Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Hei hei, Jeg og barnefaren har en jente på 3 år, vi har hatt et ganske turbulent forhold, men nå i d siste har det gått bedre. Nå er jeg gravid og jeg vil beholde. Han sier at hvis jeg ikke tar den bort så stikker han fra oss. Huff skal jeg få en unge til slik at jenta mi mister faren sin og min nye baby ikke får bli kjent med han eller skal jeg la han tvinge meg til abort? Trenger råd her, vil ikke være egoistisk å bare tenke på meg selv. Beholder jeg går det utover hans samvær med lille jenta og henne mister pappan sin, Huff.... ikke lett det her;(
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Mitt tips er at han kommer til å stikke før eller siden likevel... Ikke mye av en mann det der! Behold barnet, da. Det er godt for jenta di å ha et søsken. Dere blir en fin, liten familie dere tre.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Tusen takk, men er så vanskelig allikevel;(
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Men økonomisk alene med 2 er vel ikke så lett! Og det er ikke det jeg ønsker for barna mine heller! Noen av dere som er alene med 2? dere må vel være enig at det er litt egoistisk av meg også`? Eller er d bare jeg som er helt sykt forvirra her og ikke tenker klart??
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Skjønner at det ikke er så enkelt. Men du må bare vite at det forholdet er helt sakkjørt, og at dette ikke er en mann du kan stole på at vil ta vare på dere. Hvis du lar ham ta fra deg et ufødt barn, tror jeg du vil komme til å angre og å være veldig bitter senere. Jeg er IKKE abortmotstander, og tror det fint er mulig å ta abort med lett hjerte og uten varige mén, men da må avgjørelsen være ens egen. Aborterer man bort et barn man ønsker seg, tror jeg man får det vondt. Tenk på hvor mye fint du vil få det sammen med barna dine når denne mannen som bare kommer til å skuffe deg er ute av livet ditt. Var jeg deg, hadde jeg nesten gledet meg til å fortelle ham at du LETT velger barnet fremfor ham når han skal stille så fjerne ultimatumer, og ønske lykke til videre. 15:24
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Ja det du skriver virker så fornuftig og tro meg jeg vil ha dette barnet! Takk for støtten.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 Spør deg selv følgende: ønsker du å fortsette i et forhold med en mann som behandler deg (dere) på denne måten? Jeg synes du skal la han dra sin kos. Hvis han virkelig mener at han vil gi avkall på sin datter, så er han ikke mye verdt som far og forbilde, fristende å si at hun får det bedre uten. Men...han kanskje har sagt det, men i praksis vil han vel ikke gjennomføre det?? Økonomisk skal dere nok klare dere helt fint, alt går, bare man venner seg til det! Lykke til med avgjørelsen, håper du ikke lar en slik umoden og usmakelig mann bestemme for deg!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Det høres ut som en fryktelig lett avgjørelse når dere framlegger d sånn her, men hvorfor føler jeg det så tungt allikevel, ahhh....Hater at han gjør dette mot oss;(
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 :-) Den støtten var ikke vanskelig å gi! Heier på deg :-) (Og det økonomiske ordner seg selvsagt - det ville jeg ikke tenkt på engang)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #11 Skrevet 3. februar 2011 Ikke la denne tosken av en "far" få styre dine valg. Jeg kan nesten garantere deg at denne karen kommer til og stikke før eller siden uansett.. Få barnet og kast ut idioten;) Økonomisk kommer du til og klare deg kjempebra;) Har du ingen inntekt så får du full os på rundt 12000 kr i mnd i tillegg kan du søke om redusert bhg (om du har barn i bhg da), bostøtte, du får 3 barnetrygder og barnebidrag i fra far;) Jeg vil anbefalle deg og IKKE ha privat avtale om bidrag, ta det i gjennom nav for da regner de ut hav han skal betale og de driver inn bidraget om han ikke betaler.. det førset du må gjøre er og få en avtale på familievernkontoret til megling Du måha meglingsattest før du kan søke om disse stønadene. Så får det bli opp til eksen din om han vil ha samvær eller ikke..Begynner han og true med 50/50 så kan jeg trøste deg med at det kommer han uansett ikke til og få siden barnet er så pass lite og at det uansett ikke blir aktuellt og ha 50/50 på en liten baby! Lykke til;))))
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #12 Skrevet 3. februar 2011 Eventuelt kan jo Hi begynne å jobbe, så slipper hun å lene seg utelukkende på stønader... Det ER ingen umulighet det heller.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #13 Skrevet 3. februar 2011 Det er jo kanskej ikke så veldig lett og skaffe seg jobb nå som hun ER gravid (om hun ikke har jobb da). Det er heller ikke så lett og gå igjennom et samlivsbrud, jobbe, ta seg av et barn OG være gravid. Jobb og evt utdanning (om hun ikke har det) er det muligheter og få/ta når hun har mulighet.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #14 Skrevet 3. februar 2011 Nei ikke nå som hun er gravid nei, men senere, når svangerskapspermisjonen er over så bør hun jo kunne jobbe som alle andre. Hun er jo bekymret for økonomien sin, og det beste man kan gjøre for å få en bedre økonomi er jo tross alt å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #15 Skrevet 3. februar 2011 Jeg hadde ikke nølt ett minutt på å velge babyen framfor ham. Det er jo han som har gjort deg gravid, da bør han være mann nok til å ta ansvaret også. Om han vil deg så vondt, og ber deg velge, er han ingenting å samle på!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #16 Skrevet 3. februar 2011 ER ening med dere, nei jeg har ikke jobb nå, jeg studerer, men må skaffe meg en jobb fort. Jeg tenker på fremtiden da, 2 barn , husleie, strøm, mat , tlf , barnehage, bil osv osv.. Blir ikke lett med en vanlig lønn på 16-17 utbetalt da! Men ja han visste godt at jeg ikke brukte prevansjon og at hvis det skjedde så ville jeg ikke ta fler aborter;( Synes bare det er så leit i forhold til veslejenta;( Jeg velger bort pappan hennes liksom, fin historie far kan komme med;(
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #17 Skrevet 3. februar 2011 Ingen her som synes dette er egoistisk i forhold til det andre barnet? det synes jeg!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #18 Skrevet 3. februar 2011 Du velger jo ikke bort pappaen, du velger å ta ansvar for det dere har gjort vil jeg si. At han stiller ultimatumet er jo hans problem...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #19 Skrevet 3. februar 2011 Sant nok, jeg vil virkelig ikke ta abort!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #20 Skrevet 3. februar 2011 Til 19:04 Det er jo en helt absurd innfallsvinkel! Det er ingenting i dette som tvinger faren til å forlate ungen sin. Han har laget et søsken til henne, og det at moren ønsker å beholde dette søskenet (som hun vil få stor glede av), gir ikke faren noen som helst grunn til å reise fra dem.Dersom han skal være en pappa hun kan ha glede og nytte av, må han jo ville være der for familien; ikke forlate barnet sitt på grunn av at han har laget et nytt! Jeg må si at det er noe av det verste jeg har hørt fra en far, og mener meget bestemt at moren ikke skal la seg tyrannisere til å fjerne barnet sitt av den bølla. Og jeg mener like bestemt at ingen familie har godt av en sånn mann. Anonym 15:24
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #21 Skrevet 3. februar 2011 Egoistisk??? Har det gått så langt nå, at det å ikke ta abort kan betegnes som EGOISTISK????????
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #22 Skrevet 3. februar 2011 Det ville ikke jeg gjort heller, skal jeg være helt ærlig. I og med at du vil beholde barnet og tar abort etter hans ønske, vil aldri forholdet deres komme til å være særlig godt etterpå heller, du vil være bitter lenge, lenge! Og da er du jo like langt, hvis han faktisk mener alvor med truslene sine da??
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #23 Skrevet 3. februar 2011 En abort er ikke en enkel sak det heller. Jeg tror datteren din har det mye bedre dersom hun får et søsken. Jeg har vanskelig for å forstå at din mann kan få seg selv til å be deg ta abort. Jeg vil si det er det største tillitsbruddet du kan få fra din mann. Dersom han er så feig at han ikke vil ta ansvar for et barn dere har laget sammen, så få han heller dra sin kos. At det skulle komme fra for datteren din når hun blir eldre at du tok vekk det som kunne vært hennes søsken kan også bli en vanskelig sak. Man må tenke litt lengre enn nesen rekker. Men dersom du beholder og din mann drar sin sei, skal du vite at du ikke kommer til å andre. Det er plenty menn der ute som ville vært henrykte for å få både deg og sikkert to herlige barn på kjøpet. Men som sakt, jeg tror du kommer til å slite psykisk dersom du velger å ta abort når du ikke vil det selv!! Stå på ditt!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #24 Skrevet 3. februar 2011 Takk for støtten dere. Men det skal sies at jeg er 25, er midt i studier og har ikke økonomien på plass, men jeg har penger så vi klarer oss og maassssse kjærlighet å tilby! Familien min kommer nok til å ta dette tungt hvis jeg forteller at far stakk i tillegg. Jeg fortalte han akkuratt at jeg laget en tråd her og spurte om han ville høre noe for å skjønne at det han gjør er galt. Han sier det er over og stakk.. Så nå er jeg helt stressa her;(
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #25 Skrevet 3. februar 2011 Det skal også sies at jeg faktisk elsker denne mannen.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå