Gå til innhold

tok abort, ut kom et FOSTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke på generelt grunnlag, men idenne tråden fremstår du som ekkel, motbydelig og frekk ja. Jeg beklager at jeg ikke spesifiserte at jeg mente i disse få innleggene :)

Sånne som deg er det ikke mye håp for, selvinnsikten er fraværende! God bedring, og ha en god dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette nekter jeg å tro på før jeg har hørt det fra en fagperson. Men det er jo uansett ikke viktig for debatten.

Skrevet

Huff, jeg føler virkelig med deg. Jeg måtte selv ta abort da jeg var 10 uker på vei pga fosteret døde. På ultralyden så vi et foster på 8 uker, så datoene stemte. Og som du så måtte jeg utføre aborten på sykehuset. Der satt jeg helt alene i 13 timer før aborten skjedde, med ganske sterke smerter. Sykepleier hadde ikke tid til å komme inn å snakke med meg mens det hele sto på, så jeg var stort sett alene. Til slutt kom det ut, ja et foster. Fostersekken var intakt, og inni der lå et lite foster med bein og armer - og det som sitter sterkest hos meg var de store øynene som liksom "kikket" opp. For de vistes altså. Aborten skjedde ikke i do, men i bleien, så jeg måtte selv ha det over i doskåla og trekke opp - og det tror jeg er noe av det verste jeg har gjort! Og gynekologen snakket bare om blodklumper som skulle komme - og det var det sykepleieren spurte om også når hun var innom, om det hadde kommet noen blodklumper. De så jeg ingen ting til...

Jeg tror nok jeg vil anbefale deg å finne noen du kan snakke med. Ei jordmor eller fastlegen kanskje, for en trenger litt hjelp etter noe sånt. Må innrømme at det var mye tøffere enn det jeg trodde på forhånd, enda jeg visste at fosteret var dødt - og at det antagelig var en grunn til at det døde. Nå er jeg gravid på nytt, og livredd for å oppleve det samme en gang til!

Ønsker deg masse lykke til!

Trøsteklemmer fra meg:)

Skrevet

Er en del naive folk her inne ....

Det er flere punkter i denne historien som ikke stemmer .

Et embryo på 6 uker har ikke :

Fingere

Armene i kors( den har bare stumper til armer )

Hun sier at armene var helt hvite , hvordan kunne hun se det når embroyet er helt dekket av blod ?

Man får ikke abortpiller om man er lenger enn 9 uker på vei , så det er ganske usannsylig at de som har utført ul har tatt feil med flere uker .Kanskje opp til en uke men ikke mer .. (og spes når det er tatt flere ul .)

Kan godt hende at HI har tatt abort og syns hun kanskje så noe som lignet på et embryo, men med armene i kors og av revet hode . Nei, det tror jeg IKKE noe på !

Dette tror jeg er en abortmotstander som bare vil skremme .....

Skrevet

Hei, 11:08 her. Jo, fosteret er helt hvitt! Det lille fostert som kom ut da jeg hadde abortert var ikke dekket med blod. Det lå inne i fostersekken og fløt i fostervannet sitt - og var helt kritthvitt. Så her har nok HI rett:)

Skrevet

Jeg velger å tro at dette er en ung jente, og siden jeg selv tok abort som 16 åring, kan jeg si at det er ikke så lett å spørre å grave!

Jeg slet nok med avgjørelsen som var tatt (følte meg tvunget, men det er en annen historie) , jeg pratet ikke med noen på sykehuset, ville bare bli ferdig med det å komme meg hjem.

Så jeg synes at i slike situasjoner SKAL sykehuset informere godt på forhånd! Skal en redd, fortvilet tenåring vite hva hun skal spørre om og sitte på nett å "lese seg opp" før en slik påkjenning?! Nei, det burde hun slippe.

Skrevet

Jeg tok en abort da jeg var kommet like langt som deg og jeg så ikke snurten av noe foster, kun levrede blomklumper.

Jeg tror du tuller litt nå.

Skrevet

Jeg hadde en MA i uke 12, fosteret ble målt til 11,5 uker, og måtte ta medisinsk abort på sykehuset, så jo de tar medisinsk abort lenge etter uke 12!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...