Gå til innhold

Ja slik endte den koselige jula....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det grunn til å ta kontakt med barnevernet når moren er oppegående og ikke utsetter barna sine for omsorgssvikt?

Det er bare normene faren påfører sine barn med å røyke hasj, hans eldste blir 8år snart og han kommer til å forstå uansett hva som foregår når han blir eldre.

Svigermor pleier å være hos dem på julaften og vi også. Neste år for vi nok finne på noe annet, men invitere svigermor hit til oss evt. Lager vel splid i familien pga det, men hun har aldri vært her å feiret jul.

Og en ting til, jeg tenkte å fortelle svigermor hvordan dette endte, burde jeg det? Jeg synes hun bør vite at jeg ikke lenger er velkommen i hans hus pga det jeg fortalte henne.

H.I

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er det ikke nettopp det som er en stor feil i Norge i dag? Det at vi ikke bryr oss om å si fra? Hva vet vi, kanskje blir svigermor eller samboer nå så masete at han slutter? Kanskje var det nettopp dette han trengte?

Jeg vokste opp med en far som drakk mye så høytidene var et rent helvette. Det ironiske er at nå i voksen alder kan tidligere naboer og venner av familien komme å si til meg: Ja vi vet jo at du ikke hadde det lett når du vokste opp p.g.a. faren din. Men hvorfor i helvette kunne de ikke ha sagt fra til han eller andre den gangen? Hvorfor? Jo fordi de var redd for å bli "upopulær", så altså alle viste men ingen rørte en finger for å gjøre noe og det er feilen med Norge i dag.

Skrevet

Du sa bare sannheten. Vil han ikke det skal bli kjent bør han la være å gjøre det.

Skrevet

Hallo, han bruker dop. Hvem sin jobb er det å si det, da??? Det er ALLES jobb! De har barn!

Skrevet

Og ironisk nok så fikk nevøene hans gensere av sin far til jul der det stod "Bry deg. Si nei til narkotika"!

H.I

Skrevet

Det er ikke noe galt i at svigermor vet, eller at svoger blir konfrontert med sitt rusmisbruk. Det er bare helt feil at HI er den som tar det opp med svigermor, det burde hennes mann ha gjort. Det er vanskelig å forstå dette for enkelte.

Skrevet

Min mann var ikke der da dette kom ut.

H.I

Skrevet

Da burde du ha holdt kjeften og bedt din mann ta det opp med sin mor senere.

Skrevet

Det aller morsomste her var: kjakk trekk..haha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...