Gå til innhold

tok abort, ut kom et FOSTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg rapporterer jeg og. Drøy uttalelse fra 09:10.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen uttalelser fra dere damer!!!

Skrevet

Ingen her har noenting med hvorfor hi tok abort. Det kan være mange grunner til det. Og vi her kan like det eller ikke, men det spiller ingen rolle. Derimot vil jeg si at hi var passe naiv. Men nå vet jo ikke jeg hennes alder. For alt jeg vet er hun 15-16 år gammel.

Men uansett, dette er nok et bevis på at ENKELTE tar for lett på abort. Folk tror det bare er et trivelig lite inngrep, ikke særlig anderleds enn å ta en angrepille rett etter sex. Det er bare å fjerne problemet. Før man gjør et inngrep så setter man seg inn i hva det faktisk er. Når man utfører en abort tar man livet av og suger ut eller utstøter et embryo eller foster (kall det hva du vil). Og da finnes jo faktisk sjansen der for at man kanskje, hvis man er uheldig (og kanskje lengre på vei enn man trodde) får se nemlig et embryo eller forster. Surprise!

Skrevet

Sannsynligvis er du en abortmostander som fjaser ... men hvis ikke så må du ha vært mye lengre på vei enn 8 uker. Nærmere 14 uker vil jeg tro. Tok ikke legen ultralyd på deg før aborten?

Skrevet

Noen her inne er visst ganske overbevist om at man IKKE ser noe foster så tidlig.. Jeg var på ultralyd da jeg var 9+1 og da hadde fosteret armer og bein, så det er godt mulig at hun så det...! fingrer og tær var sikkert ikke ferdig utviklet, men man kan jo sikkert se at det er fingrer osv før det har delt seg..

Skrevet

Det tenkte jeg og kaklehøna:) Pluss at det er vanlig prosedyre å ta UL, det gjør de på sykehuset. Det sa en venn av meg som er sykepleier.

Skrevet

Hmm, jeg har selv hatt SA og selv om jeg da har vært på ul i uke 8 og sett noe har jeg ikke sett noe foster på vei ut. Men det er kanskje forskjell på spontanabort og medisinsk. Stakkars Hi hvis historien stemmer :-(

Skrevet

Så uvitende du er da 09:46. Herlighet.

Når mor er 8 uker på vei, så er fosteret 6 uker gammelt.

Og hvor fikk du uansett 9 uker fra, når Hi skriver at hun var 8 uker på vei? Var det for å gjøre det litt mer dramatisk?

Skrevet

Om embryoet i mors uke 8:

På en eventuell tidlig ultralyd kan du tydelig se barnets hode, og «knopper» som skal bli armer og bein.

Det lille underet er nå mellom 11 og 14 millimeter stort, på størrelse med tommelfingerneglen din.

Hvis du har sett tydelige armer (ikke "knopper") og fingre, på en liten klump på 1,4 cm, som i tillegg er innsølt i blod, så vil jeg absolutt mene at du har vært lenger på vei ja...

Skrevet

HI her.....Vet ikke helt hva jeg skal si?! Men står for valget mitt, hvorfor jeg tok det valget får bli mitt problem..Synes bare det er så synd at de ikke opplyste om det som jeg fikk se..

Så helt tydelig armer, ben og fingre...De var helt hvite..mens resten var rødt/brunt?! husker ikke helt.. men hodet var ikke der...:S kanskje like så greit...Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, kanskje for å advare andre, ikke mot selve aborten, men det som kommer! og kanskje la være å se på det som kommer ut..unner ingen den opplevelsen.

Skrevet

Ja, hvis du er 9 uker (fosteret 7 uker) da ser man helt fint fingre!

HI skrev 8 uker, men det er fort gjort å bomme på 14 dager så tidlig i svangerskapet. Så ro ned den paranoide lille hjernen din.

Skrevet

Da var du nok lengre på vei. Stakkars deg, ikke godt! De opplyste ikke om at du kom til å se noe fordi du ikke ville sett noe om du virkelig bare var 8 uker på vei. Tok virkelig en lege eller jordmor ul på deg? Jeg har hatt SA når jeg har vært 7-9 uker på vei og jeg har ikke kunne se annet enn blodige klumper.

Skrevet

Tok ultralyd 2 ganger... Først på "abort-bestillingen" så dagen etter at jeg tok første tablett, pga jeg trodde fosteret allerede hadde kommet ut siden jeg hadde blødd klumper den natten..Men da var alt der enda, så var det bare å få resten av tablettene og vente på sykehuset..Og ja, da kom det ut...

Skrevet

Det var jeg som skrev i går at de burde ha sagt at du ikke skullle se på det som kom ut, og det mener jeg helt alvorlig er det beste rådet! Det er helt umulig å forutse nøyaktig hvor utviklet fosteret vil være, ettersom det, selv med ultralyd, er vanskelig å sette nøyaktig lengde på graviditeten.

Skrevet

Men her snakker vi altså om mors uke 8 og fosterets uke 6 lille drama-queen.

Tror du seriøst at du klarer å se fingre på en liten blodklump på 1,4 cm uten å studere det i mikroskop?

Og sånn for å falle ned på ditt nivå: kom tilbake til debatten når du har lært å diskutere som voksne folk, fehue.

Skrevet

Du så fingre, men ikke hodet???

DET er jo veldig merkelig, ettersom hodet er gedigent i forhold til resten av kroppen.

Hvis fosteret ikke hadde hode eller hadde et veldig lite hode så tror jeg du kan trøste deg med at svangerskapet trolig ville blitt avbrutt på et eller annet tidspunkt uansett...

Skrevet

Huff, så fælt. En venninne av meg opplevde også å bli sjokkert, men hun hadde senabort da ... og ingen hadde informert henne om hva det ville si å ta en senabort :-(

Skrevet

Regner med at hodet hadde ramlet av, ikke alt noe så lite tåler.

Skrevet

Hjeeelp! La oss nå bare legge dette dødt, vi har lært oss at man ikke skal se på hva som kommer ut, med mindre man vil ha sjokk og traumer og slite i lang lang tid.

Skrevet

Hehehehehe. Dramaqueen? Lær deg hva det betyr før du fortsetter å spre om deg med toskete kommentarer :)

Jeg har ikke sagt et ord om hvorvidt man kan se fingrene på fosteret når det kommer ut. Jeg har kommentert at fingrene er der, og at de kan sees.

Jeg er vesentlig mer voksen enn deg, du er ekkel, motbydelig og frekk. God bedring! :)

Skrevet

Embryoet ligger jo inni fostersekken og blir støtt ut fra livmoren ved hjelp av muskelsammentrekninger, er ikke sånn at det blir revet og slitt i akkurat...

Tviler på at dette embryoet var levedyktig gitt, hvis det kom ut uten hode.

Skrevet

Fosteret/embryoret kan godt bli slitt i deler!!!!! jeg mistet en gang, alt kom i deler til meg!!!

Skrevet

Vet dere hva?? Skjerp dere!! Det er ikke alle som vet hvordan et foster ser ut i uke 10 +/-

Da jeg ble gravid med nr 4, var jeg på ul i uke 11. Jeg fikk helt sjokk da jeg så den lille som sparket og turnet rundt der inne. Hun var fiks ferdig, skulle bare vokse og legge på sånn ca 100 ganger mer, men jeg så hun viftet med de små føttene, sparket med beina og veivet med armene. Da slo tanken meg at; tenk at det faktisk er lov å ta abort ennå, det er jo en miniatyrbaby.

Men altså, dette var mitt 4.barn og jeg hadde aldri forestilt meg at hun var så "ferdigutviklet". Jeg forventet en rekeformet "klump", eller noe. Jeg har sett på uke-for-uke bildene jeg også, men dette var første gangen jeg så babyen så tydelig så tidlig.

Kjære HI! Skulle ønske det var noe jeg kunne si for å få deg til å føle deg bedre, men jeg har aldri vært i din situasjon, eller sett det du så, så jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal trøste med. Men jeg sender deg en trøsteklem

Skrevet

Så ut i fra den lille kommunikasjonen vi har hatt her, så kan du konkludere med at jeg er "ekkel, motbydelig og frekk"?

Ser du ikke selv hvor usaklig du er, der du lirer av deg karakteristikker og går rett på person i stedet for sak? 5-åringen min har jo bedre evner til å kommunisere saklig enn deg, og langt større troverdighet.

Å diskutere med sånne som deg er like givende som å se gresset gro. Jeg har bedre ting å drive med. Gå og skaff deg litt innhold i livet ditt så lenge du søta, det er åpenbart at du trenger det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...