Gå til innhold

Idag har vi hatt barnebursdag. Kunne dere sagt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Først og fremst gratulerer.

Gratulerer for å være en av dem som ikke forstår, og som besvarer min tråkke-på-tærne-antakelse om DSM-IV med to fantastiske antakelser; Den ene at jeg er mannen til HI, og den andre at jeg påstår at barnet har DSM-IV. Det er såklart mora jeg snakker om, det er mora som er problemet, og det mora (og faren) som har ansvaret for hva barnet mener er greit.

Er dette vanskelig å forstå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å innvitere flere ganger, dere river bare innbydelsen i småbiter foran gutten og hans mor, mens dere ler høyt. Ja, for dette er vel normal oppførsel i følge DiB?

Skrevet

Godt å lese at så mange forstår meg i denne situasjonen og støtter meg her. Tusen takk.

Nå ringte nettopp en av mødrene som var her idag for å høre hvordan det gikk med sønnen min. Det er tydeligvis flere enn meg som syntes dette ble dumt og vanskelig spesielt med tanke på at de skal i barnehagen sammen i morra.

Ellers tar jeg med meg ideen om å tegne penger og tenker å gjøre dette i morgen ettermiddag. Jeg tror nok jeg må kjøpe nye til han men jeg må få pratet med han i morgen. Vet noen om det går ann å kjøpe papirpenger løst?

hi

Skrevet

ikke be denne gutten neste gang.

rydd bort leker som kan gå i stykker neste gang.

jeg ville sakt at vi skulle ordne opp. om det hadde vært mitt barn og jeg ville snakket med barnet mitt og ditt barn for å vise at dette var ikke ok oppførsel av mitt barn.

jeg har en sønn som ødelegger mye. men det jør det jo ikke greit det får konsekvenser. og aldri ville jeg bagatelisert dette. og nei jeg adde ikke over reagert heller men viktig å vise barna at det ikke er greit og vise dem at dette må vi jo ordne opp i også.

papirpenger eller ikke.

Skrevet

alle eller ingen hvis du inviterer gjennom bhg. men leverer dere ut kortene hjemme hos dem eller sender dem pr. post. kan dere gjøre som dere vil. er det noen som sier noe så kan du jo nevne denne episoden om hvordan mor reagerer på at sønnen ødelegger leker. så er det ingen som vil protestere

lås døren inn der hvor du legger bort lekene en annen gang.

Skrevet

Det er aldri greit at barn ødelegger andres leker, uannsett hvilken leke det er!! Hadde det vært min sønn hadde jeg nok slått hardt ned på slik oppførsel. Det er rett å slett ikke akseptabel oppførsel.

Her hadde jeg nok erstattet pengene, tatt med meg sønnen min og latt han gidd den andre guttn pengene og en solid unnskyldning. Åsså hadde jeg satt med ned med sønnen min og fortal han alvoret over det han hadde gjort og hva jeg forventer av han i fremtiden.

Skulle ønske alle foreldre drev aktiv barneoppdragelse og ikke lot ongene slippe unna med alt mulig!!

Skrevet

Enig med HI. Har opplevd det samme. En gutt som ødela alle bursdagsgavene med vilje. Drylte de ned fra køyesenga. Moren satt med baken godt plantet i sofaen, uten noen form for reaksjon. Første gang de var hos oss, så valgte å ikke si noe. Mener, om barna er 4 år, så vet de forskjell på rett og galt. Man går ikke i skapet på foreldresoverommet, ødelegger ikke ting med vilje, ler ikke når andre gråter, når man er på besøk er man gjest, og da tar man ikke kommandoen. Gjelder både store og små. Mener der dib-damer at verten har ansvaret for å fotfølge alle smågjestene. Det har jeg aldri opplevd i barnebursdager. Synes mora burde kjøpt nye lekepenger, og fått guttungen til å be om unnskyldning. Er det uhell er det greit, men ikke dette. Hvordan er dette barnet i bhg.?

Skrevet

Moren til denne ungen burde gjort det klart for ungen sin at sånt gjør man ikke!! Eksisterer ikke oppdragelse lenger? Blir helt sjokkert over holdningene til mange her inne! Er moren til denne ungen som burde irettesatt han, og når man ikke gjør det, hva skjer da? Jo ungen tror det er greit og gjøre sånt.

Har ingenting med hva leken kostet, men man ødelegger ikke andre sine ting uten å få konsekvenser for det. Skjønner nå hvorfor det er så mange ufyselige unger rundt omkring, er jo bare å gå inn her og se hvordan mødrene oppfører seg.

Skrevet

Fant denne tråden med tittelen "Går det an å få kjøpt monopolpenger løst noe sted?"

http://www.dinbaby.com/index.php/layout/set/print/forum/thread/10502860

Jeg syns også at mora og sønnen burde vært litt ydmyke. Kanskje ikke krype for resten av selskapet, men mora kunne sagt et par ord til sønnen. At han måtte si unnskyld til gutten som eide leken, for eksempel.

Forøvrig er dette en advarsel før neste bursdagsselskap. Realistiske foreldre bør heretter ha hengelås på andre rom enn stua og badet, og kanskje ekstra polstring i tilfelle noen føler for å slå hodet inn i døra. Om man polstrer leiligheten på strategiske steder blir man ikke så lett erstatningsansvarlig :-)

Skrevet

Helt enig med deg HI! Her burde mor til gutten beklaget og gjerne også tilbudt seg å erstatte din sønns leke, slik at sønnen hennes hørte det og forsto at han hadde gjort noe galt.

Hadde det vært mitt barn som ødela pengene med vilje hadde jeg nok blitt ganske sint. Og flau... Ville tatt med barnet ut i gangen f.eks og tatt en prat og fått ham til å si unnskyld. Det er en mors plikt å hjelpe barnet sitt til å forstå forskjell på rett og galt, og sosiale normer. Noe annet er å gjøre barnet sitt en stor urett!

Googlet og fant noen lekepenger som kanskje duger:

http://www.sunneleker.no/shop.asp?mp=18803469

Skrevet

Uff, for ei dame! Ungen kommer til å straffet for dårlig oppdragelse i fremtida :-(

Skrevet

Dere må selvfølgelig invitere gutten senere også. Ingen kan utelates pga oppførset. Det er sikkert en grunn til at han oppfører seg som han gjør. Kansje han har en diagnose?

jrf den andre barnehagetråden.

Skrevet

Kan ikke si annet enn at jeg er enig med deg HI.

Skrevet

er man på besøk hos noen og barnet ødelegger en leke eller noe annet så burde man snakke med barnet sitt om dette og så tilby seg å erstatte det som ble ødelagt.

sånn praktiserer vi det her hjemme. min lille klarte med overlegg å ødelegge en bil som kameraten hans elsket over alt på jord. lillen min fikk høre det fra meg og jeg tok litt av lommepengene hans og fikk han til å kjøpe en ny bil.

nå leker ihvertfall lillen min pent med andres leker:) for lommepengene de sparer han og da er det surt at det går ut en 10er av dem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...