Gå til innhold

Lister meg superstille inn her hos dere...


♪ ♫ ♪ Lille Trompet ♪ ♫ ♪

Anbefalte innlegg

Gjest Juni-Jenta-10 + novemberbaby

Heisann jenter!

Lenge siden jeg har vært innom denne tråden ser jeg! Hyggelig å lese at det går bra med dere:)

 

Her går det også bra. Kvalmen har innhentet meg for fullt, og jeg kaster opp hver dag. Er værst på morgenen og kvelden. Mat er en kamp å få ned, og alt som lukter "litt ekstra" greier jeg ikke. Spesielt hvitløk og stekos fra middag. Blæh! Drakk hvertfall 4-5 kopper med kaffe før, men blir kvalm bare jeg skriver kaffe nå.. :)

 

Men men, har også hørt at det bare er positivt at symptomene er så sterke. Var like dårlig forrige svangerskap og da gav det seg etter 3 måneder, og jeg er 8+1 idag, så jeg ser lyset i tunellen. Det er uansett såååå verdt det:)

 

Har blødd litt denne gangen også, og ble henvist til ul forrige fredag. Da hadde jeg blødd 6 dager i strekk. Ikke mye, og mest gammelt blod. Der fikk jeg se ei nydelig lita reke og et hjerte som slo kjempefort:) Beste synet jeg har sett på lenge!! Var ikke redd jeg skulle ha mistet, siden jeg blødde i sist svangerskap, men er jo bestandig godt å få det 100% bekreftet at alt er bra.

 

Har fullstendig tro på at dette skal gå bra for alle og en hver av oss:)

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei damer!

 

Det er så utrolig koselig og lese om disse tøffe spirene dere bærer på!

Det har vært mange odds mot gjengen på denne tråden, og det er vel et lite under i seg selv at alle spirene våre fortsatt koser seg trygt inni magen!

 

Et supert hurra for oss!!!

 

Har ikke vært her på en stund rett og slett pga kvalme og tretthet!

Er helt gåen om dagen og orker nesten ingenting! Pyton, men klamrer meg fast til at dette er et godt tegn på at det går bra denne gangen!

Er sykmeldt 100% og klarer nesten bare å ligge horisontalt.

Men , det går! Har en fantastisk samboer som tar seg av sønnen på 5 og da går ting mye greiere her hjemme!

 

Var på ultralyd på fredag. Holdt på å dø av skrekk og gru hele dagen, og satt på venteværelse og skalv og hadde tårer i øynene.

Sambo var også med.

Med en gang "staven" ble kjørt oppi dit solen definitivt ikke skinner, så vi barnet vårt på skjermen. Han var 1,44 cm lang og hadde et nydelig perfekt hjerte som slo sterkt!

Jeg og sambo begynte umiddelbart å gråte! Det var en lang vei hit, men likevel så verdt det når man fikk se reka med hjertet som slo!

Priceless!

 

 

Nå slapper jeg av og tror på at dette går bra. Er 9 fullgåtte uker i morgen og gleeeeeeder meg til kvalmen avtar. Har gått ned 4 kg og har ingen matlyst what-so-ever!

Morsomt å lese om kaffe-problematikken. Det var nemlig det sterkeste tegnet hos meg og. Er heeeelt avhengig av kaffe, men nå har jeg ikke drukket en eneste kopp på over 2 uker. Bare tanken gjør at jeg vil spy!

He he he! Gøy at det gjelder oss alle:-)

 

 

Nå er det ikke mange uker igjen til 2. trimester! Noen nærmer seg vel allerede?

 

Superklem til dere alle!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅhh! Så gøy å høre fra deg Lille Trompet!

Skjønner godt at du var nervøs før ultralyden! Det er ikke så rart, når man har gått igjennom så mye på forhånd...

 

Jeg selv skal på ny ultralyd i morgen. Den tredje, og jeg er kjempe nervøs allerede i dag!! Helt sprøtt.... Skulle tro at jeg hadde roet med ned nå, men nå har kvalmen avtatt litt og har endel smerter i underlivet til tider. Ingen blødninger, men jeg blir så urolig.....

Alle jeg har snakket med sier at dette er helt normalt, fordi livmora vokser, men grøss........

 

Selvom kvalmen har avtatt litt, så klarer jeg fortsatt ikke kaffe. Og heller ikke å lage middag. Spiser kun fiskemiddager eller pølser. Alt annet byr meg imot. Så det er vel et godt tegn...... :-)

 

Jeg er også ufattelig trøtt og sliten! Forrige helg sov jeg nesten rundt! Bare sto opp, spiste frokost og sovnet på sofaen! Og der ble jeg..... He he...

 

Utrolig gøy at alt fortsatt er bra med oss alle! Det er nok meningen denne gangen!

Jeg er 11+2 i dag, så nå nærmer det seg 2 trimester med stormskritt!

 

Er det noen av dere som har tenkt å delta på treff?

Jeg vurderte å bli med på treff i Lillestrøm i dag, men feiga ut.... :-)

Syntes det blir litt rart kanskje, når de andre har store mager og kort tid igjen til termin....? Eller er det bare meg som er litt rar?

 

Jeg lurte kanskje på et november-mamma treff? Flere som kunne tenkt seg det? Kunne jo hatt det i Oslo f.eks?

 

Da krysser jeg fingrene for at alt er bra på ultralyd i morgen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Så bra lille trompet at alt var bra på ul. :)

Her går dagene mye med til å ta det med ro.Har vært kvalm fra morgen til kveld siden uke 8 men nå har det værste gitt seg håper jeg. Er 10.4 i dag.

Is hjelper litt på kvalmen,ivertfall i det jeg spiser den.Så dere kan tenke dere at det har blitt mye is... Må nok sette kroken på døra for is når formen bedrer seg så jeg ikke ruller inn på fødeavdelingen ;D

Magen poppet ut for et par dager siden. Har ikke følt meg spesielt oppblåst før nå. Måtte opp på loftet i dag og finne gravidtøyet fra 06.Hmmmm får se om det er noe som kan brukes. Sist gang hadde jeg balongmave fra uke 6 så jeg har vært heldigere denne gangen.

Er mye slapp og sover så har ikke vært så aktiv her inne.

4.5 skal jeg ta duotest på rikshospitalet. Er jo over 38 så da får jeg det.

 

Ang treff,jeg blir gjerne med når det blir noe for november klubben.

Har meldt meg på et treff for gravide i voksen alder. Grensa går vel på 36-38. Har ikke vært på slike treff før,blir spennende det.

 

Ha en super uke jenter.

Heier på spirene våre som snart går inn i 2 trimmester.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei damer!

 

Hvordan står det til med dere da?

 

Her er alt ganske mye bedre enn sist iallefall :-)

 

Kvalmen har begynt å gi litt slipp og jeg er tilbake 50 % i jobb igjen. Deilig!

 

Er 12 uker på torsdag og 2. trimester begynner straks, også deilig!

Ny ultralyd privat på mandag da jeg fortsatt ikke helt tror på at dette går bra. Godt å få se den lille der inne med sine herlige hjerteslag.

 

Ellers tørr jeg ikke helt å melde meg på treff da jeg er livredd slike ting :-) He he ... Kanskje jeg tar meg en tur uten å annonsere det og ser an om jeg tørr?? Hmm....

 

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra at det fortsatt går bra med deg da!! :-)

Helt utrolig at det har gått bra med oss alle med tanke på forhistorien!

 

Formen min er også litt bedre. Jeg fikk en skikkelig spy runde i helga, men det ga seg plutselig like fort som det kom. Satser på at det var siste rest. Har hvertfall hatt mer energi i dag!

 

 

Det hadde vært så utrolig hyggelig om du kom på treff!

Jeg og syntes at sånt er skummelt, men jeg tenkte at når vi alle er like langt på vei, og ingen har vært på treff før, så blir det litt lettere.

Jeg syntes ihvertfall at det hadde vært kjempe hyggelig å treffe deg! Vi har jo blitt litt kjent her allerede!

Jeg hadde hvertfall blitt veldig glad om du kom!! :-)

Dunna, kommer du?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Så bra at kvalmen har begynt å avta -lille trompet. Her har også kvalmen heldigvis blitt håndterlig. spiser jeg så går det bra... Skal på ul i dag.Er veldig spent siden det er 3 uker siden sist og så får jeg svar på duotesten... Er 12+5 i dag

 

Bra tiltak Ac. Har fulgt med fra sidelinja på treffet 12 mai.

Jeg har nylig vært på et slik treff for godt voksne gravide og det var positivt. Alle snakket i et sett og tiden gikk kjempefort.var 10 påmeldte men vi ble 5 som møtte opp. Vi har jo en felles interesse å prate om og da er det jo ingen ting å grue seg til.

Kanskje du føler det litt lettere etter du har vært på ul på mandag og sett det sprellende underet.!

Det er bedre å angre på noe mann har gjort en det mann aldrig fikk gjort heter det så fint. Oi nå glimter jeg til med ordtak og gitt.

Jeg skal på glattkjøring på torsdag,er vist 6 timer kjøring og det er mulig jeg er helt gåen etter det. så jeg må event ta det på sparket.

Ha en fin dag.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. :D

Må bare fortelle at alt så bra ut på ul i dag,er så lettet. Fikk med 6 bilder.

Vansklig å se kjønnet,men han gjetttet 60/40 på jente/gutt. Ble også satt tilbake på terminen og er idag 13.2 (ikke 12.5 som jeg fikk vite i uke 10) Må ha vokst mye de siste 3 ukene da. Er jo ikke store forskjellen da, bortsett for at jeg vips var inne i uke 14.

Har veldig lyst til å komme på treff,håper jeg får det til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra!! Gøy å få med bilder!

Jeg har et bilde fra uke 6 og et bilde fra uke 11.

Skal på ordinær ultralyd 3 juni!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært her på en stund. Men ser at dere alle har det bra.

Til Dunna, Gratulerer så mye med overstått duo-test. Så han ville se på kjønn på ul, hun vi hadde sa at de ikke kunne se det så hun sjekket ikke enn gang. Vi tok jo blodprøver samtidig , men har ikke fått svar på de enda. Og jeg var på ul forige uke og alt så bra ut. er akkurat 14 uker i dag.

Skal på ordinær ul 15\6 på A-hus er da 19+6. Ang treff så kan jeg ikke komme, torsdager har vært en vanskelig dag, men den 12.5 er siste dag på turninga, så får håpe dere avtaler et nytt treff da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mamma til 5+ lillefrø.

Ja takk for det,Turte ikke se på skjermen før legen sa at her er det liv. Måtte i dag igjen på ullevål for å ta blodprøven.De hadde rotet den bort den jeg tok sist .I morgen var siste dag jeg hadde lov å ta den så det var på nippet. jeg er 13+3 i. Skal også på ordinær ul 15.6 men på ullevål. ;)

Neste treff arrangert av kristin42 er 26 mai kanskje det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har jeg vært hos jordmor på kontroll! Det var så hyggelig. Hun tar seg så god tid, og man føler seg så godt tatt vare på.

Fikk høre lyden av hjerteslag og spark! En fantastisk deilig lyd!

Hadde en liten blødning på mandag, og var litt stressa i dag. Nå kan jeg puste lettet ut og nyte helgen! Er bare et eneste stort smil!!

 

God helg flotte damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for sist :) Ja det er godt å høre hjertelyden og at man føler at de tar seg god tid når du er der.Har opplevd begge deer. Gleder meg til torsdag,da er det ny ul.

Ja, nyt helgen og stort smil tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å høre at det går bra med dere :) Jeg gleder meg til Tirsdag da skal jeg til jordmor.

 

Dunna: hvordan gikk ul? Og har du nå fått svar på blodprøvene? Jeg har fått brev og det var høye tall så det så veldig bra ut.

 

Håper dere hadde en fin 17 mai :)

 

AC1979: Koselig at du lagde facebook side for oss novembermammaer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Ja det er så bra at alle spirene våre sitter.. :D

Hvordan går dagene for dere? Her går det bra men er fortsatt kvalm innimellom og Magen er som en kule,hvor skal dette ende. ;)

 

Lille trompet: Håper det går fint med deg og at du kommer på neste treff,hadde vært hyggelig å hilse på "dere" ;) Var veldig koslig sist gang. Gravide fra 20 til 40 år.

 

mamma til 5:

Ul gikk veldig bra.ble så glad da jeg så hjertet banket og at det var full aktivitet der inne. :) Nakkefold og neseben var som det skulle. Fikk skår utifra ul og alder og det så veldig bra ut. Nye tall med blodprøve så helt like ut bortsett fra at trisomi 18 hadde fått et veldig mye bedre skår så det var jo ennå bedre.Han gjettet 60/40 for jente. Var på ul på sist torsdag hos legen da sa han -it´s a hamburger.Noe som betyr at det blir jente. Morro det siden jeg har en gutt fra før.

 

Ac: Ja flott tiltak med fb side,men må prate med deg om det på neste treff før jeg melder meg inn.Er noe greier jeg lurer på.Begynner å bli gammel og bekymret vet du ;)

 

Ha en strålende uke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Henger meg på Dunna om hvor flott det er at alle spirene våre sitter!!

Nå begynner kvalmen min å avta litt... Kommer noen anfall innimellom, men det er flere dager i mellom. Problemet er at jeg spiser hele tiden, fordi jeg er så redd for å bli kvalm, at jeg kommer til å trille før jeg er halvveis!!

Er 16+6 i dag og skal på ultralyd igjen neste fredag, den 3 juni. Gleder meg villt!

Har begynt å kjenne litt bevegelser nå. Har trodd at jeg har kjent litt tidligere også, men nå er jeg helt sikker. Kjenner bevegelser flere ganger om dagen. Spesielt om kvelden.

Veldig deilig å kjenne selv at alt er ok!

 

Lille trompet: Håper alt er bra med deg, lenge siden vi har hørt noe fra deg nå! Håper du kommer på neste treff. Det var veldig hyggelig og absolutt ingenting å være nervøs for. (Jeg var det....)

 

 

Mamma til 5: Håper du får blitt med på neste treff også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...