Gå til innhold

Er det mulig?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Doktorgrad i hva, da?

Tror ikke ett sekund på deg, 14:59!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud... Sladrehank skal selv ha bank!!! 14:54

Har du aldri skrevet om noen her inne a.....

Skrevet

I marinebiologi. Leverte rett før jul ved universitetet i Tromsø og skal disputere, forhåpentligvis, i mars/april

14:59

Skrevet

Jeg må inrømme at jeg personlig sjelden er fornøyd med karakterer med mindre jeg får A... lider nok litt av "flink-pike-syndrom" og vil gjøre alt best mulig.

På den andre siden sier jeg som oftes ikke dette høyt. Da jeg studerte fikk mine beste venner på studiet C og D, og da sier jeg jo ikke til de at jeg egenlig er litt misfornøyd med at jeg fikk B og ikke A på siste eksamen.

Noen ganger tror jeg det ville vært mye lettere å være mindre selvkritisk, spesielt nå som jeg har startet og jobbe - jeg bruker alt for mye tid på jobb, fordi så mye er nytt og jeg vil gjøre alt jeg gjør best mulig.

Skrevet

"Jeg kjenner opptil flere dumrianer som har avlagt doktorgraden. De henger ikke særlig høyt i kurs lenger. Noen av dem kan ikke skrive engang. "

Mens alle som får C er smarte.

Makes sense.

Skrevet

Dette må være dagens desidert mest barnslige tråd. Har dere passert 14 år?

Skrevet

Arrogant fordi jeg synes C er en dårlig karakter, og fordi jeg ville vært misfornøyd med meg selv om jeg fikk en B? Jahaja.

Hva andre får, bryr jeg meg døyten om, men ja, jeg har høyere faglige mål for meg selv enn å få C. Og B for den del. Rett og slett fordi jeg ønsker å gjøre det best mulig.

Om du er fornøyd med noe annet, er det din sak. Jeg har ingen behov for å komme med ukvalifiserte utredninger om din personlighet av den grunn.

Du vet svært lite om hva jeg utviser overfor andre.

Skrevet

Bullshit! Få se et resymé av avhandlingen din, da?

Skrevet

Jo, jeg skjønner veldig godt hva du utviser overfor andre ut fra hva du skriver. Det vitner om manglende innsikt at du ikke skjønner såpass. Kanskje ikke så intelligent som du later som?

Skrevet

Og da må jeg rette på meg selv her ;-)

Skulle ha skrevet "startet med å jobbe" ikke "startet og jobbe".

Skrevet

Jeg synes nå det er dårlig holdning å ikke ønske å få noe mer enn C jeg da. Greit nok om man ikke får det til, men å kun ha det som mål? Det ser jeg på som dårlig arbeidsmoral, rett og slett.

Skrevet

At 15:03 ikke begriper noe særlig, har jeg da skjønt forlengst. Hun er ikke engang klar over at man godt kan være en "dumrian" selv om man har fullført en doktorgrad, og kanskje til og med fått A på samtlige eksamener på universitetet. Noen av de største toskene er f.eks. overleger og advokater.

Skrevet

Du mangler jo rimelig mye innsikt selv om du ikke kan forstå at enkelte ønsker mer for seg selv enn karakteren C.

Skrevet

C er uansett det som er mest vanlig å få, og som svært mange altså må ta til takke med. Hva som ligger bak av arbeidsinnsats, vet du fint lite om.

Skrevet

Javisst, ja. Du har skrevet en doktorgrad, men har ikke fått med deg at det heter marinbiologi, uten e???

Skrevet

Jeg har faktisk ikke sagt med ett eneste ord at jeg mener det du her tillegger meg. Det er det rene vås. Du må gjerne ha de høyeste ambisjoner i verden for min del, men du bør spare deg for å samtidig utvise en holdning hvor du indirekte rakker ned på andre mennesker.

Skrevet

Hva man er fornøyd med er da helt individuelt. Min mann ble også skuffet da han fikk B på sin masteroppgave, og det skjønner jeg siden han fra før har stort sett bare A. Selv er jeg fornøyd med å ha fått B på alle eksamener, men C ville jeg ikke ha vært fornøyd med.

Dersom du er fornøyd med C er jo det det viktigdte for deg, men du kan ikke definere hva andre bør være fornøyd med!

Skrevet

B er en ok karakter det. C hadde jeg ikke vært fornøyd med.

Jeg har tatt 4 eksamener nå før jul, fikk 3 A og en B, og jeg har 4 barn + ett i magen (med termin ganske snart) og jobber 50% på kveld.

Det verste av alt var at det var jo ikke så vanslig heller, var bare å følge md og gjøre det en skal. Maaange yngre barnløse som synst det var vanskelig og sleit, det skjønner jeg meg ikke på, for å være ærlig.

Skrevet

Karakteren gjenspeiler ofte ikke det faglige nivået hos den enkelte arbeidstaker. Jeg jobber som leder innen helsevesenet og ser svært ofte eksempler på dette, hvor ansatte ikke har innfridd forventningene.

Skrevet

Tenkte meg det, ja. Kan ikke hoste opp et abstract som ikke er forfattet, nei!

Skrevet

Alle har ulike ambisjoner og ulike mål her i livet. Ikke noe galt i det!

Skal man søke seg inn på en master med et trangt nåløye, så kan man ikke bare ha C`er... Slik er det bare.

Jeg har en veldig avslappet holdning til studiet mitt og har ikke jobbet spesielt hardt, men har vært heldig(?) med gode karakterer. En C riktignok, men den plager meg ikke det minste. Er mest glad for å være ferdig til våren.

Mitt ønske framover er å bli fostermor og være mest mulig hjemme, men det har ennå ikke dukket opp en ukjent onkel fra Amerika som testamenterer hele sin formue til meg hehe..

(Men det man setter sin vilje, innsats og tillit til vil kunne realiseres :)

Skrevet

Oi! Her var det mange surmaga tilhengere av Janteloven!

Får man C er man flink.

Får man A er man dum.

Ok. Da har jeg lært noe nytt i dag også.

Skrevet

Tar du fag på videregående, eller?

Skrevet

Tror du er den eneste her inne som greier å stå for en så latterlig oppsummering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...