Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Har hørt snakk om det, noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Det er det ingen her inne som kan svare på, men det er jevnlig oppe til debatt.... Vi får vente å se...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Ja, får bare krysse fingrene å håpe.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Jeg krysser fingrene og håper på det motsatte.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Hvorfor ikke? Hva med sæddonor? Burde ikke det vært lov heller? Hva med de som sliter med å få barn?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Jeg syns ikke det burde vært lov med sæddonasjon heller. Å få barn er ingen menneskerett og kan man ikke reprodusere seg så får man adoptere eller skaffe seg en katt. Å lage kunstige barn er uetisk og skammelig!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #8 Skrevet 27. januar 2011 Jeg tror at det blir åpnet for eggdonasjon snart. Det er jo ingen grunn til å drive slik kjønnsdiskriminering. Det er trist at Norge er reneste u-landet på flere slike områder. Det er unødvendig at nordmenn skal legge igjen så mye penger i nabolandene våre når vi kan bare få gjort det her.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 Fordi det ikke er venteliste på barn som venter på å bli født, men det kryr av barn som venter på foreldre. Fordi biologisk opphav og identitet er en viktig og stor det av et menneskes personlighet, og jeg mener det er feil kunne velge bort dette på vegne av andre. Adopsjon er et godt alternativ, men undersøkelser viser at adoptivbarn ofte "savner" noe i livet sitt, noe de forklare som nettopp biologisk opphav. Mange voksne har selv tatt initiativ til å finne biologisk opphav, og få vite hvorfor mamma/pappa måtte gi meg bort. Ofte er det jo tungtveiende grunner til et slikt valg, som den adopterte forstår. Blir man solgt som ren salgsvare (tilbud i India) så ser jeg for meg at den prosessen forverres betraktelig. Dessuten så strider det så til de grader mot min forestilling om det naturlige, og jeg ser ingenting flott eller fantastisk med at Aristoteles omsider fikk rett, at en livmor kun er en rugekasse og ingenting mer.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #10 Skrevet 27. januar 2011 23:31: du virker ufattelig tvitende og uempatisk. Utrolig hva idioter klarer å lyre ut av seg her på dette forumet. Håper at du får oppleve å slite med inferilitet selv.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #11 Skrevet 27. januar 2011 Så dere som er sånn imot hva hadde dere gjort om dere ikke ble gravide uten sæd/eggdonor? Det er for få barn til adopsjon, hører ihvertfall det fra de som har adoptert eller står i kø. Tror neppe dere klarer å sette dere inn i andres situasjon når det gjelder dette. Ingen menneskerett nei, men det er en menneskerett å få behandling ved sykdom så hvorfor ikke dette?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #12 Skrevet 27. januar 2011 Fullt mulig det blir lovlig. Jeg har ingen sterke følelser ene eller andre veien. Det jeg derimot tror er at det blir vanskelig å finne donorer i dette landet!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #13 Skrevet 27. januar 2011 NEI, DET KRYR IKKE AV BARN SOM EN KAN ADOPTERE! HVORFOR UTTALE SEG OM TING EN IKKE VET? Og hvis du mener at det kryr av barn som venter, så håper jeg virkelig ikke at du har gått hen å født noe barn selv, men adoptert.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #14 Skrevet 27. januar 2011 Nå er ikke jeg hun du svarer, men jeg sliter selv med å bli gravid. Likevel kunne jeg ikke tenke meg å benytte meg av eggdonasjon eller surogati nettopp fordi jeg synes det er uempatisk på vegne av barnet. Så dette med empati og forståelse kan være på mange plan. Skjønner at du er lei deg dersom du ikke selv kan få barn, men folk som ikke er enige med deg er ikke nødvendigvis dumme av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #15 Skrevet 27. januar 2011 Stor forskjell på å få behandling for en sykdom og det å kreere et barn på kunstig vis
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #16 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har aldri påstått at det kryr av barn man kan adoptere. Jeg har påstått at det kryr av barn som trenger foreldre! Har ingen barn selv. Har vært prøver i to år, men det ser ikke ut til at det blir noen barn på oss. Eggdonasjon er likevel ikke et alternativ for meg!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #17 Skrevet 27. januar 2011 det som er skammelig er hva enkelte kan lire av seg. Kunstige barn. Fy nå ble jeg kvalmen
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #18 Skrevet 27. januar 2011 Vanskelig når det ikke er lov. Er snakk om at de som allerede er i forsøk kan donere bort egg, var slik det startet i Danmark feks. HI
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #19 Skrevet 27. januar 2011 Jeg skrev at jeg tror det blir vanskelig å finne donorer i Norge, uansett mange nok til å tilfredstille behovet.Jeg snakker da om når det er lovlig. De sliter jo allerede idag med å finne nok sæddonorer.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #20 Skrevet 27. januar 2011 Ja, fy søren det var støtende! Tenk å kalle våre fantastiske barn for kunstige? Få deg noe informasjon om ivf, det er ikke mye kunstig over de barna. Tulling!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #21 Skrevet 27. januar 2011 Ja, men det går også litt på om donor er anonym eller ikke. Blir forøvrig litt satt ut av enkeltes holdning her inne. HI.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #22 Skrevet 27. januar 2011 Det er jo ingenting som tilsier at anonym eggdonasjon ville blitt lovlig i Norge. Da bryter de jo prinsippene som ligger til grunn for at sæddonasjon ikke kan være anonymt.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #23 Skrevet 27. januar 2011 for det første så tror jeg ikke ett sekund på at du har prøvd i to år, da hadde du visst bedr. Hva mener du med at det er mange barn som trenger foreldre da, hvis du ikke tenker på adopsjon?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #24 Skrevet 27. januar 2011 Jeg blir satt ut av din holdning og kjenner ikke verden igjen! Mener du altså at det skal være lov å donere egg og sæd som man vil, uten at barnet skal kunne få vite sitt biologiske opphav dersom det har lyst/behov som voksen? Det er en holdning som sjokkerer meg, men det har jeg kanskje allerede nevnt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå