Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 19. november 2010 #51 Skrevet 19. november 2010 Det som i alle fall er sikkert, er at HI har meget god tid om dagene, som kan sitte å svare VELDIG utfyllende på ALLE disse innleggene Jada...kranglefant!!!
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 19. november 2010 #52 Skrevet 19. november 2010 Bedre å være "overparanoid" enn å ikke bry seg mener jeg da Vil ikke føle skyld for at det var ting jeg kunne gjort annerledes dersom noe går galt under svangerskapet. Ille nok at det går galt, om ikke jeg skal sitte med skyldfølelse i tillegg!
**Lykke** Skrevet 19. november 2010 #53 Skrevet 19. november 2010 Enig med deg Mentha.. Kall meg gjerne hysterisk men jeg lar være og spise det jordmor sier, nettop fordi at selv om jeg elsker spekemat og mykoster så tar jeg ingen sjanser når det gjelder barnet mitt. Jeg tenker som deg, det skal i alle fall ikke være min skyld om noe skulle hende med barnet mitt, det er snakk om ni skarve mnd av livet, og det klarer jeg helt fint. Tenk så grusomt og miste nå og sitte igjen og vite at det var min feil... bare fordi jeg ikke kunne være uten spekemat... Nei det er det ikke verd!
MissZanta Skrevet 19. november 2010 #54 Skrevet 19. november 2010 Jeg var 16 når jeg ble gravid med første mann og 17 når jeg fikk han. Var ikke dårlig, hadde ingen plager og livet var bra, med stor mage :-) Fødte 8,5 uker for tidlig pga sjelden svangerskapsforgiftning legene ikke så, mistet over halve fostervannet og fikk en liten spurv av et barn. Han lå i kuvøse, i lungemaskin, dobbel lysbehandling osv osv De første 3 årene var vi inn og ut av sykhuset 1-3 ganger pr mnd, han er operert for dren i ørene mange ganger, fjernet mandler og polypper 2 ganger. Han har trange øre og nese ganger. Han er kronisk astmatiker og har adhd, men han er verdens herligeste gutt. Han blir 9 år om noen mnd. Har vært livredd for å bli gravid igjen, redd for å oppleve samme fødsel og et sykt barn igjen. Jeg er nå 26 år, gravid i uke 21. Jeg har høyt blodtrykk, vann i kroppen og mye protin i urinen. Jeg har fått svangerskapsforgifning. Jeg fikk hypermesis i uke 13 (ikke dårlig fra uke 1-13) og er konstant dårlig og ja jeg er sykemeldt. Jeg skulle gjerne vært på jobb, i form, ikke kvalm og ikke kastet opp. Kunne være opplagt og sosial. Syns HI er fordømmende og tar alle over en kam selv om hun sier at hun ikke gjør det. Livet er slikt det er og heldigvis er vi alle forskjellige :-) Og januarbaby, hvis du kjenner så innamre mange som gjør det fordi de er late så er det kanskje på tide å finne seg nye venner og slutte å bry seg om alle andre for det er mye du ikke vet :-)
MissZanta Skrevet 19. november 2010 #55 Skrevet 19. november 2010 ORDFORKLARINGER :-p PARANOID: Det karakteristiske med paranoid personlighetsforstyrrelse er sensitivitet og mistroiskhet ovenfor hva andre sier og gjør. Personer med paranoid personlighetsforstyrrelse er følsomme, sårbare og nærtakende. De oppfatter verden som uvennlig og farlig, er mistenksomme, alltid på vakt – og de forventer å bli utnyttet av andre. Mennesker med paranoid personlighetsforstyrrelser er ofte fiendtlige, irritabele og vrede. De har ikke alltid kontakt med egne følelser, alle feiltagelser og problemer tilskrives andre og de opplever ofte at de "alltid har rett". De paranoide overvurderer som oftest sine egne evner og ligger ofte i strid med andre. Disse karaktertrekkene vanskeliggjør sosiale og arbeidsmessige relasjoner. Paranoide er ofte i strid med personer som har autoritet over dem, og de søker jobber der de er sin egen herre BEKKENLØSNING: Tyngden av barnet samt en normal løsning av leddene i bekkenet, blant annet for å forberede fødselen, kan gi smerter og ubehag i leddene og/eller musklene rundt bekkenet. Dette kalles bekkenløsning og er således en normal tilstand for en gravid. En del gravide får imidlertid mye smerter på grunn av bekkenløsningen, og for noen kommer disse smertene allerede tidlig i svangerskapet. En del kvinner kan fortsatt være plaget lang tid etter fødselen, men for de fleste går dette over av seg selv i løpet av den første tiden etter at de har født. Bekkenløsning Graviditet er en belastning for kroppen. Det å være gravid er ingen sykdom. Men det kan likevel være en stor belastning - både fysisk og psykisk. Derfor har gravide kvinner og den gravides familie alltid behov for ekstra oppmerksomhet og støtte. Det sier seg selv at den fysiske belastningen innimellom kan være tyngende for den gravide. Tyngden av barnet samt en normal løsning av leddene i bekkenet, blant annet for å forberede fødselen, kan gi smerter og ubehag i leddene og/eller musklene rundt bekkenet. Dette kalles bekkenløsning og er således en normal tilstand for en gravid. En del gravide får imidlertid mye smerter på grunn av bekkenløsningen, og for noen kommer disse smertene allerede tidlig i svangerskapet. En del kvinner kan fortsatt være plaget lang tid etter fødselen, men for de fleste går dette over av seg selv i løpet av den første tiden etter at de har født. Hvordan føles bekkenløsning? Diagnosen 'bekkenløsning' er ikke vanskelig når man er oppmerksom på muligheten og kjenner til de ganske spesielle symptomene. Symptomene kjennetegnes av smerter som medfører bevegelsesinnskrenkning og gangbesvær. Smertene kan sitte dypt nede i korsryggen, og derfra stråle frem mot lysken. De kan også føles omkring fremre del av bekkenringen, med utstråling til lysken og forsiden og innsiden av lårene. Smertene forverres ved bevegelser, for eksempel når du snur deg fra å ligge på ryggen til å ligge på siden. Det å gå kan også forverre smertene, og skrittene blir kortere og gangen nesten vraltende. Spesielt ille er det å gå i trapper. Hvis du ligger og forsøker å løfte bena uten å bøye dem, utløses også smertene. Smertene ved bekkenløsning varierer fra kvinne til kvinne. Noen kan kun kjenne en stikkende smerte ved visse bevegelser, men andre kan bli helt invalidisert i deler av svangerskapet. SVANGERSKPSPLAGER: Noen kvinner går igjennom et helt svangerskap uten å ha noen form for plager. Det er veldig viktig å snakke med den legen/ helsestasjonen/ gynekologen/jordmor osv som du går til svangerskapskontroll hos hvis du får noen plager. De fleste kan oppleve å få: - Morgenkvalme - Forstoppelse - Hodepine - Mye luft i magen - Halsbrann - Hypping vannlating - Trøtt/sliten.
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 19. november 2010 #56 Skrevet 19. november 2010 har vært sykemeldt så å si hele svangerskapet mitt pg av sa 5 ganger å ex.u 1 gang, sååå paranoid eller nødvendig...... pluss blødning 2 ganger i svangerskapet, dårlig rygg og bekkeløsning. tja...
kokosyklus Skrevet 19. november 2010 #57 Skrevet 19. november 2010 He he he he he he he:) AH! Nok et bevis på at mange ikke er istand til å diskutere noe seriøst uten å beskylde hverandre for alt som ikke har noe med diskusjonen å gjøre:) DET ER FAKTISK NOEN SOM SPEKULERER I SYKEMELDINGENE!! JEG HAR SELV MØT EN SLIK PERSON og det er vel DET denne diskusjonen egentlig handler om???? Idioter! Hi har rett. Jeg var selv sykemeldt i to mnd på grunn av lammende kvalme og deretter fra uke 29 og ut svangerskapet på grunn av heftige kynnere og truende tidlig fødsel. jeg tar meg ikke nær av dette innlegget. For jeg forstår overskriften og hva den representerer. Og JA, NOEN sykemelder seg uten grunn. Jeg har sett det med store øyne. På samme måte som noen også er "arbeidsledige" ... Ikke kom å si noe annet folkens, det finnes alltid noen som synes det er helt greit å benytte seg av sine rettgheter frodi det er behagelig.
gulda Skrevet 20. november 2010 #58 Skrevet 20. november 2010 Tror mange kan se litt av poenget hennes i hovedinnlegget, men hun skriver det på en slik måte at mange reagerer. Og etterhvert kommer det innlegg som er helt feilaktige og uten empati, så blir for dumt. Og med HI som med deg, mister respekt når folk begynner å kalle andre "idioter" o.l -når folk går til direkte angrep. Ja, skrev selv at jeg syntes HI fremstod som umoden, og det er pga måten hun omtaler meg og andre på og diverse plager. Men å kalle andre idioter, det fjerner bare seriøsiteten så det blir vanskelig å se det saklige i det..
kokosyklus Skrevet 20. november 2010 #59 Skrevet 20. november 2010 Jeg laget et useriøst innlegg i en useriøs diskusjon. Sånn er det her på bim tydeligvis) som på dib. Etter mange år har jeg gitt opp å delta seriøst i diskusjoner her inne. Det var jo ikke med på å gjøre dette noe bedre, men du må være enig i at man like gjerne kan avstå fra å diskutere her inne. Tidliere fremsto jeg gjerne som seriøs i diskusjoner, men man blr kaldt idiot for det og:) Jeg har sluttet å opptre høflig her inne tydeligvis og gir litt f... . Det er derfor jeg ler. Også må man huske på hvilken nettside man er inne og diskutere på. Barn i Magen.... Alle skylder på hormoner når de legger ut frekke og usaklige innlegg- Det er bare tull. Folk trenger ikke oppføre seg på nett under nick. Også er det jo bare å skifte nick om man blir hetset, som Ludderet, for noen år siden. Privat tar jeg gjerne en diskusjon, om jeg vet jeg kan nok om det jeg diskuterer. Jeg liker ikke konflikter og løser de helst i diplomatiske samtaler. Det hadde tatt seg ut om jeg kaldte folk rundt meg idioter i dagliglivet, sant??? Jeg bare nevner det:) Dessuten kan jeg være enig i at det er et feil valg av overskrift når man velger ordet overparanoide i denne diskusjonen, men at noen sykemelder seg uten grunn er jeg enig i. Også kommer alt vissvasset hvor folk forsvarer seg selv, heller enn å forsøke å se hva dette klumsete innlegget egentlig dreier seg om.
gulda Skrevet 20. november 2010 #60 Skrevet 20. november 2010 He he. Godt du ikke løper rundt og kaller folk idioter til daglig, da.. ;o) Synes det er ok at man kan være uenige og diskutere, men når det blir masse stygge personangrep er det ikke noe greit lenger. Som sagt så skjønner jeg jo poenget i hovedinnlegget, men å påstå, som lenger nede, at bl.a. bekkenløsning (mulig hun mente svangerskapsplager, vet ikke..) kommer av kosthold og mangel på trim, og hisser seg skikkelig opp over alt, så blir det ikke så veldig seriøst lenger.. Starter en en tråd i en slik tone (tema kan være relevant nok), så må man tåle litt reaksjoner på det. Enig, man kan skjule masse bak et nick.. Og også enig i at hormoner ikke kan forsvare alt som blir sagt.
kokosyklus Skrevet 21. november 2010 #61 Skrevet 21. november 2010 Helt enig, jeg har fått mange personangrep i mitt innlegg om hvorfor vi ikke ville ha flere barn bla:) Og andre innlegg innimellom.... Jeg fikk høre hvor dårlig mor jeg er, egoistisk og at det barnet jeg har burde få et bedre hjem.....osv. Vet du, jeg legger meg ikke ned og griner av det. Jeg hisser meg ikke opp eller tar livet av meg for slikt. Det er ikke mer enn hva jeg kunne forvente, men trengte et sted å skrive det ned og fikk og tilbakemeldinger på at det var gjennomtenkte begrunnelser i mitt valg. Så fant jeg jo senere ut at jeg er gravid da.... ikke helt med i planen, men det var kanskje det beste som kunne skje. Mange får så mye hets og velger å ta seg nær av det, dele det med de andre og oppleve å få enda mer hets. Her inne er det mye dritt, og lager man ett innlegg kan man forvente det utroligste. Det virker som enkelte tror at man kan løse alle probelemer i et forum. Saken er at de færreste tar dette seriøst og gir råd eller sier ting man aldri ville gjort i det daglige. Poenget er at man blir hetset, tygget på og spyttet ut igjen her inne. Som regel koker jeg meg en kopp te og nyter underholdningen:) Innimellom lager jeg usaklige innlegg for underholdningens del. Personangrep kan jeg styre meg unna, men å angripe en hel gruppe her inne er ikke noe problem. Tviler på at en hel gruppe lar seg såre. Jeg tenker at noen kanskje kan få øynene opp og se det idiotiske i hele opplegget. Det fine med denne siden er at man kan få svar på spørsmål man har, ellers er det en unødvendig medium.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå