hjalp til med alle forberedelser som jeg klarte, finne kjole, bukett, dekorasjoner etc.. Det ikke jeg klarte å være med på var mammaen hennes med på. :-)

 

Bryllupet gikk strålende, og jeg kan love at det var ingen som tittet mer på min gravidemage enn på den vakre bruden.

 

Din venninne er egoistisk og ufin, og hadde trengt seg et alvorsord eller to. Makan til barnslig og smålig oppførsel skal man lete lenge etter!!

 

Gratulerer med graviditeten, og lykke til med forestående fødsel, bryllup og annet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, det er det dummeste jeg har hørt..!!!

Du må vise henne denne tråden, kanskje hun får en oppvekker når ALLE som har svart synes hun er urimelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å være egosentrisk og oppmerksomhetssyk!

Hva i alle dager har hun som grunn for å bli sint for at du er gravid? For ei venninde du har :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er helt urimelig. hun kan bestemme over sin kropp, men ikke din. huff så usikker hun må være når hun ikke takler din graviditet. Si til henne at den får henne til å virke slankere! men egentlig er hun ikke noe særlig å samle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekk og gru...

 

Be henne finne en annen forlover om din graviditet er et så stort problem for henne. Du skal ikke finne deg i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, det er ikke mulig å være så egoistisk!!!???

 

Jeg skal også være forlover i sommer. For min kusine som også er skikkelig bridezilla! Hun nekter barn i bryllupet sitt, noe som jeg forstår og synes er helt greit. Da får jeg bare finne barnevakt for mine to små barn, eventuelt at pappaen blir hjemme med dem.

 

Jeg ble gravid i november, og jeg var litt spent på hvordan hun ville ta denne nyheten. Jeg vil jo være høygravid i bryllupet hennes. Men... Hun ble faktisk glad på mine vegne!!!

 

Jeg synes venninnen din er helt urimelig!!! Jeg hadde nektet å gjemme bort magen min bare fordi hun mener den ville tatt oppmerksomheten bort fra henne. Jeg forstår ikke helt hvordan en kul på magen din kan ta bort fokuset fra henne heller. Det er jo hennes bryllup, og selvfølgelig kommer hun til å stå i fokus!

 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg droppet å være forlover og i det hele tatt komme i bryllupet om hun fortsetter å stille slike urimelige krav...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav, for noen divanykker....

 

Du tror ikke hun innerst inne kan være sjalu på deg da? At hun skulle ønske at det var HUN som ventet baby?? Kanskje de også har prøvd lenge, men enda ikke lykkes?

Det kan jo være en grunn for den voldsomme reaksjonen hennes, mener jeg. For vanligvis skulle jo ikke dette være noe problem, uavhengig om det er brudens store dag. Mange forlovere som er gravide i bryllup da.

Nei, jeg tror det kan ligge noe mer bak her, og at hun ikke klarer å unne deg gleden ved å være gravid.

 

Du kan jo spørre henne rett ut hva det er som gjør at hun reagerer så sterkt på dette? Mulig du ikke får et ærlig svar, sånt kan jo være veldig sårt. Hadde uansett sagt at hun må ta seg sammen, og komme over nykkene. Ville ikke trukket meg som forlover nå, men heller vært ærlig på at jeg ikke hadde giddet å omgås henne noe mer i etterkant, dersom hun ikke kan ta innover seg det hun har sagt.

 

 

Lykke til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, hadde det vært meg hadde jeg trukket meg fra hele bryllupet. Dette hadde jeg ikke orket, og en slik venninne ville jeg rett og slett ikke spart på. Selv var jeg høygravid, med komplikasjoner, i min beste venninnes bryllup, og fikk selvfølgelig en del oppmerksomhet pga det. Men jeg VET at min venninne var glad på mine vegne, og ønsket meg og babyen alt godt. Herregud hvor skuffet jeg hadde blitt om ikke! Og jeg VET at hovedfokuset i bryllupet selvfølgelig likevel var på brudeparet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Hadde ikke dette vært såpass tragisk, så hadde jeg ledd høyt!!

Si meg, hva blir det neste? Jeg har i alle fall planen klar for eget bryllup! Hør bare:

 

Først, gravide kvinnfolk i bryllupet betyr mindre oppmerksomhet på bruden. Alle vil spørre dem om svangerskapsplager, navnevalg og termindato. Ut med dem, eller de får skjule det godt og juge om det. Har jeg noen venninner på tjukken, blir de ikke bedt.

 

Deretter: Feite mennesker kan holde seg hjemme, de ødelegger den estetiske profilen på dagen, de matcher ikke pynten, stamper klossete rundt i brudevalsen, tar seg dårlig ut på familiebilder og saboterer generelt hele oppsettet.

 

Så: gamliser som f eks tanter, onkler og besteforeldre bør ikke komme. De vet selv hvorfor; de har kjedelige anekdoter fra 2.verdenskrig og poengløse taler om kan komme til å handle om andre ting enn bruden og hennes skjønnhet. Ikke tåler de fylla særlig godt heller.

 

Så var det unger. De bråker og er i veien, og deres sutring i kirken eller ved middagen kan overdøve brudens kommentarer og strålende vidd.

 

Deretter tar vi tak i svigerfamiliene. Som gift kommer man garantert før eller seinere til å havne i konflikt med dem, de færreste tilbringer jo frivillig noe særlig tid med sin svigermor. Så hvorfor skal man la dem forsure brudens store dag? Svigermor kommer sikkert til å flytte gjestenes fokus bort fra bruden fordi hun har bakt alle kakene, og svigerfar blir bare for full.

 

Dessuten sitter det stadig vekk en fyr i dress ved siden av bruden. Han er jo bare til hinder for at bruden skal få oppmerksomhet, og tiltrekker seg fokus ved å f eks bli sippete i talen; eller enda verre, ved å more alle med sine belevne vittigheter. Ut med ham også.

 

Alt i alt tror jeg bryllupet mitt bør foregå med meg på en tronstol i en flashy kjole, og så kan vi leie inn en del festkledde statister. De bør instrueres i å heie og klappe. Dessuten kan de kaste rosenblader opp på meg og tronen min. Åh, dette skal sannelig bli en deilig dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hva skal denne stakkarslige "venninna" di gjöre om det skjer en stor katastrofe (typ det som nylig har skjedd i Japan eller noe lignenede) på dagen "hennes"? Da kan jo gjestene komme til å prate litt om dette... Eller om noen skulle skade seg eller komme for sent?

Hun kommer jo til å dö!

Greit at hun har visse tanker og önsker for den store dagen DERES, men hun må väre åpen for at ting kan skje. J***** kontrollfreak!

Og jeg som trodde jeg var kontrollfreak... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Pashia! Liker! :)

Höres fortreffelig ut!

Og särlig det med den irriterernde dresskledde mannen ved siden av BRUDEN... Fy faen, skal alltid pröve å karre til seg oppmerksomhet, som om at dagen skulle ha noe med HAN å gjöre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, HI her...

 

Først og fremst; tusen takk for all støtten og gratulasjonene rundt graviditeten:)

 

Det ligger nok dessverre ikke noe mer bak enn at hun ikke vil at noen andre enn henne skal få oppmerksomhet, hun er jo faktisk ærlig om det. Det er veldig viktig for henne, bl.a har hun også nektet sin fostermor og det nye fosterbarnet hennes å komme fordi det nye fosterbarnet vil få oppmerksomhet. En felles venninne som er nesten overnaturlig naturlig vakker er ikke bedt, og jeg vet det er fordi hun naturligvis får mange beundrende blikk fra spes menn. Hun godtar heller ikke at jeg vil dra hjem ved 00-01 tiden fra festen og hjem til barnet mitt. Istedet må jeg nå ha barnevakt hele helga (ungen har aldri vært borte fra oss i en hel helg) fordi det ellers er umulig å komme seg hjem, og vi må sove på hotell. Greit nok, det kommer til å gå fint, men synes det er merkelig at hun skal bestemme det...

 

På en måte kan jeg forstå behovet hennes for oppmerksomhet, hun er som sagt oppvokst i fosterhjem og har vært gjennom mye i livet. Det har jeg også, og det er gjennom barnevernet vi ble kjent med hverandre. Vi har gått gjennom tykt og tynt sammen, derfor er dette så vanskelig for meg. Dette er egentlig ikke typisk henne, og jeg er virkelig sjokkert over hvordan hun nå har forandret seg. En annen ting er at jeg vet at hun er avhengig av meg til så mye, hun har vel egentlig ingen annen god venninne, ingen som forstår henne slik som jeg fordi vi har samme vanskelige oppvekst.

 

Videre er det egentlkig ikke noe stort problem for meg å skjule graviditeten heller, jeg kommer ikke til å være mer enn 15 uker på vei i bryllupet, og med rett kjole så synes heller ikke magen. Det er bare det at jeg ikke liker å lyve til folk om de skulle spørre. Og så er jeg selvfølgelig lei meg over måten hun taklet nyheten på, jeg var jo selvfølgelig forberedt på at hun ikke kommer til å bli overlykkelig, men dette synes jeg er ekstremt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir jo bare verre og verre...! Hmmm, jeg skjønner godt at du reagerer, men dama skal være glad det er du og ikke JEG som er forlover. Jeg hadde sagt klart i fra om hvor skapet skal stå!

 

Jeg skal gifte meg i 24. uke i sommer, og vi har et veldig uformelt bryllup hvor både pene og stygge er bedt. Min fostersøster kommer og ikke minst; vårt fosterbarn. I tillegg kommer det 29 andre barn, så dette blir et bryllup hvor forhåpentligvis ALLE får oppmerksomhet (og så skal jeg klare å stråle litt jeg også)! :-)

 

Ønsker deg lykke til, HI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var du forberedt på at hun ikke ville bli glad for at du var gravid? Dersom ei venninne av meg ikke hadde blitt glad for nyheten om at jeg var gravid, hadde jeg virkelig spekulert. For all del; de trenger ikke hoppe i taket, men de bør være glade på min vegne...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama er jo ikke helt frisk! Tror du må ha en alvorsprat med henne, hun trenger hjelp rett og slett. Profesjonell hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forberedt på det fordi hun jo har sagt ifra om det, selvom jeg halvveis tolket det som en spøk. Dessuten har hun jo nå vist i planleggingsfasen av bryllupet, som har vart i over ett år, at hun ikke vil at noen andre enn henne skal få oppmerksomhet... Det er jo naturlig at noen vil gratulere meg, spørre om termin, navnevalg osv, og det vil hun ikke. Men som sagt, dette er jo egentlig ikke slik hun er. Hun er forresten fadder til datteren min, og gir henne masse oppmerksomhet, hun er veldig glad i datteren min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun har ikke barn. De skal begynne prøvinga etter bryllupsreisen. Hun har ikke villet ha arn tidligere fordi hun mener det er best for barnet å ha gifte og ikke samboende foreldre (ant er det noe hun mener pga egen oppvekst). Hun er forresten 25 år, så noen spurte om alderen hennes tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke at du skriver hovedinnlegget slik som du gjør, når du i ettertid som over her (ref. 14:08) stadig unnskylder henne fordi hun egentlig ikke er slik til vanlig. Og at hun faktisk er ei god og snill jente...? Hva vil du egentlig fram til?

 

Hun virker på meg som om hun er en temmelig sammensatt personlighet gitt....:-/ For slik oppførsel er faktisk lite respektert i de fleste omgivelser.. Bryllup eller ei.

 

Du synes åpenbart også at hun oppfører seg dårlig, men klarer likevel å forsvare henne når folk svarer på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår venninnen din kjempegodt, du kommer til å stjele all oppmerksomhet med struttende mage så jeg synes det er rett og rimelig at du kler deg slik at det ikke synes. Så kan du heller kunngjøre at du er gravid senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her

 

Jeg vet egnetlig ikke helt hva jeg vil frem til... Kanskje bare å få et svar på om det er hun som er urimelig eller jeg som er hensynsløs. Selvom jeg forstår hvorofr hun har behov for å ha oppmerksomheten ene og alene forsvarer jeg ikke måten hun oppfører seg på, for hun tråkker over alle grenser, både mine og andre sine.

 

Jeg forsvarer henne fordi det er mange her som forteller at de ikke ville funnet seg i å bli behandlet på denne måten og som både ville droppet rollen som forlover og hele bryllupet. Jeg har ikke hjerte til å trekke meg som forlover fordi jeg vet at dette ikke er hennes sanne ansikt, men jeg er så fortvilet over måten hun har forandret seg på, for dette kan da ikke være normalt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ?

Dette er ikke en venninne slik jeg ser det....

Du er heller ikke dørmatta hennes.

 

Min forlover var gravid

Takk for maten-taleren var gravid

Det var flere barn under 6 mnd i mitt bryllup

MEN jeg fikk nesten mer oppmerksomhet enn jeg ønsket likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...