Gå til innhold

Lister meg superstille inn her hos dere...


♪ ♫ ♪ Lille Trompet ♪ ♫ ♪

Anbefalte innlegg

I min 16 pp og etter en EXU i oktober og en SA i Januar prøvde jeg denne måneden Vitex. Har gått på Solvipect alle de tre gangene jeg fikk positiv test, så jeg er ikke i tvil om at det definitivt har sin hensikt:-)

 

Nå håper jeg av heeeeele mitt hjerte at denne babyen klorer seg fast og ligger trygt og godt på riktig plass helt til November!

 

Testet tidlig og har foreløpig termin mellom 18. og 20. November.

 

Gleder meg til noen uker har gått og første ultralyd er overstått.

Får heldigvis tidlig oppfølging pga av exu'en min.....

 

Flere som har mistet og som er litt redde nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også hatt en exu, men har født 2 etter det og nå pv med 6 baby :) Skal snart på ul også pga exu , man blir ekstra nervøs etter å ha opplevd det. Jeg hadde vertfall voldsomme kramper og smerter, unner ingen å oppleve det . Men er nå 6 uker. har mens termin 5 november. hvet det stemmer bra med befuktningen.

 

Masse kykke til til deg... <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende!

 

Jeg har mistet mange ganger, og vi har prøvd i 9 år..... Nå ser det ut som det sitter som det skal.... håper jeg! Menstermin 1 november.

 

Får veldig mye oppfølging fra sykehuset og skal på ul på fredag!

 

Men jeg er fortsatt redd!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med graviditene. :)

 

Jeg har også mistet mange ganger i ma. Nest sist gang i uke 17 og nå sist i jannuar ( bo) Har vært ganske rolig fram til i går,men da fikk jeg det helt klart for meg at den var død.Ble veldig stressa og måtte gråte litt gitt, men går bedre i dag heldigvis og gleder meg veldig og håper tiden går fort til ul på onsdag i neste uke.Er da 6+0 i følge eggløsning og håper så inderlig nervene spiller meg et puss og jeg ser et hjerte dunke.

Takk til dere her som også er bekymret og som jeg kan dele tankene med.

Hvis dette skulle gå bra så blir det nok en del ul på meg.Får ekstra grunnet alt som har skjedd og går til gynekolog som bruker ul hver gang jeg er der.Det er betryggende

 

Ser flere av dere har hatt Exu,hva er det?

 

Lykke til på ul i morgen AC1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XU = Svangerskap utenfor livmor. Min eggstokk sprakk og da flyter alt ut i resten av kroppen. Er veldig farlig for at så mye blod ol flyter rundt i kroppen og som sagt veldig vondt. Man må operere det ut i narkose. Noen må fjerne eggstokken.

Kanskje ikke så bra forklart , men du skjønner nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XU – ekstrauterin graviditet. Altså at fosteret vokser utenfor livmoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Takk for svar,det var godt forklart. Har jo hørt om dette men ikke god på forkortelser.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å være flere som er lettere bekymret da!

Det går nok bra for oss alle denne gangen!!!

 

Jeg for min del har fjernet høyre eggleder da denne sprakk i fillebiter i oktober.. Derfor må jeg inn på ultralyd et sted mellom uke 6 og uke 8.

Det er jo betryggende da. Blir godt å få bekrefta at det er noe der og at det sitter på rett plass forhåpentligvis!

 

Vi får følge og støtte hverandre damer!

Heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg lille trompet, Ja det er godt å være fler i samme båt og vi får støtte hverandre,blir lettere da.

 

Ha en super rugehelg jenter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere.

Har heldigvis ikke opplevd utenfor livmoren, men har hatt flere SA og MA.

 

Var på ultralyd i dag, og da fikk vi se et hjerte som slo!! Er svevende lykkelig nå! Ble målt til 6+0.

Vakreste lille runde klumpen på 4 mm jeg har sett noen gang!!

Håper virkelig det går bra denne gangen!

Alt ser hvertfall veldig bra ut så langt! Men usikkerheten ligger jo der....

 

Skal tilbake til ny UL om 3 uker. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå ble jeg glad på dine vegne :D

Så herlig å få se det lille hjerte slå.

Kos deg med den gode nyheten. :)

Håper dagene går fort til onsdag som er min ul dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.... Så deilig det måtte være å se det lille hjertet som banket på skjermen!!

Da blir det tre uker med litt mindre redsel kanskje?

Hvor var du på ul?

 

Krysser fingrene for at dette går bra for deg!!!

 

Tenk at et hjerte kan slå i noe så lite som 4 mm! Helt utrolig :-)

 

Ha en deilig fredag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en utrolig deilig følelse å se hjertet banke!

Jeg er litt roligere nå. Jeg vet at det er liv og at alt er som det skal.

Samtidig så er det veldig tidlig, og mye kan skje fortsatt.

Men det kan man ikke gå rundt å tenke på.

 

Jeg var på ultralyd på AHUS (akershus universitetssykehus).

Er under oppfølging der pga ufrivillig barnløshet.

Har hatt vanskligheter med å bli gravid og hatt mange aborter.

Jeg og mannen min har barn fra før begge to, men har alltid ønsket oss

et sammen. Har prøvd i 9 år nå, så lille klumpen er veldig ønsket!

 

Lykke til på ultralyd på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damer, nå er jeg skikkelig redd!

 

Er 4+3 bare men jeg har INGEN symptomer annet enn at det er noe rart med øynene mine. Myser og blir fortere tørr, men aner ikke om dette har noe med mini i magen å gjøre..

 

Ikke vonde pupper engang. Det hadde jeg når jeg ventet min sønn for 5 år siden og det hadde jeg også når jeg hadde exu'n i oktover g sa'n i januar...

Dessuten tok jeg en digital i går 4+2 og den viser Gravid 1-2. Hadde i det minste håp om at det skulle stå 2-3...

 

Er det bare meg som er hysterisk?

 

O Kvalme og trøtthet kom til meg!!!! Såre pupper og metallsmak er hjertelig velkommen!!!

 

Ikke meningen og være negativ og drive skremselspropapgangda altså. Vil heller ikke lage et nytt innlegg om dette på 1. trim eller her fordi jeg ikke vil være så negativ for alle andre, men følte jeg kunne lufte det her med dere som forstår!

 

Superklem fra Trompeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,forstår deg godt..det værste en kan oppleve er å ikke ha kontroll over situasjoner.og graviditet er jo en tilstand der det ikke eksisterer.er 6+1 idag,men er redd for alt som kan gå gale,hadde en abort april ifjor,så er nok angst fra da.har heldigvis symptomer på at eg er gravid,har ønsket kvalmen velkommen,rart hvor vi ønsker noe såå ubehagelig velkommen:)men hver gang eg kjenner ubehag i magen.så blir eg automatisk engstelig,prøver å få dagene til å gå,men graviditeten surrer konstant ilag med de andre tankene:)litt slitsomt,har to store barn på snart 15 og 13år,så dette blir en attpåklatt visst dette er meningen,er selv 37år,så er ikke akkurat ung:)går turer hver dag og trener en gang i uken,er tung nok som det er,he he:)prøv å slapp av,tenker sånn at:er det mening med dette så er det det,naturen går sin gang,og det er jo fatisk ett mirakel å få bli gravid,er fantastisk hva kroppen er istand til:)prøv å slapp av:)lett å si,men bra for din egen del,lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

det er helt normalt at det står 1-2 på displayet når du er 4+3 :)

 

jeg har også noe "rart" med øynene mine og maaange kjenner jo ikke noe til at de er gravide før de er kommet lengre...

 

dette går sikkert bare godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juni-Jenta-10 + novemberbaby

Sjønner at du er redd, er ikke godt å ha det sånn. Men jeg er også 4+3 i dag, og heller ingen symptomer. Har kanskje litt rar smak i munnen, som begynte i gårkveld, men ingen såre pupper, kvalme eller trøtthet.

 

Men jeg er fast bestemt på at dette skal gå bra:) I november har vi nydelige babyer som resultat:) Lykke til, og tenk positivt, dette skal gå BRA:)

 

Ps, kommer nok en tid om ikke altfor lenge der du ikke skjønner hvorfor du lengtet sånn etter symptomene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juni-Jenta-10 + novemberbaby

Glemte å si at jeg også tok en digital test med ukeindikator da jeg var 4+1, og den viste 1-2 uker. Men hvor mye hcg vi produserer varierer jo fra kvinne til kvinne, og fra svangerskap til svangerskap, så jeg henger meg ikke opp i det. Skulle egentlig kjøpe en vanlig digital uten ukeindikator, men de var fri på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende ord!

Trengte virkelig de i dag kjenner jeg!

Nå har tissetrangen kommet hvertfall. I dag har jeg sikkert vært på do 5 ganger siden jeg kom på jobb, og det er mye til å være meg! HURRA!!

Ble veldig beroliget av å lese det dere skriver:-)

 

Angrer egentlig på at jeg tok en sånn ukeindikator-test. Bare dumt egentlig siden man får mer å tenke på enn om man bare er gravid eller ikke gravid!

Begge gangene jeg har mistet startet det hele med blod på papiret når jeg tørket meg, så så lenge jeg ikke blør , skal jeg prøve å slappe av så godt jeg kan!

 

Ønsker dere en strålende gravid uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skjedde det jeg har fryktet...

 

Klokka halv elle på jobb i dag måtte jeg løpe ut av et møte for å gå på do.

Når jeg tørket meg var det blodspor på papiret. Bare bittelitt, men slik startet det for meg både når jeg hadde exu og når jeg mistet i februar.

 

Fikk totalt noia, og ringte legen øyeblikkelig og fikk komme med en gang.

Hun er heldigvis en grei lege som har veldig medfølelse for at dette begynner å bli for tungt for oss.

Tok Hcg prøve og stoffskifte-prøve og skal tilbake for ny hcg på fredag.

Henviste også til ultralyd på Ullevål , men det blir ikke før om et par uker og bare hvis spiren holder seg der...

Sykemeldte meg ut uken for at jeg bare skulle ta det veldig med ro.

 

Har drukket masse vann og tissa sikkert 10 ganger etter jeg så blodet men det har ikke kommet noe mer...

 

Er så utrolig lei meg og livredd!!!!!

 

Kryss fingrer for meg da jenter. Synes virkelig at jeg fortjener å få en fin graviditet nå:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig positivt at du ikke har blødd noe mer!!

Hvis det er en abort, ville du blødd mye mer, trøst deg med det!

 

Veldig mange opplever litt blødning i starten på svangerskapet uten at det betyr noen ting!

Desverre så kan jeg ikke gi deg noe mer trøst enn det. Fakta kommer når du får svar på HCG.

 

Jeg krysser virkelig fingrene for deg!! Jeg vet hvordan du har det, og syntes veldig veldig synd på deg nå!!

Håper virkelig at det går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke har smerter og ikke blør mye, så burde det gå bra. Har lest om mange her inne som har blød og det har gått bra. Jeg har også hatt XU, da burde du få automatisk tidelig ultralyd. Jeg skal til legen nå på torsdag, da er jeg 7+0,. For å sjekke xu, bør man ta ul mellom uke 6 og 8. Du har krav på det siden du har hatt xu. bare å ringe å masse på legen din. Ellers ville jeg bestillt time hos en gynekolog med ul. mange har det. Majorstua klinikken er veldig bra syntes jeg.

 

Krysser fingrene og ønsker deg masse lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer en liten oppdatering.:-)

 

Det positive først. Det kom ikke noe mer blod en det bittelille som kom når jeg tørket meg på tirsdag. Holder pusten hver gang jeg går på do, men det er bare kjempefin utflod (Hadde aldri trodd jeg noensinne skulle si akkurat det om utflod:-D)!!

 

Men jeg har mistet det lille jeg hadde av ømme bryster og har ingen symptomer på graviditet. Føler meg rett og slett ikke gravid. Tror magefølelsen sier det meste, men vi får se. Skal ta nye blodprøver i morgen og får da svar på hva hcg nivået lå på på tirsdag. Er kjempenervøs...

 

Legen sa iallefall at hvis jeg mister nå , så kaller de det habituell abort siden det er 3. gangen det går galt på 7 måneder. Derfor blir det full utredning av oss begge to på Ullevål. Det er jo betryggende. Godt å vite at man kan få hjelp evt!

 

Akkurat nå er jeg uansett under status: gravid. Jeg blør ikke og det er det eneste gode tegnet jeg trenger for å holde håpet oppe!!

 

 

Håper alle dere andre har det flott med graviditetene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg kom på min etterlengtetde ul på onsdag.Var da 6 +0 som forventet.

Hadde innstilt meg på å få et ja nei svar i forhold til hjerteaktivitet,men skal til bake på mandag for å bekrefte det. Vi begge synes det så ut som det var noe som slo da,men som han sa så er det ikke alltid mann kan se det så tydelig så tidlig. Ellers var alt som det skulle og det var veldig godt å høre.

Har vært til og fra med uggenhet siden tirsdag så det tyder bra.

Er trøtt også stortsett sånn hele tiden. Er positivt instilt på at det skal gå bra så nå er jeg ganske rolig nå.

Mandag blir avgjørende da..

 

krysser fingrene for deg lille trompet og håper du får til å slappe litt av innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...