Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 ok, her er dealen. VI slo opp i sommer, bodd i lag helt til nå for økonomiens skyld. Vi ble eni om at vi ikke skulle lete etter andre osv og fokusere på dattera våres og jobb. 1 dag etter jeg flyttet til ut, dro hun til byen on lempet dattera hos bestemora. Hun pulte en kar hun ikke har kjent mer en 30 minutter.. hun prøvde å skjule dette, Men det er ikke lett å gjennomskue henne:P fant alt ut etter hvert. jeg har jo ingen grunn til å gå amok eller noe sånt, men jeg ville prate om det og forstå Hvorfor hun lyger til meg på den måten. Hver gang jeg prøver å snakke med henne om noen ting, det gjelder ikke bare om den helga, så blir hun sur og sier at jeg kaller henne hore og bla bla bla. og KOmmer med skikkelige sårende kommentarer om moren min og at ingenting på disse 5 årene har betydd noe osv osv osv.. Jeg blir så klart lei meg, Men holder meg jo saklig og spør hvorfor hun oppfører seg slik? hun har oppført seg veldig sårende de siste dagene og er sint ovenfor datteren våres. Nå vil noen av dere si at jeg ikke har noe med hva hun gjør, men vi har bodd sammen hele tia og har egentli delt alt som er å dele? har hatt intimitet også bare for å gjøre det. Men poenget mitt er.. hvorfor oppfører hun seg slik? hun har aldri på 5 år sagt noe sårende som alt hun har sagt de siste dagene. Jeg har vært forståelesesfull og vil bare prate om det.. Er det fordi hun skjemmes at hun var fuckings løs? regner med det går rykter hos hans vennegjeng at hun er lett på tråden... Jeg bryr meg ikke om det lenger, men det er veldig vanskli å prate fornuft med henne, og ja, jeg vil jo se dattera mi i helgene når jeg kommer.. håper hun bare har pms elns... huff.. beklager for rotete innlegg.. skriver skjeldent:) alt jeg vil oppnå er et vennskap slik at vi kan gjøre det best mulig for datteren våres.. og kansje om noen år, før hun begynner på skolen, prøve på nytt slik at datteren min slipper å se nytt mannfolk i hus annenhver helg.. og et stabil farsfigur..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Nå vil jeg ikke prøve å unnskylde henne, eller noe sånt.. Men jeg vet at om det hadde blitt slutt mellom meg og faren til mine barn, så kunne jeg nok godt funnet på å bare dra på en fyr, bare pga at jeg endelig kunne.. (Har ikke noe dårlig forhold eller noe sånt!) Vil også tro at hun kanskje sjemmes litt av det selv, og derfor ikke vil snakke om bl.a dette.. Sier heller ikke til samboeren min at jeg ikke kan fordra mora hans eller noe sånt, men er godt mulig sånne ting kunne kommet frem etter ett brudd.. (Kanskje spesielt hvis jeg hadde følt meg "truet" eller ville "ta hevn") Håper det blir bedre mellom dere etterhvert! Er ikke så lett og beholde ett vennskap etter brudd.. Men det er vel forskjell fra forhold til forhold..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Du er sinnsyk. Dere er da ikke sammen, du har ingenting med hvem hun ligger med.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Jeg må innrømme at jeg leser litt bitterhet mellom linjene dine her. At hun dro ut å hadde sex med en hun hadde kjent i 30 min er vel ikke så veldig uvanlig lenger. Det gjør henne ikke til hore akkurat. Og hvis vennene hennes sprer rykter om henne så ja, da er de ikke så veldig gode venner at det gjør så mye likevel. Du må innse at det er slutt, at hun har rett på et sexliv også burde du gå litt inn i deg selv slik at dere kan bevare vennskapet for datteren deres skyld.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Mine tanker er at dette er et tema du ikke lenger har noe med. Altså hva hun driver med sammen med andre. Hva dere ble enige om, gjør ikke at hun må stå til rette for deg, vet du. Og kanskje hun syns alt sammen er vanskelig, og tenker at å bli opplevd som attraktiv av det motsatte kjønn kan hjelpe litt på selvtillit og slikt...... Slutt å prøv å få henne til å snakke om denne fyren. Jeg tror du er sjalu, rett og slett. Hvorfor ellers kalle henne "fuckings løs", selv om det bare er her inne? Du sier du ikke bryr deg, men hva tror du dette innlegget ditt sier oss? Vil du holde på et vennskap med henne, så slutt å bry deg med hva hun gjør ellers. Ellers kan jeg love deg at der ikke er noe vennskap. Og da er det faktisk din feil at det ikke er der.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Hun kan jo ligge med hvem hun vil og jeg skjønner godt at hun ikke vil snakke med deg som er eksen om det. Det er da absolutt ikke noen type samtale som man vanligvis har med eksen sin,.. Og ser ikke hvordan den samtalen skal gjøre samarbeidet om barnet noe bedre heller? Sett deg selv i hennes sko. Hva ville du sagt om dere var ferdige med hverandre og du lå med en annen og hun krevde å snakke om det? Tror du ikke du ville syntes det var ubehaglig, upassende og virke som om hun ikke forstod at dere hadde gjort det slutt? For sånn virker det på meg når du argumenterer og forklarer her...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 Du virker veldig opptatt av det at hun hadde seg med en fyr hun ikke kjente. Er det så jævla farlig da? Hun er singel og har ikke noen moralske forpliktelser ovenfor andre enn seg selv når det kommer til sex. "Er det fordi hun skjemmes over å ha vært så fuckings løs?" Hvorfor i alle dager skulle hun skjemmes over det??? Og er man, i dine øyne, løs fordi man har hatt en ONS? Da er vi alle løse tror jeg, kvinner som menn. Hadde du forresten sagt nei takk til ei kåt og villig jente selv, fordi du bare hadde kjent henne en halvtime? Hvis du går rundt og plager henne med dette og skal få henne til å skjemmes, "som den tøsen hun er", så skjønner jeg godt at hun prøver å såre deg.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #8 Skrevet 6. februar 2011 Poenget var ikke hvem hun lå med. poenget var hvordan hun oppførte seg og var uærlig. som jeg nevnte 2 ganger tidligere, jeg har ikke noe med det, men vi har alltid hatt åpen kommunikasjon om det og begge har pratet om det og skulle si ifra om sånt osv.. Men man må Også se litt fakta her.. Uansett forhold, uansett hvor bittert bruddet er, så blir man ikke glad i hodet når man får vite slike ting. INGEN liker å ha bilder i hode av eksen, en person du en gang var gla i å trudde du skulle dele livet og familie med, ligger med en annen person. dette gjelder vell deg også? uansett hva som er best, og la personene gå hver sin vei osv, så glemmer man ikke det så lett. dette gjelder omtrent alle.. så vær så snill ikke døm meg for å være litt lei meg angående den biten.. men som sagt, jeg har ingenting jeg skulle ha sagt om den saken og det var ikke poenget med inlegget..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 Så hun valgte å få barnevakt og brukte en person hun stoler på, bestemoren. det er ikke å dumpe ungen. Hun valgte å ha sex, vel det har du ikke noe med, hun er SINGEL. Og man blir ikke løs bare fordi man har en ONS. At hun har hatt sex med noen betyr heller ikke at hun drar med seg nye mannfolk hjem når barnet er der.Derfor tar barnet overhode ingen skade av dette. Gi slipp og la være. Du kan ikke bestemme hva hun gjør på sin tid.Og du har ikke rett til å bli sur fordi hun har sex med andre. Det er du som virker sjalu og ustabil her, mulig du er lei deg for at hun er ute med andre og har det gøy istede for å sitte hjemme å gråte over at dere ikke er sammen lengre. Ja jeg regner med du er sjalu for du skriver jo at du ønsker å prøve på nytt senere. Men du må bare innse det, du er ikke mannen hennes lengre, du har ingenting å si på hvordan hun lever livet. Du vil prate med henne fordi du ikke liker oppførselen hennes og du mener du er rett. Skal dere klare å være venner, noe du sier du ønsker må du klare å gi helt slipp på allt som ikke har med datteren din å gjøre. Du må lære at du hverken har noe med å stille spørsmål til eller legge deg opp i hva hun gjør når det gjelder noe som helst annet en barnets oppdragelse og liv. Og om hun får rykte på seg for det ene eller andre har du heller ikke noe med. Det går i så fall bare utover henne. barnet lider ingen nød av det og det har ikke noe med deg å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 huff noen av dere kvinnfolk er bare litt patetiske da.. min mening er at man er løs når man holder på sånn.. OG ja, jeg ville takket nei til en jente som er slik som du beskriver.. hvem vet hva slags sykdommer hun fører med seg? og ons, da tenker man bare på seg selv så sexen er ikke akkurat bra i forhold til fast forhold-sex. . hun har sagt at hun angrer og jeg prøvde å være så åpen så mulig.. Det beste er å prate om ting istedenfor å la det ligge.. selv om kansje ikke jeg er rette personen til å prate me, så er jeg åpen for å prate om det.. Jeg er ikke ute etter at hun skal skjemmes... hun sa selv at hun ikke husker så mye av det uansett.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 Det er jo du som virker helt sinnsyk her! Hele innlegget lyser igjennom at det er en ustabil og forbanna fyr som skriver det. Jeg kan skjønnne sjalusien, men det er vel nettopp derfor hun ikke ville fortelle deg om one night standen. Du skriver at du er forbanna fordi hun var uærlig. hva skulle hun være ærlig om? Er hun pliktig til å fortelle deg om hvem hun ligger med? Dere har gjort det slutt, så da må du takle at du ikke har noe du skulle sagt lenger. Du virker ikke helt riktig skrudd sammen, og hadde jeg vært eksen din så hadde jeg blitt forbannet og sagt sårende ting også for å få deg vekk!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #12 Skrevet 6. februar 2011 huff.. løse kvinnfolk overalt her jo.. dere forstår jo ikke poenget..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #13 Skrevet 6. februar 2011 Jeg er ny i tråden. Eh... man er ikke løs om man har ONS? Når er man løs da, er det først om man tar betaling?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #14 Skrevet 6. februar 2011 enda en som ikke forstår poenget.. nei.. dette er vell ikke riktig forum.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #15 Skrevet 6. februar 2011 betaling får man hvertfall noe igjen for det.. Min oppriktige mening er at hvis man har sex med en person man har kjent under en time, så er man litt løs....
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #16 Skrevet 6. februar 2011 Nei, tar man betaling er man prostituert. Du er løs hvis du har 7 ONS på en uke med like mange menn (eller flere).
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #17 Skrevet 6. februar 2011 'HVA er poenget ditt da? Kan du ikke bare forklare det? At det er kjipt for deg å tenke på at hun har seg med andre? Tough shit, sånn er det for oss alle. Men dette er ikke noe HUN skal måtte behøve å forholde seg til. Og hvorfor skal du tvinge henne til å prate så mye om det? Det er da virkelig ikke noe å prate om, hun hadde en ONS, bid deal! La nå dama være, du virker ekstremt opphengt! Og det er et JÆVLIG tynt grunnlag å kalle noen sinnssyk på!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #18 Skrevet 6. februar 2011 7 ons på en uke.. Løs er vell langt mindre en det antallet.. trur ikke det er noen utenom prostituerte som har så stort antall...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #19 Skrevet 6. februar 2011 Herregud, det finnes da ingen fasit på når man er løs og ikke. I enkelte religiøse miljøer er man sikkert løs om man ikke er jomfru på bryllupsdagen. I andre miljøer kan man ha seg med gud og hver mann uten å få bli stemplet som løs. Jeg vil uansett tro at de fleste ikke stempler noen som løs etter EN ons.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #20 Skrevet 6. februar 2011 Du som setter grense på 7 ONS: Det må jo bare bety at du selv har hatt 2-3 på ei uke og nekter å kalle deg løs.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #21 Skrevet 6. februar 2011 Du skjønte virkelig ikke sarkasmen. Hvorfor er du ute etter å definere noen som løs og hva som er definisjonen på løs? Det er den som har hatt sex som selv bestemmer om han/hun er løs.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #22 Skrevet 6. februar 2011 Nei, 17:44, det var sarkasme. Jeg har ikke hatt sex på 2 år jeg. Burde vel bli løs snart, men jeg har ikke tid!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #23 Skrevet 6. februar 2011 Så prøv og fortell oss hva som er poenget da! Du virker jo helt tilbakestående med tanke på hvordan du skriver. Du sier at poenget ditt er at hun var uærlig.. Det svarer vi alle deg på.. HVORFOR SKAL HUN SI NOE TIL DEG I UTGANGSPUNKTET?????
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #24 Skrevet 6. februar 2011 Du har flyttet ut nå. Hun markerer at hun er fri og er samtidig sikkert litt desperat og ensom. Du har ingenting med hvem hun ligger med nå lengre og det gir hun beskjed om. Så lenge hun ikke er sammen med noen og har barnevakt gjør det da ingenting om hun har sex daglig med nye menn for den del. Ikke forvent at dere skal bli noe par igjen. Få en skikkelig skriftlig samværsavtale som dere begge kan forholde deg til og skap et stabilt hjem for datteren din hos deg, så ordner sikkert xen din det samme hos henne. Tiden for venskap og "å prate om det" er forbi. Dere skal leve hver deres liv nå. Hvorfor skal hun snakke med deg om hvem hun har sex med?
Cat.68 Skrevet 6. februar 2011 #25 Skrevet 6. februar 2011 Fy faen for noen megger dere er? Må dere svare så krasst bare for det det er en mann som skriver. Jeg kan faktisk skjønne ham jeg. Hvis dere ikke har satt klare grenser dere imellom og fortsatt lever som et par i samboerskap og har sex med hverandre innimellom så skjønner jeg at dette blir vanskelig. Det er nok her problemet ligger. Dere bør enten avslutte helt og ikke ha noe med hverandre mer å gjøre annet en det som har med barnet å gjøre, eller dere bør prøve å få forholdet på rett vei igjen. Det kommer ikke å fungere å ha et "liksom" forhold når det passer, fordi det vil altid gå ut over den ene eller andre. Jeg synes også at så lenge man bor under samme tak så bør man respekyere den andre parten og leve slik man har blitt enige om. ikke synes jeg heller det kan være særlig hyggelig å få nestettende kommentarer om sin familje samme hvilken vei det går. Til deg hi, selvfølgelig skjønner jeg at det er vondt og bittert, at hun finner en tilfeldig fyr på byen og har sex med ham. Enhver kvinne hadde nok følt det på samme måten. Men som mange sier så kommer du nok ikke noen vei med å ønske å snakke om dette siden hun holdt det skjult for deg i utgangspunktet så er det jo ganske tydlig at hun ikke vil ha en disskusjon om det. Det du bør gjøre for å beskytte deg selv er å flytte ut, og så slutter dere å blande rollene.og bryter helt med hverandre følelsesmessig, ellers vil altid en av dere bli såret. Prøv heller å KUN snakke om samværet og de viktige bitene rundt barnet deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå