Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #51 Skrevet 23. februar 2011 Det er ikke to timer engang - noen dager 1 time, andre kanskje 1,5. Men det er ikke så mye vi kan gjøre med akkurat det om mor ikke vil. Må bare få ut litt steam av og til Men vi må nok finne en eller annen ordning - taxi er jo en mulighet. HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #52 Skrevet 23. februar 2011 Jeg er fremdeles målløs over mora til barna her. Tenker hun på andre enn seg selv? Tenker hun på hvilke signaler hun sender barna sine når de ikke får lov til å være hjemme hos henne noen timer de ukene far har samvær? Helt utrolig. Kjenner noen som også har 50/50 deling, de bor innenfor samme skolekrets og har en skriftlig avtale på at dersom en av dem velger å flytte utenfor skolekretsen så overtar den andre 100% foreldreansvar for begge barna. Mor forsøkte seg på å ymte frempå at hun ville flytte ut av skolekretsen og ble sint da far påpekte avtalen og sto på sitt. Endte opp med at hun fortsatt bor innenfor samme skolekretsen enda :-) Om dere skulle finne på å flytte nærmere mor til barna så ville jeg uten tvil få satt opp en slik avtale skriftlig. Nok en gang: All ære til deg og barnas far som stiller opp for dem! Det er godt de har noen oppegående voksne mennesker som tenker mer på dem enn seg selv i livet sitt :-)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #53 Skrevet 23. februar 2011 taxi er jo en mulighet, og om det dreier seg om en fast kjøre rute anden vær uke med faste dager så kan du jo snakke med taxisjoføren og spørre om en fast pris mot at han alltid kjøre. det blir sikkert billigere og tryggere
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #54 Skrevet 23. februar 2011 Trist lesing. Håper mine unger aldri blir skilsmisseunger. Tenk at foreldrene blir så opptatt av penger, å ha "fri", "min og din" uke osv at de ikke har døra åpen for sine egne barn 24/7. At foreldre sier rett ut barna deres ikke er velkomne til bestemte tidspunkter. Lurer på hva den stakkars datteren føler overfor mora. Er det virkelig vanlig at skilsmissebarn bare er velkommen hos mor/far til bestemte tider? Da synes jeg i så fall foreldrene prioriterer seg selv og sine behov og ønsker i altfor stor grad. Hvis jeg skulle være så uheldig at mine unger blir skilsmisseunger, eller dersom jeg noen gang skulle bli stemor skal i hvert fall døra alltid stå åpen her.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #55 Skrevet 23. februar 2011 Barna vet selvfølgelig ikke noe om at mor har sagt at jenta ikke kan komme hjem etter skolen når det er fars uke, bare så det er sagt. Det er diskusjoner som har vært mellom min mann og mor når ikke barna har vært tilstede. HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #56 Skrevet 23. februar 2011 Har lest gjennom noen av svarene her, og jeg forstår dere som sier at det faktisk ikke er morens ansvar å hente jenta den uka hun ikke har barna. Men nå forsto jeg det slik at jenta var stor nok til å dra hjem til moren alene og være der alene noen timer. Hva er problemet??? Og hvordan kan en mor AVVISE sine egne barn på den måten???? Det er mitt store spørsmål her!!! Det er så fjernt fra min verden som det går an å komme! Ingen av mine foreldre hadde NOEN GANG avvist meg eller brødrene på den måten! Ikke på noen måte faktisk! Jeg kommer heldigvis ikke fra et skilsmissehjem, og det gjør heller ikke mannen min. Håper for guds skyld at barna våre også slipper dette...!! Om det hadde vært jeg som hadde vært mora i denne situasjonen hadde jeg ikke hatt noen problemer med å la min egen datter (!!) komme hjem etter skolen den uken hun var hos far. Jeg hadde bare vært sjeleglad for å se henne oftere enn annenhver uke! Kan ikke noe for det, men jeg blir faktisk litt sjokkert her!! Hvordan er det overhodet mulig å avvise sine egne barn?????? Kan noen vennligst svare meg på det?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #57 Skrevet 23. februar 2011 Jeg skjønner dere, og jeg skjønner moren. Det er urettferdig for dere, i og med at det var mor som faktisk valgte å flytte så langt bort fra dere, og dere dermed havner i en knipe rent praktisk. Samtidig skjønner jeg mor, som da ikke har anledning til å gjøre ting etter jobb hvis datteren skal komme hver dag etter skolen. Men har dere undersøkt om dere har rett på transport? Man har vel det både til og fra skole hvis det er lang skolevei (over to km), og selv om man skal ha billigste måte å reise på, så er det jo ikke forsvarlig å forvente av en jente som er så liten at hun går på sfo, at hun skal måtte bytte busser på denne måten. Det høres ikke trygt ut. Evt synes jeg dere bør vurdere samværsordningen. 50/50 er veldig krevende i seg selv for et barn. Når det nå blir slik at barna må reise så mye, og være så langt unna venner og diverse, så høres det ikke så greit ut. Eller kanskje vurdere å flytte etter, noe som selvsagt er drastisk, og sikkert ikke passer ift jobben deres. SKjønner at far ikke ønsker å forandre samværet, men samtidig er det barna som må settes først. Jeg orker ikke tanken på at mine barn skal havne i en situasjon hvor de må reise langt annenhver uke for å komme seg på skolen. Det må være en kjempebelastning for barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå