Gå til innhold

Dårlig gjort av venninne! er sint og lei meg... eller er det jeg som er teit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Min besteveninne skal gifte seg, og dette har hun ventet lenge på. Jeg er hennes forlover. Selvfølgelig er hun overlykkelig, men hun er bridezilla deluxe, og stiller urimelige krav tli alt og alle. Dette har ikke angått meg i så stor grad før nå selvom jeg har svelget en del kameler for hennes skyld, men nå får altså jeg gjennomgå.

 

Saken er denne at jeg er blitt gravid, delvis planlagt (skjer det så skjer det), og hun er dritsur på meg på grunn av det. Hun mener at jeg ødelegger både bryllupet og utdrikningslaget hennes, og nå skal hun bestemme hvilken kjole jeg skal ha på meg så det ikke synes at jeg er gravid. Dette er nemlig hennes dag og min graviditet skal ikke stjele oppmerksomheten hennes. Angående utdrikningslaget hennes mener hun jeg må si at jeg går på medisiner som gjør at jeg ikke kan drikke.

 

Hun er seriøst virkelig forbanna, mener jeg har ødelagt alt og ikke tar hensyn til henne og hennes store dag. Det er HUN som skal ha oppmerksomhet. Hun mener at for en stund siden sa hun til meg at jeg ikke fikk bli gravid. Ja, hun gjorde det, men jeg tolket det som en spøk. Jeg hadde aldri trodd hun mente det alvorlig. Hun vet også at jeg ikke med letthet blir gravid og muligens ble steril etter forrige fødsel. Derfor ville jeg ikke begynne på prevensjon bare pga bryllupet hennes, for jeg tenkte det kunne ta lang tid før jeg ble gravid, vi prøvde jo også i 14 mnd...

 

Så, er min venninne urimelig, eller er jeg hensynsløs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun som gifter seg ,hennes dag.Men om du blir gravid skal vel hun drite langt opp.Egoistiske .....Må si det er skjønt med gravidmage hos forlover.Skjønner ikke problemet.Men vi er alle forskjellige.Noen mer enn andre...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What??! Seriøst?? Vet du hva? Om din venninne ikke klarer å finne plass til å glede seg over din graviditet og kunne klare å oppføre seg som folk så syns jeg du burde trekke deg som forlover. Det hadde jeg gjort!

Makan til oppførsel!

 

ps. GRATTIS med graviditeten:-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dn venninne er ikke bare hensynsløs, hun høres lettere gal ut. Hva sier mannen hennes til denne oppførselen? Bare tenker at det ikke er sikkert at han vil gifte seg med et slikt troll...;)

 

Uansett, si henne i klartekst at du er overlykkelig over denne graviditeten pga mulig sterilitet og at hun ikke skal komme å ta fra deg gleden over å være gravid. Så får hun selv bestemme om hun vil ha deg som forlover eller ikke (velger hun deg bort, sier det jo litt om hva slags menneske dette er). Om hun skal besteme kjolen din, skal hun også betale den og du selvsagt godkjenne deg.

 

Finnes det virkelig slike damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst??

 

Å du er fortsatt veninne med dette monstret?

Du fortjener noe bedre!

Dropp det dyret du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig så er hun en veldig god venninne, helt fantastisk og herlig, det er også derfor jeg har svelget så mange kameler for hennes skyld (selvom det hun gjør, sier og mener egentlig er helt urimelig).

 

Forloveden hennes støtter henne i absolutt alt, for han er også veldig opptatt av at dette er hennes dag og at det er hun som skal ha oppmerksomhet. Det skal sies at hun har drømt om dette i evigheter.

 

Likevel synes jeg dette er dråpen. Jeg var forberedt på at hun ikke kom til å juble, men ikke på at hun ville jeg skulle skjule graviditeten og å lyve om den. Jeg er så lei meg nå, for jeg vil ikke miste min venninne samtidig sliter jeg med å akseptere det hun nå mener jeg skal gjøre.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg stadig sjokkere, kjenner jeg, og dette tok nesten hele kaka. Selv om det er hennes dag så er det faktisk et lite barn du har i magen og det forsvinner ikke selv om hun vil late som at det gjør det og jeg tror at om dere forsøker å skjule graviditeten så vil det nok komme flere spørsmål enn om dere er åpne om det. Jaja, hennes tap.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridezilla!!

 

Ærlig talt, hadde jeg blitt gravid etter å ha prøvd i 14 mnd hadde jeg gitt blanke f i at en "venninne" mente jeg ødela bryllupet hennes ved å dukke opp gravid. Hun er jammen ikke mye raus med vennene sine! Jeg tror faktisk jeg hadde vurdert å takke nei til å være forlover. "Hvis jeg ødelegger hele bryllupet ditt ved å dukke opp og være gravid skal du jammen få lov til å ha hele showet for deg selv. Kos deg - uten meg."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner meg at den kommende brudgommen må komme til å svelge noe bitre piller en gang i fremtiden, hvis hun dampveivalser over alt og alle for å få viljen sin.

 

Jeg hadde ikke akseptert en slik uttalelse fra en venninne. Ingen av mine venninner kunne faktisk vært i nærheten av å være så lite empatisk kun fordi hun skal gifte seg.

 

Skjønner på hva du skriver at du ikke vil miste en god venninne, men er hun like opptatt av beholde gode venninner? Det høres ærlig talt ikke slik ut. Og det er helt utrolig at hun mener hun kan bestemme over familieplanleggingen deres, hadde noen prøvd å sagt noe sånt til meg, hadde jeg bedt de om å reise og ryke til en viss plass!

 

Høres ikke ut som om hun er særlig til å samle på. Mitt valg hadde ihvertfall vært enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom henne i forkjøpet og trekk deg som forlover, hadde trukket meg som venninne også. Hva skal man med en så egosentrisk personer i ens liv.

Gratulerer med graviditeten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Finn deg en ny venninne, og gratulerer med graviditeten =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg... Hun er egnetlig så god og snill! Hun har bare forandret seg totalt nå som hun skal gifte seg. Å backe ut som forlover er også vanskelig da det bare er 6 uker til bryllupet...

 

Vi har jo egentlig ikke forsøkt ordentlig på å bli gravide heller, men vi har jo håpet da... Vi har hatt "skjer det, så skjer det" - innstillingen, men jeg har vært veldig redd for at jeg ble steril.

 

Jeg tror bare jeg på en eller annen måte må få henne til å innse at hun er urimelig, men jeg vet ikke hvordan. Dette er tross alt ikke det eneste urimelige hun har sagt eller gjort i forbindelse med bryllupet, faktisk så er det flere ting som er like sjokkerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med graviditeten!

 

Hvor gammel er venninnen din egentlig?

 

Jeg må bare spørre om det gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva jeg hadde sagt til henne:

 

" du er en jævla hurpe som terroriserer alle rundt deg, kun fordi du skal gifte dge. At det er din store dag gir deg ingen rett til å være et forbasket troll mot alle andre. Hvis du sier et eneste negativt ord til om min graviditet kan du dra en viss plass og samtidig avskrive meg som venninne. Mitt barn er vitktigere enn ditt bryllup for meg, og om du ikke kan være hyggelig kan du holde kjeften din godt lukket.- Finn en annen forlover! Du er forvandlet til en bridezilla av dimensjoner og jeg har ikke plass til umennesker i livet mitt. Goodnight and goodbye."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med 20.15! I hvertfall lat som det slik at hun kanskje får en vekker...herregud for et latterlig og egoistisk menneske!

 

GRATULERER med babyen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, er visst mange bridezillas der ute for tiden- kanskje vi har samme venninne?? ;) Jeg er nemlig uønsket i min beste venninnes bryllup nå fordi jeg er avhengig av å få ammet babyen min en gang iløpet av kvelden, og selv om denne ammingen skulle foregått høyst diskret ute på toalettet eller ute i bilen vår, så var visst dette såpass forstyrrende og ødeleggende for HENNES store dag, at jeg ikke lenger er ønsket der.... Blææææh altså :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde droppet ut som forlover tvert, og sterkt vurdert å gjøre ditto som venninne. Hjelper ikke om hun er snill og god ellers, dette er også henne. Det er jo tydelig at hun innerst inne er en superegoist!

 

Denne oppførselen du forteller om er så hinsides enhver fornuft og folkeskikk at jeg ikke har ord for det. En tiåring kunne kanskje blitt sur dersom hun følte at morens graviditet stjal oppmerksomhet fra henne på bursdagen. En konfirmant ville vært altfor gammel for det. En voksen dame, det er et faresignal om at det ikke står rett til i toppen på henne! Tenk å være forbannet på en venninnes graviditet fordi det ikek passer HENNE, det er ikke til å tro!

 

Er dette virkelig et menneske du vil ha i livet ditt? Oppførselen hennes sier alt om hvor lite hun respekterer deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; Gratulerer med graviditet etter så lang prøving!! Det må føles helt fantatisk, selv om din "beste"venninne gjør så godt hun kan for å ødelegge.

 

Om hun setter sitt eget bryllup foran et mirakel som det et nytt liv er, ville jeg trukket meg som forlover, og brutt all kontakt inntil hun hadde kommet ut av sin egen meg-meg-meg-boble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Hi,

Du er ikke urimelig eller teit og har all grunn til å være sint og lei deg. Makan til oppførsel! Slik jeg ser det må du ta en alvorsprat med venninnen din. Du skal ikke unnskylde at du har blitt gravid, det er fantastiske nyheter uavhengig om du trodde du var steril eller ikke (men klart det gjør det enda mer "flott")

Hvordan i all verden kan hun mene at dette vil stjele oppmerksomhet fra henne??, herregud enhver kvinne med selvtillitt og et godt hjerte ville vært trygg på at man kommer til å eie dagen selv uansett hva og ønske forloveren sin kun det beste!!!

 

Hun er faktisk en dårlig venninne om hun mener det hun sier..og virkelig er sur!! Du må snakke fornuft til henne, søt er du som faktisk forsvarer henne oppi dette, men sett en grense. Hun har ingen rett til å diktere deg på denne måten, din graviditet kommer ikke til å overskygge hennes store dag, og det påvirker ikke dine evner til å gjøre en flott forlover innsats. Nei makan sier jeg bare, uffameg..

Dette er langt forbi bridezilla... dette er ren dritt oppførsel!!! Og slik smålighet skal det ikke være i et vennskap!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en syk "venninne" du har. Hva i all verden skal du med et sånt menneske i livet ditt? Uansett hvor snill hun ellers kan være, så forsvarer ikke det sånn oppførsel. Hun fortjener ikke å ha deg som forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøøøø--- tror jeg hadde ombestemt meg og takket NEI til å være hennes forlover... I allefall intill hun hadde bedd skikkelig om unskyldning!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du er absolutt ikke teit. Hadde min "venninne" oppført seg sånn hadde jeg bedt henne finne seg en annen forlover. Sånn behandler man ikke venner! Gratulerer med svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille☠Kadalma

Jøss, for en møkkakjerring. Hehe..for et menneske..

Noen venninner er ikke verd å beholde.

 

Gratulerer med graviditet!! Noe skal hun ha, du tenkte kanskje så mye på hennes tull, at du ikke tenkte like mye på å bli gravid?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun seriøst at det at du er gravid kommer til å "ta over" hele bryllupet?! Hvordan skulle det gå til? Tror hun gjestene kommer til å glemme henne fordi det finnes en gravid kvinne i rommet?!

Ærlig talt, hun må få klar beskjed om at verden stopper ikke bare fordi hun skal gifte seg!! Det at hun virkelig mener at du skulle satt familieplanlegging på vent pga èn dag....det er latterlig!

Jeg var 6 uker på vei da jeg skulle i bryllupet til en god venninne. Jeg sa ikke noe om dette, men hun gjettet det fordi jeg sa nei til champagne. Da jeg bekreftet det strålte hun opp og gratulerte meg høylydt til alle rundt, og var kjempeglad på mine vegne. Så fikk jeg noen gratulasjoner, og det var det. Det kom på ingen måte i veien for bruden og oppmerksomheten hennes.

Det er sånn at graviditeter er en ganske dagligdags del av livet, og det er grenser for hvor mye oppstyr en gravid dame klarer å forårsake i et bryllup....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...