Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 unskyld detaljer....Legen sa jeg var ca 8 uker på vei, så aborten skulle utføres på sykehuset. tabletter... ingen forberedte meg på at ut kom et foster!! med armer, ben og fingre...helt jævlig:( fikk beskjed om at blodklumper kom.. men jeg så ALT...armene lå nesten i kors... uff så traumer jeg har fra det... Hvorfor fortalte de ikke det? fikk beskjed om smerter, blod og klumper...var ikke forberedt på det jeg fikk se...angrer meg som f nå... vet ikke hva jeg skal gjøre.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Huff, så kjipt. Er ikke mye å gjøre nå, nei.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 rart med det at fosteret kommer ut tter en abort.. ikke for å være frekk men hallo er jo ikke en celleklump akkurat... rart mange tror det. men uansett, lykke til videre hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Det er lett å bomme på et par uker, klart man må være forberedt på at det kommer et foster ut...det er jo et foster. Gå inn på barnimagen.com og les om fosteret uke for uke så blir du litt klokere. Det er ingenting du kan gjøre nå, gjort er gjort. Om det var en celleklump eller et foster spiller liten rolle....
1+1=3<3 Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 Huff, føler med deg:( Må være grusomt og oppleve. Har du noen og snakke med? Du burde absolutt ikke være aleine om dette. Ingen som tar abort burde gå igjennom det aleine. Skjønner at dette har hvert en grusom opplevelse for deg. Masse lykke til videre, ikke vær aleine nå. Pass på deg selv. Send meg en PM hvis du trenger og skrive litt til noen.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 Er man ikke kommet såpass langt på vei når fosteret har fingre og tær til at det eventuelt ikke hadde fungert med tablettabort???
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #7 Skrevet 7. mars 2011 De burde kanskje heller ha sagt: Ikke kikk før du skyller ned. Klart det kom et foster...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #8 Skrevet 7. mars 2011 Du skulle ta abort å drepe et foster.....og ut kom det jammen et foster...sjokk.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #9 Skrevet 7. mars 2011 Syns det er mye unødvendig kritikk her. Dama har det ikke godt. Og dere vet ingenting om omstendighetene rundt denne aborten. Hun hadde fått beskjed og at det skulle komme ut en blodklump. Selvfølgelig forventer du ikke et foster med fingre og tær da.. Ha litt medfølelse da folkens.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #10 Skrevet 7. mars 2011 Nå ble jeg dårlig her Stakkar deg! Du bør gå og prate med noen om dette. JO, du burde absolutt blitt advart, og fortalt akkurat hva som kom til å komme ut. Må være utrolig traumatisk... Kan jeg spørre hvor stort forsteret var?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #11 Skrevet 7. mars 2011 Når man utfører abort på et sykehus får man ikke utskrapning da? Var det de gjorde på meg. Huff,du burde iallefall snakke med noen.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #12 Skrevet 7. mars 2011 Du tok abort, som er å fjerne et foster, og ble overrasket over at det som kom ut var nettopp et foster? Med fare for å virke krass her: En liten reality-check før du gjør inngrep neste gang kan kanskje spare deg for ubehagelige overraskelser. Jeg tror leger og jordmødre går ut fra at du vet hva du går til når du skal ta en abort (i den forstand at du er klar over hva inngrepet innebærer, noe du tydeligvis ikke var), og at du neste gang spør når du har sjansen - evt. gjør litt research på egenhånd på forhånd ... Ikke vær redd for å spørre og grave! Hvordan kommer inngrepet til å foretas, hvordan kommer det som kommer ut til å se ut, fins det noen form for terapigrupper eller noen jeg kan snakke med i ettertid ...? Beklager, det virker på meg som om skylden er jevnt fordelt her. Du burde gått litt dypere inn i hva du gjorde før du gjorde det, og legene burde vært flinkere til å informere deg - evt. spørre hvor mye du visste ...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #13 Skrevet 7. mars 2011 Til 23:40: Det er mer og mer vanlig å foreta medisinske aborter. Jo kortere graviditet, dess vanligere. Medisinske aborter er mindre ressurskrevende og den som skal ta abort slipper risikoen ved narkose og fare for hull på livmorveggen.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #14 Skrevet 7. mars 2011 først av alt: slutt og kast dritt til folk som slit... sånn måtte bare få det ut... jeg tipper på at flere tror at alle er i standen til å sette seg ned og gjøre mye infoleting.. men ikke alle klarer dette, det er nemligt legens og sykehusets plikt og informere pasienten om hva den får til... altså, de er pliktig til å advare mot at du kan få et sjokk... hørtes nesten ut som du var lengre på vei en 8 uker egentli... Amathea stiftelsen har støttegrupper for de som er i din sitiuasjon. du kan også høre med legen om hjelp til å komme over dette håper du klarer og finne støtte i de rundt deg og få det bedre alt ordner seg på en måte til slutt
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #15 Skrevet 7. mars 2011 Ett embryo på 6 uker har ikke bein, armer og fingere ! + at det er på str med et kirsebær . I tillegg er det masse blod , så tror ikke noe på at du har sett en foster ... Jeg har hatt mistet 6 ganger alt fra uke 5-10 og jeg har aldri sett noe foster ! Og ikke er det noe foster heller med et embryo!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #16 Skrevet 8. mars 2011 tror egentlig HI er en abortmotstander som vil skremme/få opp øynene (alt ettersom hvordan man ser på det) til ffolk som vurderer abort.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #18 Skrevet 8. mars 2011 Jeg vet ikke... men kan grunnen til at du ikke så fostre ved spontanabort være at de ikke var liv laga og derfor ikke så ut som fostre? Bare en tanke. De fostrene som kommer ut etter en abort er jo som oftest friske og normale. Et foster som kommer ut spontant kan også ha ligget i flere uker uten å ha utviklet seg.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #19 Skrevet 8. mars 2011 Hva feiler det folk her? Har ingen av dere som kritiserer HI noe i hode. man sitter ikke å skriver slikt til en person som nettopp har måtte oppleve noe slikt. som du sier du som mener HI er abortmotsdander.. hva vis hun ikke er det, tenkt på at denne dama kanskje har følelser..? syns det er sjokkende at så mange av dere gir kritikk til HI som bare trenger støtte. blir så irritert når jeg leser hva dere har skrevet til henne. hun er som sakt et menneske som oss andre, det går ikke ant å sitte å si at hun må forvente dette. selfølgelig skulle legen ha informert henne mere om hva hun ga seg ut på. selv ville aldri jeg trodd noe slikt kom ut, for legene sier en blodklump. ikke no mer enn det, så for dere som bare vil kritisere HI, la heller vær å kommentere, hun spurte ikke om kritikk men om litt STØTTE. Så for dem som har tenkt å kritisere... finn noe annet å gjøre.. HI : Jeg håper du har folk rundt deg som støtter deg gjennom dette, sender gode tanker og en stor klem til deg:)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #20 Skrevet 8. mars 2011 Du må ha vært lengre på vei. Jeg mistet i uke 15, (spontanabort) Og da kom det ut et foster som vi godt kunne se var et lite menneske som egentlig skulle ligge i magen min å bli stor og fin. Vi kunne se armer, ben et stort hode og der øynene skulle sitte. Det var forferdelig traumatisk å se det, mannen min fikk en veldig kraftig reaksjon. Jeg håper du får hjelp til å bearbeide det du har opplevd.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #21 Skrevet 8. mars 2011 Hmm Jeg har også tatt en medisinsk abort og var rundt 6 uker, da var det bare blod jeg kunne se. MEN de informerte svært dårlig på sykehuset! Jeg visste ikke omfattet av blødning, ekstreme smerter, kvalme (spøy så det holdt i ca 5 timer),Diare til den store gull medaljen... Gynekologen sa bare at det kom til å bli kjedelig ta med deg et blad- det ville bli som litt sterke mens smerter... wahaha my ass. Var livredd, ung og alene. Sykesøstra kjeftet på meg fordi jeg ikke hadde brukt bekkenet- som jeg ikke hadde fått beskjed om eller visste hva var for den saks skyld. Var min første gang på sykehus..... Trodde jeg var uheldig og at jeg reagerte ekstra sterkt på pillene jeg fikk, men det har vist seg i ettertid at det egentlig ikke var så uvanlig. Så info er dumt... tror mange innen helse ser på ting som en selvfølge å vite! Noe som i og for seg er dumt. Har den dag i dag aversjon mot sykepleiere og sykehus og redd for å få kjeft av dem for å ikke se ting som for dem er innlysende. Så dumt at de ikke informerte HI om hva du kunne se... Men du skulle kanskje ha vært litt mer psykisk forberedt på hva du skulle se?Du virker også som en som i utgangspunktet kanskje ikke skulle tatt en abort, siden dette gikk så inn på deg? Men husk tiden leger alle sår;) Lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #22 Skrevet 8. mars 2011 02:13 for er grusomt menneske du er! Du vet absolutt ingenting om omstendighetene rundt denne aborten! Kjenne jeg blir ordentlig sint på sånne som deg!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #23 Skrevet 8. mars 2011 Syns det er veldig synd at ikke mora til 02:13 tok abort jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #25 Skrevet 8. mars 2011 Nå syns jeg virkelig det holder!! Jeg rapporterer den mld. For nå syns jeg det går over streken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå