Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Og da tenker jeg ikke på kun dyre merkeklær og slikt, men fargekombinasjoner? Jeg handler masse på H&M og Cubus, så er slettes ingen snobb, men liker at ungene mine ser bra ut. Har også jobbet i barnehage i mange år, og ser har jeg sett mye rart. Farger og mønster som kræsjer totalt. Hva i himmelens navn tenker foreldrene på???
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Foreldre tenker vel at det skal være varmt og mykt, så fargekombinasjonen er man ikke så nøye med. Men etter år i bhg så ser man mye rart ja. Personlig liker jeg best dem som trer babybodyer på større barn for å bruke dem som t-skjorter. Og ja folkens, det er maaange som gjør dette.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Jeg synest det er viktigere at barna selv får være med å bestemme litt, og lære seg å finne klær selv og kle på seg selv enn at klærne skal matche. Jobber også i barnehage og får helt vondt av 4 år gamle jenter som må skifte hele antrekket dersom de har sølt på genseren fordi ellers matcher (ja barna sier det selv) ikke klærne.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Her har vi dager hvor alt har krasjet, og vi tar på det som er rent og tørt... hehehe... men det med farger og mønster tenker jeg at en generelt bør tenke litt på. En trenger da ikke stasje ungen i "halstørke, skjorte og dongeri/kjole med finsko" i barnehagen, men der er da mange behagelige klær som er noenlunde normale sammen Nå har jeg barn som er så store at de bestemmer MYE mer selv, og der kommer det av og til rare kombinasjoner også Spesielt i sånn 9-13-årsalderen Da begynner de å lete etter sitt uttrykk blandt det de har(og ber av og til om noe nytt, uten å vite hva de skal bruke det sammen med), og det kan det bli mye morsomt av, skal jeg si deg
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Ja, klærne skal matche, men være komfortable. Dessuten bruker jeg farger barna mine kler. Ofte når jeg henter i barnehagen er det rare kombinasjoner fordi de kun har skiftet f.eks genser. Men jeg kan leve med det også.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 ja, er opptatt av å kombinere farger og mønstre som passer så hun ser bra ut..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Tenker først og fremst på at barnet er passe varmt. Men tenker noe på hva som går sammen.
Tante Blås Squaw Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 Fabian må gjerne gå med rare fargekombinasjoner om det gjør ham lykkelig, så lenge han er varm og tørr bryr jeg meg ikke om det. Du ville sikkert fått fnatt av Felizias klesvalg også - hun liker goth. Hvorfor er det viktig at ungene ser "riktig" kledd ut?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #9 Skrevet 5. januar 2011 Først av alt: Man skal IKKE vurdere enn annen mors smak, og man ikke har selvoppnevnt seg seg til barnemotepoliti.. :-/ Alle mennesker har foreskjellig smak, og jeg er sikker på at jeg og du er helt ulike motemessig! Men, ja, jeg bryr meg om det! Jeg kler barna mine slik at jeg synes de er fine - alt etter hva de skal. Farger og mønstre betyr mye, og jeg passer alltid på at helheten ser bra ut. Men å spørre seg seg "hva i himmelens navn tenker foreldrene på?" er jo helt på tryne, og når du jobber i barnehage synes jeg kanskje at du burde ha kommet litt lengre i livet ditt... i barnehage er det praktiske viktigere enn fargesammensetningen. Så: zip it.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 5. januar 2011 #10 Skrevet 5. januar 2011 hehe vel, jeg er veldig opptatt av at det skal passe sammen osv. men når faren skal velge klær for eksempel, så blir det ofte en morsom variant. Kan ikke helt se at det er noe krise ?!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #11 Skrevet 5. januar 2011 Selvflgelig gjør jeg det. Sender ikke barna mine som halvbomser til barnehage og skole. Hvorfor skal barn kle seg dårligere enn foreldre?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #12 Skrevet 5. januar 2011 En smule overfladisk kanskje????!. Synes det aller viktigste er at klærne er hele og rene!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #13 Skrevet 5. januar 2011 Nei det er helt sant. Kan faktisk se på barna når det er Pappaen som har kledd på de.. Finner litt underholdning i det
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #14 Skrevet 5. januar 2011 Overflatisk, ja kanskje, men det koster like mye for en stygg genser som en fin en på H&M. Hvorfor ikke ta den fine?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #15 Skrevet 5. januar 2011 Jobber også i barnehage, og der er det en snakkis hvordan barna går kledd. Noen ganger er det tydelig at det er Pappa som har hatt ansvaret for påkledning, andre ganger er det tydelig at barnet har valgt selv (joggebukse og prinsessekjole f.eks) Begge disse blir tatt med humor, a la "nemmen så fin du var i dag" MEN, når det gang på gang gjentar seg at samme ungene kommer i mønster og farger og merkelige kombinasjoner blir det mer sånn "så du hva det hadde dratt på ungen i dag" . Dette fordi det forventes at mor skal ha litt kontroll på slikt... Rettferdig? Neppe... Men slik er det faktisk
Tante Blås Squaw Skrevet 5. januar 2011 #16 Skrevet 5. januar 2011 18:53 - ja, det vet jeg. Jeg bare velger å ikke bry meg om det.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #17 Skrevet 5. januar 2011 Liker ikke så godt sterke farger og mønster, så det meste av mitt er grått, svart, hvitt, og litt innslag av lys/mørk blått. Derfor blir det ikke de store krisene når de skifter i bgh eller far i huset har ansvaret. Genialt, ja jeg vet det =)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #18 Skrevet 5. januar 2011 Jeg tror jammen du har barna dine i min barnehage
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #19 Skrevet 5. januar 2011 Her så kler ungene på seg selv, de finner og ordner slik de vil selv. Jeg måtte gi opp tidlig å prøve å bestemme hva de skulle ha på seg. Når de var mindre måtte jeg si hva slags tøy de skulle ha på seg, men minsta viste hva hun trengte fra hun var 2år, da var hun lei av maset mitt tror jeg. men klærne er ganske så nøytrale, så det blir ikke kjempekræsj. Noe blir kræsj, men ungene er superfornøyde og har sine egene stiler noe de skal få lov å ha. Har ikke noe mas om klær, de kler seg fornuftig etter hva de skal. Skal vi noe spesielt har jeg en finger med i spillet, men sjelden jeg trenger det nå lenger også. Så lenge ungene kler på seg noktøy skal de få lov å ordne med hva selv. Endel av det de må lære seg, så om de lærer det tidlig så er det bare bra syns jeg. I barnehagen her så har de måtte gjøre det også, så da ser jeg ingen grunn til at de ikke skal gjøre det hjemme.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #20 Skrevet 5. januar 2011 Bryr meg lite om hvordan de ser ut så lenge det er fungsjonelt. Ofte er det ungene som bestemmer selv hva de vil ha på.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #21 Skrevet 5. januar 2011 Ja ja, dere skal nå få bryne dere når ungene kommer litt opp i alder og motsetter seg mors klessmak og setter sammen selv. Gjelder å velge sine kamper med omhu, og i 9 årsalder og oppover så er ikke kleskombinasjoner en av dem. Makan til overfladiske kvinnfolk altså. Jeg tror ikke barn i matchende antrekk er lykkeligere enn de som går i diverse sammensatte antrekk. Kanskje sistnevnte faktisk er lykkeligere? Fordi de får velge sn egen stil?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #22 Skrevet 5. januar 2011 prøver, men det går jo ikke alltid sånn i farten. Skal vi bort så stemmer det. Og det hender jo det ligger både røde og rosa klær i skiftetøyet, eller at hun har på seg "feil" farge ifht det osv. Er ingen krise, men prøver jo....
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #23 Skrevet 5. januar 2011 Ja, jeg bryr meg om hva ungen MIN har på seg, men kunne ikke brydd meg mindre om hva andre trer på ungene sine. Og når ungen min begynner å interrisere seg for klær selv, og vil være med på å bestemme, skal ikke jeg si et pip! Bare passe på at det er varmt nok så klart.. Da kan det nok bli mye morsomme kombinasjoner. Men jeg syns det er viktigere at barnet finner seg selv enn at jeg skal være fornøyd med ett antrekk!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #24 Skrevet 5. januar 2011 Nå synes jeg dere skal tenke dere om, dere som sier og mener at farger og mønster bør matche. Dette er barn!! Det viktigste for barna er at klærne er tørre, rene og behagelige å ha på. Om vinteren går stort sett ungene bare i ullundertøy, guttungen på 4 elsker det, å vi trer bare over en ekstra ulldress når vi skal til og fra barnehagen. Jentungen har blitt litt mer bevisst, ønsker gjerne å ha en kjole eller skjørt over ullundertøyet, å det er jo også praktisk når hun skal ut å leke - enkelt å ta av og på igjen. Hun hater imidlertid trange klær som tights Jeg synes det er viktigere å ha på barna klær som er behagelige enn at de skal matche i farge og mønster (selv om vi prøver det... iallefall fra morgenen av...)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #25 Skrevet 5. januar 2011 Jeg tenker mye på klærne og syntes det er veldig viktig. Barna mine skal ha gode, hele, rene OG pene klær. I barnehagen har jeg liggende ekstra klær som ikke er like pene men de har aldri til nå blitt brukt. Det er ingen problem for meg om de ikke er så fine når det er reserveklær men at det er gode klær. Jeg bruker lite penger på klær men passer på at alt matcher, er gode praktiske klær som kan brukes lenge og er gode i kvaliteten. Klær ER viktig, det er det første intrykket vi får av andre etterfulgt av smilet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå