Gå til innhold

Glad jeg ikke tok vaksina!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du har lest tråden vet de ikke enda om skadene skyldes vaksinen eller ikke.

bare så det er sagt, hverken jeg eller sønnen min vaksinerte oss, så jeg prøver ikke å "rettferdiggjøre" vårt valg ved å skrive dette, men rett skal være rett ;)

Skrevet

Jeg har tatt vaksina da jeg gikk gravid med sønnen min. Verken jeg eller han har merket noe.

Skrevet

Ja wow. Tenk at hele 0,05% av de vaksinerte fikk bivirkninger.

Forresten så er dødligheten for svineinfluensa regnet til 0,6%.

You do the math.......

Skrevet

Hl: Vi vaksinerte oss heller ikke mot vaksina, men vi vaksinerte oss mot svineinfluensa. (beklager måtte bare...;-))

300 alvorlig syke av 2,2 millioner er jo ikke akkurat mye, det kan godt hende at de 300 hadde blitt alvorlig syke uansett. Det kan også hende at svineinfluensaen hadde blitt enda mer utbredt og tatt flere liv dersom ikke så mange hadde vaksinert seg. Når man vaksinerer så mange mennesker innenfor en kort tidsperiode vil det alltid være mange som blir alvorlig syke uansett. Så før de finner en sammenheng mellom sykdommene og vaksinen orker ikke jeg å bekymre meg for om det var riktig å ta den eller ikke. Alt blir bare synsing uansett.

Skrevet

Har ikke lest artikkelen, og gidder heller ikke.

Men jeg er glad for at jeg IKKE tok vaksinen. Husker jeg i 2009 fikk gåsehud hver dag på vei til jobb når jeg så gravide stå som en flokk sauer og vente på sin dose...

Skrevet

Dere vet det er råd fra norske helsemyndigheter å vaksinere seg?? Har fått nok pepper når jeg sier jeg spiser fenalår her inne om at det anbefaler ikke norske helsemyndigheter, men å ikke å ta vaksinen da er det likssom greit og man trenger ikke å følge det rådet.

Skrevet

Jeg er glad for at vi tok vaksinen jeg. Vi var veldig usikker den gang det stod på, men valgte å høre på anbefalingene. Jeg står fortsatt for at det var det rett valget i den situasjonen vi var i da. All medisin har potensielle farlige bivirkninger, til og med paracet som de fleste tar innimellom. Om man lar seg skremme av mulige bivirkninger, så bør man da unngå inntak av noen som helst legemidler, og jeg antar at du har tatt noen gjennom årene?

Skrevet

Og ja, jeg vet at vaksine ikke er medisn, men jeg kom ikke på noe felles begrep.

Skrevet

Ene kameraten min tok ikke vaksina, og han er ikke her lenger nå, pga svineinfluensaen....Så er glad jeg vaksinerte både meg selv og datteren min jeg...Heller en vaksine med mulige bivirkninger, enn død...

Skrevet

To vakne både i fjor og i år. Nå er jeg høygravid.

jeg har ikke hatt noen bivirkninger. Hvorfor ikke følge legens råd??

Skrevet

Jeg synes det er skremmende hvordan man helt ukristisk kan velge å la seg vaksinere i svangerskapet når vaksinen er svært omdiskutert blant leger og forskere, samt at andre lands myndigheter ikke anbefaler gravide å ta den.

Skrevet

Hvem har sagt at det er ukritisk? Nå må dere vaksine-motstandere slutte å tro at alle som velger å ta, elelr gi barna sine vaksiner, gjør dette ukritisk. De fleste tenker seg godt om og leser seg litt opp på dette før de tar valget sitt. At man velger det samme som majoriteten betyr faktisk ikke at man er dum og ukritisk saueflokk...

Skrevet

Først og fremst anonym 10:08 - hvem sier at jeg er vaksine-motstander?

Jeg må få lov til å mene noe annet enn deg uten at du skal flekke tenner av den grunn.

Skrevet

Er glad for at jeg selv og hele familien tok vaksinen, så vi slapp unna det svineriet. Vaksinen er fortsatt virksom, heldigvis, så vi trenger ikke ny påfyll denne sesongen. At det ble færre alvorlig syke enn man kunne ha grunn til å frykte, skyldes først og fremst at en så stor andel av befolkningen fulgte oppfordringen om å bli vaksinert.

Skrevet

Hvordan vet du at vaksinen fremdeles er virksom anno 10:26?

Selv FHI vet ikke dette, og nettopp derfor fortsetter de å overvåke folks immunitet...

Skrevet

Jeg bor i Tyskland og her blir ikke gravide anbefalt å vaksinere seg mot influensa i år.

I fjor da hysteriet om svineinfluensasen blåste som verst, vaksinerte de færreste seg, fastlegen min var helt i mot å vaksinere og de fleste leger og sykepleiere ol vaksinerte seg IKKE her nede.

Allikevel var det kun et fåtall døde.

Noe jeg faktisk tror henger sammen med at vi her nede får legetimer og slipper å vente i ukesvis, det finens nok leger og vi kan bytte leger så mye vi vil, slipper å håpe på at de gode legene skal mirakuløst få ledig plass som fastlege.

Skrevet

Jeg er glad jeg stolte på meg selv om MIN dømmekraft og sørget for at hele familien ble vaksinert (3 av oss er i risikogruppen). Tross alt døde svært mange tusen menneske rpå verdensbasis av sykdommen, inkludert 30 nordmenn, de fleste var helt friske i utgangspunktet.

Nå er svineinfluensaen i gang igjen: http://www.abcnyheter.no/nyheter/helse/101211/ny-bolge-alvorlig-svineinfluensa

Skrevet

Vel vel. Tidligere i år var det en nyhetsartikkel om at det var flere som døde etter vaksinen, enn det var døde av "svineinfluensa".

Men klart, når de døde etter vaksinen så hadde de jo helt klart bakenforliggende sykdommer, og det er disse som tok skylden for de dødsfallene og ikke vaksinen, men har de bakenforliggende sykdommer og fikk "svineinfluensa", ja da var det helt klart "svineinfluensa" som tok livet av dem. Det sier seg jo selv eller??

Jeg har ingenting imot utprøvde og trygge vaksiner, så er ingen vaksinemotstander, men når det kommer til denne svinevaksina er jeg uhyre kritisk, og tror det hele er bare oppspinn fra ende til aen for å tjene penger på en befolkning i panikk.

For all del folkens, ikke bry dere om at WHO forandret regler for pandemi osv rett før "svineinfluensaen" slo til, slik at en enorm massevaksinering ble mulig, og at apoteker over alt fikk tømme lagrene sine for Tamiflu som straks gikk ut på dato og dermed ville vært et stort pengetap.

Og de rike ble rikere!

It's all about the money!

Skrevet

11:32, at fjorårets vaksine fortsatt er virksom, er informasjon som er formidlet via media fra de nasjonale helsemyndighetene (Folkehelseinstituttet).

Skrevet

Jeg tok heller ikke vaksinen. Var gravid i uke 15 da det ble vaksinert her i kommunen og etter å ha rådført meg med lege og jordmor så valgte jeg å la det være. Men jeg avskrev det ikke helt og vurderte hele veien å ta den OM det skulle bli utbrudd her.

Nå er baby 9 måneder og skulle det komme opp igjen så får vi vurdere det på nytt igjen da.

Jeg er ingen vaksinemotstander, men denne gangen fant jeg det best, for meg og baby i magen, å avstå

Skrevet

Rundt to tredeler av de som blir alvorlig syke ser ut til å tilhøre de risikogruppene vi har satt opp. De er enten gravide, svært overvektige eller har en eller annen underliggende sykdom. En tredel tilhører ingen risikogruppe, sier helsedirektør Bjørn-Inge Larsen.

Svaret har jeg limt inn.

Så nei, de fleste var i utgangspunktet ikke friske...

Skrevet

I Norge var alle som døde av svineflu. i risikogruppen

Skrevet

Da vaksinen kom til den kommunen jeg bor i var mitt barn allerede blitt smittet å når h*n nesten var blitt frisk fikk jeg vite at h*n mest sannsynlig var i risikogruppen (viste ikke dette da legen ikke hadde satt noe diagnose på barnet mitt tidligere). Barnet mitt ble frisk å trenger ikke noe vaksine siden h*n allerede har hatt det.

Jeg følte det var feil for meg å ta den siden myndighetene fraskrev seg ansvar for eventuelle senbivirninger. For meg så sier det at det er for lite kunnskap om denne vaksinen.

Å bare så det er sagt så er ikke jeg noen vaksinemotstander å både jeg å barnet mitt har tatt alle vaksienene man får tilbud om på kontrollene hos helsesøster.

Skrevet

Jeg er fremdels like usikker som i fjor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...