♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 13. januar 2011 #26 Skrevet 13. januar 2011 Akkurat denne prøvingen er vanskelig med turnusjobbing!! Men vi har vært heldige til nå, men kan se ut til at det blir vanskligere å få det til å klaffe utover våren.... Så, håper,håper,håper på at den sitter nå. Eller at syklusen min forandrer seg litt Oktoberbarn hadde vært perfekt. Om den ikke sitter nå er jeg truende til å hoppe over prøving i februar og mars, da jeg har en rar forestilling om at jeg ikke vil ha november eller desember-barn. Men det kommer nok litt an på hvor panisk jeg blir Klarer sikkert ikke å la være om EL stemmer med hjemmeperiodene
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 15. januar 2011 #27 Skrevet 15. januar 2011 For meg så kommer det at jeg ikke vil at det skal være større aldersforskjell for lillemann som fyller 2 år i sommer, holdt tilbake for ikke å få sommerbarn igjen, siden det er en del ting som kommer til å skje denne sommeren. Litt kjedelig å være på fødeklinikken akkurat da! Men er vel ikke alltid like lett å bestille disse små.. :-) Håper det blir noen små besøk der mannen klarer å lure seg hjem før hele eggløsninga har gått fløyten. Sliten blir en også om mannen er borte hele tiden i denne mørketiden.. huff og huff
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 18. januar 2011 #28 Skrevet 18. januar 2011 Dytter opp igjen, lå langt nede på side 2..
Evigoptimisten Skrevet 18. januar 2011 #29 Skrevet 18. januar 2011 Kan jeg være med i gjengen her? Jeg er ny i dette "gamet"... og ble litt nysgjerrig. Begynner å bli litt utålmodig, etter jeg sluttet på pillen for ca 9mnd siden. Satset på at det skulle skje med å ikke stresse, men det har det da IKKE!! Begynte med EL tester igår, så får vi se hva som hender....Kjøpt BioGel, B-vitaminer, Omega3,++. Meget normale sykluser 27/28 dager annenhver gang. Forventer IKM (haha, lært meg litt uttrykk da!) 5.februar. Lurer på litt forskjellige ting: ANYONE? - Hva er pergo? og når bør man starte med det? - Man må ha hatt EL for å få mensen (mulig jeg har sovet litt på skolen, men....jeg har jo så jevne sykluser, og aldri truffet, tross godt sexliv rundt el og ellers. hehe) - Er jeg da inne i PP9 nå da eller? (er det siden man sluttet med prevensjon, eller når man virkelig trår til med prøving?) 33 år er da ingen alder? hmmmm...
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 18. januar 2011 #30 Skrevet 18. januar 2011 Velkommen inn i gjengen, her er det plass for alle! :-) Og bare for å ha det sagt, 33 er ingen alder! Siden jeg er det selv, he he. Det med el har jeg ikke noe godt svar på, men pergo har jeg oppfattet er for de som sliter litt med å få modne egg?? Hvis jeg ikke er helt på bærtur da. Blir gitt av legen da. Siden du har prøvd i 9 mnd, vil jeg tro du er i 9 pp, selv er jeg i 2 pp, men blir nok sikkert minst 3. Har en mann som er på jobb i denne pp, men hender jeg får noen besøk innimellom.. Jeg har fått noen dagers kortere syklus siden jeg fødte lillemann, håper ikke det gjør noen forskjell i å bli gravid igjen.. Lykke til! :-)
Romantic Skrevet 18. januar 2011 #31 Skrevet 18. januar 2011 Begynt å teste EL men så langt ingenting... Men vet den nermer seg, så har annenhver da nå- minst.
Romantic Skrevet 18. januar 2011 #32 Skrevet 18. januar 2011 Har også noen ideer om det, men kommer ikke til å ta pause likevel, kommer det. Deseberbarn, er det like velkommen som noe annet, men aller helst, om jeg skal velge, så vil jeg ha på våren.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 18. januar 2011 #33 Skrevet 18. januar 2011 Kanskje jeg skal begynne å teste el jeg også da, hvis og når jeg går over i 3 pp. Kjøper du el-tester på apotek da? Ser at de selger el-tester der, noen som vet om det er flere test-pinner/strimler oppi pakken?
Romantic Skrevet 18. januar 2011 #34 Skrevet 18. januar 2011 Jeg kjøpte clear blue digitaltester med 7 testpinner. Den fås kjøpt på apoteketog koster et par hundre, ca. Du kan bruke den til alle 7 testpinneneer brukt opp, så må du ha ny.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 18. januar 2011 #35 Skrevet 18. januar 2011 Får kjøpe en da til neste pp, når jeg vet mannen er hjemme ihvertfall.. Så det ikke er helt bortkastet! Liten vits i å vite at man har el, og så er mannen på andre siden av landet.. :-(
std Skrevet 18. januar 2011 #36 Skrevet 18. januar 2011 Jeg har ustabile sykluser, men får tabletter for første gang, så el er beregnet i neste uke og ikm i slutten av uke 5/begynnelsen av uke 6. Er det greit jeg er her med dere? :-) Lykke til jenter!!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 18. januar 2011 #37 Skrevet 18. januar 2011 Selvfølgelig er det greit at du er her med oss! Bare koselig det, velkommen! :-) Lykke til med prøvingen da!
std Skrevet 18. januar 2011 #38 Skrevet 18. januar 2011 Tusen takk og lykke til, til deg også :-) Jeg er helt ny her inne så er ikke kjent med slang, uttrykk og forkortelser, men kommer nok inn i det etterhvert. Første gangen med pargo, sluttet med prevensjon for 2 år siden. Spent og litt nervøs, men prøver å holde forventningene lave :-) Hyggelig å kunne dele litt med dere andre prøvere ihvertfall!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 18. januar 2011 #39 Skrevet 18. januar 2011 Kjekt å ha dette forumet å blåse ut tanker og følelser på. Merker at selv om mannen er gira på baby, så er han ikke såååå at han kan sitte å diskutere murringer og variasjoner av utflod, kjekt å kunne diskutere det her inne uten at du føler deg helteit! Symptomleitingen kommer vel til å ta helt av snart når det begynner å nærme seg ikm for alvor, spennende! :-)
CI82 Skrevet 18. januar 2011 #40 Skrevet 18. januar 2011 Hehe, jeg sparer samboeren min for detaljer om utflod, livmortapp osv. Greit å diskutere det her, ja Jeg fikk endelig positiv EL-test idag, på dag 21 i syklusen. Så da blir vel IKM 2.februar. Når vi snakker om detaljer, hehe, jeg sjekket utfloden min idag. Oppdaget en slags geleklump som kunne strekkes. Kan det ha vært EL-slim? Eller er det kanskje sæd-rester? Hadde sex for to dager siden... Jeg pleier ikke å få noe særlig EL-slim, så det er ikke rart at det ikke kom så mye. Jaja, får bare kjøre på uansett
Make№4 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #41 Skrevet 19. januar 2011 Da er EL over her for denne gang...og selv om vi har tatt det mer med ro denne mnd,har det blitt litt aksjeinnlegg. Vi skulle ta det rolig og lade opp til neste pp da vi begynner med pergo,men slik ble det altså ikke...hehe... Spennende med denne prøvingen også:-) CI82: Høres ut som EL slim det der...:-) Sædrester oppløses i vann mens EL slim beholder konsistensen står det på pernille.info,en god måte å sjekke på..:-) Jeg bruker få EL slim noen dager i forkant av EL,men det varierer nok fra person til person.. Her snakker vi om alt innen prøving men ikke akkurat hvordan utfloden er...holder det for meg selv...hehe.. Nå er det å telle dager frem til IKM og pergostart! :-)
CI82 Skrevet 19. januar 2011 #42 Skrevet 19. januar 2011 Da satser jeg på at det var EL-slim Jeg måler tempen hver dag og den er fortsatt lav, så tyder på at EL ikke har vært ennå. Da kan det stemme med at EL-slim kommer noen dager i forkant for meg også. Blir spennende fram til IKM nå ja. Lykke til!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 19. januar 2011 #43 Skrevet 19. januar 2011 Huff, må si jeg har lave forventninger til denne pp, hadde sex på onsdag i forrige uke, vet ikke om det blir flere ganger heller denne pp'en. Håper jeg får besøk nå i helgen, men har ikke helt troen på det kan du si.. Litt deppis her i soffakroken idag.. ikke meningen å bringe dårlig stemning her på tråden vår idag, men måtte bare få det ut..
Make№4 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #44 Skrevet 19. januar 2011 Vaskedama...Er jo nettopp derfor vi er her, for og dele både de glade prøvedagene og de ikke så bra... Er godt å få ut litt frustrasjoner for da kansje det føles litt lettere etterpå... Vi sitter i samme båt allesammen og alle har nok opplevd de tunge dagene! ) Klemmer om )
*lille blomst* Skrevet 19. januar 2011 #45 Skrevet 19. januar 2011 hei Make№4,14pp, vaskedama, CI82 og alle dere andre! Nå har jeg vært trofast medlem i uke 4 ganske lenge, men her har (endelig) el dukket opp!! Har testet i 12 dager alt, og i dag var den soleklar positiv! begge to! Så blir med deg, CI82 og får samme ikm dato tilogmed! (regner ikm ca 14 dager el - ikke sant??) Syklusen blir da på 37 dager istedenfor 32 og blir da en laaaang ventetid for ivrige prøvere! Er så utrolig glad for endelig å vite at jeg har hatt el! dette er første testemåneden min, men når el dukker opp på dag 23 så er det tydelig at vi kan ha bommet på el noen ganger siden august 2010! krysser fingrene!
*lille blomst* Skrevet 19. januar 2011 #46 Skrevet 19. januar 2011 hei ♥(¯`°•.¸Skal jeg? 6pp¸.•°´¯)♥ ! Vi har også tenkt å ta prøve pause noen mnd, fordi vi ikke vil ha nov/desvember barn. ville tilogmed unngå januar, fordi det fort kan bli desember isteden... Men nå har jeg begynt å revurdere det der... Tidligere tanker var: kjedelig med bursdag sent på året, høygravid midtvinters, termin rundt jul, "minst i klassen" osv... utenom at jeg helst ikke ville født rundt jul så er alle de andre argumentene forholdsvis dårlige;) Senere i livet så vil man jo alltid være "den yngste" i årskullet sitt, og det er bare morro det, når alle andre er blitt førti, og en selv er i 30årene enda! etter prøving siden august uten resultat så blir det vanskelig for oss å la være i mnd fremover om spiren ikke sitter i løpet av denne pp! men enig i å helst ville ha vårbarn! det hadde vært kjempe gøy!
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 19. januar 2011 #47 Skrevet 19. januar 2011 Velkommen til oss, lille blomst! Godt å endelig ha en positiv test i hånden:) Lykke til med prøvinga de nærneste dagene!! Her er er vi kommet til onsdag og jeg har fortsatt ikke hatt EL, tror jeg.... Håper det ikke kommer før på lørdag, så vi rekker en runde nå min kjære kommer hjem fra jobbperioden på fredag.... Eneste bekymringen min nå er at jeg var hos gyn på mandag og han kunne da fortelle at det akkurat hadde sprukket en cyste på grunn av det lå mye væske der. Har lenge hatt smerter og det var det jeg var til kontroll for. Tror det var denne cysten som har gjort det, da jeg hadde skikkelig vondt rett før jeg skulle dit. Da jeg spurte om det kunne ha vært EL fikk jeg ikke noe ordentlig svar. Men han sa også at det nødvendigvis ikke behøvde å være egg i alle i alle "posene", da med tanke på at jeg begynner å dra på åra. Så nå sitter jeg her med regelmessig syklus, trodde da jeg hadde regelmessig el, og er usikker på hvordan dette egentlig funker.... Vel, vi får bare forsett å prøve å håpe på at vi treffer etterhvert:) Lykke til, alle sammen!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 19. januar 2011 #48 Skrevet 19. januar 2011 Takk for go klem! :-) Kjenner det er litt frustrerende når alle melder fra om el, og her sitter jeg uten mann.. Vi får ta det igjen i neste pp, da er mannen i det minste hjemme..
*lille blomst* Skrevet 19. januar 2011 #49 Skrevet 19. januar 2011 Takk ♥(¯`°•.¸Skal jeg? 6pp¸.•°´¯)♥! var supert å ha en positiv test -endelig!! men begynte å le da jeg fikk den, for det kunne ikke ha passet dårligere egentlig! hjemme med halsvondt/forkjølelse og null stemme og gubben skulle på jobb i ettermiddag! hehe, typisk! heldigvis var jeg hjemme fra jobb da, så hadde vi iallefall sjans til å legge inn aksjer! hehe:) Så kjipt med cyste! og med så lite svar fra legen! men fortsett å se lyst på det! spiren kommer nok! masse, masse lykke til! baby boom denne mnd!??? ja!!!!
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 19. januar 2011 #50 Skrevet 19. januar 2011 Åhh kjenner meg så igjen, lille blomst! Forrige pp var det sånn hos oss. Forkjølet, feber og helt utslått i tillegg til at vi hadde huset fullt av julebesøk og EL på juleaften.... Var ikke den største innsatsen i seng, men veldig fort gjort, for si det sånn Får håpe det slipper taket i løpet av kort tid for deg og at dere får en fulltreffer denne mnd. Jeg tar ting som det kommer nå, for alt tatt i betraktning så har cysten sprukket og er iallefall ikke i veien for noe nå. Alt annet så veldig bra ut:) Jaaaaa, denne mnd skal vi ha baby-boom!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå