Gå til innhold

Hvor gamle var dere når dere fikk mensen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg var 14. Første gang jeg fikk mensen var det kun brunt "blod" som spotting: Varte ei uke, og på dagen 1 mnd etter fikk jeg ordentlig mens.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12 år. Trodde seriøst at livet mitt var over og at jeg deretter ikke kunne gjøre noen ting av det jeg pleide (klatre i trær, hoppe strikk, turne o.l.) Jeg ba mamma INSTENDIG om å ikke si det til noen, men hun hadde sladdret allerede da jeg kom ut av badet føørste gang.. Saba Selvsit monsterbind var det som ble brukt i vårt hus, og vi hadde ingen bøtte til å kaste brukte bind i.. Vi måtte krølle det inn i papir og kaste det i ovnen i stua. dermed skjønte hele familien hva som foregikk, og alle som evnt var på besøk også. Hadde en storflom av en mens på campingferie med familien den sommeren. jeg gremmtes og blødde og gråt og ville bare dø.. På skolen måtte jeg sjekke bindet hvert eneste frimunutt, fordi jeg hadde hørt skrekkhistorier om jenter som hadde blødd gjennom buksen. Det ble nærmest en tvangsnevrose. jeg var livredd..

Tror fortsatt jeg har traume av dette, og jeg klarer ikke forlare jentene mine at de skal blø og ha vondt en gang hver jæv.... måned.. De er heldigvis for små til den samtalen uansett.. he he..

Vondt å bli voksen,ja!

Skrevet

10 år, 3mnd og 4 dager... Den mest grusomme dagen i mitt liv :P

Skrevet

Var 12 år. Fikk den 4. juledag, nøyaktig 4 år før jeg mista jomfrudommen :P La meg med hvit truse og våkna med rød :P Overaskende nok berga sengklærne :P Fortalte det til mamma samme kveld siden jeg var tom for truser (brukte som mange andre dopapir, men det var langt ifra nok siden jeg blødde kraftig..)

Skrevet

12 år...første jenta i klassen...husker jeg var en blanding av stolt og flau...

Skrevet

I alle dager... her har jo nesten alle som har svart sakt at de fikk kjempetidlig. Jeg var langt fra siste i klassen og jeg var 16. Mamma laagde big deal av det. Ropte yooohoo og involverte hele familien. hehe Ga meg mange forskjellige bind så jeg fikk finne min favoritt, og så feiret vi med biff til middag. Blodig biff! hahaha Glemmer det aldri! Ingen andre enn meg så symbolikken/ironien i å ha blodig biff den dagen. :)

Skrevet

16 år er ganske sent å få mensen. Det mest vanlige er 12-14 år, noe som også fremgår av tråden.

Jeg var 11 år selv, og synes det var dødsflaut. Var den første i klassen og synes det var grusomt siden guttene etterhvert skjønte tegningen og mobbet meg litt for det.

Heldigvis har tidene endret seg. Var ringevikar på en skole for noen år siden og inne i en 8.klasse med masse 13 åringer og 14 åringer. Plutselig smeller det til fra en av jentene, skikkelig høyt så alle hører det: "Å helvete, jeg har glemt tamponger, noen som kan låne meg en?" Og det verste var at ingen så ut til å reagere annet enn at et par av de andre jentene rotet litt i sekkene sine og en fant noen hun gav bort (og heldigvis ikke lånte bort). Det hadde ikke skjedd når jeg var ung...

Skrevet

Jeg var rundt 10 tenker jeg, var ihvertfall først ute i klassa, som jeg vet om.

Skjulte det lenge for mamma, hvilket jeg syns er veldig rart, for jeg og mamma har et veldig åpent forhold. Syns også det ville vært snodig om min datter skjulte det for meg...

Hmmmm nå fikk jeg egentlig noe å tenke på, man trenger ikke føle seg utenfor eller tilsidesatt (som mor, i dette tilfellet)selv om man ikke blir innvolvert i alt, for jeg følte virkelig at jeg og mamma var ett,,, skjønner?

Skrevet

Hadde en liten blødning da jeg var 11 år (kun en liten flekk i trusa), et halvt år senere fikk jeg min første ordentlige menstruasjon - var da 12

Skrevet

Jeg var også 11, og synes det var kjempeflaut.. gikk nest siste året på barneskolen... men var tidlig utviklet da, fikk streng på tennene ett halvår etter, og var den eneste på barneskolen som hadde det! Jeg var også den første i veninneflokken som måtte begynne å barbere legger ogsåvidere...

Skrevet

Jeg var også 9 år.

"Mamma, jeg er ødelagt", var mine ord:P

Den natta fikk jeg ligge i senga til mamma:) hehe

Skrevet

Jeg var 12, sa det ikke til mamma før jeg var 13. Jeg synes ikke det var noe big deal, brukte bare mammas bind.

Mamma synes det var stas, pappa ble forbannet og kjeftet og smelte fordi han måtte betale for flere bind. Koselig.

Skrevet

Jeg var 10 år, men jeg var ikke først i klassen. Vi var åtte jenter, og to av dem fikk mensen før meg. Venninnene mine fikk den da de var ca 13-14 år. Jeg kommer fra et åpent hjem, så jeg visste hva det var, og syntes ikke det var noen big deal. Mamma snakket mye om det med meg. Hun kom selv fra et hjem der man ikke snakket om sånt i det hele tatt, men det var jo en annen tid, på 60-tallet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...