Gjest ->>- Skrevet 23. februar 2011 #26 Skrevet 23. februar 2011 Det er nå en gang ikke mors oppgave å stille opp i fars uke. Dere kan: -Undersøke muligheten for at skolen ordner skoleskyss til fars hjem den uka jenta bor der (det gjør de neppe, altså). -Avtale med skolen at jenta kan sitte på et ledig rom der og gjøre lekser til dere kommer. -Flytte nærmere. -Skaffe dagtidsordning der jenta bor. -Betale taxi hjem for henne. -Forsøke å få hovedomsorgen. -Redusere egen arbeidstid. Plenty av muligheter, med andre ord.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #27 Skrevet 23. februar 2011 Dere burde gjort noe med dette for lengst. Barna vil neppe flyttes til dere nå da dagens situasjon teller mye. Om det er mor eller far som har stelt istand situasjonen har lite å si. Barna vil lide under dette. Tenk for en stressende hverdag da. Selv om de må gå til moren for å gjøre lekser der må de etterpå reise til dere. Tenk å bo slik annenhver uke. Håper noen tenker på barna hos dere en dag. Slik det er nå er det skammelig.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #28 Skrevet 23. februar 2011 Hun blir vell ikke låst fordi jenta sitter hjemme å gjør lekser mens hun er på jobb som vanlig? Vi har vurdert å flytte, men hvilke garantier har vi for at hun ikke flytter igjen.... ? HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #29 Skrevet 23. februar 2011 Om hun flytter igjen lar dere henne ikke få med barna. Enkelt og greit. idag er det meldeplikt ved flytting og ved 50/50 vil dere få hovedomsorgen slik at barna slipper flytte igjen!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #30 Skrevet 23. februar 2011 Har selv bodd på landet, og har i flere år vært avhengig av skolebuss til og fra skolen. Fra ungdomsskole alder var busstiden ca 1 time hver vei, dvs 2 timer daglig med buss (ordinær kjøretid med bil var 25 min en vei). Selv om min mor kjørte samme vei om morgenen ble jeg pent nødt til å ta skolebussen, jeg skulle ikke få noen særbehandling hjemmefra for å si det slik.. Jeg skjønner jo at 1,5 time i buss er lang tid for en fjerdeklassing, MEN det er vel ikke noe å lage noe nummer av? Må vel heller være glad for at hn klarer å komme seg veiene imellom selv, vil tro det skaper en mestringsfølelse for barnet også! Nei, 1,5 time på buss en gang per dag annenhver uke (max) er ikke noe å lage oppstandelse for- spør du meg..
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #31 Skrevet 23. februar 2011 Signerer 13:06. Jenta må jo bruke så mye ressurser på å omstille seg og farte mellom at det helt klart vil gå ut over andre viktige ting hun bør fokusere på. I forbindelse med veldig små barn og at de skal ha èn trygg hovedbase sies det at hvis ikke vil de bruke så mye krefter på å omstille seg at det kan gå ut over utviklingen på andre områder. Er ganske sikker på at en så rotete hverdag som HI skisserer er langt fra bra for denne jenta heller.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #32 Skrevet 23. februar 2011 Unnskyld meg - du må være imot at man har en 50/50 ordning i det hele tatt du da? Til opplysning er begge barna ressurssterke, stabile og følger utviklingen sin flott på alle områder! De har levd sånn nesten hele livet, og vet ikke om noe annet enn annenhver uke hos mor og far. Den dagen de så mye som ytrer ett lite ønske om at de ikke ønsker å ha det sånn må vi selvfølgelig vurdere situasjonen på nytt - men idag har de begge mye igjen for å se sin mor og sin far like mye! HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #33 Skrevet 23. februar 2011 er ikke imot 50/50 men da bør en bo i samme skolekrets og samarbeide bra.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #34 Skrevet 23. februar 2011 At de ikke vet om annet er ikke ensbetydende med at det er til det beste for dem.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #35 Skrevet 23. februar 2011 Stort sett samme problemstilling sett fra mor sin side! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=539063 Syns jammen synd i barna som vokser opp slik idag. Spent på når denne generasjoen vokser opp og hva de vil ønske seg for sine egne barn...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #36 Skrevet 23. februar 2011 Det kan være men vi har faktisk gjort så godt vi kan. HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #37 Skrevet 23. februar 2011 Bortsett fra at der handler det om penger......det gjør det ikke her! HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #38 Skrevet 23. februar 2011 For foreldre som kan samarbeide godt og som bor veldig nær hverandre kan nok 50/50 være en OK løsning for noen barn, men det er tydligvis ikke tilfelle for dere. Jenta er sikker glad i begge foreldrene. Det betyr likevel ikke at det er bra for henne å bli utsatt for slike hverdager som du beskriver. Den avgjørelsen er hun for ung til å ta selv.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #39 Skrevet 23. februar 2011 Problemet her er jo ikke en halvtime, problemet er at det er 1 1/2 time for jenta. Det vil si minst 2 timer reise hver dag uten følge med andre fra skolen.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #40 Skrevet 23. februar 2011 Ja, men avogtil må en strekke seg lenger enn en kanskje vil for å skåne barna. Selv om det er moren sin feil at det er blitt slik må dere enten flytte, eller kutte ned på samværet. Går ikke største på idrett eller noe på hjemstedet til moren? Er en grunn til at det ikke dømmes 50/50 for barn under 7 år, og heller ikke der de ikke bor innen samme skolekrets. Om noen år er faktisk venner mer viktig enn foreldrene og hva da? Skal største være uten vennene de ukene de er hos dere?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #42 Skrevet 23. februar 2011 For ei dustete kjerring til mor! Sorry altså men blir helt matt her jeg sitter! Det er jo dattera hennes! Det er datteren sitt hjem også, og så er det noen her som presterer å si at det ikke skulle være naturlig at hun får lov til å være hjemme noen timer i fars samværuker! Herregud altså! Hva med å lære seg å håndtere ting på en ryddig og voksen måte? Denne mora har tydeligvis ikke tenkt på andre enn seg selv når hun flyttet. Og hun håpte vel at far skulle backe ut og ikke orke reiseveien hver dag i sine uker. All ros og ære til far og hans nye samboer for at dere stiller opp for barna og tar ansvar! Stå på! Og om hun truer dere med å kreve 100% samvær fordi dere ber om samarbeid til barnas beste, ja så håper jeg det faller til deres fordel og ikke hennes til slutt!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #43 Skrevet 23. februar 2011 Vi bor på bygda - det er langt til de fleste uansett. Barna har forresten gode venner begge steder. Hun går på fotball rett etter skolen en dag i uken, det fungerer iallfall veldig bra - den dagen slipper hun buss! Og så er begge på alpintrening en dag nå om vinteren. Det er like langt fra begge steder, og far følger hver uke.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #44 Skrevet 23. februar 2011 OK, ja om de har bodd der så har de vel venner der også. Jeg vil gi faren til barna og deg ros for høres ut som dere virkelig gjør så godt dere kan, men siden ting endres nå syns jeg definitivt dere bør flytte. Meldeplikt ved flytting gjør at dere kan kreve omsorgen før moren eventuelt flytter neste gang.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #45 Skrevet 23. februar 2011 Må si jeg blir overraska over at så mange her "holder" med mora! Det var jo hun som valgte å flytte!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #46 Skrevet 23. februar 2011 Det er dette jeg tenker også - vi ønsker ikke at barna skal oppleve hjemmet vårt som ett hjem bare annenhver uke. Her er de velkomne når de vil, om det er så var lørdag klokka tre på natta i mors uke. Vi tenker aldri at barna "låser" oss om vi må ha de mer enn 50% - herregud de er barna til mannen min, ikke noen tilfeldige personer vi har plukket opp på gata!! Jeg synest det er sykt med skilte foreldre som kan tenke sånn "min" uke, "din" uke. Men vi er vell forskjellige - så dem om det.... Vi må løse det på en eller annen måte, så om vi må betale for en taxi får vi bare gjøre det da.. HI
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. februar 2011 #47 Skrevet 23. februar 2011 jeg syns også at mor er urimelig. og rett og slett kjip mot jenta si. hvem er det som nekter barnet sitt å komme hjem fordi "nå skal du være hos far, eller nå skal du være hos mor?" og spesielt når det er snakk om 2 timer før mor kommr hjem fra jobb. jeg ville ALDRI nektet småen og komme hjem hit. han bor jo her, akkurat som jeg håper at far aldri ville nektet småen og komme hjem til han. personlig så tror jeg faktisk at jeg hadde flyttet til kommune barna går på skole i. selv om jeg da måtte kjørt lenger til jobb, og måtte si i fra meg politiske verv her. for det gjør det bedre for barna på mange måter.
Tante Blås Squaw Skrevet 23. februar 2011 #48 Skrevet 23. februar 2011 Uff, dette var jo bare trist (
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #49 Skrevet 23. februar 2011 Det høres nå ganske likt ut, bortsett fra noen detaljer. Og det dreide seg ikke først og fremst om penger, men at mor ville ha fri de dagene hun faktisk hadde fri. Tror det er samme saken, jeg!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #50 Skrevet 23. februar 2011 Ja fordi mor får det som hun vil. Ellers hadde det vært en halvtime hver vei. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå