Gå til innhold

Baby skambitt av ilder :(

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"At et lite barn ikke skal kunne føle seg trygg innenfor familiens egen tomt føles grusomt" HErregud for en hjernedød ting å si. Han får sette opp en plakat dyrene kan lese slik at de skjønner at dette er privat eiendom. Gud hjelpe..

Ellers er det forferdelig synd på den lille jenta, men nok en gang bevises det at det å la barn sove ute er en risikosport.

Skrevet

Fryktelige greier, men jeg må si at jeg synes det er vanvittig uansvarlig å la babyer sove ute alene uten tilsyn uansett hvor man bor. En ting at de sover i vognen mens man triller, eller oppholder seg i nærheten av barnevognen og har den i øyesyn.

Skrevet

18:28: er ikke ildere stort sett kjæledyr? Eieren burde passet på!

Skrevet

JA, det er så lett å passe på et rømt dyr.

Skrevet

Pass på så de ikke rømmer da. Ellers får de la være å ha dyr.

Skrevet

Her som vi bor er det da helt vanlig at barnevogna står ute enten på trappa eller terrassen mens barna sover. Jeg står ikke ved siden av vogna hvert eneste minutt mens ungen sover..Selvfølgelig sjekker man innimellom, men det er vel strengt tatt mye som KAN skje i mellomtiden. Nå er det vel ikke helt vanlig at ildere er ute og flyr heller. Kanskje mer vanlig med katter...

Når det er sagt så skjønner jeg godt at mannen avlivet ilderen på stedet. Jeg hadde gjort akkurat det samme!!!!!!! Hvis det var en hund som hadde bitt ungen, så regner jeg da med at den også ville blitt avlivet( hos dyrlegen da).

Skrevet

Uff, stakkars jente!

Men igjen er jeg glad for at jeg lot "mamma-angsten" råde og aldri lot ungene mine sove ute uten tilsyn. Alt fra katter til tydeligvis ildere kan jo komme opp i vognen..

Skrevet

Da kan alle som ikke bor i en festning, låst inne med dyret sitt bare la vær å ha dyr. Garantier får man sjelden.

Men dette er et glimrende eksempel på hvorfor babyer ikke skal sove ute alene.,

Skrevet

De som lar ungen sove uten tilsyn hele veien er selv ansvarlig for det som måtte skje.

Skrevet

Til anonym 18:41:

At noe er helt vanlig betyr ikke at det er forsvarlig. Dette beviser jo atter en gang at det er en viss risiko å la barnevognen stå ubevoktet. Så ut som ilderen har had veldig god tid til å bite fra seg gjentatte ganger før de reagerte/ hørte ungen.

Skrevet

Stakkars jente. Faren burde likevel ikke ha drept ilderen selv men tatt den til dyrlege for avlivning slik man gjør i siviliserte land.

Og i tillegg til en debatt om husdyr burde man kanskje ha en debatt om den særskandinaviske vanen med å la barn sove ute alene?

Skrevet

Å nei stakkars lille jente.

En liten tankevekker til den gangen jeg får barn, hva som helst kan jo skje med dem ute... katter kan legge seg på ansiktet og kvele dem osv..

Grøss og gru, håper denne jenta kommer seg og at hun ikke har vondt :(

Og visste ikke at ildere var så mannevonde heller, herregud! :(

Skrevet

Skal man være helt sikker kan man ikke ha verandadør eller vinduer åpne når barna sover heller, da, for katter og ildere kan lett snike seg inn, og inne sover barn oftest ikke med myggnett e.l. over seng/vugge. Det er en risikosport å ha barn, og man KAN ikke gardere seg mot alt..

Skrevet

er noe i det ja...

heldig hvis sjelden vi har slike "uhell"...

Skrevet

Huff, tenk så redd hun må ha vært!

Har aldri hatt mine sovende ute (uten at jeg har vært der) men i barnehagen står vognene ute.

Skrevet

Jeg er enig med deg, 19:06 - det er ikke alt man kan gardere seg mot. Eller, selvfølgelig kan man, men da har man et veldig beskyttet barn, og jeg vet ikke helt om barnet er tjent med det heller?

Kattenett er forresten greit å ha, lurer på om ikke den fungerer på ilder også... :)

Skrevet

Å beskytte babyer som sover er noe helt annet enn å overbeskytte eldre barn som skal utforske og leke.

Folk som lar ungene sove ute uten tilsyn (og da mener jeg ikke at man "ser til dem" av og til), tar helt klart en risiko. Men det er vel lettvindt da, for ungene sover visst bedre ute. Selv gjør jeg ikke det.

Skrevet

Du verden...Så istedenfor å kverke ilderen der og da så burde han ha fanget den, funnet egnet oppbevaringssted, funnet en dyrlegevakt, reist dit og betalt for å få kreket avlivet? Seriøst?

Det var vel kanskje naturlig at han heller ville følge barnet sitt til legen. Dessuten så seigpinte han den vel neppe, han hadde jo andre ting å tenke på.

Skrevet

Jeg tenkte faktisk på å anskaffe meg en ilder. Men etter å ha sett det bildet - ALDRI!

Stakkars jente :(

Skrevet

Stakkars lille jente. Får håpe at hun ikke får varige mèn av det.

Jeg skjønner godt at pappaen avlivet Ilderen på stedet.

Barn har godt av å sove ute. Mange barn, inkludert mitt eget, sover bedre ute enn inne. Der jeg jobber sover også barna ute.

Har vi vært ute å gått tur, så vekker ikke jeg Oliver hvis han sover når vi kommer hjem. Da lar jeg han sove ute, men jeg er alltid i nærheten av der vognen er, og jeg putter babycallen oppi til ham.

Skrevet

Opptil enhver det. Men det er idiotisk naivt å tro at de er trygge der ute. Vi har dyr i verden.

Skrevet

Tatt med dyret til dyreklinikk å fått den avlivet slik siviliserte folk gjør? Klarer du ikke sette deg inn i faren sin situasjon? Dersom dette hadde vært ditt barn, hadde du da tatt dyret med til en dyreklinikk for å få det avlivet, slik at det kanskje muligens kunne slippe å lide? Eller?

Hadde dette vært min datter som sov ute, og jeg hadde hørt henne skrike, og sprunget ut for å finne ut at det var ett mindreverdig utyske som hadde skadet henne, så hadde jeg tatt livet av dyret. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke hadde tatt livet av dyret på en human måte, jeg hadde skadet det. På alle mulige måter. Kanskje knekt av en og en fot, sakte, men sikkert. Kall meg gal, men sånn er jeg.

Skrevet

Du burde få hjelp. Det er absolutt ikke en normal reaksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...