Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #51 Skrevet 15. desember 2010 Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Det ble for vanskelig kanskje?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #52 Skrevet 15. desember 2010 "Risikogruppen" inkluderte bl.a. friske og unge gravide kvinner, folk med lett astma (som sjelden bruker medisiner og som fungerer utmerket tiul vanlig, jeg har aldri hatt en dags fravær fra jobb pga min astma). Det er selvsagt viktig at folk tar vaksinen for egen del, men det handler også om solidaritet med de som av en eller annen grunn ikke kan få vaksine (enten fordi de ikke tåler den eller fordi de har foreldre som er tette i pappen). Dette gjelder ikke bare svineinfluensavaksinen.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #53 Skrevet 15. desember 2010 "Man fikk motstridende råd hele veien og da har man bare en ting å gjøre og det er å lese selv og gjøre opp sin egen mening." Ble du noe klokere enn forskerne og ekspertene av det du leste, da? Ekspertenes utsagn baserte seg vel på egen forskning, ikke på internett-tullball. Hva leste du?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #54 Skrevet 15. desember 2010 Hvilket spørsmål? Det var ikke et eneste spørsmålstegn i hele innlegget ditt, så vil påstå at det var påstander du kom med, som insuinerer at du vet hvem jeg er og hva jeg hadde gjort om myndighetene hadde gjort motsatt av hva de gjorde. Noe som jeg forøvrig svarte på med at myndighetene ikke ville dysset ned en slik mulighet på å tjene seg noen kroner. Om du tror det er du riktig naiv. Alt handler om penger!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #55 Skrevet 15. desember 2010 Til den lesesvake: "Men hva så hvis myndighetene i stedet hadde dysset det hele ned, og ikke igangsatt noen vaksinasjon, og det så hadde brutt ut en alvorlig epidemi med mange tusen dødsfall"
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #56 Skrevet 15. desember 2010 Hvor du fortsetter med: "Da tenker jeg at ikke minst du selv og dine likesinnede ville iverksatt en avskykampanje mot uansvarlige helsemyndigheter som ikke hadde vett nok til å si fra i tide og iverksette nødvendige tiltak." Det var altså ikke et reelt spørsmål du stilte meg, men noe du brukte for å dra frem et poeng, som om du vet hva jeg og mine likesinnede ville gjort, og fremstiller oss som mennesker som er skeptiske til hva det nå enn måtte være myndighetene foretar seg den ene eller andre veien. Hvorpå jeg har svart deg nå at et slikt scenario ikke ville forekommet, og er derfor ikke diskuterbart hva jeg evt ville eller ikke ville gjort. Jeg forstår at myndighetene er bare mennesker de også, og de kan feile som alle andre. Men det er mer tilgivelig om de bare er ærlige, og går god for de løsninger de tilbyr befolkningen. Men det gjorde de ikke. Vi ble oppfordret til å ta en vaksine som de fraskrev seg alt ansvar for. Det er ensbetydende med at myndighetene ikke har noen anelse selv hvor alvorlige konsekvenser denne vaksina kan få idag, eller om 10 år. Og det gjør meg skeptisk og mindre velvillig til å tro på dem og ta deres ord for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå