Gå til innhold

Gravid med nummer 2,ultimatum fra far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en flott mann får en si. Du får la han rase fra seg. Han hadde vel bare ventet på en anledning til å stikke. Du får nok en tøff tid foran deg, ikke lett å være i en slik situasjon. Men skal love deg at du og barna dine vil få det bra, men du er bare nødt å ta tiden til hjelp. Etterhvert vil du se at du har valgt riktig. Det var mannen din som tok valget om å stikke, du skal ikke tenke en eneste gang at du hadde noe med det valget å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare spørre hvorfor i alle dager dere ikke brukte prevensjon hvis han så tydelig ikke vil ha flere barn? Ville du ha flere barn, siden du ikke brukte prevensjon? I så fall er jo saken klar, da beholder du selvsagt barnet du (dere) med vitende vilje har laget og du ønsket, og så får mannen bare reise. Tror uansett ikke dere kan få det bra sammen etter dette hvis du aborterer et ønsket barn.

Skrevet

Jeg hadde tatt abort og gått fra barnefar. Ville rett og slett ikke hatt flere barn med en sånn mann, ei heller bodd sammen med han.

Skrevet

Jeg ser det sånn: Dersom du tar abort kommer du til å føle at det er hans skyld. Aborten var ikke din vilje, ergo. han drepte barnet ditt. Du kommer til å miste alle følelsene for han og føle sterk forakt / hat mot han. Du flytter fra han og tar "tar fra dattra di faren sin". Uansett hva du velger ender det med brudd. Ikke la deg presse til abort, det kan ødelegge resten av livet ditt - og det er han ikke verdt, er han vel ?

Skrevet

Jeg har sagt til far at om jeg ble gravid så ble det barn, har sagt at han burde bruke kondom eller hoppe av. Jeg er så uheldig at jeg ikke tåler prevansjon i d hele tatt, ikk p pille ikke mini pille ikke plaster ingenting, Spiral hadde jeg og, men dette funket ikke noe. Jeg blir rett og slett sengeliggende av mye prevansjon.

Skrevet

Seriøst?! Du tåler ikke prevansjon så derfor er du gravid? Har du hørt om kondom? Eller blir du sengeliggende av det også?

Jeg har også mye bivirkninger pga prevansjon, men heller det enn å presse ut uplanlagte barn til den store gullmedalje.

Skrevet

Dettte vet du ingen ting om, jeg far syke migrene anfall som varer i uker, mister synet sporadisk,(synsforstyrrelser) . Så du hva jeg skrev om kondom?

Skrevet

Kjære HI.

Jeg har lest alt for mange innlegg her inne om utrøstelige jenter som har blitt presset til abort og så angrer av hele sitt hjerte. Vær så snill å ikke la deg presse til abort! Du sier du elsker han, men han elsker tydeligvis ikke deg. Hvem vil andre mennesker så vondt ?!

Hvem ville du valg, din datter eller han ? For å sette det på spissen...

Tror du kommer til å ha mye større glede av ditt kommende barn enn den *#!@!" mannen din...

Skrevet

Migrene vet jeg mye om. Har det selv og går på daglige medisiner som senker blodtrykket mitt så mye at jeg sliter med svimmelhet og besvimer lett. P-pillene i seg selv er ikke hovedårsaken, men de forsterker det.

Det betyr ikke at jeg slutter med prevansjon og blir gravid uten at jeg avtalt dette med min samboer.

Hva var egentlig planen din videre i en alder av 25? Få et barn hver tredje år?

Skrevet

Tusen takk. Ja jeg vet nok hva jeg ender opp med. Kompliserer mye, men ja du har helt rett. Velger selvfølgelig dattern min. man angrer nok aldri på barn man får;)

Skrevet

Og ja, jeg så hva du skrev om kondom. Men det blir for dumt og si at mannen får bruke kondom vis han vil. Jeg hadde KREVD at min samboer brukte kondom dersom ikke var enige om å få flere barn der og da. Men du var like dum som han og kjørte på. Beklager men syns ikke noe synd på deg. Du er like ansvarlig for denne graviditeten, det kjipe er at det er du som blir sittende alene med hele ansvaret. Derfor synes jeg du skulle tatt litt mer ansvar. Selv om samboeren din er en taper så hadde ikke du trengt å være det.

Skrevet

Nå er ikke dette saken, har helt fint klart å ikke bli gravid på tre år, og jeg har ikke noe imot å få flere barn, og når jeg i dette tilfelle sa til far at det ikke var en trygg periode og at han ikke skulle fullføre. Han visste godt at om jeg ble gravid igjen beholdt jeg. Det er utrolig synd at jeg ikke kan bruke prevansjon, ja det er det. det har jo gjort sex livet vårt litt anspent kan man si. Jeg gidder ikke gå mer innpå det her fordi det er ikke problemstilllingen min. Kunne sikkert gjort ting anderledes , men sånn er det ikke i dette tilfelle;)

Skrevet

Oi da! Jeg synes ikke det er kjipt og han hadde ikke gitt uttrykk for at han ville reagere sånn her. Vi kunne begge gjort ting anderledes, sier ikke det, men du har ingen rett til å si at jeg er en taper for det. uhell skjer.

Skrevet

Det er heller ingen som har sagt at det er synd på meg, heller ikke jeg, er bare en frustrerende situasjon som er greit å få ut kjære deg.

Skrevet

Oki, ikke meningen å virke krass. Jeg blir bare så irritert på dine vegne. Du har kommet i en vanskelig situasjon fordi du\dere var tankeløse i noen sekunder i sex-akt. Og akkurat de sekundene forkludrer livet ditt i lang tid fremover. Det hadde vært så lett å unngå.

Det er ingen drømmesituasjon å forholde seg til en vrang eks. I verstefall forsurer han livet ditt til de grader.

Skrevet

2239 her igjen :)

Jeg er forresten studentmamma. Har et barn på litt over 1 år og vi skal snart begynne å prøve på nr 2 mens jeg fortsatt er under utdanning. Det å være student og mamma er en veldig fin kombinasjon. Nå vet ikke jeg hva du studerer, men jeg har i hvertfall bare 3 forelesninger i uken - og er derfor hjemme med barnet vårt 4 dager i uken. Jeg står opp tidlig om morningen og leverer barnet i bhg.Da får jeg tid til å lese på lesesalen før forelesning. Det går veldig fint og blir etterhvert en vane. Dersom det er ekstraarbeid med studiene (innlevering av oppgaver osv.) så gjør jeg det når barnet er i seng klokken halv sju. Det er viktig med rutiner - spesiellt for deg som blir alene (?).

De fleste studiesteder er veldig godt tilrettelakt for studenter med barn. De har gjerne tilbud om studentbarnehager, man får ammefri på eksamen, og får tatt eksamen før eller etter fødsel alt ettersom hva mor vil. Sånn er det i hvertfall her hvor jeg studerer. Når han du termin ? Selv hadde jeg termin i februar og tok da permisjon i desember og begyte på igjen januar neste år. Du har også mulighet til å ta fag under permisjonen dersom du ønsker det - det ønsket ikke jeg da. Ville ikke stresse med skole det første året med barn, men jeg har en veninne som studerte fulltid gjennom hele året og hun har klart seg veldig bra. Hun var store deler alene også. Så akkurat dette med studier og mammatilværelsen tror jeg kommer til å bli veldig fin for deg !:-) Som student har man jo gjerne korte dager - mye mindre stressende enn for de som jobber 8 timer 7 dager i uken, tror du ikke ? :)

Du må også huske på at du bor i et sosialdemokratisk land. Ingen blir kastet på gaten - barna dine og deg legger seg trygt hver dag med mat og alt de trenger. Lykke til!

Skrevet

Ja uhell skjer. Men disse uhellene er faktisk barn. Barn som vokser opp. Det er sikkert vanskelig å skjønne nå siden barnet ditt er så lite.

Jeg synes altfor mange tar så lett på dette med å få barn.

Skrevet

Barna mine kommer til å ha det like godt som alle andre de! Det skal ikke du bekymre deg for.

Skrevet

Hehe det er jo ikke det det handler om da. Alenemødre får nok i støtte til å ta vare på barna.Men når du får litt større barn så forstår du nok hva jeg mener.

Skrevet

Hei. Jeg er også studentmamma men har helt andre erfaringer enn hun over her. Det kommer jo helt sikkert ann på hvilket studie man velger.

Jeg hadde på ingen måte noe mulighet til å studere som alenemor. Jeg har nå samboer og uten han hadde det ikke gått. Studiet er 50% praksis, dvs vi har fulle "arbeidsdager". Vi har også forelesninger 4-5 dager per uke. Ca 2 studiedager i mnd. I tillegg hadde vi et halvår med kveldsundervisning 2-3 dager i uken). Jeg har ikke noe nettverk rundt meg, så jeg måtte vente på drømmemannen før jeg kunne begynne min utdannelse.

Men nå er jeg endelig i gang :)

Skrevet

Det er vel forskjellig fra familie til familie.. Det er ikk epengene jeg snakker om da. De får et like fullkomment liv fylt av kjærlighet de. Litt anderledes kanskje men ikke verre. Synes det er fint du har meninger, men ja du virker veldig krass, kverulant og rett og slett en bedreviter! Soor da for at ikke alle er like perfekt som deg, men ikke kom her og døm og lag påstander om hvordan livene våres vil bli, det kan du spare deg for.

Skrevet

Har da aldri sagt at de ikke får like mye kjærlighet fra deg. Jeg tror du misforstår hele poenget.

Jeg er aldeles ikke perfekt, det har jeg aldri sagt. Men jeg synes det virker som om du tar så veldig lett på dette. jaja, det er bare å få et barn her og der, blåse i kondom osv. Lurer bare på om du forstår hva slags ansvar det følger med å sette barn til verden. Du kommer nok til å få en del aha opplevelser opp gjennom årene.

Skrevet

Tar lett på det? Omg, kom deg til kranglesiden du, vrir og vender på alt.

Skrevet

"Jeg har sagt til far at om jeg ble gravid så ble det barn, har sagt at han burde bruke kondom eller hoppe av."

Jeg mener fortsatt at du tar lett på det å bli gravid og få barn.

Beklager men slike utsagn er det dummeste jeg hører. Og de fleste som kommer med disse ender opp som alenemødre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...