Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #51 Skrevet 7. januar 2011 Ja, ergo er det middelmådig. Noen ønsker altså å være noe bedre enn bare "mest vanlig". Er det vanskelig å forstå?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #52 Skrevet 7. januar 2011 Legger ikke ut noe her med fullt navn blandt dere gribbene. Men dere er hjertlig velkommen til å delta på konferansen "Kystens Energi", 9.februar. Da kan dere få høre utdrag
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #54 Skrevet 7. januar 2011 Jeg rakker ikke ned på noen. Jeg sier at jeg synes C er en dårlig karakter, og at jeg ikke ville ha vært fornøyd med det selv. Jeg ønsker å gjøre det best mulig, og ikke bare være middelmådig. Det betyr ikke at jeg synes at de som får C (eller lavere) er middelmådige som mennesker, men kun det at de gjør det middelmådig faglig sett. Og det er det åpenbart veldig mange her som er enig med meg i.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #55 Skrevet 7. januar 2011 Da har du ikke engang forstått hva middelmådig betyr. Det betyr faktisk ikke gjennomsnittlig, men UNDER gjennomsnittet, svakt.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #56 Skrevet 7. januar 2011 Pøh, ingen her som vet hva nicket ditt er. Om noen skulle gidde å spore opp navnet ditt i sammenheng med en disputase om flere måneder, er det fortsatt ingen som vet nicket ditt her inne. Det eneste de vet er i så fall at du er en hovmodig sjel. Abstract kan du fint legge her uten opplysninger om deg selv. Men du har ganske enkelt ikke noe å legge ut!
sånn ca Skrevet 7. januar 2011 #58 Skrevet 7. januar 2011 Mennesker er veldig forskjellige og forventer forskjellige ting av seg selv. Jeg er selv en såkalt "middelmålig" og blir fornøyd med C i enkelte fag, jeg har ei venninne som bare kan se på ting å vips toppkarakter^^. Men i praktiske oppgaver er det jeg som får toppkarakterene og hun som sliter for å holde på C`en sin. (men sammen gjør vi det kjempe bra) Poenget mitt er at alle har sterke sider og svake sider, man legger gjerne lista litt etter det selv også karakterer er ikke alt når det gjelder arbeidslivet heller. En arbeidsgiver vil gjerne ha ansatte som har en god arbeidsmoral og leverer et godt resultat/produkt, gode karakterer trenger ikke nødvendigvis bety at man har dette. Men jeg må si at jeg var litt imponert over hu venninna di ja:) Synes det var bra jobba av dere begge jeg^^
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #59 Skrevet 7. januar 2011 Selvsagt har hun ikke det. Hun vet jo ikke en gang hva faget heter! Dersom man har skrevet en doktorgrad og faktisk tror at det heter "marinebiologi", da står det ikke helt bra til!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #60 Skrevet 7. januar 2011 Hvis venninnen din har jobbet rompa av seg fordi hun hadde mål om å få en A, så er det fint lov å være misfornøyd. Og hvis du nesten ikke har puttet krefter i faget og målet er kun å få bestått, så er det vel helt greit at du er fornøyd med det. Jeg selv liker å gjøre mitt aller beste når jeg første skal studere eller ta fag. Så jeg hadde ikke blitt fornøyd med en C. Nå er ikke jeg vant til bokstavkarakterer. Men om B er en 2'er, så var det alltid minste målet mitt. Og ble fornøyd med det. Men det kom litt an på hvilket type fag det var. Noen fag tok jeg lett og hadde mål om høyere. Og noen fag synes jeg var vanskelig og måtte godta at 3 var det beste jeg klarte.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #61 Skrevet 7. januar 2011 Skjønner at du ble veldig opphengt i dette og ditt ønske om å arrestere meg, men jeg har ikke noe behov for å legge ut noe slikt på nett. Men som sagt: Du er hjertlig velkommen til konferansen.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #62 Skrevet 7. januar 2011 Det er da merkelig vi som ønsker oss bedre enn C får så øra flagrer og blir kalt både dumme, uintelligente og arrogante, mens de som er fornøyd med det blir hyllet som mye bedre mennesker enn oss. Det lyser misunnelse og jantelov, og at man ikke unner andre å gjøre det bedre enn en selv.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #63 Skrevet 7. januar 2011 Det er ikke vanlig med så mange eksamener på ett semester ved høyere utdanning, nemlig. Hva studerer du?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #64 Skrevet 7. januar 2011 Har ikke lest alle innleggene, men må si jeg reagerer på den med utsagnet om at de som er fornøyd med en C har et middelmådig liv. Til det må jeg bare få presisere at selv om man ikke er skoleflink, eller har de beste karakterer eller den beste jobben med den beste lønnen, så betyr ikke det at man ikke kan ha et rikt liv, og gode verdier. Så lenge man er fornøyd sier bare jeg. Skal vedde på at en som er fornøyd med en C har det mye bedre med seg selv, enn en som surmuler over en B og presser seg selv for å alltid være best, best, best. Skal si dere alle det at den dagen lyset slukkes og dørene lukkes vil ikke karakterer, stilling eller posisjon ha noe å si, men det at man har levd et lykkelig liv.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #65 Skrevet 7. januar 2011 Jeg mener at det er under det jeg anser som bra- faglig sett. Derfor ordet middelmådig. Jeg burde kanskje sagt at jeg synes det er for dårlig, eller faglig svakt, i mine øyne. Altså at de som higer etter C satser for lavt etter min mening. Jeg mener uansett at C er en dårlig karakter, det står jeg for- og det er ikke noe jeg ville vært fornøyd med.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #66 Skrevet 7. januar 2011 Ingen har sagt at de som får C har et middelmådig liv. Vi snakker fag og utdanning her, ikke livet forøvrig.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #67 Skrevet 7. januar 2011 Det jeg reagerer på er at HI kun tar utdanning for å få høyere lønn, ikke for å få vite mer og få mer kunnskap, slik at hun kan bli bedre i jobben sin. C eller ikke C.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #68 Skrevet 7. januar 2011 Jeg hadde blitt mer enn glad nok over en C. Alt som ikke er stryk er bra nok for meg, men så har jeg alltid vært en skolesliter da.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #69 Skrevet 7. januar 2011 Hvorvidt C er dårlig eller ok karakter kommer også litt an på faget man tar. Studerer man fag med 'fasitsvar', som matematikk, fysikk osv., er vel ikke C noe å trakte etter. Studerer man derimot historisk-filosofiske fag eller samfunnsvitenskaplige fag, så er ikke C så aller verst. Forskjellige fag har forskjellige normer for hva som er bra karakterer.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #70 Skrevet 7. januar 2011 Man kan fint tilegne seg mer kunnskap selv om man ikke har ambisjoner. Og seriøst; folk flest tar videreutdanning for pengenes skyld!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #71 Skrevet 7. januar 2011 Jeg tror bestemt ikke det er lettere å få A i fysikk, matematikk og lignende på universitetet. Kanskje jeg er litt "biased" siden jeg har lest fysikk, men jeg syntes ikke at det for eksempel var lett å skulle forstå generell relativitet og å kunne bruke teorien til å løse oppgaver du aldri har sett før og drøfte svarene du får. Pedagogikk i forbindelse med lærerutdanning var mye lettere i hvertfall Strykprosenten tror jeg også ofte er høyere på naturvitenskaplige fag enn humanistiske, f.eks.: http://dbh.nsd.uib.no/rapporter/egendefinerte/visning.action
Gjest Skrevet 7. januar 2011 #72 Skrevet 7. januar 2011 Hvis hun følte at hun mestret stoffet godt forstår jeg at hun hadde ambisjoner om høyere karakter. Det er et sunnhetstegn å være misfornøyd med B
Gjest Skrevet 7. januar 2011 #73 Skrevet 7. januar 2011 Det er jo stort sett A og B som regnes som gode karakterer. C er middelmådig og gjennomsnittelig. Ikke noe galt idet, men det finnes ikke fagmiljøer som anser det som en bra karakter.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #74 Skrevet 7. januar 2011 Å ja, sånn ja. To av eksamene har med videreudanning innen jobben jeg har nå. Beklager at jeg ikke skrev det, visste ikke at jeg måtte presisere det. Jeg studerer heller ikke fulltid, men deltid, sånn at det også er kommet til rett. Ok?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #75 Skrevet 7. januar 2011 hehe..underholdning dette her. Veldig merkelig tråd, men jeg ble underholdt, så da er målet oppnådd Men for å trøste de som har en del Cer på vitnemålet (på universitet eller høyskole), så er det ikke alltid vitnemålet som er viktigst i forhold til jobb. Har man flest karakterer som er C og over, så går det som regel greit (gjennomsnittet bør jo være en c i det minste). Men så er det mange andre faktorer som teller med. Det er en helt annen sak om man ønsker doktorgrad, selv om det nå finnes flere veier dit også (dr. phil. eksempelvis..oppnås gjennom arb.). Når man først har fått en jobb eller flere, så har ikke karakterene dine så mye å si lengre, da teller dine prestasjoner i arbeidslivet. hilsen en med master og rel. middelmådige karakterer, men med en prestisjefyllt jobb (og god lønn ;). livet er godt for både A studenter og C studenter. mange C studenter som er steinrike idag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå