Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har el-testen blitt negativ, og el har reist sin vei. Da får jeg vel bare sette meg tilbake og satse på at svømmerne har truffet blink og egget fester seg! :-)

Det er laaang tid igjen til ikm!! Lenge å vente..

Og i morgen reiser mannen. Vi greide ihvertfall å legge inn aksjer til el.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at dere fikk inn noen aksjer da :)

Håper dere lykkes!

Jeg venter fortsatt på EL :(

Hadde beregnet IKM 1 mars, men nå ser det ut for at vi må vente lenger på den.

Slutter dere å teste etter EL når dere har fått første positive? Eller fortsetter dere til den er negativ igjen?

Skrevet

Ja var kjempeheldige som fikk lagt inn aksjer på el-dagene! :-)

Jeg begynte å teste dag 9, dag 11 fikk jeg positiv test, likeså dagen etter. På dag 13 var den negativ igjen. På testen stod det at man som regel hadde el i 2 dager.

Hvor mange dager ut i syklusen er du nå?

Skrevet

Hei dere prøvere...

Ang aksjer, så har vi lagt inn annen hver dag hele uken. Sist gang i går kveld. Fikk positiv EL.test i dag tidlig. Hadde dere lagt inn flere aksjer i kveld igjen eller hadde dere ventet med en liten kjapp runde i morgen tidlig? Hva tror dere er best?

Vi er jammen rett på sak her inne på forumet ;-)

Skrevet

Da kan du krysse finga å håpe det holder :)

Begynte også å teste dag 9, fikk positiv på EL testen i går kveld, dette var dag 15.

Må jeg forskyve forventet IKM nå ?? Eller skal jeg fortsatt holde meg til 1 mars?

Kjedelig vist den å skal "utsettes" :P

Skrevet

Ble en runde til på lørdag for å være sikker på at det holder.

Skal si pergo gjør sitt. Har hatt positiv EL-test i 2 dager nå. Før har jeg bare pleid å ha det i maks en halv dag-kanskje 1 dag.

Happysmurf: jeg pleier å beholde den opprinnelige IKM dato og det blir stort sett ok det.

Satser på at IKM blir en spennende tid...uten tanta!

Skrevet

Takk for det :)

Da beholder jeg 1 mars da :D

Slutta å teste etter jeg fikk en positiv, så tar utgangspukt i at det varer to dager.

1 DPO i dag da :D

Lykkeliten1 : Har dere prøvd lenge ?

Skrevet

DPO 1 spennende... Da er det bare den lange ventetiden. Regner også med at jeg er på DPO 1 idag.

Ja, vi har prøvd i 2 år... Vært her inne i 1-1,5 år tror jeg...og dere...?

Skrevet

Hei hei! Da er jeg kommet 5 dpo her, ennå laaang tid igjen til ikm! 3 mars da.. Tenker ikke å teste før eventuelt tanta lar vente på seg. Hm, er jammen lenge til da..

Skrevet

Har ikm 6 mars, er i 5 pp.

*krysser fingrene*

Skrevet

Ja d skal bli to laaange uker :(

Men spennende også :D

Vi har vår 1 pp =) Så jeg håper virkelig, samtidig som jeg tenker at slik flaks har vi nokk ikke. Regner med å prøve en stund :)

Krysser fingre og tær for dere nå da :) Virkelig på tide at dere lykkes! :)

Skrevet

Happysmurf:

Jeg klarte faktisk å bli gravid på første pp da vi fikk lillegutt! Tenkte som deg at vi nok kom til å bruke noen pp,er før vi fikk det til. Og stort var sjokket da det lyste gravid fra graviditetstesten på første forsøk, he he.

Så kan jo hende dere får det til!

Tester du for el?

Skrevet

Så gøy å høre at det faktisk går så fort noen ganger :)

Er jo lov å håpe :D

Ja, tester for el.

Fikk positiv på torsdag :) Slutta å teste da, så neste gang tror jeg at jeg fortsetter for å se hvor lenge det varer.

Har fått litt forskjellig tilbakemelding om når jeg kan vente IKM :/ Noen sier jeg skal ta utganspungt i den vanlige syklusen min, som da blir 1 mars. Noen mener det skal gå 14 dager, så da blir IKM 4 mars.

Det gjør ventingen enda mere spennende :)

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på før, at noen regner etter sin vanlige syklus, mens andre rgner 14 dager etter EL.

I så fall må jeg flytte min IKM dato 2 dager, fra 2-4 mars.Blir jo uansett i uke 9 da...

Skrevet

Hei alle sammen!

Nå er det bare håpe, be og krysse fingrene våre på at spirene sitter denne mnd..! Jeg har vært litt fraværede her for å prøve å ta det mest mulig med ro, ikke stresse, og tenke så fælt. Håper det hjelper da.

Har ikke stresset veldig med el heller. Men regner med el var mellom 11 og 13. Så har lagt inn aksjer!

Jeg er i 3pp nå. Forrigemann satt på 3pp. Lov å håpe!!

Ser det er mange her som har prøvd mye lengre enn meg. Håper det går bra med pergo! ;)

Skrevet

Jeg regner med ikm etter 28-dagers syklus, hender noen ganger jeg får den etter 26 dager. Så da har jeg ikm den 3 mars.

Noen som begynner å kjenne litt på noen symptomer? Her sliter jeg med en kjempeoppblåst mage, er jo lov å håpe at det er symptomer på noe. Ikke så kjekt på jobb da.. :-(

Skrevet

Hei Jenter.

Henger meg på her. Positiv el test 14 og 15 februar. :)

Ble sist gravid 1.1.11 men det endte i en bo/ma i uke 5.Da jeg kom til legen etter blødningen hadde stoppet etter ca uke(fikk tableter til å sette det i gang) så sa han jammen at her er eggløsning på gang.Mandag 14 mente han at eggløsningen skulle komme så hjemmeleksen ble søndag,mandag og tirsdag. ;) Ble så glad,trodde jeg måtte vente til neste syklus. Etter mange maer gir jeg ikke opp.Siste gang testet jeg positiv gravid på 9 dpo så det blir vanskelig å vente når mann er sånn på høgget. Sist gang kjente jeg at puppene var litt mykere en vanlig.Kjenner foreløpelig ingen ting bortsett fra at jeg må tisse oftere. Har ca 40 dagers syklus til vanlig men siden jeg testet positiv el ca 14 dager etter ma så vet jeg ikke når jeg kan forvente ikm. el pleier å komme på den 29 dagen i syklus.

Et spørsmål. Regner mann dpo fra den dagen eggløsningstesten slår ut eller fra 24 timer etter testen slo ut siden det er da eggløsning er forventet. Oy oy dette ble langt. :D

Skrevet

Hei hei!

Det heter jo days past ovulation, så da regner jeg 6 dager etter at eggløsningstesten ble negativ igjen!

Skrevet

Hei igjen.

Takk for svar. :)

Ser du hadde eggløsning samme dag som meg. Da er det 6 dpo i dag ja

Sist jeg testet da jeg var gravid slo den ut på 9 dpo,trodde ikke det gikk and så tidlig men det gjorde det gitt.

legen sa at jeg kunne teste mot slutten av mnd.Skal dit i midten av mars.Er jeg så heldig at det går denne gangen så vil jeg se et dunkende hjerte.

Jakter på symtomer om dagen...

Skrevet

Jepp, kjenner den, går og kjenner og kjenner etter symptomer. Jeg er vel 8 mnd på vei når ikm endelig opprinner! Ha ha!

10 dager igjen til ikm datoen da..

Skrevet

Er på 4 DPO. For en laaaang uke. Prøver å tenke på andre ting... Gjør mye forskjellig ting og koser meg, men synes likevel at uken og dagene går sakte...

Men dere, kan rikelig med utflod være et tegn på noe?

Har mye mer enn til vanlig. Nevner også at jeg går på dobbel pergokur.

Bare lurer litt jeg...

Skrevet

Enig med deg lykkeliten1 at dagene går utrolig sakte! 8dpo her!

Jeg har også mye utflod + svir/klør rundt brystvortene, og veldig kort lunte, som er uvanlig hos meg. Ellers nada mer....Jeg som ikke skulle jakte på symptomer, men der er jo UMULIG!!!

Fikk svar på mine blodprøver fra legen idag: ALT er normalt med hormoner og stoffskifte, normal syklus og har el (mest sannsynlig). Venter nå på innkalling til UL/GU på en fertilitetsklinikk. Jeg tenker det er like greit å teste at alt er ok, og ukene/månedene går fort nok... så hvorfor ikke(?) Blir 34 år i år, og alltid ønsket meg minimum 3 barn, så får vi se hva fremtiden bringer.

Hvordan går det med dere andre i UKE 9? Noe som snart freaker av ventingen?

Jeg har for sikkerhetsskyld meldt meg på halvmaraton til høsten, og håper selvsagt at jeg skal slippe å delta pga altfor stor mage... haha! Time will show!

Skrevet

Hei :)

Synes uken har gått utrolig fort faktisk :)

Er 5 DPO i dag, så enda litt over ei uke til "resultat" :P

Har ikke hatt den store symptom jakten, men sitter hær å lurer på om jeg i en alder av 28 år faktisk for første gang kan "kjenne" min høyre eggstokk !!

Haha :)

Skrevet

9 dpo her, og en uke igjen til ikm. Kanskje jeg egentlig har ikm tirsdag istedenfor torsdag siden jeg fikk el litt tidlig? På dag 11 i syklusen.. Kjenner ikke så masse symptomer da, liten antydning til kvalme bare. Kastet opp i veikanten igår morges, men kan jo bare være omega 3 tablettene som ble inntatt på tom mage.

Prøver å holde tilbake litt på grav.testen da.. Men vanskelig!

Noen symptomer som er ute og går hos dere jenter da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...