Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #27 Skrevet 20. mars 2011 At barn får barn er ikke akkurat så mye å skryte av da....
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #28 Skrevet 20. mars 2011 Jeg er helt enig med HI! Jeg er 28 år. Jeg tenker ikke spes på de i 40- årene, men på alle her inne. Og det er jo tydelig at det er like mange i slutten på 30-årene som i begynnelsen på 20- årene. Tror ikke HI mener å henge ut dere damer på 40 pga alderen deres. Det var nok ment som at her er alle voksne folk, livserfaring eller ikke, og så oppfører vi oss som drittunger! Jo eldre en er, jo mer forventes, slik er det bare. Men man blir ikke mindre grisete i talen for det om da Men det går an å bruke normal høflighet når man skal kommentere andres innlegg. Det gjelder alle, uansett alder.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #29 Skrevet 20. mars 2011 hehe tenker også at mannen din sikkert serverer noen saftige historier på sjøen, men forteller deg det ikke fordi du er over gjennomsnittet snerpete ..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #30 Skrevet 20. mars 2011 Neida, ikke frekk, bare temmelig oppgitt. Og jeg er bare et par år eldre enn deg. Ser like ofte at det er unge som kommer med DRAMA her. Ikke bare "oldisene" dine. Kanskje tenke tenke litt mer over ting før du slenger dem ut av deg.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #31 Skrevet 20. mars 2011 Din mor er midt i 30 årene ? barn får barn ja, i flere generasjoner, så trist..........
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #32 Skrevet 20. mars 2011 Det er sånn med mange ting. Barn får barn i genereasjoner (kjenner til et tilfelle hvor oldemor er 63 og oldebarn 3 år), sosialklienter avler sosialklienter, alkoholikere avler alkoholikere. Det er veldig trist at det er så lett at de uheldige tingene går i arv.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #33 Skrevet 20. mars 2011 Det er rart å tenke på at du kunne vært datteren min om jeg ikke hadde passet på prevansjonen da jeg var tenåring. Heldig vis utvikler man seg mye fra man er 16 til man blir 40, selv om utvikklingen ikke skjer på de områdene du forventer.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #34 Skrevet 20. mars 2011 HI...du er 20 år og har to barn allerede?? Trist....bare trist. Hilsen 25 åring
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #35 Skrevet 20. mars 2011 Tidspunktet for når man får barn går ofte igjen over generasjonene. Jeg haren veninne som harmangeav desamme forfedrene som meg. Forskjellen er at hun og hennesfammilie ligger 3 generasjoner forran meg og min fammilie.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #36 Skrevet 20. mars 2011 HI og du var 16 år da du fikk første barn ?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #37 Skrevet 20. mars 2011 HI, vær klar over at den personen du er i dag, er du også om 10 år. Personligheten er ferdig utviklet (ved ca 18 års alder). Så det eneste som forandrer seg i ditt liv i mange år framover er livserfaring, hengepupper og rynker;) Dette ser du ikke før du er blitt gammel selv!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #38 Skrevet 20. mars 2011 Tror du bør få deg en ny "space" knapp på tastaturet;-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #39 Skrevet 20. mars 2011 Jaja.. når kommer du til 40 selv? Jeg er snill her inne, slik jeg er ellers. Og vet du hva? Jeg er 40 En annen ting er at jeg har en etter meg, som er rett over 30(som jobber offshore og er gift) som prøver å "sjarmere" meg..... Tragisk, og jeg gidder ikke. Jeg kjenner også kona der. Så hvem er de verste grisene? Jo, de finnes i alle aldre, de Ellers så har jeg et barn som er mobbeoffer, og det tåler jeg IKKE i hele tatt. Det har de fått høre!!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #40 Skrevet 20. mars 2011 Jeg er 26, men det er ett faktum at det er rene barnehagetilstandene her inne når det kommer til sure oppgulp og skitsnakk. Selv min bror på 17 er mer moden en mange av "damene" her inne.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #41 Skrevet 21. mars 2011 Alderen kommer i alle fall godt frem gjennom anonymknappen når det diskuteres unge eller eldre mødre her inne. Og da er det gaanske lett å linke ca-alder oppmot det som blir skrevet. Jeg har enda ikke sett et svar på denne tråden som jeg har lyst å stille meg bak. Dere er alle sammen med å bidra til en grøt av umodenhet, plaging, nedrakking, drittslenging og en tutch av sjalusi...! Ikke engang underholdningsverdi...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #42 Skrevet 21. mars 2011 Leste ikke mer enn første innlegget, så ha meg unnskyldt om jeg har misset noen poenger nedover tråden. Jeg er 41 og kunne vært mamma til de fleste her inne vil jeg tro. Det er ofte triste saker å lese her inne, derfor er jeg her inne meget sjeldent. En evnt konkurranse mellom eldre og yngre mødre er for meg ikke bare ubegripelig men trist. Det kunne ikke falle meg inn å rakke ned på yngre mødre eller eldre for den saks skyld. Jeg har en episode å fortelle fra helsestasjonen; Jeg er jevnaldrende med helsesøster og vi har hatt endel dialoger, vi kom inn på dette med å være mor, jeg hadde akkurat overhørt en yngre mor bli kjørt under veiing av sitt nyfødte barn, jeg nevnte dette for hun at det er viktig å støtte alle mødre som nylig har født, spesielt. Hjertet mitt blødde for den nybakte moren. Da sier helsesøster at om jeg bare visste hvor mange mødre som var usikre og gjorde en dårlig jobb. Det skremte meg at hun som helsesøster kom med en slik holdning. Holdninger kvinner imellom som viser seg meget godt her inne under anonym knappen er trist lesing. Jeg støtter yngre som eldre mødre, det ligger en historie bak ethvert individ som kan forklare hvorfor personen angriper andre, og det er den som er interessant.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #43 Skrevet 21. mars 2011 08.00 Helt enig med deg. Du klatre å sette ord på det jeg også tenker:) Hilsen ei som ble gravid som 17-åring
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #44 Skrevet 21. mars 2011 Hei gamlinger.. Nå er det ikke akkurat en hemmelighet at vår generasjon utvikler seg fortere enn noensinne når gjelder det å være litt mer bereist og ha mer kunnskap og åpenhet for omverdenen enn deres generasjon så vi blir en annen type 40-åringer enn hva dere er. Slik generasjoner før dere var ennda mindre bereist og hadde ennda mindre peiling på at det fantes andre mennesker, derfor hadde andre meninger og oppfatninger enn hva dere har! Men jeg synes dere som finner glede i mobbe unge foreldre er bare latterlig! Get over it (kom over det)! Der har alltid vært unge foreldre her på jorda. Nå har det seg slik at moder jord laget oss for å få barn i en ung alder for en grunn! Så det er mer spektakulært at mødre over 30 kommer på fødestua og føder en frisk baby og i tillegg har energi til å klare og oppdra det barnet til ett alminnelig menneske!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #45 Skrevet 21. mars 2011 Min mor var 32 da hun fikk meg forresten!! Hilsen anonym 08.23
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #46 Skrevet 21. mars 2011 Du er året eldre enn meg HI, og jeg ville aldri funnet på å skrive et slikt innlegg som du har gjort nå. Jeg synes det egentlig er usmakelig å dømme i nord og vest etter alder. Jeg ser at slik du skriver, virker du mer umoden enn flere her inne :-) Synes det er dumt når de eldre bruker alderskortet på oss yngre. Men det er like dumt å gjøre det andre veien også.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #47 Skrevet 21. mars 2011 Jeg fikk mensen som 11 åring og kunne sansynligvis blitt gravid den gangen også, men jeg hadde nok ikke klart å gi barnet noen god oppvekst. Selv om kroppen min var klar var jeg ikke moden nok mentalt selv om jeg hadde sett mange flere land og levemåter enn min bestemor hadde da hun var 80. Modenhet kommer i liten grad av reiser og severdigheter. Det betyr mye mer at man går gjennom og lærer å takle store og små problemer. Opplever oppturer og nedturer og lærer å kjenne seg selv.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #48 Skrevet 21. mars 2011 For ett tåpelig innlegg HI. Enig med 9.16
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #49 Skrevet 21. mars 2011 jeg trodde også at "voksne" skulle oppføre seg bedre en barn og ungdom, men fikk meg en kalddusj etter endt utdanning (var da 21) og kom inn i arbeidslivet. Fant ut at den eneste forskjellen på arbeidslivet og barnehagen var at i barnehagen var det voksne som passet på at man ikke var ufine mot hverandre og løste konflikter på en ordentlig måte..... Jeg er en av "gamlisene" her, men jeg holder meg langt unna de innleggene du beskriver. Som jeg ikke ønsker å skjære alle "unge" over en kam, så håper jeg du også skjønner at det er forskjell i alle aldersgrupper! Jeg er nesten like gammel som dine foreldre, og det kunne aldri falt meg inn å skrive slike innlegg du beskriver! Jeg svarer på alle innlegg på en ordentlig måte i håp om at de som skriver innleggene faktisk lurer på det de spør om.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #50 Skrevet 21. mars 2011 Jeg velger å tro at det ikke er så mye forskjell på modenhetsnivået hos oss - ei heller barnslighetsnivået. Så lenge man er voksen, vel og merke. Kunsten er vel heller å vite når man skal vise frem hva?! Det er viktig å være begge deler, av forskjellige grunner, mener nå jeg! Jeg hadde en venninne som hadde tenåringsbarn som bare var ett år yngre enn meg. Vi hadde det supert ilag, selvom hun ikke var mer umoden enn sine jevnaldrede, og jeg er ikke såå mye mer moden enn andre på min alder. Men når vi var sammen klarte vi å matche oss slik at vi hadde det superfint ilag;) Det ser ut til at eldre mødre er vel kritisk til at det faktisk er slik, og yngre mødre prøver å fortrenger at de også må være litt mer child-ish...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå