Gå til innhold

Ja slik endte den koselige jula....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på hyttetur (svigermor leide hytte).

Broren til sambo sov så mye under turen. I går ble vi sittende å snakke sammen til langt på natt, svigermor drakk, og de andre også. Sambo gikk å la seg.

Broren til sambo hadde forlengst gått å lagt seg etter å ha sovnet på sofaen.

Så kom diskusjonen opp om hvorfor broren hans sover så innmari mye, må da være noe galt. Så fikk jeg frem stille til svigermor er at han røyker hasj. Åh gjør han det enda spurte hun. JA sa jeg. Så ikke no mer om det.

Til vi skulle reise, broren kommer bort til meg og sier at det ikke var no smart kjakk trekk av meg å fortelle hans mor at han røyker hasj. Og han ba meg holde seg unna hans hjem.

Må si at han kommer aldri i bursdagene til barna, og aldri hit på besøk heller. Vi har ingen kontakt. Kunn treffes på familiesammenkomster, ja unntatt barnebursdager da. Og at vi feirer jul hos dem hvert år siden de har hus og større plass. Der alle kan samles. Svigermor og svigerinnens mor.

Jeg ble lei meg på vei hjem, gråt en skvett. Tenkte at da får vi ikke feire jul der neste år da, jaja. Sambo mente at jeg skulle be han om unnskyldning og la broren hans roe seg ned så ordnet dette seg.

Nei vet du hva. Jeg er egentlgig bare glad for at barna mine slipper å omgås en hasjrøyker. Men jeg er samtidig veldig trist etter hjemkomsten.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du tysta på han - i jula. nei, her kan du takke deg selv frøken :P

Skrevet

Du har driti på draget. Du la deg oppi noe du ikke hadde noe med, nå får du tåle konsekvensene.

Hva er forresten "en hasjrøyker"?

Det var ikke din plass å fortelle din svigermor dette. Det fik din mann gjøre. Det er ikke noe rart at din svoger er sur på deg, uansett hvor lite smart han er som røyker så mye at han sover hele tiden.

Skrevet

nn 18.17

En hasjrøyker er en som røyker hasj...Litt blond i dag?

Ellers enig i at det var ikke på HI sin plass og tyste om svogern sin.

Skrevet

Den blonde her åpenbart ikke meg, hehehe.... "harsjrøykere" er ikke en homogen gruppe og det virker derfor påfallende underlig at HI ikke vil at hennes barn skal omgås "en hasjrøyker".

Skrevet

Jeg ønsker heller ikke at mitt barn skal omgås en hasjrøyker, så jeg ser ikke helt hva som er så påfallende underlig? Liker du at dine barn omgås narkomane/kriminelle?

Skrevet

så lenge de ikke passer barnet, eller bruker dop mens barnet mitt er der eller gjør noe voldelig, eller snakker om hasj, men kun sover, så ser jeg ingen problem med at de omgås :P

Skrevet

Nei nettop anonym over her. Men denne mannen han røyker overalt, og til å med på jobb, og han er ykessjåfør. På hytta så røyka han også, men da ute og ikke openlyst forran alle. Han er far til 2 små barn.

Jeg følte at svigermor var veldig beskymret og søkte et svar. Jeg minnet henne på hasjrøykinga hans, i håp om at han kunne få hjelp. Han sover jo bort hele helgen og hjelper lite sin samboer med barna. (Det er jo ikke mitt problem, men hun sitter der å klager på at hun er så mye alene).

H.I

Skrevet

Du virker som en skikkelig drittkjerring. Du sladrer om hasjrøykinga og så blir du lei deg fordi han synes det var dårlig gjort??? Hasj påvirker mye mindre enn alkohol og det er IKKE din plass å roe svigermor her

Skrevet

Jeg derimot, ville nok gjort akkurat det samme. Dere kom inn på temaet og derfor sa du det. Syns det er helt riktig. Ville ikke hatt mine barn på hyttetur med han, eller feira jul hvis han er rusa. Ulovlige stoffer skal ikke være i nærheten av mine barn.

Skjønner ikke helt hvorfor ikke kona hans gjør noe men..

Du har et helt år til neste jul, ikke tenk på det, han har sikkert glemt det innen da. Selv hadde jeg nok startet en ny tradisjon uten den "hasjrøykeren"

Skrevet

hmmm.... merkelig da at min bror ikke sovnet, siden han er "hasjrøyker". Vi satt og pratet til 7 på morgenen til 1. juledag, han og jeg...... Jeg røyker det ikke.

hehehe... tåler ikke denne broren å bli "tystet" på, så har han seg selv å takke. Er han ikke voksen? Står han fortsatt til rette for sine foreldre? Har det noe å si om de fikk vite det nå, siden det er tydelig at de allerede visste dette?

Barnslig type, han der fyren du har med å gjøre(broren til din samboer).....

Skrevet

Stemmer det, her inne på DIB er det jo bare såååå kult og ufarlig å røyke hasj...

Skrevet

ser dere det ikke? hi er sutrete fordi julen endte sånn. men kunne vel ikke forventet noe annet da hun tystet? om det var riktig å tyste eller ei svarte ikke jeg på.

Skrevet

Jeg synes du la deg borti noe du ikke har noe med, hasj eller ikke hasj..

Skrevet

Synes du burde holdt munn. Det var ikke din sak og fortelle dette til svigermor!!

Skrevet

Her har jammen din svoger seg selv å takke. Finner jeg en hasjrøyker i familien min sier jeg det høyt til alle. Hasj er ulovlig - og jeg vil ikke omgås en som driver med narkotika. Svogeren din trenger hjelp - og jeg synst du gjorde det rette med å si det høyt. Om min sønn hadde røyket hasj hadde jeg villet vite det - selv om det var jul.

Hadde aldri bedt om unnskyldning til mannen, ville mer minnet han om at han trengte hjelp.

Skal man virkelig holde munn om at andre røyker hasj? Nei vet du hva.

Tror nok de fleste mødre her inne vil vite hva deres barn røyker.

Skrevet

Meg du sikter til? Jeg har da aldri prøvd å røyke det, men syns det er merkelig at broren til HI's samboer skal bli sur for å ha blitt "tysta på". hehehe.. foreldrene er vel ikke politi?

Og nei, jeg har ikke noe greit forhold til at hasj er OK på noen måte. Jeg liker det IKKE. Men jeg ser jo at min bror ikke sovner av det.........

Skrevet

Han er jo en voksen mann,og står uansett ikke til ansvar for sin mor mer. På den måten synes jeg vel at det å sladre til mamma blir litt for dumt. Du har et problem med hans hasjrøyking, men dersom hans slitne samboer ikke har noe problem med det, og det ikke går utover barna hans, er det vel litt uklart om du har noe du skulle ha sagt - utover at det er dumt og ulovlig.

Skrevet

Enig enig!! HI gjorde det rette. Svigermor var bekymret, og hvorfor skulle hun ikke få vite at sønnen bruker narkotiske stoffer? Jeg hadde sagt det, uten tvil. Dere som snakker "tysting", hvor gamle er dere?? 15? Det høres slik ut.

Jeg ønsker heller ikke at mine barn skal vanke med mennesker som velger en livsstil der de synes hasjrøyking er ok.

Skrevet

MISBRUK av rusmidler går ALLTID ut over barna. Her blir jo en sliten samboer nevnt, samt at pappaen sover bort hele julen...... Det må vel kalles å gå ut over barna??

Skrevet

Jeg syns du kunne valgt ett annet tidspunkt å informere om din svogers (u)vaner! At du blir trist og lei deg for at hans umiddelbare reaksjon er å bli sint på deg syns jeg ogsá er rart!

Du skriver at dere ikke omgås noe særlig, samtidig som du har en formening om hvor mye han røyker hasj?

Helt seriøst, mye man er uenig med andre mennesker om livsførsel osv, men går faktisk ann å velge litt bedre tidspunkt å blande seg på!

Sorry, syns du har dummet seg skikkelig ut og fortjener litt pes! Din svoger gjør sine valg, å sladre på en voksen mann på den måten er bare teit

Skrevet

JEG SYNS DU GJORDE DET RETTE HI!!!

Måtte alle hasjrøykere brenne i helvete, og ha en jævli jul, sammen med resten av de narkomane.De e gjør ingen nytte for seg dette samfunnet, og snylter bare på skattepengene våre. De har bare seg selv å takke for at livet går til helvete. Er så dritt lei av all sympati disse folkene får! At det nå liksom er en "sykdom" å være narkoman! Nei vettu hva!! Dem velger selv å ruse seg, og kan stoppe når dem vil, sikkert vanskelig ja, men hallo! KREFT er en sykdom. Dem kan ikke velge bort kreften. Narkomane kan velge å bli "friske".

Sånn, falt litt utenfor tema her, men måtte bare. Blir så frustrert ;)

Skrevet

Tidspunktet å nevne det på var kanskje ikke så gjennomtenkt, men jeg er enig med deg HI om at dette ikke er noe man skal gå rundt å skjule. Hadde det vært noen i min familie ville jeg også sagt i fra. Hasjrøyking er ULOVLIG, og det er rett og slett skremmende at det er så mange her som tydligvis syns at det er helt ok å røyke hasj. Røykingen hans går også helt tydelig utover familien hans. Samboeren hans klager over lite deltakelse, og i tillegg sover han jo bort hele julen. Vil ikke det påvirke barna??

Jeg ville aldri bedt han om unnskyldning HI, det han gjør er galt, og kanskje han trenger noen spark i ræva før det går opp for han hvor tragisk det han holder på med er. Klarer han ikke å fungere i hverdagen uten hasj kan det tyde på at han har større problemer enn hasjrøykingen.

Trøst deg med at det er et helt år til neste jul, mye kan skje på det året:) Gi han litt tid, så tilgir han deg nok.

Skrevet

det er sikkert noe i likheten med sjakk trekk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...