Gå til innhold

Glad jeg ikke tok vaksina!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fint for deg at vi andre gjorde det, da HI. Så slapp du og barnet ditt å bry dere om influensaen og vaksinen. Vel bekomme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saklig, 13:27

Mange som tok vaksinen ble likevel syke, bla. min far, så den må du lengre ut på landet med....

Skrevet

Jeg tok vaksinen da jeg bor sammen med 4 i risikogruppen.

Skrevet

Fint for deg at dere fulgte resten av sauene som ble gjetet av skremselspropagandaen. Svineinfluensaen var en stor FLAUSE! Og jeg skjønner ikke at dere enda ikke ser det. Og appåtil gamblet dere med helsen deres.

Evt. bivirkninger av vaksinen må du stå for selv, og enda vet ingen hvilke bivirkninger denne vaksinen kan ha fremover i tid.

Så ta for all del ikke å sol deg i "glansen" av å være vaksinert, og at jeg dermed er beskyttet av dere. Ingen i min umiddelbare omgangskrets var dumme nok til å ta vaksinen, og ikke en eneste en av oss ble syk. Og vi lurte alle på hvor denne influensaen ble av, da ingen av oss kjente noen som ble syke, til tross for ingen vaksinering i våre kretser.

Skrevet

Det jeg syns er litt artig med denne debatten er at det virker som om folk er merkelig selektive i valg av rådene de lytter til. Konsekvens er liksom ikke å oppspore i det hele tatt.

Alle andre råd helsemyndighetene gir, er folk helt hysteriske etter å følge, og man blir nærmest halshugd her inne hvis man innrømmer at man f.eks. har spist spekemat i graviditeten ("herregud, ønsker du at barnet ditt skal DØØØØ?"). Men når de samme helsemyndighetene anbefaler influensavaksine til gravide, da driver de plutselig med komplotter og mørke hemmeligheter, betalt av den griske, onde legemiddelindustrien (for øvrig den samme industrien som har nærmest utryddet dødelige sykdommer her til lands)... hehe, snakk om paranoia.

Jeg lurer på hvordan disse menneskene velger ut hva de skal tro på og hva de ikke skal tro på? Har de solid helsefaglig bakgrunn? NOE må de jo vite, ettersom de går imot rådene til leger, medisinere og andre eksperter?

Sånn tenker i hvert fall jeg: Jeg vet overhode INGENTING som ikke Helsedirektoratet, Verdens helseorganisasjon eller Centers for Disease Control and Prevention ikke vet, så da er det nok lurest å følge deres råd. (At jeg ikke har vaksinert meg enda skyldes bare latskap, det kommer:)

Skrevet

Lille-Pernile: konkret hvilke andre lands myndigheter er det som ikke anbefaler gravide å ta vaksina?

Jeg leste nettopp en artikkel som sier det motsatte...

Jeg tror de aller fleste siviliserte land følger rådene til Verdens helseorganisasjon, og de anbefaler vaksine til gravide.

Skrevet

lindynatt:

Da juger Helsedirektoratet, for på deres sider står det at Tyskland anbefaler vaksinen til gravide:

"På bakgrunn av dette anbefaler Folkehelseinstituttet at også gravide tilbys vaksine mot sesonginfluensa i år. Dette rådet samsvarer også med råd gitt av WHO (Verdens helseorganisasjon) og CDC (The Centers for Disease Control and Prevention). Andre land har også valgt å gi tilsvarende råd, for eksempel Danmark og Tyskland."

Skrevet

nå må du jo huske at det var uenigheter innen helsevesenet om denne vaksinen. og bvirkninger er på eget risiko fordi man fikk ikke tid å teste den ut nok til å vite bivirkninger.

Skrevet

Er så lei meg for at jeg ikke fulgte min egen magefølelse og dømmekraft. Er gravid og har enda ikke vaksinert meg... skal bestille time i morgen den dag! Er ikke så farlig for min egen del, men vil gjøre alt for å beskytte den lille i magen.

Skrevet

Både jeg og barnet mitt ble smittet i utlandet før den kom til Norge. Jeg har aldri vært så syk i hele mitt liv, trodde jeg skulle dø. Jeg er i risikogruppen. Barnet mitt ble ikke like dårlig som meg.

Da slapp jeg å ta stilling til vaksinen eller ikke, men hadde nok ikke tatt den uansett.

Skrevet

Det som var spesielt i denne saken var at i motsetning til de fleste andre rådene som blir gitt til gravide så var også fagfolk delt i sine meninger. Noen leger mente at man måtte ta vaksinen mens andre mente at man ikke skulle ta den. Noen forskere mente at aborter kom av vaksinen og andre mente at det bare var tull. Og så videre...

Man fikk motstridende råd hele veien og da har man bare en ting å gjøre og det er å lese selv og gjøre opp sin egen mening.

Og man gjør ofte lurt i å være litt selektiv når det kommer til råd. Man trenger ikke følge alt slavisk og man trenger ikke å forkaste alt. Enhver må vurdere hvert enkelt råd som gis, tilegne seg informasjon og så bestemme seg for om man vil følge rådet eller ikke. Er det å være inkonsekvent? Nei, det er å være smart og ta valg basert på objektiv informasjon i hvert enkelt tilfelle

Skrevet

:-) Digger når folk bruker seg og nærmeste krets som bevisførsel. At ingen rundt deg ble smittet, har åpenbart sammenheng med at sykdommen ikke ble særlig utbredt :-D Om vaksinen alene var å takke for det, er jo umulig å si. Men at sykdommen hadde hatt større utbredelse dersom ikke halvparten av befolkningen lot seg vaksinere er det vel fryktelig vanskelig å stille spørsmålstegn ved.

Skrevet

Det er alltid uenigheter, om alt, 14:11.

Det forandrer ikke det faktum at Helsedirektoratet og Verdens helseorganisasjon i dag anbafaler vaksinen. Og det velger jeg å forholde meg til.

At det tar tid å teste ut en vaksine kan jo ikke komme som et sjokk på noen, alle vaksiner har vært i testfasen en gang... og når bivirkningene, som de ikke engang VET skyldes vaksinen, er så lite alvorlige og rammer så få i forhold til hva sykdommen er og gjør, så føler jeg meg heeeelt trygg på vaksinen.

Skrevet

Nå er det jo ikke bare konspirasjonsteoretikere som mener at WHO er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien....

Og at det var så store variasjoner ift til hva folkehelseinstituttene i forskjellige land anbefalte gjorde meg kritisk.

Her er en pekepinn på meldte tilfeller av bivirkninger i Norge.

Og det var ca 2,2 millioner som tok vaksinen;

Samlet antall meldinger 1049

Alvorlige bivirkninger 257

Dødsfall 10

Spontanabort og fosterdød 28

I tillegg til disse er det registert 4348 tilfeller hvor man fikk reaksjoner på vaksinen.

Skrevet

Såvidt jeg har fått greie på, var det ingen av disse dødsfallene som hadde noen som helst sammenheng med vaksinen. Det samme gjaldt dødsfallene i andre land.

Skrevet

Syns dette var overaskende lite bivirkninger jeg, i forhold til hvor mange som tok vaksinen!

Spesielt når man ikke engang vet om disse bivirkningene og dødsfallene i det hele tatt ble fremprovosert av vaksina.

Er sikker på at vi ville sett langt mer sykdom og død om ikke de 2,2 millionenen hadde tatt vaksinen.

Skrevet

Det er forlengst dokumentert at de aller fleste dødsfallene, om ikke alle, ikke hadde noe som helst med vaksinen å gjøre. De ville dødd uansett, og årsaken var altså en helt annen.

Skrevet

Danmark:

Alle gravide med kroniske sykdommer anbefales å bli vaksinert, også etter individuell

vurdering i 1. trimester. Friske gravide anbefales i utgangspunktet ikke vaksinasjon, men kan

vaksineres etter en individuell vurdering hos egen lege

Tyskland:

Gravide bør foreløpig bare vaksineres med en nonadjuvant split-virus vaksine. Fram til en slik

vaksine er tilgjengelig – og etter en individuell risiko-nytte-vurdering – kan det være

hensiktsmessig å gi en dose Pandemrix til gravide kvinner

Sveits:

Fordi Pandemrix hovedsakelig er prøvd ut på voksne individer og det ikke foreligger data for

andre grupper, kan den ikke anbefales for gravide eller personer under 18 år eller over 60 år.

Focetria kan gis til gravide etter at pasientens lege har vurdert fordeler og ulemper

Canada:

Gravide bør ta en dose av en nonadjuvant vaksine. Hvis en slik vaksine ikke er tilgjengelig

når influensaaktivitete øker og den gravide er minst 20 uker gravid eller hvis hun har en

kronisk lidelse, bør hun tilbys en vaksine med adjuvans. En frisk kvinne gravid mindre enn 20

uker, kan vante på den nonadjuvante vaksinen, men du kan også velge å ta vaksinen med

adjuvans.

Ja, jeg ser forskjellen i å anbefale den ene vaksinen fremfor den andre, men nå var det slik at de fleste land kun hadde Pandemrix tilgjengelig.

Var landene siviliserte nok anno 14:07?

Skrevet

Og de som døde av "svineinfluensa" ville nok dødd før eller siden også SIDEN DE ALLEREDE VAR SYKE, men det var jo veldig hensiktsmessig å skylde på "svineinfluensa", ikke sant. Og befolkningen SLUKER propagandaen.

Idioter.

Skrevet

Jeg synes nå at det var mange nok!

Og etterhvert så vil det bli rapportert om senkonsekvenser.

Og der har jo myndighetene fraskrevet seg alt ansvar.... Hvorfor det når den er helt sikker???

Skrevet

Om noen er "idiot", som du så bråkjekt sier, må det være deg. Det var faktisk en del i utgangspunktet friske mennesker som døde av svineinfluensa. De som blir påstått å ha dødd av vaksinen, var alvorlig syke og døende fra før. At du ikke er oppdatert på dette, er imidlertid ikke overraskende. Paranoide hysterikere har sjelden noe særlig peiling.

Skrevet

Vet du. Hvis denne influensaen var så pandemisk som dem påsto, og vi alle var i faresonen, ja da synes jeg det er ekstremt rart at ingen jeg kjenner som forble uvaksinerte falt under for denne influensaen. Og siden ingen av oss var vaksinerte, så hadde det holdt at EN person fikk det før det skulle spredd seg som ild i tørt gress.

Men jøss! Det skjedde ikke gitt! Og det har nok fint liten grunn i at halvparten av befolkningen vaksinerte seg. Det er bare bullshit i mine ører.

Og jeg skal tillate meg å si "Hva var det jeg sa" om 10 år, når langtidsbivirkningene av dette begynner å vise seg.

Skrevet

Men hva så hvis myndighetene i stedet hadde dysset det hele ned, og ikke igangsatt noen vaksinasjon, og det så hadde brutt ut en alvorlig epidemi med mange tusen dødsfall. Da tenker jeg at ikke minst du selv og dine likesinnede ville iverksatt en avskykampanje mot uansvarlige helsemyndigheter som ikke hadde vett nok til å si fra i tide og iverksette nødvendige tiltak. Snakk om å være etterpåklok, attpåtil på syltynt grunnlag.

Skrevet

Helt enig Lille-Pernille.

Det bør jo blinke en stort rødt varselstegn for alle mann, når myndighetene fraskriver seg alt ansvar for langtidsbivirkninger av vaksinen.

Men den er helt trygg - "jada".

Jeg falt under den kollektive panikken jeg også når nyhetene om Swineflu nådde mine øyne og ører. Men jeg bråbremset etter at jeg fikk lest litt rundt dette, og jeg fant ut at vaksinen tok jeg på eget ansvar. Da er det noe som ikke stemmer, og jeg gambler ikke på den!

Skrevet

Etterpåklok?

Tror du ikke jeg leste det jeg kom over ang. svineinfluensa og tok et veloverveid valg om å ikke ta den, for det var ikke verdt risikoen?

Skal si deg at jeg var nok mer innlest og informert enn de herdene med folk som stilte seg i kø hos legen for å få injisert noe som ikke engang myndigheten vil stå til ansvar for om det skal vise seg å gi alvorlige bivirkninger nå eller i fremtiden.

Og det hele gikk fra hysteri på høgt plan, til å plutselig dø helt av når man fant ut at det var langt fra så alvorlig som det først ble påstått.

Jeg har mine tvil i at det hele tatt var en reell sykdom ute å gikk.

Og såklart, ingen myndighet vil dysse ned noe som de kan tjene millioner av kroner på, reelt eller ikke, så den får du dra lenger inn i skogen med, for det hadde aldri skjedd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...