Gå til innhold

Eggdonasjon snart lov i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forklar meg hvorfor den tanken var så dum?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skjønte ikke det nei?

Det er snakk om donorbarn, de gir da ikke egg eller sæd innen familien les mor-sønn.

Og giftemål? Hva har det med saken å gjøre?

Skrevet

00:37: det kan nå skje ved adopsjon og utroskap også det. Når det gjelder donorer, så får en ikke donere til flere enn så og så mange. Dere som er så opptatt av at alle skal vite sitt genetiske opphav, så tror jeg nok at det er mange som hadde fått seg en overraskelse hvis en kunne gransket noe tilbake i tid. Og hva med de som er adoptert? De vet ofte ikke noe. Jeg har nå min familie, og om jeg har noen andre gener enn det som jeg tror er uvesentlig

Skrevet

Det har med saken å gjøre på grunn av kravet om anonymitet. Barn som er resultat av eggdonasjon og som ikke kjenner sitt opphav kan dermed gifte seg med sin søster.

En mann som har gitt sæddonasjon kan i førtiårskrisa elske med sin yndige unge datter.

Og for gutta som faller for eldre kvinner, tja, de vet jo uansett ikke hvem som er sin mor så hvem som treffer blink først blir jo bare et tidsspørsmål.

Jeg hevder eller påstår ikke at det kommer til å bli noe stort problem, men må godta at det kan skje dersom kravet om anonymitet kommer igjennom.

Skrevet

Ja, alt kan skje. Det er dessverre nok av barn som erfarer at man ikke trenger å være et resultat av kunstig befruktning eller adopsjon for at det skal skje heller.

Men to feil blir likevel ikke en riktig!

Skrevet

23:40, skjerp deg! Du deltar på et debattforum, og da må du tåle at folk har andre meninger enn deg uten å ty til karekteristikker som "uempatisk" og "idiot"! Å håpe at en som mener noe annet en deg skal slite med å få barn vitner jo om hvem som er mest uempatisk her!

Det er faktisk lov å være mot både sæd- og eggdonasjon, deal med det!!!!

Skrevet

23:41: Hva vi gjør om vi ikke blir gravide uten sæd- eller eggdonor? Har du ikke fantasi til å se for deg deg? Vi gjør noe som kalles ADOPSJON! Det står maaange nordmenn i adopsjonskø!

Skrevet

Herregud 00:01, nekter du virkelig for at det er mange barn som trenger foreldre? Vi snakker millioner av barn her! At alle disse barna ikke kan adopteres har ikke noe med barnas behov å gjøre, men heller hvordan "adopsjonspolitikken" er organisert i landene de kommer fra!

Skrevet

Herregud, det er bare å lese avisene en helt vanlig dag det, så vil du se at det er millioner av barns om trenger foreldre.

Skrevet

Hadde kvinner som tar ivf/icsi fått samme tilbud som i f.eks England, halv pris på forsøkene hvis de produserer minst 10 egg og donerer halvparten til en annen kvinne, hadde man nok fått donorer i Norge.

Synes det er på høy tid de åpner for eggdonasjon selv om jeg for miin del kun vil ha et barn med genene til min mann og meg selv.

Skrevet

Jeg er todelt her.

Så lenge det er lov med sæddonasjon, ser jeg ikke logikken i at det ikke skal være lov med eggdonasjon- det er jo samme greia. Så skal sæddonajson være lov, bør ED være det også.

Dog er jeg personlig imot dette, på bakgrunn av flere av argumentene som er nevnt over her. En ting er når det er åpent, men anonym donasjon håper jeg aldri blir lov. Dette er utelukkende fordi jeg mener barns rett til å vite om sitt biologiske opphav, trumfer voksnes behov for å få barn.

Og jeg sliter selv med å bli gravid, så det er ikke det det står på.

Skrevet

Neppe med sitjande regjering/Storting.

Partia drøftar dette no. Når ein ser kor kontroversiellt UL i veke 12 er, er det nok lang fram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...