Gå til innhold

Lister meg superstille inn her hos dere...


♪ ♫ ♪ Lille Trompet ♪ ♫ ♪

Anbefalte innlegg

Så bra å høre fra deg -lille trompet-

Blir "spennende" i morgen da og se hva hcg ligger på. Skjønner du er nervøs da.Krysser alt jeg har for deg.

Da jeg var 5+0 fikk jeg følelsen av at jeg ikke var gravid lenger. Brystene ble mye mindre ømme( den eneste symtomet jeg forøvrig hadde da) så det trenger ikke ha noe å si sa legen min da jeg spurte han om det.

Lykke til i morgen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hei Dunna!

Så dumt at du må vente helt til mandag for å se hjerteaktivitet! Men samtidig så er det vanskelig å finne så tidlig er det ikke? Ser mange på 1. trim som skriver at de har vært på ul i uke 7 og fortsatt ikke sett hjertet banke!

Dette går bra, Dunna!!

 

Ja, spennende i morgen. Hadde veldig lav hcg i uke 5 når jeg hadde exu'n så man får jo egentlig svar på om man er innenfor normalområdet i morgen da. Prøvene jeg tar i morgen,dvs stigningen får jeg ikke svar på før mandag eller tirsdag.

Men i morgen får vi en indikator på om det er liv laga... Skummelt.....

 

God kveld :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for oppmuntrende ord -Lille Trompet-

Jo det er tidlig å se hjerteaktivitet,men med 1 mann så vi det da jeg va 6 uker. Med graviditeten som endte i uke 17 så så jeg et dunkende hjerte da jeg var 6.4. Har kanskje bare vært heldig med å se det så tidlig. På mandag blir jeg 6.5. så da satser jeg på at dette lille hjerte dunker tydelig.

Her er fortsatt alt krysset for positive hcg svar i morgen.

 

God kveld til deg og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!!

 

Jeg fikk svar på den første blodprøven i dag. Den ble tatt på tirsdag som etter menstermin skulle vært 4+4 men ettersom jeg testet etter eggløsning vet jeg med stor sikkerhet at tirsdag var 16 dpo.

 

Altså Hcg 16 dpo var på 388!!! HURRA!!!!! Det er kjempefine tall i det øvre sjiktet!!! Nå gjenstår bare å se doblingen til i dag. Får vel svar mandag eller tirsdag. Da bør den neste verdien være på over 1000. Kryss fingrer for meg jenter!!

 

Men nå skal jeg først og fremst slappe av! Nyte helgen og prøve å glede meg over min lille spire! Jeg ble så uendelig glad når jeg hørte det tallet! Hadde håpet på at det skulle være over 200...;-)

 

GOD HELG :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå herlige svar da. :D

Ja nå må du slappe av i helgen og kose deg, så krysser vi fingre på at det blir over 1000 på mandag eller tirsdag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra Lille trompet! Nå ble jeg glad på dine vegne! Krysser fingrene for at prøven du tok på fredag har doblet seg!!

 

Også krysser jeg fingrene for deg Dunna, om at du får se hjertet slå!

 

Hold meg oppdatert jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Hjertet banket tydelig i dag :D

Ble satt tilbake to dager til 6.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Hjerte slo tydelig i dag og jeg er så trøtt og kvalm :D

Skal tibake på ny ul om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt tilbake 2 dager til 6.3.Tenke seg til å se et hjerte banke så tidlig. Håper det er en fighter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå! Så gøy Dunna!! Ja, det er helt utrolig at det faktisk er mulig!

Er sikker på at vi har små fightere i magen alle 3.

 

Hvordan går det med deg lille trompet?

Håper alt er bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig Dunna!

Er det ikke fantastisk å se det lille hjertet slå???

Jeg gleder meg som et barn til jeg evt får se det! :-)

 

Jeg er 5+4 i dag og vet jeg får komme inn på ul mellom uke 6 og uke 8, så det er ikke så lenge til da.. Venter på innkallelse hver dag!

 

I dag for 5 minutter siden fikk jeg svar på hcg nr 2.

 

16 dpo: 388

19 dpo: 1400

 

HURRA!!!!!!! Alt ser veldig normalt ut nå, og det begynner å gå opp for meg at dette skal gå bra:-)

 

Nå skal vi klare det jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!!! JAAA!!! Nå ble jeg glad!! Har tenkt på deg i hele går og i dag! Håper du snart får time til UL da!

Når jeg var på UL så fortalte hun legen meg, at så lenge HCG dobler seg som det skal, så er det også et tegn på at babyen ligger i livmora på rett plass.

Hadde den ligget utenfor, hadde ikke verdiene steget så mye.

Det er også godt å vite!

 

Nå skal vi klare det! Det er 3 flotte fightere vi bærer på!!

Yes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flottings -lille trompet-

Har tenkt på deg jeg også. Dette går rette veien.

 

We can do it! :D

 

Vi har blitt en liten trekløver her ser jeg,veldig hyggelig.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juni-jenta og mamma til 5 hvordan går det med dere?

 

Leste profilen din mamma til 5. Blir spennende ja om det blir en jente til. Kjenner en annen som også har 5 jenter.De ska likke ha flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Dagene flyr og i morgen er jeg 6 fullgåtte uker:-)

Kvalmen har kommet snikende de siste dagene og det merkes på apetitten. Får nesten ikke i meg noe i forhold til hva jeg gjorde før.

Hver morgen er en kamp, så hvis dere har noen tips til hvordan man lettest kommer i gang med dagen, blir jeg veldig glad!

Ellers er kvalmen håndterbar utover dagen hvis jeg spiser lite og ofte.

 

I dag kom brevet fra Ullevål. Jeg får dessverre ikke time før 08. april og min umiddelbare reaksjon var "å nei, nå må jeg gå rundt å være usikker og redd i 2 uker til!"

Men etter å ha tenkt meg om så har jeg jo alle symptomer på at dette går bra. Kvalme og vonde pupper (helt sinnsykt vonde!) samt vannlating, tørre øyne og ikke minst nydelig stigning på HCG.

Også vet jeg jo at det er andre der ute som virkelig trenger å få komme inn på ultralyd av diverse triste årsaker, så jeg vill ikke sutre :-)

 

Jeg tror dette går bra jeg!

 

Heia oss:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var koselig å høre at alt er bra med deg lille trompet.... 2 uker går jo fort da,, jeg ringte å etterlyste time på A-hus, for er 8 uker i dag og de sa egentlig at jeg skulle få time i april, men jeg sa jeg var egnstlig og fikk time i morgen. Dette pga tideligere xu da.

Jeg tror også dette går bra, vi går en deilig vår i møte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da mamma til 5!! Syntes de er veldig ok på Ahus. Jeg fikk time til UL når jeg var 6 uker, og skal tilbake neste uke. Da er jeg 9 uker.

Hvordan gikk det i dag?

 

Krysser fingrene for alle sammen!!

 

De to ukene går fort Lille trompet. Men jeg skjønner at du syntes det er kjedelig å måtte vente 2 uker til.

Jeg har også sinnsykt (!!) vonde pupper!! Det er et mareritt å ta av bh på kvelden!

Og kvalmen kommer og går. Jeg har fått god hjelp med sånne Sea band, som man kjøper på apoteket. Går med de hele dagen, og det hjelper faktisk på kvalmen! Og dundersalt..... :-P

Sliter veldig med å få i meg mat, frukt går greit, men bare tanken på mat gjør at jeg mister matlysten....

 

Men men, jeg klager ikke. Heller gravid og kvalm, enn ikke gravid og kjempe form! :-)

 

God helg jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempe bra i dag , så tydelig et bankende hjerte, var kjempe deilig... De er veldig hyggelige på A-hus , har god erfaring der. xu var opperet der også. Nå skal helga nytes. Vår minste prinssesse har bursdag i morgen og blir 3 år. Så da blir det familie fest med gele og kaker.

 

Ønsker dere en super bra helg og at tiden går fort til 12 uker....

er 8+1 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På torsdag var vi til ultralyd nr 2. Var da 9 + 2. Og alt er bra! Hjertet slår, og lille geleklumpen er nå blitt en baby, men hode, mage, rygg, armer og ben!! Helt fantastisk!

 

Hvordan er formen deres om dagen?

Jeg føler meg helt jævlig faktisk!! Er konstant kvalm, kaster ikke opp, men det er ikke langt unna.... Alt lukter og smaker forferdelig! Det eneste som smaker godt er brødskive med leverpostei og stratos....

Klarer ikke lage middag, blir så uvel av den stekosen, og selvom gubben lager middag, så klarer jeg ikke spise det. Blir dårlig bare tanken!

Trøtt og sliten, flyr på do i et kjør og griner av ingenting......

 

Trenger litt sympati! Det er ikke noe gøy, selvom det er positivt!

 

På Ahus sa legen at jo verre jeg hadde det, jo bedre var det. Det var gode tegn på at babyen har det bra! Det har jo da gubben hengt seg opp i, så hver gang jeg jamrer, så sier han: "jammen det er bra"....

Syntes han burde vært litt kvalm også!!

 

Det var dagens oppgulp..... Huff.

Jeg er jo veldig lykkelig da.... selvom det er lange dager på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Skal på min 3 ul i morgen.Har fått det hver uke hittils,så jeg er veldig heldig.

er 8.6 i morgen så jeg får håpe jeg ser noe av det du opplevde.. Forige uke var det bare en klump.

 

Er ekstra spent nå siden jeg har vært syk med influensa.har holdt feberen nede med paraset og tatt barnenesespray så jeg håper det har gått bra med fosteret.Helt pyton å være syk,men er heldigvis på bedringensvei.

Har nesten glemt jeg har vært gravid denne uka siden jeg har vært så dårlig.kvalmen forsvant men ble erstattet av andre onter gitt.

Er spent på om den kommer tilbake for fult når jeg blir bra.

gråter lett jeg og,men har heldivis mer kontroll over hormonene denne gangen.Sist gang var jeg helt gal :D

Samboeren min sier også,-så bra hver gang jeg nevner kvalmen... hehe ja de skulle prøvd å vært kvalm en dag så de fikk føle hvordan det er...

 

Tenker på deg -lille trompet,er vel ikke lenge til du skal på ul nå,har du fått time?

 

Ha en fin uke jenter

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk ul Dunna? Jeg venter på innkaling til ul i ca uke 12 til duo test på A-hus. er 10+1 i dag.

 

Ellers er egentlig formen bra, litt småkvalm innimellom. Men, er så følsom på lukter, særlig røyklukt, Kaffe og hvis gubben tar en øl så stinker det så utrolig.... Blir kvalm. Noen andre som er overfølsom for lukter??

 

Håper dere alle har det bra og ønsker dere en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja!

Jeg blir kjempe kvalm av mange rare lukter!

Klarer ikke lage middag, f.eks. Syntes den stekosen er helt forferdelig. Og kaffe! Jeg pleier å være den kaffekjerringa! Nå klarer jeg ikke hverken lukt eller smak.

Og sånn generelt på kjøkkenet. Har veldig problemer med å være der inne. Syntes det er så mye som lukter fælt!

 

Hva er en duo-test? Har lest om det i flere tråder, men klarer ikke helt å få taket på det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe ja, savner det.. Pleide å drikke massssse kaffe, men klarer ikke få ned en dråpe engang ;)

 

Duo test er en test der du tar blodprøve og ul med foster diagnostik, altså de undersøker fosterert for "feil" måler nakkefolden og sjekker etter nese bein for å sjekke downs og andre genfeil. Rett å slett sjekke om fosteret har store misdanelser. de som er fra 38 år når babyen kommer får tilbud om dette og evt andre som har fått barn med genfeil eller har det i nær familie kan vel også få testen. Det er en veiledningstime først da om tilfelle det skal være noe galt.. Har aldri tatt den før selv så er spent. Men siden jeg akkurat har fylt 38 år valgte vi å ta den, den må taes i ca uke 12 ellers så får de ikke målt riktig. Litt klønete svar, men tror du forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ja nå ble jeg litt klokere. :-)

 

Håper virkelig ikke jeg skal være så skrullete hele svangerskapet! Nå baker gubben knekkebrød, og jeg må lufte, fordi det stinker så fælt! Var ikke sånn som dette med førstemann i det hele tatt!

He he, skikkelig primadonna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det gikk kjempefint på ul.Alt bra. fostereret som det nå heter var 2,5 cm. Jeg så det bevegde seg også.Er 9+1 i dag.

Ellers er jeg kvalm fra morgen til kveld så jeg ligger mest på sofaen.Hadde et lite opphold under influensaen men nå er den fult tilbake.

Har fått noen kvalmepiller av en veninde som hadde hypernemesis eller hva det heter i sine svangerskap.Prøvde i går og det tok toppen av kvalmen så skal spørre legen om det er greit at jeg tar de av og til så jeg får gjort noe annet en å ligge på sofen og synes alt er pyton.

apropo lukt så er jeg utrolig sensetiv. Samboer må gå på eget rom når han skal bruke deosprayen sin,jeg brekker meg av den lukten.Ellers kaffe som jeg er glad blir jeg kvalm bare jeg tenker på

 

Var ikke sånn kvalm med 1. mann så jeg gleder meg sånn til det går over. Det hjelper litt å drikke solo så den flaska står framme hele tiden.

 

Ha en flott dag i solen jenter

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...